Pagina 125 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 07 jul 2013, 22:17
door Srananbloke
Ik had altijd het idee dat de Hess trolleys (ook) in samenwerking met Solingen waren aangeschaft, aangezien zowel de Arnhemse als Solingse bussen als één van de weinige series 3 deuren hebben ipv de gebruikelijke 4. Maar kennelijk is dat dus niet het geval.

Even tussen neus en trolleys door; wanneer worden die nieuwe DRIS displays geplaatst?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 07 jul 2013, 22:35
door trolley2000
Van gelede Hess trolleys met 4 deuren is de lengte 18,70 meter en met 3 deuren in principe 18 meter. Maar het licht aan de klant waarvoor men kiest. Arnhem heeft niet gekozen voor de 18,70 meter versie. Ook niet als 3-deurs versie. Het zou mij niet verbazen dat die versie (18,70 met 3 deuren) ook mogelijk is. Kijk maar op de website van Hess.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #12

Geplaatst: zo 07 jul 2013, 23:52
door fogeltje
trolley2000 schreef:een bepaald soort passagiers klagen meteen op twitter dat het te warm is in de bus.
En terecht, we leven in 2013, niet 1960. Airco's zijn geen luxe meer. Deze worden ook steeds meer voorgeschreven in nieuwe concessies.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 08 jul 2013, 07:51
door webguy
Het ging vanochtend al lekker in Velp. Er zijn grote werkzaamheden bij een kruispunt waardoor lijnen 43, 26, en 27 "door de wijk" rijden. Fietspaden zijn omgetoverd tot bussluis, maar de Syntus 43 die ik vanmorgen zag reed een parkeerplaats op ipv de daar achter liggende straat.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 08 jul 2013, 12:17
door koekje
webguy schreef:Het ging vanochtend al lekker in Velp. Er zijn grote werkzaamheden bij een kruispunt waardoor lijnen 43, 26, en 27 "door de wijk" rijden. Fietspaden zijn omgetoverd tot bussluis, maar de Syntus 43 die ik vanmorgen zag reed een parkeerplaats op ipv de daar achter liggende straat.
Tja... Het blijft mensenwerk. Een foutje is zo gemaakt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 08 jul 2013, 19:37
door Trolley0144
het kenteken van de 5252 is niet 19-BBX-3 maar 17-BBX-5

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 08 jul 2013, 20:26
door Freek
Srananbloke schreef: Even tussen neus en trolleys door; wanneer worden die nieuwe DRIS displays geplaatst?
Voor september.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 10 jul 2013, 17:51
door Trolley0144
Weet iemand waar de van hool trolleys 5202-5209 naar toe zijn afgevoerd en de 2 berkhof trolleys 5210 en 5211.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 11 jul 2013, 08:15
door koekje
Lelystad.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 11 jul 2013, 22:59
door j-ason
Ziet er mooi uit die nieuwe trolleys, staat een stuk frisser. Puntje van kritiek echter: Ik vind dat de nieuwe trolleys een beetje teniet wordt gedaan door de led displays. Zo is het verschil tussen een 1 en 7 nauwelijks te zien... De display was in de eerste serie toch allemaal net wat netter dan deze. Of is het slechts een ander "lettertype"?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: za 13 jul 2013, 20:20
door koekje
Ondertussen zijn de gelede wagens uit heel Nederland massaal naar Nijmegen gekomen om de vierdaagselopers te vervoeren. Naast het citarogeweld is ook dit op de lijndienst aan te treffen:

Afbeelding

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: za 13 jul 2013, 20:50
door Mr-W
Duvadec mag volgens mij niet rijden volgens de conessie eisen of wordt er voor de 4 daags een uitzondering gemaakt ?
Zelf vind ik hoge vloer niet zo'n probleem tijdens evenementen en op streeklijnen.
Gaan er ook toerboeren een aantal ritten rijden ? (bijvoorbeeld Diamond tours met hun B88 geleed)
Welke bussen heeft Hermes SRE trouwens gestuurd ? (ben vooral benieuwd of de phileas en citaro g airport shuttle zijn gestuurd)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: za 13 jul 2013, 21:15
door Srananbloke
Mr-W schreef:Duvadec mag volgens mij niet rijden volgens de conessie eisen of wordt er voor de 4 daags een uitzondering gemaakt ?
Ik ga er vanuit dat het vierdaagse vervoer niet onder de concessie-eisen valt, maar gewoon onder het reguliere evenementenvervoer. Bij evenementen in het Gelredome wordt ook geregeld gebruik gemaakt van hogevloerbussen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: za 13 jul 2013, 21:39
door Freek
4daagse vervoer hoort wel tot de concessie. afwijkingen in materieel zijn dus gewoon geregeld.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 00:01
door koekje
Zou anders wel maf zijn dat de vervoerder voor die 4 dagen in het jaar een hoop extra geleed CNG materieel zou moeten aanschaffen wat de rest van het jaar niet nodig is. :6

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 09:48
door MdJ
Er rijden al jaren duvedecs in Nijmegen bij de vierdaagse. Overigens niet in lijndienst, maar in het pendelvervoer naar de campings.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 10:31
door fogeltje
Jammer dat die graf-Duvedecs daar nog steeds rijden. Ze hebben vanaf 2007 ook tijdelijk op enkele lijndiensten gereden in Nijmegen. Met de komst van Breng was dat gelukkig weer voorbij.

Zover ik weet rijden er geen touringcarbedrijven. Is me in afgelopen jaren in ieder geval nooit opgevallen. In de zomer is bij de meeste vervoerders zoveel geleed materieel over dat ze daarmee genoeg hebben. Hermes SRE stuurde de afgelopen jaren meestal gelede Citaro's. De MAN-bussen rijden in de zomer meestal gewoon zover ik weet. Maar met de komst van lijn 400 en het teruggaan van lijn 401 zijn misschien daar ook een paar extra bussen vrij.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 11:02
door Daniel
Tegenwoordig valt er natuurlijk genoeg van binnen de Connexxion-groep te halen, de vierdaagse valt in ieder geval gunstig t.o.v. vakantiediensten in andere regio's. Waarbij opvalt dat men tegenwoordig, in tegenstelling tot in het verleden, geen materieel bij het GVU meer vandaan haalt maar als ik het goed herinner wel van het veel verder weg gelegen Voorne-Putten.
Dat zou dit jaar ook wel handig uitkomen trouwens, kunnen ze ze op de terugweg gelijk in Utrecht achterlaten voor de trampendels daar :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 12:41
door peter s
Dat kwam toch omdat Novio in Utrecht aan het rommelen was.... of geld verspleelde... of zich verkeken had .. of
Laat maar!

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: zo 14 jul 2013, 20:26
door Srananbloke
Vandaag toevallig nog (behoorlijk afgeladen) Citaro G's van zowel Provincie Utrecht als SRE tegengekomen op lijn 5. Ben benieuwd wat er nog meer rondrijdt komende dagen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 15 jul 2013, 05:49
door koekje
Op facebook staat dit:
facebook schreef:Voor de hobbyisten die dit jaar de 4 daagse bussen willen platen, buiten de 6 (9275 t/m 9280) eigen geledebussen heeft Breng er nog 18 bij:
7823,7824,7825,9114,9115, 9116,9117,9118,9119,9163,
9165,9167,9168,9169,9170,
9171,9256 en de 9261.

Zo kan je bijhouden wat je kan verwachten mocht je gaan platen in Nijmegen.
Ik verwacht net zoals vorig jaar dat ze overdags gewoon ingezet worden op de dienst.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 12:01
door fred1954
Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 14:36
door koekje
fred1954 schreef:Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N
Alle 11 rijden ondertussen al weer een weekje (5243 - 5253). Alle Van Hools en prototype berkhof zijn afgevoerd (5202 - 5211).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 16:15
door fred1954
koekje schreef:
fred1954 schreef:Het is al weer een beetje stil geworden m.b.t. de nieuwe HESS-trolleys. Rijden ze inmiddels allemaal? En zijn alle van Hools afgevoerd? :?: Ik ben zelf even niet in de gelegenheid om in Arnhem te gaan kijken...... :N
Alle 11 rijden ondertussen al weer een weekje (5243 - 5253). Alle Van Hools en prototype berkhof zijn afgevoerd (5202 - 5211).
Koekje, dank voor uw info

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:02
door Jelmer
kan iemand een overzicht van de kentekens van de nieuwe trolley's geven?