Pagina 128 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 13:18
door fogeltje
JeffreyMeijer schreef:Denk dat de Arnhem-Nijmegen wedijver hier ook een rol in speelt.
Nee, want een of twee jaar geleden was hij dus ook al bezig en toen werd het woord "Arnhem" nergens gerept. Ik zal vanavond eens kijken of ik van zijn vorige "flyer" niet toevallig een foto gemaakt heb die nog ergens staat.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 13:42
door jwalk1
Ik snap dat soort dingen ook nooit, oke die man/vrouw is het schijnbaar niet eens met de huidige conessie, dat mag en kan. maar je moet beseffen dat je er toch niks aan veranderd, ik neem aan dat elke bus hobbyist kritisch is op vrijwel elke consessie, zeker waar hij/zij zelf veel mee reist, kijk ik had in Nijmegen ook liever Citea's gehad maarja volgens de concessie eisen mag dat gewoon niet (gelukkig woon ik in Grave en kan ik ook een Ambassador op 99 nemen van de Arriva maar dat terzijde :X ), je kunt een consessie echt niet sturen of laten ontbinden door een facebook pagina, menig mens interesseert het echt niet wat voor merk, kleur of stoel ze hebben als ze maar van A naar B kunnen.

Even iets heel anders het valt me zo op dat er weer zo veel ambassadors in Nijmegen rond rijden ik heb de 1831, 1832, 1833, 1834 en 1848 al weer gespot na de zomer, ik neem aan dat deze ook weer een keer vervangen gaan worden vanwege de leeftijd en het overschrijden van bijna alle conessie eisen (ik weet dat deze bussen nog ingezet mogen worden als resere bussen, maar je kunt het al bijna geen reserve meer noemen).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 16:32
door Michael 1988
De persoon in kwestie had zo te zien wel een aantal "vrienden" die het er mee eens zijn (iets van 50 of zo). Maar laten we nu maar ophouden over hem of haar. Ik vind dat die persoon zoveel roem voor zo'n domme actie nu niet bepaald verdiend en het gaat hier over de concessie SAN en niet over iemand die niet goed kan spellen en tegen Hermes/Connexxion is.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 16:38
door fogeltje
Niet alleen met deze concessie, in de vorige concessie dus ook al. "Vervoerder Breng" moest oprotten en "vervoerder Novio" moest terug keren. Want bij Novio was alles beter. Ja, de ironie is mij niet ontgaan :')

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 16:46
door Srananbloke
Iemand die verwijst naar een pagina op fasebook valt sowieso niet serieus te nemen. Hij zal wel weer last hebben van een midlife crisis, vandaar de verwijzing naar fasebook. Nou geef mij dan maar ook CVD, ZO, GVA en GSM terug :p

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 16:51
door Michael 1988
Geef mij BBA maar niet terug. Daar vielen de bussen de laatste jaar dat ze hier (in Oost-Brabant) reden van ellende uit elkaar (als je het toch wilt hebben over maatschappijen die terug moeten). Maar we leven dus in het heden en niet in het verleden. Die maatschappijen komen niet terug en zullen ook nooit terug komen. Als ze terug komen zullen ze niet hetzelfde zijn en al helemaal niet in de handen van de overheid, maar in handen van een (rijke) particulier of van een ander (buitenlands) vervoersbedrijf.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 16:57
door Srananbloke
En dat is ongetwijfeld 1 van de dingen die de fasebook meneer dus niet begrijpt ;)

Zag vandaag de nodige reclames voor de Europese trolleybusdag in de Arnhemse garage op 21 september. Nog mensen hier die er naar toe gaan? Worden de trolleybussen van de SVA dan ook weer van stal gehaald?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 17:14
door fogeltje
De reden dat de bussen bij BBA uit elkaar vielen was natuurlijk dat men wist dat de concessie in 2006 opnieuw gegund zou gaan worden. Geen enkele vervoerder zou dan nog groot geïnvesteerd hebben.

Overigens blijkt de fasebookman nu iets slimmer te worden. Inmiddels roept hij al dat het Novio van voor 2007 terug moet, toen het nog niet van Connexxion was.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 05 sep 2013, 23:21
door trolley2000
Bijna vergeten: vandaag 5 september is het de 64e verjaardag van Trolleystad Arnhem. Op 5 september 1949 reden de eerste trolleys in Arnhem. Volgend jaar feest! Laat ik eens een suggestie doen: gratis reizen op alle trolleylijnen... en uitbreiden naar Velp Zuid en IJsseloord. Kan lijn 31 ingekort worden. Overbodig vanaf Kronenburg.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 06 sep 2013, 08:13
door BrengMe
Dat is geen slecht idee... Alleen vraag ik me af of dat op korte termijn zal gebeuren. Een optie is om lijn 6 dan te splitsen: 2x per uur naar Elsweide en 2x per uur naar Velp. Lijn 31 rijdt dan door naar Elsweide.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 06 sep 2013, 18:50
door fogeltje
Ik heb vandaag redelijk wat afgeBrengd met een CXX geschenkdagkaart. Ook twittermans van het nodige voer voorzien :')

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 14:08
door koekje
koekje schreef:Ik zie ook geen heil in het trolleyficeren van de huidige lijn 4. De route moet dan veel directer worden. Lijn 8 zou dan eventueel verlengt kunnen worden om de gedeeltes die vervallen op te vangen.

Ik stem ook voor een koppeling aan lijn 2. Het gaat de wethouders vooral om de trolleybus beschikbaar te maken in De Laar Oost, dus dan zou dit een optie kunnen zijn:

Lijn 2 Hoogkamp -> De Laar Oost

- Hoogkamp
- Willemsplein
- CS
- Nelson Mandelabrug
- Malburgen West
- Kronenburg
- Burgermeester Matsersingel
- Randweg / Meubelboulevard
- Venlosingel
- Maastrichtsingel
- Limburgsingel
- Eindhalte Lange Akkers (Keerlus)

Los van de bovenleiding zijn er op deze route weinig infrastructuuraanpassingen nodig. De Laar Oost is geschikt voor geleed materieel, heb vroeger vaak genoeg een Citaro G of Duvedec door die straten gejaagd. Het is niet heel ruim, maar het kan wel gewoon.

Maar we gaan we zien wat er uiteindelijk zal gebeuren. Voorlopig zijn het plannen vanuit de gemeente. Dit gaat dus nog jaren duren voor er een concreet plan is.

Zo te zien komt bovenstaande voorspelling toch uit: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... aroost.htm

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: wo 18 sep 2013, 23:00
door trolley2000
Een persbericht via Nieuwsbank van woensdag 18-09-2013 (op de site http://www.nieuwsbank.nl) geeft de volgende (aanvullende) informatie:

Trolleylijn 2 verlengd naar De Laar Oost

Vervoerder Hermes heeft voorgesteld om trolleylijn 2 te verlengen naar de Laar-Oost in Arnhem Zuid. Daarmee gaat een al langer gekoesterde wens van de gemeente en van de wijkbewoners in vervulling.
Trolleyficering van deze wijk betekent voor de bewoners namelijk een goede openbaar-vervoerverbinding zonder uitstoot en geluidshinder. Voor de aanleg van de trolley-voorzieningen, gaat de gemeente een beroep doen op de Stadsregio. De trolley kan dan in juni 2014 gaan rijden.
Behalve schoon openbaar vervoer, betekent dit voorstel voor de bewoners van de Laar Oost dat zij een snelle verbinding vanuit de wijk krijgen naar Poli-Zuid, naar winkelcentrum Kronenburg en naar het centrum van Arnhem. Bijvoorbeeld naar het oostelijk Centrumgebied, waar veel werkgelegenheid is. Bovendien zal trolleylijn 2 bij de rotonde Randweg/Brabantweg verder rijden als lijn 6. Daarmee ontstaat vanuit De Laar Oost tweemaal per uur een snelle verbinding naar Arnhem Centraal. De bestaande lijn 4, die deels dezelfde route rijdt, zal in de daluren teruggaan van vier naar twee keer per uur.

Verantwoordelijk wethouder Martijn Leisink: "Ik ben erg blij met dit voorstel van Hermes. Het heeft veel voordelen, vooral voor De Laar-Oost. Jarenlang is er geworsteld met de busvoorziening in deze wijk. Een aansluiting op het trolleynetwerk geeft duidelijkheid naar de toekomst. Bovendien is de trolley schoon en stil. In een woonwijk is dat grote winst."

Einde persbericht.

Noot: welke route heeft Hermus/Breng in gedachte bij deze lijn. En hoeveel trolleys zijn hiervoor nodig?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 19 sep 2013, 14:00
door Meltrain
Opvallend dat men de naam Hermes gebruikt in dat bericht.
Verder klinkt het als een goed plan natuurlijk.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 19 sep 2013, 14:40
door Srananbloke
Zo, dat wordt dan een flinke lus van een route als de 2 en 6 aan elkaar worden gekoppeld. Ben ook erg benieuwd naar de route en de route/frequentiegevolgen voor andere lijnen in de nabijheid. Zou me niks verbazen als hier geen materieelinvestering voor wordt gedaan, al zouden slechts een klein aantal extra trolleys geen overbodige luxe zijn.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 19 sep 2013, 16:04
door Frank
Een nadeel van de teruggang in frequentie van lijn 4 is natuurlijk wel dat de frequente verbinding van veel wijken in Arnhem Zuid met het bijbehorende station - een verbinding die vorig jaar aangekondigd en gekomen is - alweer verminderd zal worden. Verder is koppeling aan lijn 6 denk ik wel een goed idee - je hoeft geen extra keerlus aan te leggen en de verbinding met CS via de Laar West en Elderveld is best wel snel. Het is me uit het artikel inderdaad niet helemaal duidelijk hoe de trolleybussen zouden moeten rijden. Is dat volgens de huidige route van lijn 4 dan heeft de bus voor een retourtje ongeveer 50/52 minuten nodig. Voor een halfuurdienst zou je dan ongeveer twee extra bussen nodig hebben. Misschien dat met een snellere route of een efficiënte koppeling zelfs nog een bus uit te sparen is.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: do 19 sep 2013, 18:43
door trolley2000
Op de site van http://www.rijkerswoerd.info (Trolleylijn 2 verlengd naar De Laar Oost) staat een plattegrond met de route van lijn 2 richting De Laar Oost. Route lijn 14 en lijn 7, daarna de zuidkant van De Laar Oost.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 20 sep 2013, 14:17
door Frank
Dat er op de route van lijn 14 een extra buslijn komt te rijden is ook geen heel slecht idee; de bus zit op dat stuk vaak vrij vol. Allemaal mensen die heel korte stukken reizen. Je hebt er ook maar een klein stuk nieuwe bovenleiding voor nodig: tussen het Monchyplein (aftakking van lijn 3) en Kronenburg (aansluiting met lijn 7).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: vr 20 sep 2013, 15:13
door BrengMe
Dat klopt. Ik pak regelmatig lijn 14 tussen Malburgen en Elst en moet vaak staan tot aan winkelcentrum Kronenburg.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 18:33
door trolley2000
Op YouTube ia een reportage te zien met als titel "Trolley mogelijk in de Laar Oost" van kanaal 13. Daarin komt de voorzitter van wijkvereniging De Laar Oost aan het woord. De wethouder van Arnhem schrijft hierover in de eerstvolgende editie van de wijkkrant een artikel over de wens van trolleyficering in De Laar Oost. Duur 2.37 minuten. Ik vertrouw erop dat de wethouder een stevig positief verhaal opschrijft. Aan trolleymasten (die gecombineerd worden met lichtmasten) ligt het niet. De huizenprijzen hebben last van andere meer economische factoren.
Op Wikipedia wordt melding gemaakt dat de huidige route in Malburgen West en Vredenburg/Rijkerswoerd wordt bereden (route lijn 4). In Rijkerswoerd.info is een meer rechtstreekse route getekend (in Rijkerswoerd linksaf naar de Poli en dan rechtsaf richting Kronenburg en Huissensestraat). Zou de definitieve route nog niet vaststaan? Persoonlijk vindt rechtstreekse route via de John Frostbrug een oplossing, alhoewel in Rijkerswoerd via de Erasmussingel en Groningensingel ook een goede oplossing vind.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 19:15
door BrengMe
Die melding van wikipedia is al ouder dan dat het huidige plan er ligt. Daar zou ik dus niet van uitgaan.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 19:59
door trolley2000
Wie weet welke route nu definitief is voor de verlening naar De Laar Oost? Als lijn 4 ook blijft rijden dan is dat wel dubbel op (. Lijn 8 kan dan rijden van Station via Malburgen West en zo naar Holthuizen.
Er wordt niet gesproken over de trolleys die erop moeten rijden. Waar halen ze die vandaan? Er zijn nu 40 trolleys waarvan er 36 in dienst zijn. De nieuwe route zal, denk ik, 2 trolleys nodig zijn voor een 30 minutendienst. Als het een 15-minutendienst wordt dan kunnen alle wagens van lijn 6 zo doorrijden naar De Laar Oost.
Wellicht is het een optie trolleys te laten rijden van Schuytgraaf via De Laar West en Oost en Kronenburg naar Het Duifje te laten rijden. De hele bovenleiding hangt er al als De Laar oost onder de draad komt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 21:40
door koekje
Definieer "definitief"?

In mijn ogen is 'definitief' als alle partijen de handtekeningen hebben gezet en het bouwen gaat beginnen. Vooralsnog is het een plan, dus het is überhaupt niet zeker of de trolley wel naar De Laar Oost komt. Even afwachten dus. Hermes zal vast wel afspraken maken met met de gemeente en de stadsregio omtrent de dienstregeling en/of het aanschaffen van extra trolleybussen, als dat nodig is. Wie weet komen de Van Hools wel tijdelijk terug. We wachten het af.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 22:23
door Srananbloke
Zolang er nog geen groen licht is gegeven voor trolleyficering, wacht ik het rustig af. Het lijkt erop dat er verschillende scenario's mogelijk zijn, en veel vragen blijven nog even onbeantwoord. Eerst zien, dan geloven. :)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Geplaatst: di 24 sep 2013, 05:40
door koekje
Daarom. Huissen was ook al 'definitief'.