Pagina 134 van 275

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 02 jan 2014, 00:21
door fogeltje
Weet iemand wanneer het oorspronkelijke nachtnet in Nijmegen is ingevoerd? Op 1 juni 1997 stond dit voor het eerst vermeldt in het busboekje, maar zonder aankondiging. Dus het lijkt erop dat het eerder is ingevoerd, in ieder geval na 2 juni 1996 want toen stond er nog niets in het boekje vermeldt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 02 jan 2014, 14:30
door Michael
webguy schreef:Ga dus vooral even kijken vanavond Michael of er idd wordt aangegeven dat de ritten niet rijden ;) Met foto is nog mooier.
Ik heb er een foto van gemaakt. Maar ik krijg de foto niet van mijn mobiel naar me PC. Als ik op mijn telefoon kijk staat de foto er gewoon maar in het het programma wat nodig is om foto's over te zetten staat ie er niet tussen. Afijn. Er werd aangegeven dat de ritten die niet reden waren vervallen.

Er stond afwisselend lijnnummer + bestemming en lijnnummer + rit "vertrektijd" vervalt.

Alleen waarom dit met kerstavond niet zo was is mij een raadsel.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:06
door fogeltje
Michael schreef:
webguy schreef:Ga dus vooral even kijken vanavond Michael of er idd wordt aangegeven dat de ritten niet rijden ;) Met foto is nog mooier.
Ik heb er een foto van gemaakt. Maar ik krijg de foto niet van mijn mobiel naar me PC. Als ik op mijn telefoon kijk staat de foto er gewoon maar in het het programma wat nodig is om foto's over te zetten staat ie er niet tussen. Afijn. Er werd aangegeven dat de ritten die niet reden waren vervallen.

Er stond afwisselend lijnnummer + bestemming en lijnnummer + rit "vertrektijd" vervalt.

Alleen waarom dit met kerstavond niet zo was is mij een raadsel.
Omdat op kerstavond Breng gewoon reed. Arriva NB reed na 20:00 niet. Het probleem daarbij was dat Arriva vanaf 19:00 alle ritten op lijn 99 van Nijmegen naar Uden rijdt en Breng vond het niet noodzakelijk om daarop te wijzen (waardoor dus vanaf 20:00 uur geen verbinding meer was met Uden en vanaf 22:00 geen verbinding meer met Grave tenzij men had willen wachten tot 0:31).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:11
door webguy
Ja, discussie is in het verkeerde topic terecht gekomen: dit gaat over Veolia in Noord-Brabant.
Kerstnacht reed alleen Veolia in Noord-Brabant niet, de meeste andere vervoerders wel.
Oudejaarsavond zijn semi-automatisch honderden wijzigingen uitgestuurd voor Veolia en Arriva, vandaar dat we graag een foto hadden hoe het eruit zag.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 02 jan 2014, 17:14
door fogeltje
webguy schreef:Ja, discussie is in het verkeerde topic terecht gekomen: dit gaat over Veolia in Noord-Brabant.
Kerstnacht reed alleen Veolia in Noord-Brabant niet, de meeste andere vervoerders wel.
Oudejaarsavond zijn semi-automatisch honderden wijzigingen uitgestuurd voor Veolia en Arriva, vandaar dat we graag een foto hadden hoe het eruit zag.
Arriva reed ook niet in NB op kerstavond hoor ;)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 05:55
door Michael
webguy schreef:Ja, discussie is in het verkeerde topic terecht gekomen: dit gaat over Veolia in Noord-Brabant.
Kerstnacht reed alleen Veolia in Noord-Brabant niet, de meeste andere vervoerders wel.
Oudejaarsavond zijn semi-automatisch honderden wijzigingen uitgestuurd voor Veolia en Arriva, vandaar dat we graag een foto hadden hoe het eruit zag.
Ik ben aan het proberen om toch nog de foto op mijn computer te krijgen. Maar dat heeft wat tijd nodig. Als het lukt zal ik hem hier plaatsen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 07:01
door Michael
Het is uiteindelijk gelukt. Hierbij de foto:

Afbeelding

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 14:01
door Somoht
Michael schreef:Het is uiteindelijk gelukt. Hierbij de foto:

Afbeelding
Goed gelukt dus :P Volgens jaar weer net zo maar dan ook op Kerstavond wat mij betreft :). Software is iig nu klaar om dit te kunnen bereiken.

Qua on-topic SRAN, staan de Breng ritten op lijn 99 nog op de DRIS'sen in Brabant en is so zijn die nu ook actueel?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 14:34
door fogeltje
Volgens mij hebben ze er altijd op gestaan, in ieder geval statisch, maar volgens mij ook dynamisch. Want op Uden Busstation werd vrijwel altijd "oponthoud" voor lijn 121 getoond als die 's avonds weer eens te laat was. Als men dat van Hermes kan ontvangen, dan zal dat van Hermes (Breng) ook wel kunnen. Maar ik zou niet durven zeggen hoe het nu is, ben nog niet echt in die regio geweest sinds de nieuwe dienstregeling en Breng-bussen vermijd ik op die lijn sowieso vanwege de prijs (tenzij ik een dalurendagkaart heb).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 15:29
door Somoht
Nee Breng stuurde tot voor kort alleen lijn 9 naar GOVI en Hermes SRE moet zowiezo verplicht alles sturen. SRE en Noord-Brabant hebben beide de zelfde data-leverancier voor de DRIS'sen namelijk GOVI. SRAN zit bij 9292.
Arriva heeft sinds kort de zaken op orde waardoor ritten die zij niet uitvoeren ook niet meer op de borden en appjes verschijnen. Voorheen verschenen er dus qua lijn 99 de Breng-ritten uit de Arriva dienstregeling op de DRIS'sen in Brabant. Al het goed is is staan de komen de Breng-ritten vanuit de Breng-dienstregeling en zijn ze ook actueel.

/edit

Ook nog even breaking nieuws, de X... Breng lijnen uit Nijmegen zitten nu per direct nu ook in de OpenOV data-afnemende appjes.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 18:23
door Frans F
fogeltje schreef:Arriva reed ook niet in NB op kerstavond hoor ;)
Het Reizigersoverleg Brabant heeft al herhaaldelijk gevraagd om de regeling rond feestdagen gelijk te trekken met de rest van Nederland. Omdat het personeel het echter vertikt om op kerstavond te rijden kon dit tot nu toe geen doorgang vinden. Om dezelfde reden blijft ook de zaterdagdienst in Brabant op Hemelvaartsdag nog steeds gehandhaafd. Voorlopig blijven deze problemen dus.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 18:32
door Frans F
Somoht schreef: Arriva heeft sinds kort de zaken op orde waardoor ritten die zij niet uitvoeren ook niet meer op de borden en appjes verschijnen.
Helaas, zowel Veolia als Arriva hadden de Dris-info op kerstavond niet aangepast, zodat overal tot middernacht alle ritten op de borden stonden. Omdat veel mensen niet op de hoogte waren van de afwijkende regeling in Brabant, stonden er bijv. in Den Bosch rond 9 uur zeker 100 mensen op het busstation te wachten op bussen die helemaal niet reden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 19:19
door Somoht
Frans F schreef:
Somoht schreef: Arriva heeft sinds kort de zaken op orde waardoor ritten die zij niet uitvoeren ook niet meer op de borden en appjes verschijnen.
Helaas, zowel Veolia als Arriva hadden de Dris-info op kerstavond niet aangepast, zodat overal tot middernacht alle ritten op de borden stonden. Omdat veel mensen niet op de hoogte waren van de afwijkende regeling in Brabant, stonden er bijv. in Den Bosch rond 9 uur zeker 100 mensen op het busstation te wachten op bussen die helemaal niet reden.
Offtopic maar goed :P Als je het in een Brabant topic zet, knal ik deze reply daar neer en verwijder ik deze.
"Op orde" doelde alleen op het statische gedeelte. Op de DRIS'sen verschenen tot eind december Breng-ritten op lijn 99 die niet uit Breng/Hermes systemen kwamen en dus ook niet actueel.

Het kerstavond/oudejaarsavond verhaal:
"Sinds kort" is ook tussen kerstavond en oudejaarsavond. Er waren wat noeste bijtjes bij Stichting OpenGeo (beter bekend van NDOVloket en OpenOV) die wat software op de plank hebben liggen waarmee je ritten van de DRIS'en kan laten uitvallen. Reisinformatie-falerij gaat de bijtjes daar zeer aan het hart en na het gefaal op kerstavond hebben zij eens een emailtje gestuurd of de bijtjes van OpenGeo deze software namens Veolia en Arriva mochten inzetten op alle ritten na 20:00/21:00. Het resultaat van de bijtjes kunt u zien op de foto hierboven ;)

Dynamische gedeelte part deux:

Arriva verwacht rituitval begin 2014 ook uit eigen systemen te kunnen doen, inclusief incidenteel uitval dus niet alleen het kerstavond gebeuren. Veolia moet het ook werkend hebben bij start nieuwe concessie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 19:50
door fogeltje
Frans F schreef:
fogeltje schreef:Arriva reed ook niet in NB op kerstavond hoor ;)
Het Reizigersoverleg Brabant heeft al herhaaldelijk gevraagd om de regeling rond feestdagen gelijk te trekken met de rest van Nederland. Omdat het personeel het echter vertikt om op kerstavond te rijden kon dit tot nu toe geen doorgang vinden. Om dezelfde reden blijft ook de zaterdagdienst in Brabant op Hemelvaartsdag nog steeds gehandhaafd. Voorlopig blijven deze problemen dus.
Maar wat Hemelvaartsdag betreft rijden ze toch juist meer? De rest van Nederland rijdt dan juist als zondag (is minder). Je zou verwachten dat het personeel, als ze Kerstavond al vertikken, ook juist op Hemelvaartsdag minder willen rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 19:52
door fogeltje
@Somoth: goed bezig! Een puntje, lijn 6 in Nijmegen rijdt steeds naar "Station Dukenbur". Had de "r" een dusdanige honger dat hij de "g" opgegeten heeft? In het lijnoverzicht staat het goed, maar als ik bij een willekeurige halte naar de vertrektijden zoek, dan is de eindhalte foutief weergegeven terwijl er namen met langere bestemming zijn die wel volledig worden weergegeven.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 20:37
door Frans F
fogeltje schreef: Maar wat Hemelvaartsdag betreft rijden ze toch juist meer? De rest van Nederland rijdt dan juist als zondag (is minder). Je zou verwachten dat het personeel, als ze Kerstavond al vertikken, ook juist op Hemelvaartsdag minder willen rijden.
De DRU's worden uitgeruild, want het betreft een gecombineerd voorstel. Het personeel wil graag werken op Hemelsvaartsdag omdat ze woensdag en vrijdag ook moeten werken en een losse vrije dag niet interessant vinden.

De bussen op lijn 99 die met Hemelvaart twee minuten achter elkaar rijden blijven voorlopig dus ook bestaan.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 20:44
door Somoht
fogeltje schreef:@Somoth: goed bezig! Een puntje, lijn 6 in Nijmegen rijdt steeds naar "Station Dukenbur". Had de "r" een dusdanige honger dat hij de "g" opgegeten heeft? In het lijnoverzicht staat het goed, maar als ik bij een willekeurige halte naar de vertrektijden zoek, dan is de eindhalte foutief weergegeven terwijl er namen met langere bestemming zijn die wel volledig worden weergegeven.
Die Dukenbur zag ik ook al langskomen ja, als je er nog meer tegenkomt graag melden. Vrees dat er met het 9292 DRIS-beheer wel wat meer dingen terug te melden zijn.
Weet niet precies wat je bedoeld met het laatste, maar vermoed dat wanneer ik de API herstart het beter wordt. Bestemming wordt bepaald bij het inladen, of de eerste bestemming die hij tegenkomt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 20:56
door fogeltje
Frans F schreef:
fogeltje schreef: Maar wat Hemelvaartsdag betreft rijden ze toch juist meer? De rest van Nederland rijdt dan juist als zondag (is minder). Je zou verwachten dat het personeel, als ze Kerstavond al vertikken, ook juist op Hemelvaartsdag minder willen rijden.
De DRU's worden uitgeruild, want het betreft een gecombineerd voorstel. Het personeel wil graag werken op Hemelsvaartsdag omdat ze woensdag en vrijdag ook moeten werken en een losse vrije dag niet interessant vinden.

De bussen op lijn 99 die met Hemelvaart twee minuten achter elkaar rijden blijven voorlopig dus ook bestaan.
Dank voor toelichting :) Dus omdat chauffeurs het niet zo goed uitkomt moet de reiziger maar in de kou staan? Want die zaterdagdienst op Hemelvaart zorgt voor veel problemen in de randgebieden omdat daardoor aansluitingen mislopen (los van het feit dat lijn 99 dan helemaal een puinhoop is). Als je vanaf Uden naar Nijmegen gaat loop je in Grave en Dukenburg elke mogelijke aansluiting mis, ik was in 2012 genoodzaakt mijn broer te bellen omdat in Grave net lijn 9 weg was en in Dukenburg net lijn 6 en die reed toen nog niet 4x per uur op zondag (tegenwoordig zou het minder erg zijn omdat die 4x per uur rijdt op zondag overdag).

@Somoth: ik heb het nog niet echt bekeken, alleen Station Dukenburg omdat die vast in mijn haltelijst al stond (voor de 99 bussen van Arriva). Als ik dingen tegenkom, dan zal ik ze je zeker melden.

Maar ik vond het jou nu al beter doen dan Breng zelf. Lijn 14 geeft bijvoorbeeld bij jou netjes aan "Nijmegen Brakkenstein" en "Nijmegen CS" terwijl Breng het heeft over "Nijmegen" en "Nijmegen CS". Als er geen CS achter staat moet je zelf maar doorhebben dat het Brakkenstein is. En zo gaat het met Weezenhof ook. Ben blij dat jouw app dat duidelijker doet :)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 21:01
door fogeltje
Nu we bezig zijn: Busstation Uden heeft twee entries: Uden, Busstation van Arriva en Breng en Uden, Busstation Uden van Hermes.

In Helmond speelt hetzelfde. Daar wijkt de Arriva naam af. Helmond, Busstation voor Arriva en Hermes en NS onder Station.
Oh ik zie dat ik van Station Helmond ook bij de halte Busstation kan komen (maar niet andersom, dan krijg ik alleen Arriva en NS).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 03 jan 2014, 21:40
door Somoht
fogeltje schreef:
Frans F schreef:
fogeltje schreef: Maar wat Hemelvaartsdag betreft rijden ze toch juist meer? De rest van Nederland rijdt dan juist als zondag (is minder). Je zou verwachten dat het personeel, als ze Kerstavond al vertikken, ook juist op Hemelvaartsdag minder willen rijden.
De DRU's worden uitgeruild, want het betreft een gecombineerd voorstel. Het personeel wil graag werken op Hemelsvaartsdag omdat ze woensdag en vrijdag ook moeten werken en een losse vrije dag niet interessant vinden.

De bussen op lijn 99 die met Hemelvaart twee minuten achter elkaar rijden blijven voorlopig dus ook bestaan.
Dank voor toelichting :) Dus omdat chauffeurs het niet zo goed uitkomt moet de reiziger maar in de kou staan? Want die zaterdagdienst op Hemelvaart zorgt voor veel problemen in de randgebieden omdat daardoor aansluitingen mislopen (los van het feit dat lijn 99 dan helemaal een puinhoop is). Als je vanaf Uden naar Nijmegen gaat loop je in Grave en Dukenburg elke mogelijke aansluiting mis, ik was in 2012 genoodzaakt mijn broer te bellen omdat in Grave net lijn 9 weg was en in Dukenburg net lijn 6 en die reed toen nog niet 4x per uur op zondag (tegenwoordig zou het minder erg zijn omdat die 4x per uur rijdt op zondag overdag).

@Somoth: ik heb het nog niet echt bekeken, alleen Station Dukenburg omdat die vast in mijn haltelijst al stond (voor de 99 bussen van Arriva). Als ik dingen tegenkom, dan zal ik ze je zeker melden.

Maar ik vond het jou nu al beter doen dan Breng zelf. Lijn 14 geeft bijvoorbeeld bij jou netjes aan "Nijmegen Brakkenstein" en "Nijmegen CS" terwijl Breng het heeft over "Nijmegen" en "Nijmegen CS". Als er geen CS achter staat moet je zelf maar doorhebben dat het Brakkenstein is. En zo gaat het met Weezenhof ook. Ben blij dat jouw app dat duidelijker doet :)
Alle bestemmingsnamen komen direct van Connexxion af. En dat er alleen Nijmegen staat, tsja dat is een designfout van die app. Eigenlijk zouden ze altijd "destnamefull" uit hun KV1 moeten nemen, maar ik denk dat dat vaak te veel tekst is voor die aftelklokjes.

Code: Selecteer alles

 tablename | version | implicit | dataownercode | destcode  |     destnamefull      | destnamemain | destnamedetail | relevantdestnamedetail 
-----------+---------+----------+---------------+-----------+-----------------------+--------------+----------------+------------------------
 DEST      |      23 | I        | CXX           | A01429905 | Nijmegen Brakkenstein | Nijmegen     | Brakkenstein   | false
 DEST      |      23 | I        | CXX           | X00716123 | Nijmegen Brakkenstein | Nijmegen     | Brakkenstein   | false
 DEST      |      23 | I        | CXX           | X00717889 | Nijmegen Brakkenstein | Nijmegen     | Brakkenstein   | false
melding rond Uden/Helmond: aangepast. Gooi dit soort meldingen in het vervolg maar in wat het OVinfo topic is, is minder topic hijack daar.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 04 jan 2014, 12:11
door fogeltje
Ja, daar dacht ik ook pas zelf aan toen ik het hier al gepost had ;) Toekomst gaat via dat topic.

Even on-topic: vanaf 1 januari zijn er nieuwe tarieven bij Breng. RIT-kaartjes zijn in prijs veranderd. Voor 9 uur zijn ze duurder geworden, na 9 uur juist goedkoper (1,50 binnen een zone en dan steeds met 1,50 omhoog).

Ook het nachtnet heeft nieuwe tarieven, altijd 4 of 4,50 euro. Prijzen zouden gelijk moeten zijn voor OVC en papieren kaartjes.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 04 jan 2014, 12:19
door peter s
Dat betekend voor Dukenburg en Lindenholt in Nijmegen een verdubbeling op de prijs na 9 uur, retourkaartje van € 3.-naar € 6.- (2 x enkeltje van € 3.-)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 04 jan 2014, 12:30
door fogeltje
Nee, drie euro blijft drie euro.

Voor 9 uur. 2/3/5 wordt 3/4,5/6, na 9 uur wordt het 1,5/3/4,5.

Tenzij je uitgaat van Breng-retour, dat klopt, die vervalt (en die was vanaf 10 uur geldig).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 04 jan 2014, 12:46
door webguy
Syntus hetzelfde trouwens - daar zelfs een omroep in de bus dat de OV-Chipkaart meestal goedkoper is.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 04 jan 2014, 12:56
door marvinkok
Die tarieven gelden voor heel Gelderland en Overijssel. Beetje onhandig alleen dat er alleen maar kaartjes van €1,50 zijn...