Pagina 136 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 10:52
door Frans F
Zal lekker veel geld binnenkomen op deze manier. Zo kunnen ze deze lijn wel weer snel opheffen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 17:12
door fogeltje
Ervaarhetov staat los van Breng (meen ik), dus Breng zal er vast voor gecompenseerd worden. Bovendien, elke nieuwe reiziger die je daardoor trekt en die blijft hangen als betalende reiziger is mooi meegenomen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 21 jan 2014, 16:13
door Frank
En, goh, er zijn protesten tegen de mogelijke komst van de trolleybus in de Laar Oost:
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.4182785

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 21 jan 2014, 20:30
door Nitein-Repart
It's nimby time.

Maar goed, ik ben voorstander van het trolleyficeren van meer buslijnen, ook in andere steden, aangezien trolleys veel minder milieuvervuilend zijn dan een bus op brandstof. Ook trekt een trolley lekker snel op.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:20
door sirvinniei
Waarom is de trolley naar Huissen er eigenlijk niet gekomen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:26
door BrengMe
Grote protesten van inwoners van Huissen. Volgens mij heeft de gemeenteraad van Lingewaard toen tegen de komst van de trolly gestemt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:40
door Frank
Klopt, er is toen nipt tegen gestemd. Arnhem en de stadsregio hadden al wel voor gestemd. Ergens wel jammer, wat zeker qua lijnennet was het een mooie uitbreiding geweest (lijn 3 richting het Duifje is relatief rustig geloof ik, zo blaas je die lijn op een nuttige manier nieuw leven in).

De voorgestelde uitbreiding van lijn 2 vind ik ook wel goed. Er komt een nieuwe lijn tussen Kronenburg, het Velperplein en het station, naast lijn 14. Dat is altijd wel een druk stuk dus prima dat dat gebeurt nadat de bus naar Heteren daar ruim een jaar geleden is weggevallen. Ongetwijfeld gaat lijn 4 buiten de ochtendspits terug in frequentie. Voor Malburgen en Vredenburg is dat wel jammer, maar volgens mij is het niet de drukste lijn. Waarschijnlijk gaat lijn 2 dan te Arnhem Zuid over op lijn 6. Zo heb je vanuit de Laar Oost twee kanten op een verbinding met het CS, wat ik erg slim vind. De Laar West en Elderveld behouden een goede verbinding met Kronenburg (tweemaal per uur lijn 4, tweemaal per uur de lijnen 6/2) - aangenomen dat lijn 4 naar Elderveld blijft rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:42
door Tochjo
Was nog een beste rel ook, met bedreigingen en al.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:35
door Meltrain
Maar de verlengde lijn 2 gaat dan niet door Malburgen-West? Dat zou wel mooi zijn, want dan wordt de trolley-infrastructuur daar ook weer gebruikt.
En na Kronenburg dan via de Burg. Matsersingel en de Randweg naar het eindpunt van lijn 6, neem ik aan?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:41
door Frank
Nee, lijn 2 gaat niet door Malburgen West als ik het goed begrepen heb. De bus volgt de route van lijn 14 tussen CS en Kronenburg (Willemsplein - Velperplein - Airborneplein - Monchyplein - Sint Laurentiuslaan), dan de route van lijn 7 tot aan de busbrug bij Rijkerswoerd (Burgemeester Matsersingel - Marga Klompélaan) en vervolgens de route lijn 4 door de Laar Oost tot aan het eindpunt van lijn 6 (rotonde Brabantweg). Daarmee bied je ook reizigers vanaf de Hoogkamp een rechtstreekse verbinding met het Velperplein.

Één van de bezwaren die er tegen die route is, is dat de (gelede) bus door relatief smalle straten gaat in De Laar Oost. De Randweg wordt door sommige bewoners dan ook als alternatief voorgedragen. Die straat is ook wat breder natuurlijk. Echter, je zou ook in Arnhem Noord kunnen kijken en zien dat er waarschijnlijk geen problemen gaan ontstaan met de route die ik hierboven beschreven heb.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 23 jan 2014, 10:01
door koekje
Zeer zeker niet. De Jacob Cremerstraat is veel smaller en zelfs dat gaat gewoon goed. Gezeur.... In de tijd dat de streekbussen nog door De Laar Oost heen reden gingen richting Nijmegen zijn er ook vaak gelede bussen doorheen geknald. No problemo.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 23 jan 2014, 14:19
door Srananbloke
Ja, vanuit Sonsbeekkwartier en andere wijken met smalle trolleystraatjes hoor je weinig over problemen met gelede bussen. Al past het bij drukte soms nog maar net...is in ieder geval mijn ervaring met lijn 3 toen ik in Sonsbeekkwartier woonde. Ik hoop echt dat er nu gewoon een knoop wordt doorgehakt, voordat er Huissen-achtige taferelen gaan ontstaan :?

Over een route over de Randweg valt ook nog best wat te zeggen, maar daarmee bedien je De Laar Oost niet in zijn volledigheid, dan zou de route alleen voor de Zeelandbuurt en het gedeelte van De Laar West achter het Kroonsewalviaduct gunstig uitvallen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 25 jan 2014, 10:20
door Tochjo
Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 25 jan 2014, 12:28
door fogeltje
Tochjo schreef:Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.
Klinkt bekend, ik heb dit ook vaak met zaken die niet rechtstreeks met vervoer (uitgevallen ritten, OVC-restitutie) te maken hebben. Heb je een Twitter of Facebook account? Dan zou ik daar even melden dat een klacht van ruim een maand oud nog niet is afgehandeld. Wellicht kan de webcare kijken waar het is blijven hangen (details dan via direct message of private message versturen).

Als je dat niet kunt of wilt, laat dan even weten om welke link het gaat en dan geef ik het via Twitter door.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 25 jan 2014, 17:48
door Trolley0144
volgens mij is hess trolley 5236 defect want hij stond 2 weken terug op de busbaan bij de wijk de plantage en sindsdien heb ik hem niet meer zien rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 26 jan 2014, 21:54
door Nitein-Repart
Lijn 51/52 Wageningen > Arnhem lijkt.op zondag wel Belgisch, verhouding is in Wageningem 10/50, zo jrijg je toch nooit reizigers in je bus, want reizen via Ede is meestal aantrekjelijker.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 27 jan 2014, 19:13
door waldo79
Zal wel een reden hebben dat de verdeling scheef ligt. En zou je post willen nalezen voordat je hem plaatst. ..

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 27 jan 2014, 22:07
door Nitein-Repart
Ik post vanaf mijn mobiel en is get moeilijker typen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 28 jan 2014, 00:31
door Suus
Toetsenbord op Nederlands zetten wil wel helpen, get is geen Nederlands woord bijvoorbeeld (de autocorrectie van mijn Mac past het ook direct aan naar het)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 28 jan 2014, 21:27
door koekje
Ik (en vele anderen) hebben autocorrectie uit gezet vanwege de 'irritante' verbeteringen.... Vaak zit dat ding er naast. Hoe vaak ik wel niet naar huis een bericht gestuurd heb waarin staat: "Ik zit nu in lijn 7 naar geitenkaas". -o-

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 18:54
door Tochjo
fogeltje schreef:
Tochjo schreef:Nog geen reactie van de klantenservice op een klacht die ik 18 december indiende. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat zo lang moet duren; het ging om een link op de website die kennelijk verwijst naar een verkeerd formulier, geen ingewikkelde zaak waar een onderzoek moet plaatsvinden naar een gebeurtenis of zo.
Klinkt bekend, ik heb dit ook vaak met zaken die niet rechtstreeks met vervoer (uitgevallen ritten, OVC-restitutie) te maken hebben. Heb je een Twitter of Facebook account? Dan zou ik daar even melden dat een klacht van ruim een maand oud nog niet is afgehandeld. Wellicht kan de webcare kijken waar het is blijven hangen (details dan via direct message of private message versturen).

Als je dat niet kunt of wilt, laat dan even weten om welke link het gaat en dan geef ik het via Twitter door.
Het gaat om het volgende:
Tochjo schreef:Op 1 december betaalde ik 10 cent meer voor mijn busreis dan op basis van 9292.nl te verwachten was. Keurig via breng.nl > Klantenservice en contact > Restitutie > 'Ga naar pagina' > op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven een formulier ingevuld. Krijg ik vandaag een mail dat ik het verkeerde formulier heb ingevuld :?

Zojuist dan maar het formulier ingevuld waar naar verwezen werd in de reactie van Connexxion (dat overigens volstrekt niet geschikt was om mijn situatie aan te geven, maar als zij dat willen, dan doe ik dat maar) én een klachtenformulier over de onjuiste link op de website. Ze geven zich niet zomaar gewonnen voor die 10 cent, maar ik evenmin 8-)
Op de via het klachtenformulier doorgegeven klacht is nog niet gereageerd. Ik heb er geen haast mee, ben vooral benieuwd hoe lang het gaat duren - desnoods dien ik daar over enkele weken een klacht over in als ik dan nog niets gehoord heb :). Zo houden we elkaar lekker bezig :P

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 30 jan 2014, 18:11
door Frank
Het ROCOV heeft positief geadviseerd over het doortrekken van trolleybus 2: http://www.rocovgelderland.nl/download/publicaties/184 (pdf)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 03:11
door sirvinniei
Betekent de nieuwe lijn naar de laar oost ook dat lijn 4 bedraad wordt?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 07:41
door Freek
Nee. En t wordt geen nieuwe lijn 4.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 31 jan 2014, 08:44
door Srananbloke
De frequentie van lijn 4 wordt verlaagd om ruimte te maken voor lijn 2 in De Laar Oost. Goede zaak dit advies, nu nog het definitieve besluit en de bezwaren van dat clubje afwachten....