Pagina 139 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 14:13
door fogeltje
Ik ben geen fan van de MAN bussen maar nog minder van de Citaro bussen. In dat opzicht zou ik er niet rouwig om zijn. Maar het zou wel kapitaalvernietiging zijn.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:02
door koekje
Michael schreef:Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.
In dat mailtje stond dat een 'steward' van Breng dat vertelde. Dat zijn mensen met een licht verstandelijke handicap. Neem die informatie dus met een korreltje zout.... Waarom zou Connexxion/Hermes/Etc bussen van 4 jaar oud weg doen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:11
door Daniel
Nou ben ik toch zeer beniewd in welke mail op de busfoto-emailgroep jullie dat gelezen hebben, ik zie ´m nergens staan tussen de mailtjes van die groep...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:12
door koekje
Afbeelding

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:15
door Daniel
Ah ja gevonden... het onderwerp "Treinstremming" had ik nou niet direct gelinkt aan die Nijmeegse Citaro´s.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:29
door fogeltje
Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 09:30
door koekje
fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
In een tijd van bezuinigingen? Yeah right.... :6

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 12:58
door webguy
Zijn die bussen niet geleased? Dan kan het nu contracttechnisch voordelig blijken.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 13:40
door Frans F
fogeltje schreef:Ik weet wel dat chauffeurs destijds over de Citaro's geklaagd hebben (oa krappe cabine volgens mij). Maar of men na vier jaar al die bussen gaat vervangen?
Dat lijkt me inderdaad stug, want wie zou dat gaan betalen (ook lease contracten kun je niet zo maar opzeggen)?

Trouwens die Citaro's rijden in heel Europa en alleen in Arnhem en Nijmegen zouden ze dan niet voldoen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 13:51
door Hainje
Denk eerder dat het komt omdat de FNV afdeling in deze concessie zeer machtig is. Zo hebben ze daar bijvoorbeeld gezegd dat als de MAN's hetzelfde zullen zijn als die in Eindhoven, dat er dan gewoon niet gereden gaat worden. Net zo lang totdat er goede bussen rijden. Dus wellicht dat het door die FNV afdeling komt dat hier aandacht aan geschonken word en dat andere afdelingen veel minder in de melk te brokkelen hebben, waardoor die cabine's in de Citaro's niet zo'n issue is/van word gemaakt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 14:29
door Suus
Ah, het Havana aan de Waal-syndroom komt weer bovendrijven. :')

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 14:39
door Frans F
@Hainje
Het hele busvervoer in Nederland is voornamelijk een SP/FNV-bolwerk. Ik betwijfel of dat bij KAN/SAN zo veel sterker speelt dan elders. En trouwens zonder extra overheidsgeld kan de FNV veel willen maar zal er weinig gebeuren.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 15:41
door MdJ
Dus ze hebben die dure aardgaswagens aan moeten schaffen. Vervolgens een extra lastig contract moeten afsluiten ivm eventuele overname door een andere vervoerder en hebben ze lopen aanpassen met klapramen.

En nu gaan ze ze wegdoen? :lol: Lekker weggegooid geld dan...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 15:48
door Meltrain
En de RET wil juist de MAN's vervangen door Citaro's (volgens de geruchten).
Als de SAN niet moeilijk doet over dieselbussen, kunnen Breng en de RET ruilen. :P

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 17:07
door koekje
Geweldig hoeveel discussie een wilde kreet van iemand oplevert.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 11 mar 2014, 19:36
door Srananbloke
Tsja, een steward. Kan het ook niet echt serieus nemen, los van het feit dat zo'n snelle vervanging natuurlijk kapitaalvernietiging zou zijn.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 09:46
door Busfoto.nl
Ambassador 8660 als lijn 7 in Arnhem. Rijden er nog meer Ambassadors in deze concessie?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 10:45
door BrengMe
Ja, bij de remise zag ik er laatst 3 staan.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 13:34
door fogeltje
Rijden die vijf Nijmeegse Amba's nog (1831-35)?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 13:40
door bartjemestrom
Er rijden nog een aantal Ambassadors in de regio. Dit om bij verdieseling van de trolleylijnen niet altijd genoeg aardgasbussen beschikbaar zijn. En dat te kort wordt opgevuld door de Ambassadors. Merendeel van de tijd staan deze dus stil.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 14:36
door fogeltje
In Nijmegen reden ze als reservebussen maar ik zag ze "in mijn tijd" nog met vrij grote regelmaat. Hoe het tegenwoordig zit, weet ik niet.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 14:49
door Srananbloke
Ik zie in Nijmegen met enige regelmaat een amba leeg richting de garage rijden, meestal na de avondspits.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 15:45
door fogeltje
Dan zijn ze waarschijnlijk in de spitsuren ingezet op spitsritten of iets dergelijks. Goed om te horen dat ze er nog steeds zijn.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 19:28
door Meltrain
Zijn er dan te weinig trolleybussen dat er ook diesel- of aardgasbussen worden ingezet?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 21:28
door Nitein-Repart
Och ja, ik heb ook wel eens in een Lion City op lijn 1 (Velp-Oosterbeek) gezeten.