Pagina 140 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 12 mar 2014, 23:10
door Srananbloke
Ik gisteren nog in lijn 3. Al heb ik wel het idee dat het aantal diesels/gasbussen die op trolleylijnen worden ingezet tegenwoordig minder zijn dan voorheen. Hangt ook van de staat van de trolleys af natuurlijk, en eventuele werkzaamheden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 13 mar 2014, 08:28
door BrengMe
Gisteren nog een gasbus op lijn 5 gezien.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 13 mar 2014, 09:33
door bartjemestrom
Meltrain schreef:Zijn er dan te weinig trolleybussen dat er ook diesel- of aardgasbussen worden ingezet?
Nee, maar als er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn moeten ook trolleybussen wel eens omrijden. Als er dan geen draad hangt kun je beter verdieselen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 13 mar 2014, 09:47
door BrengMe
Dat kan het niet zijn, er zijn nu geen omleidingen op de trolleylijnen en toch worden er regelmatig diesel- en gasbussen op de lijnen ingezet.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 15 mar 2014, 20:58
door Srananbloke
Ik zag rond half 6 vandaag een Nijmeegse gelede Citaro op de A12 bij Duiven, reed in de richting van Zevenaar. Iemand enig idee waar die bus naar toe ging? En waarom?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 15 mar 2014, 21:15
door Nitein-Repart
Srananbloke schreef:Ik zag rond half 6 vandaag een Nijmeegse gelede Citaro op de A12 bij Duiven, reed in de richting van Zevenaar. Iemand enig idee waar die bus naar toe ging? En waarom?
Richting Arnhem kan ik me wel iets voorstellen, maar richting Zevenaar niet. Ben wel benieuwd naar de verklaring.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 16 mar 2014, 01:27
door Freek
Vast voor vervoer richting Gelredome vanuit Zevenaar.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 16 mar 2014, 02:13
door Srananbloke
Oh worden er vanuit de Liemers ook gelredomependels ingezet? Wist ik niet :)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 16 mar 2014, 19:39
door BrengMe
Afbeelding

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 00:00
door Srananbloke
Apart lijntje die 627. Dan is er in Rijkerswoerd kennelijk net iets meer vraag naar Gelredomevervoer dat niet voldoende door de reguliere diensten kan worden bediend dan andere wijken in zuid.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 07:54
door Nitein-Repart
Dat ze het in de 600reeks noemen vind ik apart wajt600lijnen zijn schoollijnen, 700lijnen waren logischer geweest.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 08:28
door BrengMe
In Arnhem-Nijmegen wordt de 600-reeks voor speciale lijnen gebruikt. De schoolbussen vallen onder de nummering 70-79.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 10:49
door fogeltje
Klopt de 600-reeks wordt volgens mij ook voor de nachtbussen van de vierdaagse gebruikt de vroege bussen dan weer de 400-reeks meen ik. 500-reeks zijn weer buurtbussen. De 300-reeks wordt voor HOV gebruikt en dan blijft er nog weinig over. De 200-reeks is volgens mij vrij, maar wellicht reserveert men die ergens anders voor. Vroeger waren dat spits/schoolbussen zoals de 212, de 210 of de 285.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 11:59
door BrengMe
Klopt helemaal

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 12:54
door Nitein-Repart
Je hebt dan 700 tot 998 ook nog vrij om te gebruiken

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 15:16
door fogeltje
Maar die reeks wordt nu al niet gebruikt, dan kun je ze net zo goed bij de 600 onderbrengen. Alleen de "Nijmeegse lijnen" hebben eventueel ook een 600 variant, de Arnhemse bussen niet, dus dat overlapt elkaar toch niet. En als je maar weinig schoolbussen hebt, dan kun je die net zo goed bij de 70 onderbrengen in plaats een hele 100 reeks te reserveren.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 19:25
door Meltrain
Er zijn zelfs geen lijnen in de 1xx-serie, op shopbus lijn 125 na.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 19:26
door Nitein-Repart
Klopt, achterhoek heeft ook slecht een schoollijn en toch wordt deze 697 genoemd en niet 97. Het gaat hier om Stokken-Ulft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 19:27
door Nitein-Repart
Meltrain schreef:Er zijn zelfs geen lijnen in de 1xx-serie, op shopbus lijn 125 na.
Misschien om ander verwarring met de Veluwe te voorkomen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 17 mar 2014, 19:33
door BrengMe
Ik denk het niet, die regio's hebben niks met elkaar te maken.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 21:36
door koekje
Wie nog de oude bovenleiding wilt zien in Vredenburg moet snel zijn. De boel wordt weggehaald. Het stuk bij de wissels en Holthuizen is al helemaal verwijderd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 22:05
door Frank
Ah, ze zijn dus bezig met opruimen (hebben ze twee jaar geleden al aangekondigd). Misschien beginnen ze binnenkort dan ook aan het aanleggen van het nieuwe stuk trolleybovenleiding door de Laar Oost.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 00:02
door Srananbloke
Gelukkig had ik het al eens vastgelegd :p

En Malburgen Oost? Wordt de boel daar ook weggehaald?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 07:24
door BrengMe
Neem aan van wel, volgens de plannen gaat daar geen trolley meer rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 08:09
door koekje
Zal wel handig zijn, er zijn flink wat masten nodig voor de verlenging van lijn 2. Die masten kunnen vast nog wel hergebruikt worden.