Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MdJ schreef:..WMO'ers nu met de bus reizen ipv Regiotaxi.
Dus afschaffen die flauwekul. Regiotaxi alleen gebruiken voor de echte nodige gevallen, dus niet omdat we het eng vinden om na 20.00 te reizen.
Meltrain schreef:
In Rotterdam en Capelle a/d IJssel mogen 65+'ers na 9:00 gratis reizen. Dat haalt ouderen behoorlijk uit hun isolement. Mijn opa en oma zijn er ook erg blij mee. *O*
Maar voor bijvoorbeeld 60 cent had dat ook gekund. Terecht dat gratis OV in Eindhoven is afgeschaft.
Overigens is het niet minder druk geworden in de bus, immers ze krijgen nu vaak nog 60% korting (leeftijd+dalkorting)
Laatst gewijzigd door huibf op di 17 jun 2014, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Meltrain schreef:
In Rotterdam en Capelle a/d IJssel mogen 65+'ers na 9:00 gratis reizen. Dat haalt ouderen behoorlijk uit hun isolement. Mijn opa en oma zijn er ook erg blij mee. *O*
Maar voor bijvoorbeeld 60 cent had dat ook gekund. Terecht dat gratis OV in Eindhoven is afgeschaft.
Overigens is het niet minder druk geworden in de bus, immers ze krijgen nu vaak nog 60% korting (leeftijd+dalkorting)
Nee, absoluut. Er was een idee om iedereen €100,- te laten betalen per jaar en in elk geval mijn opa en oma waren het er volledig mee eens.
Maar ook in het nieuwe coalitie-akkoord staat dat het gratis OV voor 65+'ers blijft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek schreef:
53: Aansluiting in Arnhem Zuid verbeteren door inkorting naar Wageningen - Arnhem, Kronenburg
Hoe verbetert dit de aansluiting op de trein? :?
Allicht wordt met deze inkorting een andere tijdligging mogelijk. Arnhem Zuid - Kronenburg duurt immers korter dan Arnhem Zuid - Het Duifje, dus als je nu in één richting een aansluiting hebt en op de terugweg net te laat bij het station bent dan is dat met een dergelijke maatregel te verhelpen zonder dat het een extra bus kost.
Frans F schreef:
Frank schreef: Lijn 7 inkorten tot Bijsterveld. Ook deze lijn ken ik niet goed, maar heb niet het idee dat het een populaire lijn is. Wat mij betreft dus een logische wijziging. Ik kan nooit zeggen dat ik blij ben met inkrimpingen maar deze lijkt me dan iig verantwoord. Hoewel het er wel enigszins raar uit ziet dat Wijchen geen rechtstreekse OV-verbinding meer zou hebben met het eigen industrieterrein (hoewel de 565 langs de rand komt).
De verdubbelling van de treinfrequentie maakt dit wel logisch.
De treinfrequentie heeft alleen vrij weinig te maken met de verbinding tussen Wijchen en het industrieterrein in die plaats, daar stopt de trein immers niet. Als het daarom te doen was had je de andere kant van die lijn 7 op moeten heffen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Freek schreef:99: Routewijziging in Uden via President Kennedylaan en Violierstraat.
Die had ik bij Twittermans geopperd toen ik doorhad dat het busstation in Uden geen "achteringang" meer gaat hebben maar alles via de voorzijde gaat *bus*
Daniel schreef:
De treinfrequentie heeft alleen vrij weinig te maken met de verbinding tussen Wijchen en het industrieterrein in die plaats, daar stopt de trein immers niet. Als het daarom te doen was had je de andere kant van die lijn 7 op moeten heffen
Het vervoer naar het industrieterrein betreft vrijwel alleen mensen die uit Nijmegen of via Station Dukenburg komen. Als je in Wijchen woont ga je gezien de afstand normaliter met de fiets of de auto.
Nog even reagerend op Freeks berichtje met de overige wijzigingen:
Wijziging lijn 2/4: ben benieuwd hoe dit in de avond uit gaat pakken. Lijn 2 rijdt nu 's avonds tweemaal per uur tot de Hoogkamp en lijn 4 rijdt ook tweemaal per uur het gehele traject. 's Avonds en op zondag viermaal per uur een bus door De Laar Oost (naast lijn 14...) lijkt me overdreven. Wel goed dat er een bus bij komt op de route Kronenburg - Velperplein - CS. Is altijd het drukste stuk van de 14.
Lijn 53: wat mij betreft is de enige reden dat lijn 53 station Arnhem niet aan doet het feit dat hij naar Het Duifje gaat en zo op een efficiënte manier voor de verbinding Kronenburg - Het Duifje kan bieden. Nu men die verbinding kennelijk niet meer wil vind ik inkorten tot Kronenburg absoluut geen goed idee. Wat mij betreft gaat de buslijn, zoals hij in de ochtendspits nu ook al doet richting Arnhem via het Velperplein naar station Arnhem rijden. Dat zou het nut van lijn 2 lichtelijk wegnemen, maar volgens mij is een verbinding vanuit Driel en Heteren met het centrum wel wenselijk, zeker nu de 36 overdag nog maar eenmaal per uur rijdt. Ik heb begrepen dat de 53 succesvoller is dan de 36 dus misschien is het een idee om te gaan kijken of de 53 de standaardlijn tussen Heteren en Arnhem kan worden. Moet misschien nog wel een route-aanpassing in Heteren voor plaatsvinden, maar dat zijn ze daar wel gewend.
Lijn 60: inkorten tot Duiven op zondag lijkt me geen optie. Ja, er rijden treinen naar Zevenaar, maar een plaats van die grootte 'moet' op zondag toch een busverbinding hebben? Uitbreiden naar Lobith is wel een goed alternatief. Ja, je bent extra DRU's kwijt, maar je gaat dan wel een hoek van de regio bedienen waar op zondag helemaal geen openbaar vervoer is. Wat ik ervan gezien heb zijn de 566 en zeker de 560 doordeweeks succesvolle buurtbussen dus enige behoefte aan openbaar vervoer in de regio is er wel. Nog verder schrappen zorgt alleen maar voor een neerwaartse spiraal.
Wat betreft lijn 60: een plaats als Boxtel met 30.000 inwoners heeft helemaal geen busvervoer, alleen treinen. Ik zie niet in waarom je een parallelle bus moet handhaven als daar in feite geen behoefte aan is.
Lijn 60 rijdt zeker niet parallel aan de trein maar doet een aantal extra punten aan in Zevenaar, zoals het ziekenhuis. Er is dus zeker wel een behoefte aan een bus op zondag in Zevenaar.
Nu is het ziekenhuis wel een bestemming die in het weekend niet zoveel bezoekers zal trekken denk ik gezien ziekenhuizen het liefst mensen er voor het weekend uitgooien.
Ziekenhuizen leveren sowieso weinig OV-reizigers op (in tegenstelling tot wat veel mensen denken).
De voornaamste categorie is personeel dat in dagdienst werkt.
Over lijn 53: zijn er geen alternatieve plannen verder wat Kronenburg-Het Duifje betreft? Niet dat het zo'n ongelofelijk druk stuk is, maar doordeweeks overdag zijn er nog best wat mensen die van deze verbinding gebruik maken.
Hoe wil men lijn 4 eigenlijk doortrekken? Na Aldenhof rechtstreeks over de van Apelterenweg en Steve Bikoplein (en dus niet via de route van bijvoorbeeld lijn 331 of 6)? Dat lijkt me het beste. Is men van plan nog een extra halte te plaatsen? De laatste bussen die deze route reden waren lijn 10 en lijn 20. Die hadden na de halte Van Apelterenweg/Malvert nog een halte bij het oude Sportfondsenbad Dukenburg. De halte werd opgeheven toen lijn 20 ging hemelen. Op zich lijkt het me niet slecht om daar ook een halte neer te plempen als de bus er toch komt. Geeft omwonenden een alternatief. Hoeft in principe niet meer dan een haltepaal te zijn. Als de halte populair wordt, kan hij nog worden opgehoogd enzo.
Lijn 60 inkorten tot Zevenaar Ziekenhuis-Tolkamer, lijn 566 verlengen naar Zevenaar Ziekenhuis, lijn 64 en 65 opheffen en lijn 60, 560, 566 ieder een eigen route laten rijden in Zevenaar. Lijkt met een stuk efficienter.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Samen met Daluren NB op één kaart gaf in ieder geval geen probleem. Ik had het bij introductie ook nagevraagd, het zou met geen enkel dalurenkortingsproduct conflict mogen geven. Afgekocht reisrecht wordt altijd geprioriteerd boven kortingsproducten.
Meerder kortingsproducten op één kaart werkt bij Connexxion niet, bijvoorbeeld Daluren Oost en Daluren Noord-Brabant. Het zou misschien ook een fout kunnen opleveren als je een Veolia sterabonnement erop hebt staat dat tot in Nijmegen geldig is (sterabo's zijn bij Breng geldig mits je de tariefsgrens met Limburg overschrijdt).
Geen idee, dat zou je bij Breng moeten navragen. Wellicht ja met dezelfde restrictie als bij Veolia, je zult de tariefgrens tussen KAN en Utrecht moeten overschrijden.
In elk geval kan je überhaupt geen RegioVrij Utrecht met "4040 Wageningen" als centrumzone kopen. Maar verder moet het haast wel bij grensoverschrijding geldig zijn bij andere vervoerders: je kunt het product ook kopen met 4026 en 4034 als centrumzone terwijl je in die zones én alle aangrenzende zones ervan geen Connexxion-bus zult vinden...