Pagina 148 van 277

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 12:58
door fogeltje
Als je dat bericht zo leest, dan wel. Raar genoeg loopt de dienstregeling gewoon door tot 14 december.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 14:29
door waldo79
Meltrain schreef:Ik vind het een beetje apart dat N9 alleen in de nacht van donderdag op vrijdag rijdt/reed. Stappers uit Schaarsbergen en Hoogkamp kunnen dus op vrijdag- en zaterdagnacht niet met de bus naar huis. :?
Hoogkamp ligt in Arnhem zelf op niet te grote afstand van het centrum en als je gezelschap groot genoeg is, is een taxi ook betaalbaar :lol:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:33
door BR628
Heeft dat niet te maken met de kazernes die daar liggen en dat die militairen donderdagavond gaan stappen maar vrijdagavond naar huis zijn. Dan lijkt het mij weggegooit geld om een nachtbus te laten rijden. Voor de gewone inwoners van Hoogkamp is een bus natuurlijk te min, aangezien zij allemaal 2 of 3 auto's voor de deur hebben en een taxi in dat geval zeker wel kunnen en willen betalen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:17
door waldo79
Dat zou goed kunnen, maar militairen verdienen ook een salaris...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 24 jun 2014, 19:17
door Trolley0144
hoorde vanmorgen van een andere chauffeur dat er dit jaar toch echt nieuwe trolleys gaan bijkomen ivm de uitbreiding van de trolleylijn door de laar oost

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 24 jun 2014, 20:52
door Srananbloke
Je moet niet gelijk alles geloven wat er door chauffeurs wordt gezegd (tenzij het koekje is :mrgreen: ). Vooralsnog is er alleen sprake van dat er vanaf volgend jaar weer Hess trolleys instromen ter vervanging van de eerste serie Berkhof trolleys.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 09:21
door koekje
Ach ik weet ook niet alles hoor. Maar als er nieuwe trolleys bij komen hadden die allang in aanbouw moeten zijn. En dat is ook niet het geval. Hess is nu wel bezig met de dubbelgeledes voor Groningen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 13:42
door Meltrain
Zijn er eigenlijk wel genoeg trolleybussen op dit moment voor de verlenging van lijn 2?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 15:34
door fogeltje
Ze hebben nu amper genoeg voor de bestaande lijnen. Er rijden regelmatig CNG bussen op trolleylijnen. En dan hebben we het nog niet over het feit dat de aftandse ouwe meuk ook nog op de weg zit. Je wilt met warm weer echt niet in die oude trolleys zitten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 16:13
door Nitein-Repart
Sowieso zitten de MANs beter dan die trolleys

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 20:12
door Frank
Ik reis nu drie weken lang regelmatig met lijn 52 tussen Arnhem en Wageningen. Wat me opvalt is dat zo'n beetje 80% van alle bussen HOV-bussen van Breng zijn. Hebben ze een overschot aan die dingen soms? Nou is de 52 natuurlijk wel een lijn die omgezet kan worden tot HOV-lijn, maar dan nog...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 25 jun 2014, 23:11
door Nitein-Repart
Is al een heel tijdje hoor, in november heb ik ook al met een HOV-bus op lijn 52 gereisd. Naar mijn mening komen ze daar beter tot zijn recht dan op lijn 331. Ik zie liever dat op lijn 331 Citaro's komen te rijden om de MAN bussen op de Nijmeegse streeklijnen in te zetten (naar Millingen, Gennep/Venlo, Uden en Tiel).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 08:08
door fogeltje
Hoewel ik graag MAN op streeklijnen zie zou ik op de 331 geen Citaro's in gaan zetten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 08:44
door BrengMe
Nee, alsjeblieft geen citaro's! Mijn zitvlak moet wel wat langer mee als vandaag.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 09:40
door koekje
Erno reist zelf waarschijnlijk weinig met de 331 :P

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 10:17
door Srananbloke
Er vanuitgaande dat het hier over de Nijmeegse citaro's gaat....nee bedankt :neg:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 11:30
door Nitein-Repart
In tegenstelling tot lijnen 85, 89, 83, 99, 80, 82 en 57 wordt lijn 331 niet erg veel gebruikt voor de langere afstanden door de parallelle ligging met het spoor. Daarom kunnen er beter citaro's op lijn 331 ingezet worden. Zelfde geldt voor lijn 14.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 12:01
door BrengMe
Dan heb je het goed mis, want in lijn 14 en 331 zit je ook al gauw een half uur. Ik reis vaak met lijn 331 en lijn 14 en zie dat veel mensen de lijn ook voor langere afstanden gebruiken (inclusief mijzelf). De citaro's moet men gewoon in de stad inzetten. Hebben ze er teveel voor de stadsdienst van Nijmegen? Verplaats er dan maar een aantal naar Arnhem.

Hoe vaak reis jij eigenlijk met lijn 14 en 331?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 26 jun 2014, 14:36
door fogeltje
In de stad loopt van alles door elkaar. Lastig om te zeggen of er over zijn. Als ze consequent stad van streek zouden scheiden dan zijn er denk ik ook genoeg MAN bussen voor alle streekritten. Los daarvan moeten lange slagen van 14/331 net zo min met Citaros gereden worden zoals ook andere streeklijnen en HOV bussen in beginsel op lijnen waar ze voor bedoeld zijn. Als er ovee zijn kunnen ze altijd nog op reguliere lijnen rijden maar niet ten koste van 300/331.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 30 jun 2014, 19:02
door Wolfje98
Ik merkte laatst op in Nijmegen dat:
Lijn 125 word op donderdagavond voortaan met kleine busjes gereden, aangezien er niet veel mensen op donderdagavond gebruik maken van de P en R.
Lijn 107 In Nijmegen/ Wijchen word eigenlijk altijd met ambassadors gereden (blauwe en roze).
en er zitten tevens erg weinig mensen in lijn 107, misschien is het een idee om lijn 7 vanaf 14 december het rondje van lijn 107 te laten doen in Bijsterhuizen aangezien Hermes toch al van plan was op lijn 7 in te korten tot Bijsterhuizen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 01 jul 2014, 16:54
door Wolfje98
Ik reed vandaag langs de garage van Breng in Nijmegen en zag daar een exex Hermes, Ex Novio 1700 bus staan(ik weet niet het exacte busnummer). Weet iemand wat deze bus daar doet?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 01 jul 2014, 19:46
door Michael
Ik las ergens dat deze bussen verkocht zijn.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 01 jul 2014, 21:40
door Wolfje98
Michael schreef:Ik las ergens dat deze bussen verkocht zijn.
Ik dacht ook al zoiets.... staan er nu 3 op het terrein vast voor onderhoud voor dat ze verkocht zullen worden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 19:45
door michiel71
fogeltje schreef:Jep, het gaat alleen over donderdagnacht. Op de overige avonden heb je ook genoeg ander volk.
Blijkbaar niet... Al bij start van de Nachtbussen in Arnhem is er voor gekozen om i.p.v. vrijdagavond, de meeste alléén maar op donderdagavond te laten rijden.

In hoeverre stond er overigens in de concessie iets over de inzet van Nachtbussen?
Als het alleen ging om DRU, was het toentertijd een vreemde keuze om de nachtbussen op donderdagnacht i.p.v. vrijdagnacht te laten rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 23:02
door Frank
Volgens mij liepen de nachtbussen in de nacht van donderdag op vrijdag ook al niet zo goed en hebben ze het toen een nacht eerder geprobeerd...