Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
michiel71
Berichten: 389
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor michiel71 » Zo 06 Jul 2014, 19:45

fogeltje schreef:Jep, het gaat alleen over donderdagnacht. Op de overige avonden heb je ook genoeg ander volk.

Blijkbaar niet... Al bij start van de Nachtbussen in Arnhem is er voor gekozen om i.p.v. vrijdagavond, de meeste alléén maar op donderdagavond te laten rijden.

In hoeverre stond er overigens in de concessie iets over de inzet van Nachtbussen?
Als het alleen ging om DRU, was het toentertijd een vreemde keuze om de nachtbussen op donderdagnacht i.p.v. vrijdagnacht te laten rijden.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frank » Zo 06 Jul 2014, 23:02

Volgens mij liepen de nachtbussen in de nacht van donderdag op vrijdag ook al niet zo goed en hebben ze het toen een nacht eerder geprobeerd...

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Freek » Ma 07 Jul 2014, 00:05

Nachtbussen vallen buiten de concessie verplichtingen. Het is als optie uitgevraagd. Breng heeft toen het nachtnet aangeboden voor 0 euro per nacht. De optie was op voordracht van de gemeentes Arnhem en Nijmegen en ook de gemeentes konden de optie lichten. Stadsregio is dus enkel tussenpersoon. Blijkbaar wil Breng nu meer dan 0 euro per nacht zien en zijn Arnhem en Nijmegen niet bereid daarvoor te betalen.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor mb90 » Za 12 Jul 2014, 22:11

De vierdaagsefeesten zijn dit weekend weer begonnen en dus rijden er veel gelede bussen door Nijmegen. Zelf zag ik vanmiddag gelede bussen op lijn 2, 5, 6, 8 en 11.

Dit zijn de bussen (buiten de gelede Citaro's van Breng zelf) die ik zelf gezien heb, maar niet allemaal op de foto heb.
Connexxion: 9149, 9163, 9165, 9170, 9261
Hermes: 9114, 9117, 9118, 9242, 9245

Een opvallende verschijning was de 9149. Die rijdt nog steeds in GVU-kleuren rond. Hier te zien in Lindenholt als lijn 2 naar de Maartenskliniek:
Afbeelding

Ook leuk om te zien is de 9261 met de logo's van de Provincie Utrecht. Hier als lijn 11 in Beuningen om daarna verder te gaan als lijn 5 naar Groesbeek:
Afbeelding

En tot slot nog een foto van een bus in de gebruikelijke Hermes-kleuren. De gelede Lion's City 9242 als lijn 8 vlak voor het eindpunt in Hatert:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4062
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Etienne » Za 12 Jul 2014, 22:19

Die 9242 en 45 zijn wel een wat grotere afwijking, normaliter komen vanuit Eindhoven juist alleen de 9114 - 9119 versterking rijden in Nijmegen.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Milco
Berichten: 3575
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Milco » Za 12 Jul 2014, 23:41

Ik trof vanmiddag de volgende bussen aan in Nijmegen:

Connexxion
Citaro G:
9149 - in GVU-kleuren
9163, 9165, 9167, 9168, 9171 - onbekend waar deze eigenlijk thuishoren
9263 - van Provincie Utrecht bus

Hermes
Citaro G:
9114, 9118

MAN Lion's City G:
9245
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Zo 13 Jul 2014, 00:12

Leuke foto's. Ik heb drie bussen gezien vandaag: Hermes 9118 en Connexxion 9263 (Provincie Utrecht) en nog een gelede Citaro waarvan ik het nummer niet onthouden heb. Dit was geen Provincie Utrecht bus en leek een oudere jaargang te zijn, leek nog een LCD film te hebben.

Het zou leuk geweest zijn als juist de Airportshuttles uit Eindhoven gestuurd hadden (en natuurlijk doen ze dat niet omdat ze juist op de 400 moeten rijden), dan zou dan een thuiskomst geweest zijn voor die bussen (ze hebben in het laatste Novio-jaar in Nijmegen op de Heyendaalshuttle gereden, daarna bij Breng in Arnhem alvorens ze naar Eindhoven kwamen).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Zo 13 Jul 2014, 00:33

fogeltje schreef:Dit was geen Provincie Utrecht bus en leek een oudere jaargang te zijn, leek nog een LCD film te hebben.

In elk geval een lage 9100 was het dan. Rijden er niet zo heel veel meer van, geloof dat er nog een paar actief zijn in Amstelland-Meerlanden en wellicht zit er nog eentje in IJsselmond.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Zo 13 Jul 2014, 00:56

ik kijk even op de foto die ik gemaakt hebt (en welke niet door de topic-selectie was gekomen). Hij heeft kenteken BP-TK-96. Wellicht dat iemand daar een wagenparknummer bij kan toveren.

EDIT: foto (let op: bijan 1,5MB groot!)
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Jelmer » Zo 13 Jul 2014, 10:13

fogeltje schreef:ik kijk even op de foto die ik gemaakt hebt (en welke niet door de topic-selectie was gekomen). Hij heeft kenteken BP-TK-96. Wellicht dat iemand daar een wagenparknummer bij kan toveren.

EDIT: foto (let op: bijan 1,5MB groot!)


moet zijn BP-TX-96 en dat is de CXX 9167, standplaats Zwartsluis (volgens Het Wagenparkje 150, 5-6-2014), deze bus is zijn leven begonnen op de lijnen in de Zaanstreek in 2004.

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Trolley0144 » Di 15 Jul 2014, 19:20

Ik hoorde vanmorgen dat er in November 2014 toch echt nieuwe Hess Trolleys gaan komen en dat de Berkhof Trolleys met de nummers 5212-5219 afgevoerd gaan worden.
Staan de van Hool Trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al afgevoerd naar een handelaar.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Di 15 Jul 2014, 20:45

Waar in Lelystad stonden die trolleys opgeslagen? Als dat de garage aan de Noordersluisweg was: daar was zaterdag geen spoor van opgeslagen trolleys, uitsluitend een hoop Connexxion-groene Volvo's stonden daar op het terrein (naast twee ex-GVU Citaro's en twee IJsselmondse Citea's)
Die plek zal trouwens vast ook niet heel lang meer beschikbaar zijn: hij staat te koop.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Di 15 Jul 2014, 23:09

Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen dat er in November 2014 toch echt nieuwe Hess Trolleys gaan komen en dat de Berkhof Trolleys met de nummers 5212-5219 afgevoerd gaan worden.


Laat me raden, gehoord van een chauffeur? :')

Iemand enig idee waarom de DRIS displays op Arnhem Willemsplein-zuidelijke richting zijn verwijderd?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor flipje » Di 15 Jul 2014, 23:12

Jelmer schreef:moet zijn BP-TX-96 en dat is de CXX 9167, standplaats Zwartsluis (volgens Het Wagenparkje 150, 5-6-2014), deze bus is zijn leven begonnen op de lijnen in de Zaanstreek in 2004.

In Zwartsluis staan sinds eind mei alleen nog maar de 9150 en 9165 en enkele keer ook de 9149 zien staan.
Laatst gewijzigd door flipje op Di 15 Jul 2014, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Di 15 Jul 2014, 23:14

Daniel schreef:twee IJsselmondse Citea's.
Waarom staan Citea's opgeslagen? Zijn die bussen al zo oud dat ze uitgerangeerd zijn?

Srananbloke schreef:Iemand enig idee waarom de DRIS displays op Arnhem Willemsplein-zuidelijke richting zijn verwijderd?
Ik las op Twitter iets van dat ze niet goed gepositioneerd waren en er soms bussen tegenaan reden of zoiets.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor flipje » Di 15 Jul 2014, 23:16

fogeltje schreef:
Daniel schreef:twee IJsselmondse Citea's.

Waarom staan Citea's opgeslagen? Zijn die bussen al zo oud dat ze uitgerangeerd zijn?


Zal wel schade zijn bij de achterdeuren. De perrons in Zwolle zijn te hoog waardoor bij het weg draaien de bus blijft haken ter hoogte van de achterdeur.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Daniel » Di 15 Jul 2014, 23:17

Nee die Citea's zijn gloednieuw nog, verbaasde mij ook wel dat die juist daar stonden tussen met name uitgerangeerd materieel op een wel heel erg open stallingsterrein zonder aanwezig personeel). Schade was er trouwens niet aan te zien flipje.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 16 Jul 2014, 02:44

We wijken van het topic af, maar goed. Ergens anders hier op het forum had ik gelezen dat de Citea's in IJsselmond schijnbaar overbodig waren (waarschijnlijk dus door de perrons in Zwolle) en dat ze nu overschot zijn. Maar of dit waar is weet ik niet.

Even over de trolleys in Arnhem, wat mij betreft mogen alle Berkhof trolleys wel vervangen worden door Hess SwissTrolleys. Of eigenlijk nog liever door gewone dieselbussen of CNG bussen (veel flexibeler in inzet en dergelijk). Maar daar zal Arnhem zelf niet blij mee zijn en dus ook nooit doen.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor BrengMe » Wo 16 Jul 2014, 07:47

De Berkhof trolleys worden gefaseerd vervangen door nieuwe Hess trolleys. Dit is in 2017 klaar. Ben er wel blij mee want die Berkhof trolleys doen pijn aan mijn oren als ik boven de motor zit. Echter niet vervangen door gewone bussen.
---

Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: Za 21 Apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Trolley0144 » Wo 16 Jul 2014, 08:58

even terug te komen op het bericht van Srananbloke deze keer heb ik het niet van een chauffeur gehoord.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Wo 16 Jul 2014, 09:22

Van wie/wat dan wel? Jij komt elke keer met verhalen zonder enige vorm van betrouwbare bron. Voorzover mij bekend (en ook anderen hier) begint de volgende levering van Hess-trolleys ter vervanging van de eerste serie Berkhof-trolleys pas volgend jaar. Tenzij jij een eerdere vervanging hard kan maken...

@fogeltje; bedankt. Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden. Is niet de eerste keer dat die displays achteraf niet goed zijn gepositioneerd. 1 van de displays op de Hoflaan was een paar dagen na de plaatsing al omver gereden, en uiteindelijk dwars herplaatst.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frank » Za 26 Jul 2014, 12:37

De Gelderlander schreef:Betuwse buslijnen trekken veel meer reizigers

ZETTEN/ELST/BEMMEL - De Betuwse buslijnen doen het prima. Op veel buslijnen van vervoerder Breng in de Betuwe is het aantal reizigerskilometers dit jaar toegenomen.

Uitschieter is buslijn 35, van Zetten via Elst naar Bemmel.


http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4464447

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Z2N » Za 26 Jul 2014, 21:18

Quote uit bovenstaand artikel:
Breng zag van januari tot en met mei het aantal reizigerskilometers op lijn 35 met 78 procent toenemen ten opzichte van de eerste 5 maanden van 2013. De groei van lijn 35 wordt toegeschreven aan het opschroeven van het aantal bussen naar een halfuursdienst.

Op de route worden nu nog kleine busjes ingezet. "Maar de grotere aantallen reizigers krijgen we niet meer weg", zegt een woordvoerder. "Dus gaan we vanaf half december grote bussen op die route inzetten."


Voortaan dus geen Tribus-busjes meer op lijn 35.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Za 26 Jul 2014, 23:31

In een voorstel wat bij Rover te vinden was, stelt Hermes voor de lijn in Elst weer te knippen. Lijn 35 Zetten - Elst zou dan door grote bussen gereden gaan worden en lijn 34 Elst - Bemmel met kleine busjes. Dit stuk was minder druk en bovendien is op sommige punten de route niet echt geschikt voor een grote bus.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

j-ason
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor j-ason » Zo 27 Jul 2014, 22:29

Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze lijn 14 ook meteen knippen! Verder gaat de aanleg van trolleylijn 2 in rap tempo verder. De eerste nieuwe bedrading hangt al tussen wkc Kronenbrug en de halte Monchyplein.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten