Pagina 151 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 02 aug 2014, 15:26
door Frank
Nee, lijn 4 wordt niet geschrapt, maar gaat terug in frequentie. Volgens mij de hele week door tweemaal per uur, alleen in de (ochtend?)spits viermaal per uur oid. Station Arnhem Zuid is het eindpunt. De aftakking naar Schuytgraaf had te weinig reizigers en de aftakking naar Elderveld wordt straks geboden door de koppeling van de lijnen 2 en 6. De trolleylijn 4 rijdt niet door Malburgen-West en Vredenburg, maar rijdt de route van lijn 14 tot Kronenburg en dan de route van lijn 7 langs de Poli-Zuid en vervolgens de busbrug over De Laar Oost in. Daardoor zal de bus neem ik aan maar tweemaal per uur rijden. Het lijkt daardoor logisch als lijn 4 een kwartierdienst gaat vormen met lijn 14 tussen station en Kronenburg en met lijn 4 in De Laar Oost, maar dat moet natuurlijk allemaal ook nog passen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 02 aug 2014, 20:16
door Srananbloke
SuperGhost schreef:Volgens mij werd lijn 4 toch geschrapt en overgenomen door de verlengde trolleylijn 2? Ze zijn toch niet voor niets bezig om een bovenleiding aan te leggen op de route van lijn 4?
Nee. Zie uitleg van Frank en mijn eerdere fotoserie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 14:44
door n-evo
Srananbloke schreef:
sirvinniei schreef:een trolley met een halfuurdienst.
Bijzonder
Meer dan dat is in het geval van lijn 2 niet nodig. De reizigersaantallen in de Hoogkamp zijn daarvoor te laag, en er ontstaat straks een kwartiersdienst met de lijnen 4 (De Laar Oost) en 14 (Centrum-Kronenburg).
Denk dat vooral bedoeld wordt dat het nogal bijzonder is dat er zulke investeringen gedaan worden voor een buslijn die 2x in het uur rijdt. Vraag mezelf ook af of het de moeite en kosten echt waard zijn.

Leuke foto's verder! :Y

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 19:26
door SuperGhost
Had men er overigens niet beter aan gedaan om ook een boogje De Laar-West - Station Zuid aan te leggen, zodat je de gehele huidige lijn 4 met trolleys had kunnen rijden in plaats van alleen de ritten die doorrijden naar Elderveld? Het enige verschil (qua route) zou dan zijn dat lijn 4 2x per uur door gaat rijden naar Hoogkamp en gekoppeld gaat rijden met lijn 6.

Ik vind het namelijk wel eigenaardig dat ze wel zo'n lang stuk een bovenleiding geven, maar het kleine bochtje om naar Station Zuid/Presikhaaf te kunnen rijden niet mee willen nemen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 19:34
door Frank
Het is natuurlijk wel zo dat er bij Malburgen en Vredenburg ook het één en ander aan bovenleiding moeten worden vervangen/aangelegd om lijn 4 met trolleybussen te kunnen rijden. Mooi projectje voor de toekomst :P .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 19:48
door koekje
Ik zie nog steeds mensen suggereren dat de nieuwe lijn 2 de route van de huidige lijn 4 rijdt. Dit is NIET zo. Lijn 4 blijft gewoon bestaan. Lijn 2 naar De Laar Oost is een toevoeging. Alleen gaat lijn 4 niet meer naar Elderveld rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 22:03
door SuperGhost
Nee, er wordt gesuggereerd dat lijn 2 lijn 4 deels vervangt en dat is gewoon waar.
Lijn 2 is dus geen toevoeging, alleen een vervanging van een deel van lijn 4.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 22:17
door koekje
SuperGhost schreef:Nee, er wordt gesuggereerd dat lijn 2 lijn 4 deels vervangt en dat is gewoon waar.
Lijn 2 is dus geen toevoeging, alleen een vervanging van een deel van lijn 4.
Welk gedeelte van de huidige lijn 4 wordt vervangen door lijn 2 dan? Elderveld telt niet mee btw, want dat is lijn 6. Een frequentieverlaging is wat anders dan vervangen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 22:27
door Srananbloke
Ik denk dat het besluit om lijn 2 te koppelen aan lijn 6 vooral een praktisch besluit is. Linksaf gaan richting station Zuid/Schuytgraaf is m.i. niet nodig. De huidige bezettingsgraad op lijn 4 naar Schuytgraaf is op dit moment al niet bijster hoog. Geen reden om daarvoor een trolley in te zetten. Lijn 4 blijft die route rijden en verder gewoon dezelfde route vanuit het centrum via Malburgen-West e.d.

@n-evo, dat is zeker discutabel aangezien de andere trolleylijnen een hogere frequentie rijden en het traject tussen het centrum en de Hoogkamp maar een handjevol reizigers trekt, maar de (her)opening van lijn 2 paste mooi in het plaatje van inzetten op meer 'schoon' OV van de stadsregio en het voorlopig in stand houden van het trolleynet door de gemeente. Maar wie weet hoe het straks gaat lopen, als lijn 2 niet langer een eilandbedrijfje is.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 09 aug 2014, 10:14
door donny2290
SuperGhost schreef:Een trolley is sowieso al bijzonder in Nederland.

Maar de huidige lijn 2 heeft ook slechts een halfuursdienst hoor :wink:
Vind het ook een nutteloze investering, zie lijn 2 altijd leeg rondrijden en dat nog wel met een gelede bus.
Zie nu trouwens voor het eerst dat het eindpunt van lijn 6 verplaats is en de bus nu keert op de rotonde.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 09 aug 2014, 10:55
door Srananbloke
donny2290 schreef:Zie nu trouwens voor het eerst dat het eindpunt van lijn 6 verplaats is en de bus nu keert op de rotonde.
Ik weet niet hoelang je niet meer bij dat eindpunt bent geweest, maar dat is al een x aantal jaren zo :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 09 aug 2014, 11:11
door donny2290
Heel wat jaren geleden ;)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 09 aug 2014, 11:35
door Srananbloke
Ja dat verklaart een hoop :)

Het oude eindpunt was niet echt berekend op gelede bussen. Lijn 5 reed toen in de spits redelijk frequent en dat zorgde regelmatig voor opstoppingen. Sowieso wilden ze dat stukje een opknapbeurt geven, en dat had o.a. het huidige eindpunt als resultaat.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 09 aug 2014, 11:52
door Frank
donny2290 schreef:Vind het ook een nutteloze investering, zie lijn 2 altijd leeg rondrijden en dat nog wel met een gelede bus.
En dat terwijl er ooit zesmaal per uur een bus heeft gereden in de spits: Lijn 2 Arnhem, Hoogkamp - Geitenkamp :P . Maar dat is ook al heel wat jaartjes geleden. Hopelijk zorgt de koppeling straks voor wat meer reizigers.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 08:23
door koekje
Lijn 2 trekt nu al meer reizigers dan vlak na de heropening als trolley. Het komt nu nauwelijks voor dat een bus het rondje volledig leeg rijdt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 16 aug 2014, 11:21
door Frank
Vanaf morgen rijden de lijnen 14, 33, 80 en 82 (weer) over de Waalkade. Lekker op tijd laten weten...

http://breng.nl/reizen/14/buslijnen-in- ... lkade/3453

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 16 aug 2014, 11:51
door fogeltje
Ik zag het gisteren al voorbij komen toen ik toevallig weer eens op de Breng website kwam om een klacht via officiële kanalen te deponeren. Wilde je nog een berichtje sturen maar dat was ik uiteraard vergeten :mrgreen:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 16 aug 2014, 13:20
door Frank
Het is aangepast op de wiki in ieder geval :) .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 16 aug 2014, 13:22
door fogeltje
Ik zag het zojuist. Good busy.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 15:11
door Nitein-Repart
Afbeelding
Utrechtse bus in Arnhem, sinds wanneer is dit?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 15:47
door SuperGhost
Geen idee. Ik kan niet zien welk lijnnummer erop staat, maar gezien het een gelede bus is, kan het misschien zo zijn dat die ter vervanging van een trolleylijn rijdt? Arnhem bouwt namelijk aan een nieuwe trolleylijn, waardoor wellicht een bestaande lijn tijdelijk niet met trolleys kan rijden? Volgens mij zijn de trolleylijnen de enige lijnen in Arnhem die geleed rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 16:02
door Srananbloke
Is al een tijdje zo. Wat omleidingen/afsluitingen. Is me verder niet bekend wat precies. De aanleg van lijn 2 heeft vooralsnog weinig gevolgen voor bestaande trolleylijnen in Arnhem Zuid.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 16:39
door Nitein-Repart
SuperGhost schreef:Geen idee. Ik kan niet zien welk lijnnummer erop staat, maar gezien het een gelede bus is, kan het misschien zo zijn dat die ter vervanging van een trolleylijn rijdt? Arnhem bouwt namelijk aan een nieuwe trolleylijn, waardoor wellicht een bestaande lijn tijdelijk niet met trolleys kan rijden? Volgens mij zijn de trolleylijnen de enige lijnen in Arnhem die geleed rijden.
Lijn 1 naar Velp

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 16:50
door SuperGhost
Dus inderdaad ter vervangen van een trolleylijn

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 aug 2014, 20:05
door Wolfje98
De Utrechtse bussen rijden op lijn 1 en lijn 3, op lijn 1 weet ik niet waarom ze daar rijden aangezien er daar ook gewoon trolleybussen op rijden maar ook MAN's (misschien hebben enkele trolleybussen onderhoud?). En op lijn 3 is een omleiding tussen Rijnstate en Burgers zoo t/m 29-8.