Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Zo 26 Okt 2014, 12:04

SuperGhost schreef:Het verschil in frequentie tussen 4x p/u en 6x per uur is niet zo heel groot.
Als iemand die ruim twee maanden met lijn 6 heeft gereisd kan ik je zeggen dat het verschil van 4x per uur en 6x per uur wel degelijk vrij groot is. Ik was blij toen de vakantieperiode voorbij was.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor regenmaker » Zo 26 Okt 2014, 12:10

Heeft Breng al ergens een overzicht staan met de wijzigingen of moet je elke lijn apart opzoeken op de site?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frans F » Zo 26 Okt 2014, 13:04

Erno-BE schreef:Het maatschappelijk belang wordt dan volledig voorbijgegaan aan bedrijfseconomisch belang gesteund door de neoliberale politiek van de VVD onder het motto participatiesamenleving.

Die ene busreiziger uit een kleine kern op zondag voor €20 subsidiëren op kosten de belastingbetaler is ook geen maatschappelijk belang.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Erno-BE » Zo 26 Okt 2014, 19:32

Frans F schreef:
Erno-BE schreef:Het maatschappelijk belang wordt dan volledig voorbijgegaan aan bedrijfseconomisch belang gesteund door de neoliberale politiek van de VVD onder het motto participatiesamenleving.

Die ene busreiziger uit een kleine kern op zondag voor €20 subsidiëren op kosten de belastingbetaler is ook geen maatschappelijk belang.

Ik ben het daar niet mee eens, maar ga daar geen discussiepunt van maken.

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 26 Okt 2014, 20:37

BrengMe schreef:Hier de kaart van de buurtbus Spankeren-Dieren.

Lijn 524 wordt geknipt in 3 lijnen:
* Lijn 524 tussen Station Dieren en Spankeren
* Lijn 525 tussen Station Dieren en Dieren-West
* Lijn 526 tussen Station Dieren en Dieren-Noord

Opvallend is dat Dieren-Zuid niet meer wordt aangedaan.


Zo opvallend vind ik dat laatste niet. Ik heb precies 0 mensen zien instappen in dit deel van Dieren.
Verder zie ik sowieso heel weinig mensen in deze busjes zitten, meeste van de tijd zie ik die dingen gewoon leeg (op de chauffeur na (A) ) rijden.

De route van lijn 525 kan ik enigszins begrijpen omdat er in dat deel van Dieren relatief veel ouderen wonen en geen aansluiting heeft op lijn 43. Maar er rijdt ook al een Plusbus in de gemeente (bus op bestelling, soort regiotaxi, maar dan binnen de gemeente) die de functie van lijn 525 op zich zou kunnen nemen.
Lijn 526 vind ik opmerkelijk. Zoals eerder opgemerkt heeft dat gebied een redelijke toegang tot lijn 43. Bovendien wonen in het Noorderlijkste deel relatief veel jonge mensen (nieuwbouwwijk uit eind jaren 80) en het stuk Imboslaan-Industrielaan zit zo dicht bij het centrum dat dat ook wel te lopen is. Bovendien zou je dat stuk ook kunnen koppelen aan lijn 524. Die zou dan vanuit Spankeren stukje de Kanaalweg op moeten en dan via de Imboslaan en de Industrielaan naar het centrum en dan terug naar Spankeren volgens de route die nu ingetekend staat op het kaartje.

Tot slot denk ik dat de splitsing in drie lijnen wellicht te maken heeft met de komende bezuinigingen op de Regiotaxi. Alle gebruikers van deze dienst hebben namelijk onlangs een brief gehad waarin stond geschreven dat men te weinig van de Regiotaxi gebruik maakte (Overigens werd er met geen woord over gerept hoeveel je volgens hen er minimaal gebruik van hoort te maken wil je je recht behouden maar okey...) en dat het recht hen dus wordt ontnomen. Wil je het recht behouden dan moet je bezwaar maken en volgt er een gesprek om te bekijken of je er alsnog gebruik van kunt maken... :N
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Ma 27 Okt 2014, 16:51

regenmaker schreef:Heeft Breng al ergens een overzicht staan met de wijzigingen of moet je elke lijn apart opzoeken op de site?

Er is nog geen overzicht, ook niet bij Hermes/SRE waar een deel van de lijnen geupdate is. Ik vermoed dat die lijst pas komt als alle lijnen zijn bijgewerkt.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

michiel71
Berichten: 389
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor michiel71 » Ma 27 Okt 2014, 23:06

Frank schreef:* Lijn 52: Rijdt alleen nog maar tussen station Arnhem en Wageningen.


Gelukkig gaat er nu weer 's avonds en in het weekend om het half uur een bus gaat rijden tussen Wageningen en Arnhem, i.p.v. dat er 2 bussen vrijwel achter elkaar vertrekken of aankomen.

Lijn 51

Lijn 52

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Erno-BE » Di 28 Okt 2014, 10:47

De tijden zijn wat mij betreft vrij waardeloos. Wat mij betreft zou men beter in Arnhem op .05 en .35 vertrekken (en aankomen op .25 en .55). Zodat er aansluiting op de s30900, s3600 en s3000 richting Nijmegen ontstaat. Zeker op zondag zijn er hordes studenten die gebruik kunnen maken van lijn 52, mits deze goed aansluiten. Van Nijmegen tot Groningen biedt, mits goede aansluiting, lijn 52 de snelste verbinding met Wageningen.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor SuperGhost » Di 28 Okt 2014, 12:19

.25 aankomen en aansluiten op de 3600 naar Nijmegen? Je weet dat die al om .22 vertrekt?

Ook maak je een kleine fout in je beredeneren, namelijk dat de snelste route naar Wageningen Busstation ook de snelste verbinding naar de universiteit is. De snelste verbinding vanaf Arnhem CS naar de universiteit van Wageningen loopt echter via station Ede-Wageningen en lijn 88. Via Ede-Wageningen is de reistijd 32-40 minuten, via lijn 52 is de reistijd 52-56 minuten.

Vanuit Nijmegen en Doetinchem geldt dat je op Arnhem toch minimaal 5 minuten overstaptijd nodig zal hebben, dus zelfs bij de best mogelijke overstaptijd zal de route via Ede sneller zijn.
Met de dienst die jij wil heb je 8 (vanuit Doetinchem) tot 9 (vanuit Nijmegen) minuten overstap. Het verschil met wordt dan dus nog groter in het voordeel van Ede, want de overstap/keertijd naar Ede is in beide gevallen 4 minuten korter.

Het zou dus beter zijn om lijn 52 af te stemmen op de sprinter van/naar Zutphen, want die heeft als de IC-Schiphol niet rijdt een dramatische overstap ri. Ede (van 24 minuten) en die trein zou als enige wél kunnen profiteren van lijn 52 mits deze goed aansluit.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Erno-BE » Di 28 Okt 2014, 13:03

Op zondag moeten de meesten naar Wageningen Centrum, aangezien daar hun kamer is en niet naar de uni en dan wordt het een ander verhaal. En ik bedoel de s3600 naar Zwolle, niet naar Roosendaal.

michiel71
Berichten: 389
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor michiel71 » Di 28 Okt 2014, 14:52

Erno-BE schreef:De tijden zijn wat mij betreft vrij waardeloos. Wat mij betreft zou men beter in Arnhem op .05 en .35 vertrekken (en aankomen op .25 en .55). Zodat er aansluiting op de s30900, s3600 en s3000 richting Nijmegen ontstaat. Zeker op zondag zijn er hordes studenten die gebruik kunnen maken van lijn 52, mits deze goed aansluiten. Van Nijmegen tot Groningen biedt, mits goede aansluiting, lijn 52 de snelste verbinding met Wageningen.


Vanuit Groningen/Zwolle is er op zondag een prima aansluiting naar het busstation Wageningen:
Groningen - Wageningen via Arnhem (Lijn 52)
(Met een 10 minuten overstap heb je zelfs nog even tijd om wat te kopen in de AH Stationswinkel ;) )

Zelfs vanuit de richting Doetinchem (aankomst xx:26 of xx:27) heb je met 4 á 5 minuten
's avonds voldoende tijd om lijn 52 (vertrek xx:31) naar Wageningen te pakken.
Trein Doetinchem - Arnhem (A=19:26)

Het is overigens wel vreemd, dat deze verbinding niet wordt vertoond in de 9292 Reisplanner ,
Wel een omweg over Station Ede-Wageningen met een 10 minuten langere reistijd en 1 keer extra overstappen.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Vr 31 Okt 2014, 13:07

Ik heb gisteren een kleine wandeling door Arnhem-zuid gemaakt, en vond het wel weer tijd voor een lijn 2-update. :) Inmiddels is de aanleg in een vergevorderd stadium. Het is erg jammer om te moeten vernemen dat deze investering uiteindelijk zal worden gebruikt voor een veredelde brede spitslijn. Maar het maakt de voorpret voor de trolleyliefhebber niet minder. En wellicht komt men in de toekomst nog wel terug op de beslissingen die nu zijn genomen over de verlengde lijn 2.

Het nieuw aangelegde gedeelte in Malburgen (tussen de aansluitingen met lijn 3 op de Huissensestraat en lijn 7 bij de N325) heb ik overgeslagen. Ten opzichte van de vorige fotoserie is er daar weinig veranderd, behalve dat de bovenleiding fysiek is aangesloten op de bestaande lijnen.

Telefoonfoto-alert! Busloze foto's alert!

1. Marga Klompélaan, ter hoogte van halte Otis Reddingplein. Ook hier is de nieuwe bovenleiding fysiek aangesloten op de bestaande bovenleiding. Hier splitsen lijn 2 en 7 in zuidelijke richting zich vanaf december.
Afbeelding

2. Viaduct Lange Akkers, over de A325.
Afbeelding

3. Aangekomen in De Laar Oost. Waar de bestaande haltes Lange Akkers en de keerlus zijn vervangen door één tweerichtingshalte.
Afbeelding

4. Er bevindt zich nog geen bovenleiding op het traject over de Limburgsingel en Venlosingel. Wel zijn alle masten inmiddels aanwezig, zoals hier op de Venlosingel. Ook is het wegdek hier en daar verbreed.
Afbeelding

5. Randweg, in de richting van De Laar West. Bovenleiding: check!
Afbeelding

6, 7 en 8. Rotonde Batavierenweg/Brabantweg. De bestaande keerlus van lijn 6 en het toekomstige eindpunt van lijn 2. Ook hier een fysieke aansluiting op de bestaande lijn. Uit de constructie is te zien dat het voornemen om lijn 2 hier door te laten gaan als lijn 6 ook echt gaat gebeuren. Lijn 6 behoudt zijn keermogelijkheid. Lijn 2 heeft straks weinig andere keus dan in beide richtingen de rotonde over te steken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover. *bus*
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Meltrain » Vr 31 Okt 2014, 16:15

Bedankt voor de update. :pos:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor verfmeer » Vr 31 Okt 2014, 16:25

Waarom kan lijn 2 daar niet keren? Als er nu wat op de route van lijn 6 gebeurt, ligt een gedeelte van lijn 2 er ook direct uit, terwijl het mij redelijk goedkoop lijkt om daar een keermogelijkheid voor lijn 2 van te maken.

j-ason
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor j-ason » Vr 31 Okt 2014, 16:56

De trolleybussen hebben altijd nog een hulpmotor. Dus in geval van nood kan er draadloos gekeerd worden op de rotonde of waar dan ook.

Gebruikersavatar
Srananbloke
Berichten: 418
Lid geworden op: Di 28 Sep 2010, 21:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Srananbloke » Vr 31 Okt 2014, 20:21

Dat, plus dat er altijd wel een MAN van stal kan worden gehaald (of een verdwaalde Amba).
Last wish: I wish I had two more wishes.
Joetoep <> Sauntklaut
Elke werkdag Arnhem - Driebergen-Zeist v.v.

sirvinniei
Berichten: 1234
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor sirvinniei » Vr 31 Okt 2014, 21:06

Motor? Ik dacht dat ze een hulpaccu hadden

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Frank » Za 01 Nov 2014, 12:39

De nieuwe dienstregelingen van Nijmegen staan ook online. Alles wat ik heb kunnen vinden staat op Concessie Arnhem - Nijmegen 2015. Aanvullingen zijn welkom.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor regenmaker » Za 01 Nov 2014, 12:40

Wat ik me wel afvraag, gaat lijn 3 nu met groot materieel rijden de hele tijd, aangezien deze verlengt wordt naar Oosterhout.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Freek » Za 01 Nov 2014, 13:46

Nee, blijven kleine bussen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor fogeltje » Za 01 Nov 2014, 16:58

Dat was een van de ideeen er ook achter dacht ik. Reizigers uit Oosterhout Dorp zijn er niet zoveel, maar omdat de bus ook door Lent gaat kon er geen kleine bus worden ingezet. Nu dit deel vervalt is een kleine bus wellicht genoeg. Maar omdat de route sneller wordt, wordt de verbinding misschien ook aantrekkelijker.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor regenmaker » Za 01 Nov 2014, 18:18

Maar lijn 3 gaat toch door het centrum rijden? Dan krijg je toch sowieso veel mensen die van het centrum naar het station rijden. En dat gaat nooit passen in zo'n klein busje.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor BrengMe » Za 01 Nov 2014, 18:20

Nee, lijn 3 gaat via de Waalkade rijden, om het centrum heen dus.
---

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor regenmaker » Za 01 Nov 2014, 18:40

Ow, hij rijdt via de Waalkade. :)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Breng
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 30 Aug 2013, 13:56
Locatie: Arnhem Nijmegen
Contact:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Berichtdoor Breng » Di 18 Nov 2014, 21:11

Waarde Analytici,
De communicatie moet nog worden opgestart, maar de nieuwe dienstregeling is nu ook alvast op de website te vinden http://breng.nl/reizen/14/de-nieuwe-dienstregeling-van-breng/2140
Er volgt weer een youtubefilmpje ter illustratie tzt. En om de eerste vraag vast voor te zijn: de lijnfolders komen nog, die worden binnenkort ook online geplaatst. De dienstregeling kan al worden opgevraagd door in de planner op onze site een datum vanaf 14 dec in te voeren. Maar dat hadden sommige onder jullie vast al in de smiezen. *bus*


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten