Pagina 18 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:02
door Joshua
Wat zonde van zo mooie Citaro

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:28
door fogeltje
Tering, gaat goed. Wat doe die bus überhaupt op lijn 80? Die horen op de Heyendaalboemel te rijden. Dat is fijn, die komt natuurlijk nu weer een bus te kort. Komt zeker weer van die Connexxion troep als tijdelijke vervanging. Gelukkig allen ongedeerd.

Hoe is het met de bus? Komt die weer snel de weg op?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:29
door Joshua
Laten we het hopen. Ik wil die gelede Citaro echt niet missen voor me deur.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:36
door Suus
Ik ken lijn 80 niet zo goed (lees: niet), maar ik vind 60 mensen in een bus toch wel in aanmerking komen voor een gelede bus. Het aantal zitplaatsen in een Ambassador is 39, het zou dan flink volle bak zijn geweest.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:54
door Joshua
Bee schreef:Ik ken lijn 80 niet zo goed (lees: niet), maar ik vind 60 mensen in een bus toch wel in aanmerking komen voor een gelede bus. Het aantal zitplaatsen in een Ambassador is 39, het zou dan flink volle bak zijn geweest.
Lijn 80 rijdt vanaf de duitse grens in Millingen via Kerkerdom, Leuth, Erlecom, Beek & Ubbergen naar Station NIjmegen. En natuurlijk ook weer terug ;)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 22:59
door --Stefan--
fogeltje schreef:Tering, gaat goed. Wat doe die bus überhaupt op lijn 80? Die horen op de Heyendaalboemel te rijden. Dat is fijn, die komt natuurlijk nu weer een bus te kort.
Die bus komt waarschijnlijk tussen 8 en half 9 aan op Nijmegen CS en vanaf daar zal hij de rest van de dag verder rijden op de Heyendaalshuttle. En voor de tijd is er nog niet echt behoefte aan 6 geleden op die lijn.
Komt vaker voor. Zie je ook wel een bij een extra rit van lijn 5.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 feb 2010, 23:30
door Freek
Voor 8 uur wordt sowieso lastig om op lijn 10 te rijden, die rijdt dan namelijk nog niet. De dienst wordt tussen 8 en 8.30 op gestart. De Shuttle hebben daarvoor een ritje op andere buslijnen gereden en nemen de passagiers zo vanuit de streek rechtstreeks mee naar Heyendaal.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 05 feb 2010, 00:16
door fogeltje
Bee schreef:Ik ken lijn 80 niet zo goed (lees: niet), maar ik vind 60 mensen in een bus toch wel in aanmerking komen voor een gelede bus. Het aantal zitplaatsen in een Ambassador is 39, het zou dan flink volle bak zijn geweest.
Lijn 99 laat geregeld mensen bij de haltes staan op verschillende tijdstippen van de dag, daar zetten ze ook geen gelede bussen meer op in. 60 mensen passen prima in een Ambassador.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 05 feb 2010, 00:27
door Joshua
Ik weet niet of er concessie afspraken zijn en/of dat er wettelijk iets is geregelt. Maar ik vind het schandalig dat een bus je mag laten staan omdat ze vol zitten. Dan hoort er gewoon een grotere bus te rijden. En als dat op Lijn 99 zo is dan hoort er dus gewoon een gelede bus te rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 05 feb 2010, 00:34
door Freek
een concessie-eis is dat slechts een bepaald percentage van de ritten staanplaatsen mag aanbieden en een bepaald percentage van de ritten mensen mag achter laten bij de halte. Deze mensen mogen echter maximaal 1 bus blijven staan. De truc voor bijvoorbeeld lijn 10 is dat nieuwe wachtenden weer een bus mogen wachten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 05 feb 2010, 10:27
door --Stefan--
Streekvervoer: de maximale bezetting per lijn per richting in exploitatie, in 90% van de
gevallen niet hoger is dan anderhalf maal het aantal zitplaatsen in het voertuig.
Dus bij 90% procent van de ritten mogen er niet meer dan 51 mensen worden vervoerd.

En over het mensen laten staan: als de bus 3 tot 5x per uur rijd mag 1% van de passagiers blijven staan.

Maar overdag tussen 9 en 1 uur is het nooit super druk richting Uden dus dat compenseerd denk ik een beetje :P

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 06 feb 2010, 18:01
door fogeltje
Maar het is vervelend voor mensen die 's ochtends de hele rit van Uden kunnen staan en 's middags weer de hele rit terug (vooral als twee bussen al zijn doorgereden bij een veeltal haltes omdat ze vol zaten. Op de Brabantse Poort laten ze soms wel eens een grotere groep staan, idem halte voor Grave Busstation richting Nijmegen).

Maar Breng kan dat mooi van zich afschuiven door naar Arriva te gaan wijzen (die niet eens gelede bussen hebben in Brabant) en OAD die voor Breng de diensten rijdt.

Hermes had er redelijk greep op gekregen tot 13 december, onder meer door extra touringcarren die 5 minuten voor de reguliere bus vertrokken. Daardoor kon (vrijwel) iedereen vervoerd worden (het was nog druk en mensen moesten nog steeds staan, maar ze konden mee) en reden de bussen weer beter op tijd waardoor ook aansluitingen gehaald konden worden.

Ik zag dat de rit van 17:56 vorige week donderdag ook een extra touringcar als volgwagen had, maar op andere tijdstippen heb ik dit nog niet gemerkt. Blijkbaar heeft Arriva inmiddels door dat het soms toch echt te druk is op de lijn (de reguliere bus die reed was een Arriva bus).

Overigens zit er ook een vreemde rit tussen. Om 15:41 vertrekt er uit Nijmegen een Arriva bus op lijn 99. De chauffeur is echter geen chauffeur van Arriva. Weet iemand door wat voor mensen die rit gereden wordt? De chauffeurs hebben geen OAD kleding zoals de chauffeurs in de Breng bussen dat hebben. De bus gaat na aankomst in Uden leeg weg.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 06 feb 2010, 18:09
door Daniel
fogeltje schreef:Overigens zit er ook een vreemde rit tussen. Om 15:41 vertrekt er uit Nijmegen een Arriva bus op lijn 99. De chauffeur is echter geen chauffeur van Arriva. Weet iemand door wat voor mensen die rit gereden wordt? De chauffeurs hebben geen OAD kleding zoals de chauffeurs in de Breng bussen dat hebben. De bus gaat na aankomst in Uden leeg weg.
Wat me zogauw tebinnen schiet is Juijn, die rijden in Rivierenland er veel voor Arriva. Al doen ze dat met eigen materieel, dus wellicht is het slechts een ingehuurde chauffeur met een bus uit Den Bosch (die stalling zit het dichtst bij hun vestiging)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 06 feb 2010, 23:42
door Joshua
Tja een gelede bus op Lijn 99 zou echt geen luxe zijn.
Misschien een leuke concessie eis voor over 3 jaar :D

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 13:55
door Karl
Als je zulke eisen gaat stellen als OV-autoriteit zijnde, dan ben je helemaal verkeerd bezig, waar zit de flexibiliteit van de vervoerder dan nog in? In het bemachtigen van het juiste stukje grond om je bussen 's nachts op te stallen? In Arnhem gaat ook die vlieger niet meer op...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 13:59
door Mikos
Joshua schreef:Tja een gelede bus op Lijn 99 zou echt geen luxe zijn.
Er heeft een hele tijd een gelede Duvedec rondgereden op de 99? Ben al een tijd niet meer met de bus geweest daar, dus geen idee of die er nog rondrijdt, maar er was er minstens 1. :wink: Of is die weggegaan nadat Breng de boel over kwam nemen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:08
door Etienne
Mikos schreef:
Joshua schreef:Tja een gelede bus op Lijn 99 zou echt geen luxe zijn.
Er heeft een hele tijd een gelede Duvedec rondgereden op de 99? Ben al een tijd niet meer met de bus geweest daar, dus geen idee of die er nog rondrijdt, maar er was er minstens 1. :wink: Of is die weggegaan nadat Breng de boel over kwam nemen?
Er rijden voor zover ik weet alleen nog amba's op 99 :twisted:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:15
door Suus
Mikos schreef:
Joshua schreef:Tja een gelede bus op Lijn 99 zou echt geen luxe zijn.
Er heeft een hele tijd een gelede Duvedec rondgereden op de 99? Ben al een tijd niet meer met de bus geweest daar, dus geen idee of die er nog rondrijdt, maar er was er minstens 1. :wink: Of is die weggegaan nadat Breng de boel over kwam nemen?
De Duvedec's in Nijmegen zijn al rond de vierdaagse afgelopen jaar afgevoerd.

@Karl: Er zijn al lang concessie's in Nederland waar elke vorm van flexibiliteit is verdwenen. De Stadregio Amsterdam maakt een gewenst lijnennet en het GVB heeft dat maar te rijden. Stallingen en voertuigen zijn eigendom van een bedrijf van de gemeente.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:23
door Mikos
Stel je voor, ik put dan ook uit mijn onuitputtelijke geheugen (A)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:26
door Suus
Het laat je in ieder geval niet in de steek :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:32
door Karl
Bee schreef: @Karl: Er zijn al lang concessie's in Nederland waar elke vorm van flexibiliteit is verdwenen. De Stadregio Amsterdam maakt een gewenst lijnennet en het GVB heeft dat maar te rijden. Stallingen en voertuigen zijn eigendom van een bedrijf van de gemeente.
Is dat een wenselijke ontwikkeling? Dat SRA dat doet is leuk, maar waarom moeten de andere achttien OV-autoriteiten dat dan ook doen? Overigens bevindt HTM, GVB, RET zich wel in een andere positie dan de andere vervoerders/concessiegebieden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 14:40
door Geert
BRU bezig vergelijkbare praktijken voor de streekconcessie heb ik begrepen. BRU bepaalt dus op welke lijnen een gelede bus moet rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 16:00
door Joshua
Er rijden inderadaad alleen nog maar Amba's op Lijn 99. En sinds deze is overgegaan naar de concessie Brabant Oost is de fequentie ook nog eens omlaag gegaan.
Hermes deed het toch echt beter naar mijn idee.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 16:20
door Mikos
Van de lagere frequenties had ik begrepen. En ook dat er met minder bussen gereden zou gaan worden, maar ik had toch voor ogen dat je in die drukte (waar ik persoonlijk ervaring mee heb) dan op zijn minst geledes in zou gaan zetten.
Ben benieuwd hoelang ze het op deze manier vol blijven houden, dan... :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 07 feb 2010, 16:29
door Chauf21
Geert schreef:BRU bezig vergelijkbare praktijken voor de streekconcessie heb ik begrepen. BRU bepaalt dus op welke lijnen een gelede bus moet rijden.
In Rotterdam net het omgekeerde: daar krijgt de RET meer zeggenschap over het (regionale) vervoer en moet dat verantwoorden aan de Stadsregio :)