Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Kennelijk gaat de 331 dan alleen nog naar Velp rijden en gaat lijn 44 (weer) naar IJsseloord rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Zijn ze uberhaupt al officieel in dienst en niet nog steeds in testbedrijf?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Het lijkt me meer een testbedrijf te zijn. De schermen knipperen nog veel te vaak om iets goed te kunnen lezen.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Vandaag een MAN Lion's City op lijn 7 in Arnhem, in plaats van de Ambassadors waar normaal mee wordt gereden als er niet met trolleys gereden wordt.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Gebeurt toch wel vaker dat men MAN inzet ipv trolley?
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Meestal worden dan toch de reserve-Ambassadorbussen gebruikt?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Zie regelmatig op lijn 3, 5 of 7 een MAN Lion's City rijden. Vaak één omloop.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Breng gaat per direct extra bussen inzetten op lijn 12 en 89 tussen Nijmegen en Druten, aldus Breng in een reactie op dit Facebookbericht:
Naar aanleiding van de diverse meldingen is er per direct besloten om extra bussen te regelen en in te zetten. We willen absoluut voorkomen dat reizigers flauwvallen. De versterkingsbussen zullen meteen worden ingezet. Vanaf de nieuwe dienstregeling vanaf 13 december zullen de extra bussen structureel in de dienstregeling zitten. Daarnaast gaan we het aantal reizigers extra tellen en monitoren de komende periode om zo een vinger aan de pols te houden
Laatst gewijzigd door albertjan96 op wo 23 sep 2015, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Gaan ze beide lijnen dan in de topspits een kwartiersdienst geven of gaan er 2 bussen direct achter elkaar rijden?

Wellicht een tip voor de volgende vervoerder: regel meer gelede bussen, zodat deze ook beschikbaar zijn voor andere lijnen dan lijn 10.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Globetrotter »

albertjan96 schreef:Breng gaat per direct extra bussen inzetten op lijn 12 en 89 tussen Nijmegen en Druten, aldus Breng in een reactie op dit Facebookbericht:
Naar aanleiding van de diverse meldingen is er per direct besloten om extra bussen te regelen en in te zetten. We willen absoluut voorkomen dat reizigers flauwvallen. De versterkingsbussen zullen meteen worden ingezet. Vanaf de nieuwe dienstregeling vanaf 13 december zullen de extra bussen structureel in de dienstregeling zitten. Daarnaast gaan we het aantal reizigers extra tellen en monitoren de komende periode om zo een vinger aan de pols te houden
Wordt dat TCR of wordt dar door Arriva zelf gereden?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De snellijnen 12 (Druten-Heyendaal-Nijmegen CS) en 89 (Druten-Nijmegen CS) die beiden over de A73 rijden zijn beiden volledig van de SAN-concessie (houder: Hermes). Arriva en TCR mogen daar ook niet op rijden, aangezien de Breng-uitvoering verplicht is.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

Onzin. Als nood aan de man in (en dat doet Breng voorkomen althans) interesseert niemand aan welke eisen de extra bussen voldoen. Dat iedereen mee kan is dan belangrijker dan het stofje/kleurtje.
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Incidenteel kan het misschien, maar niet structureel, want dan dient Hermes gewoon zo snel mogelijk nieuwe bussen aan te schaffen en/of te laten bestickeren in de Breng-uitvoering. Dat is echter een structurele aanpassing (want ze geven zelfs al aan dat na december ze gewoon in de dienstregeling worden opgenomen), dus daar mogen ze niet steeds met ander materiaal blijven rijden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

Touringcar al dan niet in de vorm van een lijnbus achter de reguliere bus aansturen. Desnoods laat je wat ambassadors (1830-1835 hebben ze nog, dan is een extra busje niet erg) omspuiten.

Je moet echt niet te veel waarde hechten aan materieeleisen bij capaciteitsproblemen halverwege de concessie. Zie Veluwe (18 meter eis op de Veluwelijn is weg) en Brabant (TCR die met te oud materieel rijdt) etc.

En dat kan overigens ook door Arriva en TCR gereden worden, als onderaannemer.
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Juist, liever een bus met een verkeerde kleurstelling dan dat er mensen flauwvallen :x
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Nog meer nieuws over de nieuwe dienstregeling: de Nijmeegse lijn 7 (CS - Bijsterhuizen) komt te vervallen. Lijn 13 gaat via Bijsterhuizen rijden.

Edit: moet ik de bron natuurlijk wel toevoegen: http://www.gelderlander.nl/regio/wijche ... -1.5268886
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Gaat lijn 7 in zijn geheel vervallen? Of alleen tussen Blijsterhuizen en Dukenburg? Wat gaat anders de route Dukenburg - CS vervangen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Frank schreef:Nog meer nieuws over de nieuwe dienstregeling: de Nijmeegse lijn 7 (CS - Bijsterhuizen) komt te vervallen. Lijn 13 gaat via Bijsterhuizen rijden.

Edit: moet ik de bron natuurlijk wel toevoegen: http://www.gelderlander.nl/regio/wijche ... -1.5268886
Oftewel: dan krijgen we de oude situatie in Wijchen weer terug. Op zich ook niet zo heel onlogisch, een kwartiersdienst voor industrieterrein Wijchen-Oost is ook wel overdreven.
regenmaker schreef:Gaat lijn 7 in zijn geheel vervallen? Of alleen tussen Blijsterhuizen en Dukenburg? Wat gaat anders de route Dukenburg - CS vervangen?
Er is bij Poort Neerbosch nu een bushalte gekomen, dus lijn 89 kan die route (middels 1 overstap op lijn 11) overnemen. Al is voor die reizigers vooral de route ri. Nijmegen CS belangrijk uiteraard, dus dan verandert er al helemaal weinig. Niet geheel toevallig gaat lijn 89 juist vaker rijden, dus de frequentie (in de spits) over de Energieweg blijft dan gelijk.

Vraag is alleen hoe Lindenholt-Oost dan bediend gaat worden (alleen lijn 7 komt hier nu), maar zal me ook weer niets verbazen als de lijn via Lindenholt-West (nu lijn 2) straks gewoon weer een rondje Lindenholt gaat rijden, waarbij de ene keert met de klok mee en de andere keer tegen de klok in (zie dat namelijk sneller gebeuren dan dat lijn 11 via Lindenholt-Oost gaat rijden, aangezien die een snelle verbinding tussen Beuningen en Heyendaal moet geven en ook niet eens 's avonds en in het weekend rijdt).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Vraag is alleen hoe Lindenholt-Oost dan bediend gaat worden (alleen lijn 7 komt hier nu), maar zal me ook weer niets verbazen als de lijn via Lindenholt-West (nu lijn 2) straks gewoon weer een rondje Lindenholt gaat rijden, waarbij de ene keert met de klok mee en de andere keer tegen de klok in (zie dat namelijk sneller gebeuren dan dat lijn 11 via Lindenholt-Oost gaat rijden, aangezien die een snelle verbinding tussen Beuningen en Heyendaal moet geven en ook niet eens 's avonds en in het weekend rijdt).
Dat was ook precies het gene waar ik mee zit en dus ook de reden waarom ik die vraag stelde. Wat gebeurt er met Lindenholt Oost als lijn 7 in zijn geheel komt te vervallen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ik denk dat lijn 7 gewoon blijft rijden tussen het CS en Dukenburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik weet het nog niet hoor. Als men lijn 2, via Poort Neerbosch, de bediening kan laten overnemen, dan zou ik dat nog zien gebeuren. Lindenholt-Oost zal denk ik vooral op Dukenburg gericht zijn. Ik denk dat het aantal reizigers van Lindenholt-Oost richting de Energieweg minimaal zal zijn, via Dukenburg zal de verbinding naar CS sneller worden. Door lijn 2 bij Poort Neerbosch te laten stoppen krijg je ook een beter knooppunt bij die halte en kan men vanuit die halte ook overstappen richting Lindenholt West.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik vergeet overigens een belangrijk punt, de Energieweg zal wellicht wel een bus willen blijven houden in het weekend en de avonduren en dan is schrappen van lijn 7 niet mogelijk. Wellicht van lijn 7 een "avondlijn" maken en lijn 2 overdag Lindenholt-Oost laten bedienen terwijl lijn 89 de Energieweg doet.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat het willen blijven bedienen van de Energieweg wel mee valt, het is daar vooral bedrijven. Daarnaast rijdt ietsjes verderop (in de woonwijk) al de frequente lijn 6 (rijdt 's avonds nog altijd 4x p/u). Lijn 7 rijdt nu 's avonds echt vaak leeg weg en aan bij het CS. Er is dus vrijwel geen vraag naar.

Daarnaast zijn er nog wel een paar routes die 's avonds niet meer bediend worden. Zo rijden lijnen 11 en 12 geheel niet, rijdt lijn 7 nu al 's avonds niet tussen Dukenburg en Bijsterhuizen, rijdt lijn 3 niet tussen CS en het Afrikamuseum, rijdt lijn 4 niet tussen Aldenhof en station Dukenburg en rijdt lijn 9 's avonds na 22:00 ook geheel niet. Zo heel uniek zou het dus ook weer niet zijn.

En laten we ook niet vergeten dat de Energieweg voor de komst van lijn 7 's avonds ook al niet bediend werd en nog iets eerder (tot dienstregeling 2013) alleen in de spits bediend werd (door lijn 289, de voorganger van 89).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

De vergelijking met die lijnen gaat grotendeels niet in mijn ogen op omdat daar goede alternatieven zijn die.
SuperGhost schreef:Zo rijden lijnen 11 en 12 geheel niet
Dit zijn "extra bussen", geen bussen die exclusief iets doen. Beuningen blijft bediend door lijn 5 welke zelfs een extra rondje maakt. Druten blijft bediend door lijn 85. Alleen het niet bedienen van station/stadion Goffert is in mijn ogen wat vreemd. Hoewel er voor het station natuurlijk nog altijd de halte Neerbosscheweg is.
SuperGhost schreef:rijdt lijn 7 nu al 's avonds niet tussen Dukenburg en Bijsterhuizen
Alleen het industrieterrein wordt niet bediend, geen gemis.
SuperGhost schreef:rijdt lijn 3 niet tussen CS en het Afrikamuseum
Eveneens wordt hier bijna niets overgeslagen. In Brakkenstein komt nog een bus, een ander deel van de route wordt opgevangen door lijn 5. Alleen de route via de dinges (kom even niet op de naam van die club) vervalt en ook daar zal in de avond niemand naar toe hoeven evenals eindpunt Afrikamuseum.
SuperGhost schreef:rijdt lijn 4 niet tussen Aldenhof en station Dukenburg
Gericht op het winkelcentrum wat dan dicht is. Lijn 331 rijdt van een steenworp afstand bovendien dezelfde route met een slinger door Dukenburg oost.
SuperGhost schreef:en rijdt lijn 9 's avonds na 22:00 ook geheel niet.
De enige vreemde eend in de bijt als je het mij vraagt omdat er geen goed alternatief voor Overasselt en Nederasselt is. Zal ook met vraag te hebben. De Energieweg is lange tijd altijd bediend geweest.

Een avondlijn, eventueel met klein busje, lijkt me een aardige oplossing.
"Een touringcar is geen bus"
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

SuperGhost schreef:Ik denk dat het willen blijven bedienen van de Energieweg wel mee valt, het is daar vooral bedrijven. Daarnaast rijdt ietsjes verderop (in de woonwijk) al de frequente lijn 6 (rijdt 's avonds nog altijd 4x p/u). Lijn 7 rijdt nu 's avonds echt vaak leeg weg en aan bij het CS. Er is dus vrijwel geen vraag naar.

Daarnaast zijn er nog wel een paar routes die 's avonds niet meer bediend worden. Zo rijden lijnen 11 en 12 geheel niet, rijdt lijn 7 nu al 's avonds niet tussen Dukenburg en Bijsterhuizen, rijdt lijn 3 niet tussen CS en het Afrikamuseum, rijdt lijn 4 niet tussen Aldenhof en station Dukenburg en rijdt lijn 9 's avonds na 22:00 ook geheel niet. Zo heel uniek zou het dus ook weer niet zijn.

En laten we ook niet vergeten dat de Energieweg voor de komst van lijn 7 's avonds ook al niet bediend werd en nog iets eerder (tot dienstregeling 2013) alleen in de spits bediend werd (door lijn 289, de voorganger van 89).
Lijn 7 rijdt al jaren lang over de Energieweg, ook al in de Novio tijd en het Breng tijdperk. Alleen had de lijn toen de eindbestemming Brakkenstein en Brabantse Poort via Lindenholt-West en 's avond. De frequentie was toen 4x per uur overdag en de avonduren 2x per uur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten