Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dennistd »

En wat niet uit kon blijven natuurlijk:
Buschauffeur op matje na gevaarlijk rijden op ondergelopen straat

Een buschauffeur in Arnhem had er na het noodweer gisteren veel voor over om haar bus op tijd te laten rijden. Ze reed door een ondergelopen spoortunnel. passagiers moesten op de stoelen klimmen om niet nat te worden.

Een omstander maakte een filmpje dat volgens Omroep Gelderland al honderdduizenden keren is bekeken.

Vervoersbedrijf Breng is door de actie in verlegenheid gebracht. "Dit mag niet, punt. Los van de schade die mogelijk aan de bus is ontstaan, heeft de chauffeur de passagiers in gevaar gebracht," aldus een woordvoerder die wel moet toegeven dat de bus inderdaad op tijd op zijn bestemming aankwam.

Breng zegt de chauffeur niet op haar beslissing te kunnen aanspreken, omdat de vrouw via een ander bedrijf was ingehuurd. Ze moet vanmiddag langskomen bij haar eigen werkgever, TCR in Middelburg, om zich te verantwoorden.

Bron: NOS
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

No matter what, TCR brengt jou naar huis.
Waar Arriva en Breng niet rijden, rijdt TCR wel.
Boot of bus, zelfs door het water is een makkelijke klus. TCR Group.

Ik kan er zo nog drie bedenken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door nsimmelink94 »

De bus staat zn MANnetje wel. Hooguit een beetje meer roest dan gebruikelijk :lol: :lol:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Marco Borsato en TCR- Breng me naar het water (ft. Matt Simons en Breng)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Dit zijn wel erg slechte woordgrappen, maar ik vind het verzinnen ervan nog steeds leuk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

http://nos.nl/artikel/2108522-chauffeur ... -baan.html
De chauffeur komt er van af met een aantekening in zijn dossier.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JWM »

NOS.nl?

Zal ik rond gaan met de komkommer?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Het filmpje is nogal een hype geworden. Bovendien werkt de NOS sinds enige tijd nauwer samen met de regionale omroepen, dus zo vreemd is het niet (meer) dat "regionieuws" bij de NOS komt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Zojuist weer iets nieuws gezien: een rit van lijn 14 richting Brakkenstein die met een gelede bus reed. (gezien bij Station Heyendaal)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Het filmpje is nogal een hype geworden. Bovendien werkt de NOS sinds enige tijd nauwer samen met de regionale omroepen, dus zo vreemd is het niet (meer) dat "regionieuws" bij de NOS komt.
Is er ook niet zoiets als privacy voor de chauffeur? Nog even en z'n hele personeelsdossier wordt openbaar gemaakt.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

SuperGhost schreef:Zojuist weer iets nieuws gezien: een rit van lijn 14 richting Brakkenstein die met een gelede bus reed. (gezien bij Station Heyendaal)
Nog niet zo heel lang zit tijdens de middagspits een gelede bus op een omloop die een paar korte slagen lijn 14 rijdt van Nijmegen Cs naar Brakkenstein.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:
Ronaldussen schreef:Het filmpje is nogal een hype geworden. Bovendien werkt de NOS sinds enige tijd nauwer samen met de regionale omroepen, dus zo vreemd is het niet (meer) dat "regionieuws" bij de NOS komt.
Is er ook niet zoiets als privacy voor de chauffeur? Nog even en z'n hele personeelsdossier wordt openbaar gemaakt.
Zijn werkgever brengt het naar buiten. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om er geen commentaar op te geven.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Zojuist weer iets nieuws gezien: een rit van lijn 14 richting Brakkenstein die met een gelede bus reed. (gezien bij Station Heyendaal)
Daar zat ik in waarschijnlijk. *O* En die rijdt elke dag geleed. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Zijn werkgever brengt het naar buiten. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om er geen commentaar op te geven.
Klopt, en Omroep Gelderland had kunnen besluiten dat bericht niet over te nemen en de NOS had kunnen besluiten dat bericht niet over te nemen en jij had kunnen besluiten... Nouja je snapt m'n punt :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Op lijn 13 tussen Arnhem CS en Klarendal worden regelmatig reizigers geweigerd vanwege volle bussen. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Succesvolle lijn dus. Wellicht een (gedeeltelijke) uitbreiding naar 4x per uur in het verschiet? (lijkt me dat grote bussen niet praktisch zijn op die route)
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

4x per uur een kleine bus lijkt mij totaal niet praktisch, vanwege de hoge personeelskosten. Denk dat je beter 2x per uur een MAN bus in kan zetten waarbij je de route iets wijzogd zodat dat mogelijk wordt. Kun je ook gelijk het eilandbedrijf opheffen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Breng heeft toch ook Midi's?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Klopt momenteel rijden 3 midi's op lijn 35, al zal het me niks verbazen dat er nog wel meer van dit soort busjes gaan komen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Zou Breng vanavond (studentival) en morgen (free your mind) lijn 331 laten stoppen op de Praets? Zou wel lullig zijn als er heel wat volk bij de halte staat en de bus gewoon doorrijdt. Met name richting Elst en Nijmegen is de bus handig want dat scheelt een overstap.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Erno-BE schreef:Zou Breng vanavond (studentival) en morgen (free your mind) lijn 331 laten stoppen op de Praets? Zou wel lullig zijn als er heel wat volk bij de halte staat en de bus gewoon doorrijdt. Met name richting Elst en Nijmegen is de bus handig want dat scheelt een overstap.
Ik neem aan dat er vrij duidelijk niet het lijnnummer 331 bij de halte staat? Is dit niet een soort van Mastwijkisme voor bushaltes? Ik wil soms ook wel eens dat 331 op bepaade haltes stopt, maar ja, als HOV-lijn hoort het op minder haltes te stoppen, en dus bijvoorbeeld niet in Nijmegen bij halte Viaductweg en niet in Arnhem bij halte Huygenslaan.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Het is aanpassen aan de situatie. De NS laat bij bijzondere evenementen Intercities ook wel eens op Sprinterstations stoppen, waarom zou Breng voor 2 dagen dan lijn 331 niet halte De Preats bedienen? Kost hooguit een minuutje, maar zorgt wel ervoor dat je aan de wens van de reiziger voldoet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MartijnCoenen
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 08:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MartijnCoenen »

Is het doel reizigers vervoeren of busjes rijden? :D
Op een dergelijk moment is er een grote toename aan reizigers voor die bestemming bij dat evenement. Daar moet je je dienstverlening op aan kunnen passen. Of met aanpassing van regulier vervoer, pendelbusjes, etc. Dat is dienstverlenen. Normaal is die halte voor 331 niet nuttig, gewenst of onlogisch vanuit HOV perspectief of welke redenering ook ten grondslag ligt aan de keuze daar niet regulier te stoppen. Maar op een evenement moment zou die keuze anders kunnen uitpakken. Het kan, hoeft niet. Maar redeneren dat er niet gestopt kan/mag/moet worden "omdat" die bus er normaal niet stopt, is natuurlijk niet denken vanuit de wens van de klant. Althans, dat is mijn idee bij dit soort zaken.
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Trolley0144 »

Ik kwam vanmorgen in Huissen langs de Handelstraat waar de Berkhoftrolleys 5210,5212,5213,5214,5217 stonden opgeslagen op een afgesloten terrein maar ze waren weg weet iemand of ze naar Womy zijn gegaan of zijn ze al naar het buitenland gegaan.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

De hoogzomerdienstregeling staat inmiddels online. Hij lijkt pas twee weken later in te gaan dan eerder gezegd. Verder zie ik de volgende wijzigingen t.o.v. de normale vakantiedienstregeling (mogelijk niet volledig):

Nijmegen:
* Lijn 2: gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 5: gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 6: gaat op zaterdag terug naar kwartierdienst
* Lijn 8: gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 9: gaat terug naar uurdienst
* Lijn 13: gaat op zaterdag terug naar uurdienst (samenvoegen van Wijchense lijnen tot één lijn mocht niet doorgaan van provincie)
* Lijn 14: traject naar Brakkenstein gaat op zaterdag terug naar een halfuursdienst
* Lijn 15: gaat op zaterdag terug naar uurdienst (samenvoegen van Wijchense lijnen tot één lijn mocht niet doorgaan van provincie)

Arnhem:
* Lijn 1: gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 3: traject naar Het Duifje gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 5: gaat terug naar halfuursdienst
* Lijn 6: gaat terug naar halfuursdienst

Streeklijnen (mogelijk niet volledig):
* Lijn 33: rijdt op zaterdag uurdienst tussen Huissen en Nijmegen
* Lijn 53: gaat terug naar uurdienst
* Lijn 300: traject tussen Arnhem en Ressen gaat terug naar halfuursdienst (Waalsprinter moest elk kwartier worden bediend van provincie)
* Lijn 331: traject tussen Velp Zuid en Nijmegen gaat terug naar een halfuursdienst (Weezenhof moest kwartierdienst blijven van provincie)
* Lijn 352: gaat terug naar halfuursdienst
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten