Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Western Soldier

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Berichtdoor Western Soldier » Do 23 Mei 2019, 17:43

Een lijn 51 in Renkum naar Arnhem die 4 minuten te vroeg is. Ligt het aan mij dat ik dat zeer ongepast vind.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 589, 590, 84, 86, 88, 51, 53 en 54.

Durashift

Berichtdoor Durashift » Do 23 Mei 2019, 23:23

Niet netjes.. maar kennelijk viel de spitsvertraging mee en wilde de chauffeur dat voordeel meenemen richting Arnhem?

SuperGhost

Berichtdoor SuperGhost » Vr 24 Mei 2019, 00:07

Als het geen tijdhalte is, dan mogen ze gewoon direct doorrijden. Ze mogen geloof ik tot wel 5 minuten te vroeg rijden dan? Vroeger stond op vertrekstaten vaak dat je 5 minuten van tevoren er diende te zijn.

Betekend nog niet dat het netjes is om zo veel te vroeg te zijn.

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Vr 31 Mei 2019, 08:54

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

Ronaldussen

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 31 Mei 2019, 10:15

Lees: Er gaat op bezuinigd worden. Voorlopig blijft het bestaan en ze studeren op een vervolg. Mogelijk gaan ze het combineren met het doelgroepenvervoer. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vormgeven en wat voor prijsontwikkeling daaraan vastzit.
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

KL577

Berichtdoor KL577 » Vr 31 Mei 2019, 14:47

regenmaker schreef:Brengflex het Netflix van het openbaar vervoer is veel te duur en gaat verdwijnen.

Het "Netflix" van het Openbaar Vervoer? Wie verzint dit soort onzin? Met mijn Netflix-abonnement ben ik met 11 euro per maand klaar. Als ik met mijn vrouw en kinderen met de OV-Netflix op en neer wil naar, zeg Kasteel Rozendaal, dan ben ik bijna 30 euro kwijt voor een middagje weg !?! Dus een beter betaalbaar alternatief voor wie?

De provincie vraagt vervoerder Connexxion te komen met een beter betaalbaar alternatief.

Op zich interessant hoe het OV zich in Gelderland nu gaat ontwikkelen. In het nieuw coalitieakkoord is deze portefeuille nu eindelijk weggehaald bij de VVD (niets ten nadele van de VVD - maar Connie Bieze was toch een persoon die zich hopeloos leek te verliezen in haar eigen gecreëerde visie, eentje die wel erg ver weg lag van de wensen van veel dagelijkse OV-gebruikers). Deze portefeuille komt nu bij Groenlinks. Maar, er is wel expliciet afgesproken dat de lopende aanbesteding IJssel-Vecht wordt afgerond...

Wat betreft Breng Flex: samenvoegen met AVAN lijkt me inderdaad de enige logische optie - sterker nog, het is onbegrijpelijk dat er twee aanvullende OV-diensten naast elkaar werden gesubsidieerd. Maar hopelijk wordt er dan wel ook nog eens naar de tarieven gekeken (ook die zijn fors, zeker als je met een groep/gezin reist) en het zou toch wenselijk zijn (vanuit de hyperige MAAS gedachte) dat er wordt gedacht aan iets van tariefintegratie, dan wel aansluitgaranties.

huibf

Berichtdoor huibf » Ma 03 Jun 2019, 17:22

NetNix BrengNix BravoNix Overalnix

En terecht dat het verdwijnt. De andere provincies kunnen nog stoppen of het gebied niet verder uitbreiden.
Wat een wanstaltig product.
Elke geschoolde econoom kan uitrekenen dat elke flexibele vorm duurder is dan een nagenoeg lege bus.
In Brabant zit ook nog een VVD-er aan her roer. Blijft ook hopeloos vasthouden aan een visie die mijlenver, zeg maar lichtjaren, van de reiziger staat.

lijntaxi

Berichtdoor lijntaxi » Do 13 Jun 2019, 09:35

huibf schreef:NetNix BrengNix BravoNix Overalnix

En terecht dat het verdwijnt. De andere provincies kunnen nog stoppen of het gebied niet verder uitbreiden.
Wat een wanstaltig product.
Elke geschoolde econoom kan uitrekenen dat elke flexibele vorm duurder is dan een nagenoeg lege bus.
In Brabant zit ook nog een VVD-er aan her roer. Blijft ook hopeloos vasthouden aan een visie die mijlenver, zeg maar lichtjaren, van de reiziger staat.

Op pinkstermaandag een gevalletje meegemaakt, hoe BrengFlex uitwerkt. Ik stond te wachten bij een halte in Nijmegen. Ik stapte in de streekbus om richting Nijmegen station te reizen. Net daarvoor zag iemand in zo'n BrengFlex-personenauto stappen. Volgens mij was deze persoon
met een paar overstappen ook op zijn bestemming gekomen. Maar dit terzijde. BrengFlex brengt met zich mee, dat er minder gebruik
gemaakt wordt van de lijnbussen. Wat leidt tot een lagere bezettingsgraad. Men zou er verstandiger om BrengFlex juist niet aan te bieden
tijdens de (brede) ochtendspits en avond-. Want op die tijden zijn er genoeg reisalternatieven. BrengFlex zou een prima oplossing zijn
voor in de vroege uren of (late) avonduren. Persoonlijk lijkt me € 30 euro subsidie per BrengFlex rit vergeleken met een taxi niet erg veel.
Een reguliere taxirit subsidiëren zou wel eens anderhalf tot dubbel zo duur kunnen blijken te zijn.

ArrivaBas

Berichtdoor ArrivaBas » Do 13 Jun 2019, 10:59

Ik zou persoonlijk flexsystemen niet opheffen in de brede spits. Juist dan wordt het OV het meest gebruikt, en kan een flexsysteem de hoogste bezettingsgraad halen. Mensen hun rechtstreekse verbinding met een flexbus laten ontnemen, omdat er al een verbinding met overstap(pen) is, jaagt deze reizigers de auto in. Overstappen hebben psychisch invloed op de reisbeleving van mensen voor wat betreft de snelheid.
Verder hoeft een taxisubsidie niet per se hoger te zijn dan een subsidie voor een flexbus. De stevig hogere prijs van een rit met een echte taxi compenseert dit.
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-een-taxi
27-04-2019: Trein 239,8 km, Bus 0 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

nvdw

Berichtdoor nvdw » Do 13 Jun 2019, 12:00

Reizigers die je de auto in zou jagen, maken al geen gebruik van een flexbus, vermoed ik.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

huibf

Berichtdoor huibf » Do 13 Jun 2019, 15:31

ArrivaBas schreef:Ik zou persoonlijk flexsystemen niet opheffen in de brede spits. Juist dan wordt het OV het meest gebruikt, en kan een flexsysteem de hoogste bezettingsgraad halen.

Al zitten er 8 personen in. Dat busje kan nooit kostendekkend worden, mits je er een regulier taxitarief voor vragen.
Dat is wat men uiteindelijk wil. Kostendekkend OV.

Bravoflex tussen het reguliere OV is dom. Het was bedoeld voor gebieden waar al geen OV meer is. Maar daar is Bravoflex helemaal niet kostendekken te krijgen.

Terug naar “OV in Oost-Nederland”