Pagina 225 van 230

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 13 aug 2019, 18:42
door Durashift
Ehm.. met de auto heb je die drempels ook.. en de file.. toch?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 13 aug 2019, 20:07
door Dennenboom
Het is de bedoeling dat de automobilist kiest voor de snelweg, daar wordt wel gewerkt aan capaciteit om zo de snelheid er in te houden. Voor de bus is de snelweg lang niet altijd een alternatief, simpelweg omdat daar geen reizigersaanbod is. Alleen als je in de bebouwde kom genoeg reizigers kunt verzamelen en vervolgens een stevig stuk op de snelweg rijdt en daarna weer in de stad beland is dat een alternatief. Of als er plaatsen vlak bij op- en afritten van de snelweg liggen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 13 aug 2019, 20:26
door JothamvW
Uberhaupt lekkere redenatie, "De bus staat vaker in de file, dus ik neem de auto."

Ja, hoe denk je dat die files ontstaan? Meer autogebruikers!

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: wo 14 aug 2019, 18:06
door waldo79
Hoeveel keuzereizigers zijn er op dit traject?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: do 15 aug 2019, 07:52
door JothamvW
Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: do 15 aug 2019, 09:14
door busentrein
Ze zijn dit inderdaad aan het uitrollen. Enkele TCR wagens hadden dit vorige week al. Het Breng gebied wordt als laatste gebied omgebouwd.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: do 15 aug 2019, 12:19
door Daniel
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij cico's in OV Regio IJsselmond stijl?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: do 15 aug 2019, 13:12
door Frank93
Ik denk dat het over de ticketbox gaat.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: do 15 aug 2019, 14:06
door Wolfje98
JothamvW schreef:Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.

Alle bussen van Breng worden omgebouwd van Infoxx naar Viribus (Ticketbox) en krijgen nieuwe kaartlezers met barcodescanner.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 16:08
door Ambassadorfan
Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 16:29
door Lijn 45
Waarschijnlijk staan de autoriteiten dat niet toe.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 17:27
door JothamvW
Is voorheen ook nooit geweest in het Connexxion-tijdperk (ik ben en was inwoner van het voormalige KAN-Noord). Persoonlijk vind ik dat ook mooier dan die reclames op de Syntus Veluwe-bussen, dus ik hoop dat Rijn-Waal ook reclameloos wordt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 17:52
door Wolfje98
Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?

In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 19:32
door JothamvW
Ik heb het vorig seizoen nog gezien; dus ik neem aan dat het gewoon nog mag.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: za 17 aug 2019, 20:07
door Ambassadorfan
Ik ben overigens niet bepaald fan van al die consessie uitbestedingen tegenwoordig, waardoor het ov juist duurder voor de passagiers is geworden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 20 aug 2019, 19:18
door omaylie
De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 20 aug 2019, 20:23
door Durashift
Nou, d'r mag nog wel het e.e.a beplakt worden, zo te zien. :)

Moeizame week voor Breng in de regio Arnhem.. punctualiteit zal deze week een ravijn laten zien in de jaargrafiek, schat ik zo in... door de werkzaamheden aan de Pleij route..

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... m-opgelost

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 12:59
door Wolfje98
omaylie schreef:De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm

Gaan er in totaal 11 naar Breng. Waarschijnlijk gaan dan de 3370 en 3379 eruit samen met de 9 dieselgelede bussen die nog in de consessie rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 18:15
door Daniel
Die dieselgeledes rijden er toch nog maar relatief kort (de gelede MANs bedoel ik dan).

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 18:57
door Lijn 45
De geledes rijden sinds begin 2018 in de kleuren van Breng.

Krijgen deze 'nieuwe' wagens allemaal een blauw dak?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 21:22
door lijntaxi
Ik ben wel benieuwd welke bussen van Breng gaan rijden met de nieuwe dienstregeling 2020. Zeker nu het doek gevallen is voor Brengflex.
Zie dit bericht op de website van OV Magazine:
https://www.ovmagazine.nl/2019/08/doek-valt-definitief-voor-breng-flex-1815/

Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”

Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 21:37
door regenmaker
Er staat in dat de nieuwe dienstregeling misschien met drie maanden verschoven moet worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 21:45
door JothamvW
Breng en dingen vooruit schuiven kan haast alleen maar negatief zijn. -o-
Zeker omdat nu dus al definitief bekend is dat Breng Flex gaat verdwijnen; maar er niks direct terugkomt als de dienstregelingswijziging wordt uitgesteld.
Bovendien zullen treintijden wel weer worden aangepast (in het concessiegebied is bijvoorbeeld het gereedkomen van het dubbelspoor Zevenaar - Didam relevant), en is dus alsnog in ieder geval een tijdswijziging nodig in december.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 21:53
door regenmaker
Zoveel is er niet over met Breng in de Liemers, na al die rondes van inkorten en schrappen. Alleen voor lijn 60 is de aansluiting in Zevenaar belangrijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Geplaatst: di 27 aug 2019, 16:48
door KL577
Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”

Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.


Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:

Transdev/Hermes/Connexxion/Breng hebben op kosten van de belastingbetaler drie jaar lang mogen hobbyen met een Uber-achtig model. Op de één of andere manier weten ze dat dan ook nog eens bij andere concessies door de strot te duwen. Ik neem aan dat ze daarmee inmiddels de kosten van de ongetwijfeld dure ritplanningssoftware inmiddels hebben weten te dekken. Maar aan het einde van de rit (letterlijk) is het gewoon één grote mislukking; de beste man zou dankbaar mogen zijn dat we met zijn allen de kosten van zijn mislukte project hebben mogen meefinancieren.

En dat dit op een mislukking zou uitdraaien kan iedereen met een beetje gezond verstand van vervoerseconomie op zijn klompen aanvoelen komen. Breng Flex was een losgezongen systeem zonder enige vorm van tariefintegratie en zonder enige ketenintegratie (Daaag aansluitende bus!). En zoals iemand eerder ergens op dit forum opmerkte (credits aan wie het toekomt): “if it doesn’t scale, it doesn’t make sense”. Met andere woorden er zit geen enkele vorm van schaal-economieën in Breng Flex, bij meer reizigers blijven de kosten onveranderd hoog.

Daarmee is de business case van Breng Flex net zo mager als van Uber of Lyft. Ook daar zingen subsidies van 10 tot 20 dollar per rit rond. Vooralsnog hebben zij nog enkele maanden respijt van investeerders met diepe zakken, maar bezien de laatste kwartaalcijfers bij Uber zou het niet lang meer hoeven duren voordat ook zij hun laatste rit inplannen.

Wat deze meneer van Hout zich toch echt vooral zelf mag aanrekenen is het volledige gebrek aan enige vorm van innovatie dat ze in deze pilot van drie jaar hebben getoond. Op geen enkele manier hebben ze geprobeerd hobbels met tarief of ketenintegratie te beslechten. Of had de business case dan nog dramatischer uitgepakt? En was dit de manier voor Transdev/Hermes/Connexxion/Breng om zo snel mogelijk de investeringskosten terug te verdienen.

Al met al ontluisterend hoe het systeem van concessie-gunningen toch eigenlijk werkt.