Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Berichtdoor Frank » Di 27 Aug 2019, 19:40

Ik krijg nogal jeuk van die reactie. Een busvervoerder die geen bussen wil rijden... In het begin van de concessie kon het wel.

De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.

Ronaldussen

Berichtdoor Ronaldussen » Di 27 Aug 2019, 22:48

Wolfje98 schreef:
Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?

In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.
Sorry voor de late reactie, ik bekijk dit topic niet frequent. In het hele begin was er inderdaad sprake van een verbod van de voetbalvlaggetjes, omdat dit als reclame-uiting werd gezien en het niet paste bij de uniformiteit die ze wilden uitstralen. De nieuwste trolleybussen zouden ook geen vlaggenhouder krijgen. Na veel protest van chauffeurs (die gewoon eigenwijs toch een vlaggetje op de bus prikten), reizigers en supporters van Vitesse is men hiervan teruggekomen en sindsdien mogen de vlaggetjes weer. Hetzelfde verhaal gaat ook op voor NEC-vlaggetjes in Nijmegen op de stadsdienst.
Ik heb niets tegen hetero's, zolang ze maar normaal doen.

Durashift

Berichtdoor Durashift » Di 27 Aug 2019, 23:05

KL577 schreef:
Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”

Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.

Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:

(..).

Tja, het zal moeilijk zijn voor deze man om zijn geloof te moeten bijstellen, denk ik.

(..)

Juul van Hout: “De Blije Reizigers Vakprijs staat nu op mijn bureau.”

Hermes-directeur Juul van Hout is maar wat blij met die prijs. “In hecht hier meer waarde aan dan aan een publieksprijs. Het betekent dat de innovatiekracht wordt onderkend door de kenners. Ik geloof in vernieuwende mobiliteitsoplossingen, zoals flexibel en appgestuurd vervoer.”

Bron:
https://www.ovmagazine.nl/2017/12/ik-ge ... ngen-1333/

Selivio

Berichtdoor Selivio » Wo 28 Aug 2019, 00:30

Alleen al het feit dat meneer van Hout zegt liever een vakprijs te winnen ipv een publieksprijs zegt al redelijk wat over de man. Vooral voor wie de bussen volgens hem rijden...(Maar dat is iets waar wel meer OV-directies last van hebben) :N
Grt. Stefan

Caffer

Berichtdoor Caffer » Zo 01 Sep 2019, 22:33

Hoe worden die trolley 2.0´s eigenlijk in de praktijk ingezet? Rijden ze in de gewone dienst op proef stukjes op de batterij?

Ik was vandaag heel even in Arnhem en had het geluk 1 van de twee proefbussen (buiten dienst) tegen te komen op de Velperbinnensingel. Hij deed ook meteen zijn kunstje: t.h.v. halte Schouwburg werden de trolleystangen ingeklapt en op de batterij doorgereden richting de remise.
Knappe bus _O_
We kunnen er niet meer Onderuit

albertjan96

Berichtdoor albertjan96 » Do 05 Sep 2019, 13:58

Er staat sinds kort een oude Van Hool trolley van De Lijn op de remise in Arnhem. Deze reed dinsdagmiddag e een aantal keer langs Willemsplein en Centraal Station, weet iemand waarvoor deze in Arnhem is? Is dit vanwege 70 Jaar Trolley in Arnhem?

Lijn 45

Berichtdoor Lijn 45 » Do 05 Sep 2019, 14:06

Die is van een particulier die samenwerkt met de stichting trolleymaterieel Arnhem. Daarom is hij waarschijnlijk in Arnhem.

umbusko

Berichtdoor umbusko » Vr 06 Sep 2019, 16:07

Ik zag net een SB58 richting Duitsland vanaf het station in Nm richting Joris Ivensplein rijden; ik dacht dat deze lijn als enige ook nog langs Plein 1944 reed naar de Waalkade?

Wolfje98

Berichtdoor Wolfje98 » Vr 06 Sep 2019, 16:10

Tot morgen is de parkweg afgesloten waardoor lijn 5, 85 en lijn 58 omrijden via de Stieltjesstraat.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Zo 08 Sep 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten

Ambassadorfan

Berichtdoor Ambassadorfan » Vr 06 Sep 2019, 17:55

Zojuist de connexxion 3960 zien rijden als lijn 9 richting Schaarsbergen voor Breng. Wat doet die bus dan hier opeens in Arnhem?

Wolfje98

Berichtdoor Wolfje98 » Vr 06 Sep 2019, 18:27

De 3955, 3960, 3961, 3963 en 4001 zijn poolbussen voor de ombouw van Infoxx naar Viribus. Als alle Arnhemse bussen zijn omgebouwt gaan ze naar Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Zo 08 Sep 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten

Terug naar “OV in Oost-Nederland”