Pagina 29 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 01 jul 2010, 22:24
door Daniel
Gekko123 schreef:Ach, kwam er vandaag achter dat de groene Provincie Utrecht-Citaro's lekker koel zijn vergeleken met de massaal rijdende Amba's. Bij de amba's lijkt iedere vorm van airco te ontbreken
Hmm, trof vandaag toch allemaal relatief koele Amba's anders... zowel van 't BRU als Provincie Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 01 jul 2010, 22:29
door MdJ
Thijs schreef:Ik moet zeggen dat ik het in lijn 91 Arnhem-Apeldoorn altijd vreselijk warm vind met dit weer. Ongehoord. Ik snak in zo'n lijnbus naar een airco.
Staan die raampjes wel open dan? Vooral op de snelweg moet het goed doortochten..

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 12:29
door robinzes
Op de website van breng staat dat alle lijnen rolstoeltoegankelijk zijn. Op de breng website staat dit dus ook bij lijn 35. Deze ritten worden allemaal met een breng lokaal busje ( mercedes sprinter ) gereden. Deze zijn niet rolstoeltoegankelijk. heb sinds december al meerdere keren iemand met een rolstoel of kinderwagen bij de halte zien staan. Konden dus niet mee ! Zag dus net ergens dat er ook sprinterbusjes zijn met een lage vloer waar dus wel een rolstoel in kan. Waarom zou breng/novio hier niet voor gekozen hebben ?

Afbeelding

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 16:25
door Stefan
Ik denk dat ze bewust niet voor SprinterCity's (Die bedoel je denk ik :) ) gekozen hebben. Deze Breng lokaal busjes zijn 8-persoons busjes en kunnen door iemand gereden worden met een B-rijbewijs. Verder is er geen chauffeursdiploma voor benodigd. SprinterCity's wegen echter meer dan 3500 kg (Ik geloof dat ze 4100 kg leeg wegen) en je hebt dan dus een busrijbewijs nodig én ze zijn gelijk een 'stuk' groter. In een SprinterCity kun je gemakkelijk 20 á 25 passagiers kwijt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 18:50
door fogeltje
Op lijn 1 in Nijmegen kan in de avonduren ook geen rolstoel mee, daar rijdt dan ook een Sprinter busje. Overigens rijdt het busje daar met een blauw dak, dat blijft wel vreemd (wellicht een bus van lijn 35).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 20:56
door Meltrain
De busjes van de RET/RMC hebben volgens mij een rolstoellift.
Zouden de busjes van Breng die ook niet hebben dan?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 21:18
door robinzes
Op lijn 35 rijden 2 busjes met een roze dak nummer 1000 en 1001. Deze lijn word gereden door taxi bedrijf rotthof in opdracht van breng. Er zit geen rolstoellift in. Was eerst de bedoeling dat 1 van de 2 busjes s'avonds na de laatste rit op lijn 35 naar Nijmegen gingen om daar op lijn 1 te rijden. Maar dit is niet doorgegaan taxi rotthof kon er geen chauffeurs voor vinden ofzo. Wel vreemd dat er nu dus een busje met blauw dak in Nijmegen rijd terweil er in Elst op lijn 35 dus 2 busjes met een roze dak rijden. Wel voorzien van infoxx schermen en oc chipkaart lezers.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 21:32
door Joshua
De enige sprinter busjes met roze dak zijn die van de buurtbussen. Op alle normale lijnen in de regio Nijmegen waar sprinters op in worden gezet hebben de bussen een blauw dak. Zo ook op lijn 1 wat ik dus echt niet begrijp. Kom op en zet gewoon een Citaro in.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 21:33
door robinzes
nee, hoor op lijn 35 rijden 2 busjes met roze dak. 1000 en 1001

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 00:09
door Joshua
Het gaat weer lekker in Nijmegen. Deze foto's krijg ik net getwit:
http://tweetphoto.com/30833922

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 09 jul 2010, 19:58
door fogeltje
De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen, waardoor zelfs ontregeling in de dienstregeling kan plaatsvinden.

Weet iemand daar meer over? Het zal niet gaan over een missende airco die alsnog wordt ingebouwd lijkt me, dat is immers geen technisch mankement. Ook komt het bericht zo over dat alle bussen in een keer naar de garage/fabriek gaan (waarom zou je anders ontregeling in de dienstregeling verwachten, dat doe je als je vreest niet genoeg (vervangende) bussen te hebben), voor een operatie airco lijkt me dat ook teveel van het goede (het bieden van een betrouwbare dienst gaat dan nog net voor).

Is er misschien toch een technisch gebrek gebleken uit de gecrashte bus in de Malvert?

Of deed DRIS gewoon gek en was het een nepaankondiging?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 09 jul 2010, 20:01
door Daniel
Bij de bus die in Malvert een woning binnenreed was volgens de media toch geen defect geconstateerd? Wellicht dat het met de eerdere brandjes in de aardgasbussen te maken heeft gehad?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 09 jul 2010, 20:45
door robinzes
Waarschijnlijk zaterdag middag weer opgelost:

http://www.breng.nl/nieuws/24/mogelijke ... egen/1445/

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 11 jul 2010, 12:25
door peter s
Afgelopen vrijdag is de uitvaartdienst van de chauffeur geweest, alle Nijmeegse Brengchauffeurs mochten daarbij zijn.
De bussen van het type waarmee het ongeluk gebeurde reden daarom ook niet.
Die dag reden bussen en chauffeurs van buiten.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 11 jul 2010, 12:28
door Daniel
Dan is de vraag waarom ze dat niet gewoon op die DRIP's toonden i.p.v. "een technisch mankement". Lijkt me dat de reizigers er juist dan meer begrip voor hebben...

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 11 jul 2010, 15:55
door fogeltje
Er reden vrijdag gewoon Citaro's hoor. Ik heb ze de hele dag voorbij zien komen op de uni en er ook zelf ingezeten. Ik heb er niet opgelet of de chauffeurs "bekenden" waren.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: zo 11 jul 2010, 16:03
door Daniel
Afgelopen vrijdag schreef je anders nog...
fogeltje schreef:De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen
...en in dat bericht lees ik verder nergens dat er wel aardgasbussen reden. Dus dan moet je verbaasd zijn dat ik juist 't idee kreeg dat die dingen niet reden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 12 jul 2010, 00:16
door fogeltje
Daniel schreef:Afgelopen vrijdag schreef je anders nog...
fogeltje schreef:De infopanelen van DRIS op het busstation in Nijmegen deelden vandaag mee dat alle aardgasbussen een technisch mankement hebben en tijdelijk vervangen worden door andere bussen
...en in dat bericht lees ik verder nergens dat er wel aardgasbussen reden. Dus dan moet je verbaasd zijn dat ik juist 't idee kreeg dat die dingen niet reden.
Ik zei alleen dat dit op de infopanelen getoond werd, ik zei nergens dat er geen aardgasbus (of wel) te zien was. Had het er misschien wel bij kunnen zetten (maar het had natuurlijk ook kunnen zijn dat de bussen die ik gezien had al aangepast waren ofzo, heb daar verder niet zo heel veel bij stil gestaan).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 15 jul 2010, 13:01
door robinzes
de dienstregeling van lijn 300 ( rijn/waalsprinter ) staat online op http://www.breng.nl
Moet je wel even klikken op vanaf 29 augustus :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 15 jul 2010, 15:46
door Frank
's Avonds ook nog doorrijden naar Heyendaal (tot tien uur) *O* .

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:06
door Freek
Inderdaad *bus* en volgens CXX ook nog in een redelijk 15 minutenpatroon met de 3/4 vanuit Wijchen. Dat overigens nog niet gecheckt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:19
door robinzes
eindelijk nieuwe lijn in breng rijdperk, Flinke verbetering :D

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 00:40
door Joshua
Dat deze dienst door zal rijden naar Heyendaal in de avond ben ik heel erg blij mee.
tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 00:49
door Freek
Joshua schreef:tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Nee gek he. De eis was dat in het eerste jaar het bestaande lijnennet gehanteerd zou worden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 11:31
door Joshua
Freek schreef:
Joshua schreef:tot nu toe vind ik de BRENG namelijk geen verbetering op de vorige concessie.
Nee gek he. De eis was dat in het eerste jaar het bestaande lijnennet gehanteerd zou worden.
Maar dan doen ze dat, maar gaan ze wel sprinter bussen op lijn 1 in zetten, sluiten ze het loket en komen er nieuwe bussen waar elke keer wel wat mee is (eerst problemen met de aardgas tank in combinatie met de kou, nu blijken het weer rijdende sauna's te zijn).