Pagina 34 van 276

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 08:44
door Reiziger Delft
Er rijdt wel een buurtbus naar Wolfheze vanaf Oosterbeek. Bovendien stopt de trein er inderdaad. Wolfheze is erg klein, dus volgens mij is het huidige aanbod niet heel karig.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 10:26
door Frank
webguy schreef:Goed voor de inwoners, wandelaars, en het gesticht :) Heb me altijd wel verbaasd dat daar eigenlijk niks rijdt, wel een trein, maar een bus is soms ook wel handig...
Ooit heeft lijn 89 er tussen Arnhem, Oosterbeek en Wolfheze gereden (later gedeeltelijk als lijntaxi) maar dat ding is opgeheven. Waarschijnlijk niet voor niks. Ik had de lange keertijd (19 minuten) van lijn 109 te Papendal al gezien dus dan is het niet zo heel gek dat je dit doet :) . Maar in combinatie met de buurtbus misschien wel wat overvloedig (hoewel dat ding alleen naar Oosterbeek gaat en niet naar Arnhem).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 10:32
door Frank
Nog meer nieuws uit de Gelderlander:
Snel dubbelgelede bussen op traject station-campus Heyendaal

NIJMEGEN - Binnen enkele maanden rijden op het traject centraal station-campus Heyendaal dubbelgelede bussen. Daarmee kunnen circa 200 reizigers tegelijk vervoerd worden. Deze bussen hebben een lengte van 25 meter.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... endaal.ece

Verderop staat dat ze aan het kijken zijn of ze enkele oudere dubbelgelede bussen uit Utrecht kunnen overnemen.

En dan nog dit artikel:
Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

NIJMEGEN - De stadsregio moet zich sterker inzetten voor een snelle, hoogwaardige busverbindingen tussen Nijmegen en Beuningen. Dat vindt Henk Beerten, de Nijmeegse wethouder van Verkeer.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... ningen.ece

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 10:37
door Suus
Die wethouder is een beetje dom he. Die denkt dubbelgelede bussen uit Utrecht te kunnen scoren, terwijl die pas eind volgend jaar vrijkomen :X

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 10:40
door webguy
Waarom zou overigens de wethouder die moeten scoren? GVU = Novio = Connexxion toch? Een pot nat toch? Of is dit kwestie van de Gemeente Utrecht die die bussen heeft aangeschaft?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 10:44
door Suus
In het artikel staat dat de wethouder van Nijmegen in overleg is met "de vervoerder in Utrecht". Kan er weinig anders van maken dan he :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 11:36
door Gekko123
En nog een punt: het GVU is miv van de nieuwe concessie geen CXX meer, naar mij is verteld door een CXX- en een GVU-chauffeur.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 11:38
door Frank
Bee schreef:Die wethouder is een beetje dom he. Die denkt dubbelgelede bussen uit Utrecht te kunnen scoren, terwijl die pas eind volgend jaar vrijkomen :X
Het is inmiddels toch bekend dat "over een paar maanden" in het OV betekent: "over minimaal een jaar" :P ?

Verder: als het zo is dat lijn 7 volgend jaar via de Erasmuslaan gaat rijden - wat nu op de lijnennetkaart op CS aangegeven staat - dat dat wel weer iets scheelt voor lijn 10. Zo heel lang doet die lijn 7 er namelijk ook weer niet over.

Snel dubbelgelede bussen op traject station-campus Heyendaal

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 12:56
door Joshua
Snel dubbelgelede bussen op traject station-campus Heyendaal
woensdag 20 oktober 2010 | 07:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 oktober 2010 | 08:23

NIJMEGEN - Binnen enkele maanden rijden op het traject centraal station-campus Heyendaal dubbelgelede bussen. Daarmee kunnen circa 200 reizigers tegelijk vervoerd worden. Deze bussen hebben een lengte van 25 meter.
Lees verder
Bron: De Gelderlander

Vanaf Januari komt er weer een nieuwe school bij, alle technische opleidingen van het ROC (MBO) komen ook in Heyendaal te zitten. Dus dit lijkt me ook wel echt nodig.

Re: Snel dubbelgelede bussen op traject station-campus Heyen

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 13:45
door reisthijs
Hij is in gesprek met de vervoerder in Utrecht waar enkele oudere dubbelgelede bussen snel overbodig zijn.
Die bussen worden toch pas eind 2011 overbodig (als hier nieuwe hybride bussen komen)? Dus niet eind 2010 al.

Re: Snel dubbelgelede bussen op traject station-campus Heyen

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 13:48
door Suus
Dit wordt ook al besproken in het KAN/SAN topic.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 13:55
door Wubbo
Onderwerpen samengevoegd

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 14:40
door reisthijs
webguy schreef:Waarom zou overigens de wethouder die moeten scoren? GVU = Novio = Connexxion toch? Een pot nat toch?
Er zijn ook al eerder bussen van GVU naar Nijmegen gegaan, dat was gewoon intern geregeld binnen Connexxion en de dochterbedrijven. Daar heeft de gemeente niets mee te maken.
webguy schreef:Of is dit kwestie van de Gemeente Utrecht die die bussen heeft aangeschaft?
De gemeente Utrecht heeft het gehele GVU aan Connexxion verkocht. Die bussen zijn dus gewoon eigendom van CXX.
Gekko123 schreef:En nog een punt: het GVU is miv van de nieuwe concessie geen CXX meer, naar mij is verteld door een CXX- en een GVU-chauffeur.
De chauffeurs komen voor Qbuzz te werken in de nieuwe concessie, misschien dat ze dat bedoelen te zeggen? GVU wordt waarschijnlijk opgeheven.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 okt 2010, 12:26
door fogeltje
Een Nijmeegse stadsdhouder maakt zich sterk voor het behouden van het KAN-kaartje, minimaal tot afschaffing van de strippenkaart in het KAN maar het liefst blijvend (eventueel met hoger tarief en/of vergoeding voor de vervoerder): http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... aartje.ece
Gekko123 schreef:En nog een punt: het GVU is miv van de nieuwe concessie geen CXX meer, naar mij is verteld door een CXX- en een GVU-chauffeur.
Volgens mij is eerder GVU geen GVU meer na de aanbesteding. Lijkt me dat GVU gewoon opgedoekt wordt als daar eenmaal een andere vervoerder rijdt. Het personeel gaat over, eveneens als de gele bussen. Het GVU wagenpark is volgens mij al onderdeel van de Connexxion vloot, dus de rest kan door Connexxion naar believen worden doorgeschoven.
Frank schreef: Verder: als het zo is dat lijn 7 volgend jaar via de Erasmuslaan gaat rijden - wat nu op de lijnennetkaart op CS aangegeven staat - dat dat wel weer iets scheelt voor lijn 10. Zo heel lang doet die lijn 7 er namelijk ook weer niet over.
Ik heb die kaart nog niet gezien. Wel jammer als hij ook over de Erasmuslaan gaat rijden, voor Brakkenstein (Houtlaan) is het toch net weer een grote achteruitgang, die moeten al inleveren doordat de bus nu niet meer bij de Aldi gaat stoppen maar alleen nog maar "aan de rand", als dan de rand Houtlaan ook nog eens wegvalt, blijft er niet veel over. Leuk voor Heyendaal, maar daar rijden nu langzaam al zeker veel bussen en langzaam begint het erop te lijken dat OV in Nijmegen voornamelijk "OV naar Heyendaal" gaat worden en de rest een beetje bijzaak is (niet dat ik klaag als reiziger naar Heyendaal, maar toch).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 okt 2010, 13:51
door Frank
Dat laatste ben ik wel met je eens :) . Een lijn 300 die doorgaat vind ik nog wel prima omdat het niet direct ten koste gaat van het overige OV (hooguit doordat je met dat geld niet ook ander OV kunt aanbieden), maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag een wat rechtstreeksere route hadden gehad van bijvoorbeeld de lijnen 3 en 4 (dit is enorm om, meer iets voor een aparte stadsbus). En lijn 7 via Heyendaal vermindert de bereikbaarheid van Brakkenstein ook drastisch; lijkt me ook niet ideaal.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 21 okt 2010, 19:26
door fogeltje
De route via station Heyendaal en de Erasmuslaan is niet zo heel ver om voor lijn 3/4 in reistijd (wel in saldoreizen bij een doorgaande rit) volgens mij omdat het in de spoorkuil doorgassen is. Verder vind ik deze omlegging nog nuttig, er gaat misschien een minuutje reistijd verloren maar je geeft heel Heyendaal daarvoor in de avonduren en het weekend lijngebonden OV. Om voor de avondbediening een extra lijn in te leggen zoals de oude avondlijn 11 vond ik minder geslaagd, het scheelt je gewoon een bus als je dat kunt integreren met bestaande lijnen.

Jij kent volgens mij ook nog de oude situatie waar je 's avonds bijna altijd naar het Radboud of station Heyendaal moest lopen omdat lijn 1 en 10 dan niet meer reden en lijn 11 maar 1x per half uur reed en ook nog eens via de Heyendaalsweg. Voor de opening van station Heyendaal had je op Heyendaal alleen de boemel en lijn 3/4/6/9/11/83 bij het Radboud (lijn 11 dus ook in het oosten maar met langere route). Lijn 9 stopte later bij opening van de verlengde spoorkuil ook bij station Heyendaal, maar dan kon je net zo goed naar het Radboud lopen omdat daar meer bussen kwamen.

Dat is nu wat beter gespreid gelukkig. Maar lijn 7 er extra bij lijkt me teveel van het goede. Er zou wellicht een kwartierdienst Erasmuslaan - CS kunnen komen met een combo 3/4/7, maar handig is het niet omdat ze niet aan dezelfde kant stoppen.

Wat wel een probleem is voor lijn 3 en 4 is dat er wel eens vaker doorgaande reizigers niet mee kunnen vanaf het station richting Wijchen (of mensen voor de Sint Maartenskliniek die in Heyendaal opstappen) omdat alles volzit met "Heyendaalvolk". Heyendaalvolk heeft een alternatief, die mensen vaak niet en kunnen dan een kwartier wachten. Datzelfde zou zich wel eens met lijn 7 kunnen gaan voordoen. als die op de Erasmuslaan gaat stoppen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 19:43
door Freek
Frank schreef:Verder: als het zo is dat lijn 7 volgend jaar via de Erasmuslaan gaat rijden - wat nu op de lijnennetkaart op CS aangegeven staat - dat dat wel weer iets scheelt voor lijn 10. Zo heel lang doet die lijn 7 er namelijk ook weer niet over.
Lijn 7 gaat niet toch niet via de Erasmuslaan rijden, maar via de huidige route. Vanaf de eindhalte wordt de rout verlengd naar GG/GZ en op de Nijmeegse Baan in Heilige landstichting wordt aansluiting gegeven op lijn 5 van en naar Groesbeek.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 nov 2010, 00:41
door fogeltje
Dat is voor lijn 7 wel een goede zaak denk ik en voor Brakkenstein al helemaal. Je zegt dat hij via zijn oude route rijdt, maar op de wiki bij aanpassingen laat je de vermelding staan dat hij geen rondje Brakkenstein meer rijdt. Wat gaan zijn route worden? Komende vanaf CS de Houtlaan uitrijden en de Heyendaalseweg op of eerder rechtsaf en halte schuin tegenover de Aldi aandoen (huidige eindhalte)?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 nov 2010, 13:00
door Freek
Komend vanaf CS via Houtlaan naar Kan. Mijlinckstraat (huidige eindhalte bij Aldi), Kan. Faberstraat, Heyendaalseweg, Sionsweg, Nijmeegsebaan. Terug van de Nijmeegsebaan, Panovenlaan, Sionsweg, enz. Er wordt in Brakkenstein dus via dezelfde route terug gereden en geen rondje meer gereden. Halte Kan. van Osstraat vervalt dan voor lijn 7.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 04 nov 2010, 16:04
door fogeltje
Dat is wel goed nieuws voor Brakkenstein in mijn ogen. Die blijven nu toch de bus door de wijk houden en worden niet verbannen naar de Houtlaan of Heyendaalseweg en gaan ook geen last van het Heyendaalvolk hebben.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 09 nov 2010, 11:08
door fogeltje
Hoe zit het eigenlijk met grijze strippenkaarten in de bus? Vorig jaar zijn die ergens verdwenen (net na de zomer meen ik), toen zouden ook snel de KAN-kaartjes verdwijnen en de strippenkaart (dat is toen niet doorgegaan). Maar de grijze strippenkaarten waren toen wel verdwenen en men kon alleen die veel te dure enkeltjes kopen, tenzij men een bus uit een andere concessie aantrof. Ik zag vandaag echter een Novio chauffeur op lijn 9 met grijze kaartjes op zijn plank. Zijn die kaartjes weer terug? (wellicht als "compensatie" voor het wegvallen van het KAN-kaartje)

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 09 nov 2010, 21:50
door Joshua
Ik heb de grijze (of tegenwoordige groene) strippenkaarten nog niet mogen zien binnen de concessie. Alleen op Lijn 99 van Arriva. Maar dat is inderdaad een andere concessie.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 09 nov 2010, 21:52
door Freek
En volgens mij is het zelfs zo dat als de grijze strippenkaart is afgeschaft deze ook niet meer terug kan komen.
Overigens had de bruna op het station vandaag geen blauwe 15 strippenkaart, een voorteken? :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 10 nov 2010, 01:23
door fogeltje
Die grijze strippenkaart is inderdaad vorig jaar afgeschaft en zou niet meer terug komen. Maar toen was ook de planning dat de KAN-kaartjes snel gingen verdwijnen en de strippenkaart in februari van dit jaar. De KAN-kaartjes bleven, de strippenkaart ook en de strippenkaart blijft nu dus langer. Ik kan me voorstellen dat ze de grijze kaarten weer in het assortiment hebben opgenomen omdat er veel geklaag is dat er niet overgestapt kan worden met de enkeltjes.

Het was in ieder geval een Novio chauffeur op lijn 9 die ik met de grijze kaartjes op zijn plank zag vanmorgen. Ik zag overigens een OAD chauffeur van lijn 99 nog met 3,30 KAN-kaartjes, maar volgens mij had hij die gewoon nog niet weggedaan, er is in ieder geval niet geprobeerd deze te kopen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: wo 10 nov 2010, 09:55
door Stefan
Even totaal wat anders: Maandag heb ik voor het eerst een ritje gemaakt met een Citaro CNG van Breng. Zijn me eerlijk gezegd beter bevallen dan de Lion's City's van Veolia en HTM. :)

Ik kom me ook direct wat voorstellen van de hitte in de wagens in de zomer.. Er is geen klapraampje of dakluik te bekennen...