Situatie bussen station Nijmegen Lent

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Situatie bussen station Nijmegen Lent

Bericht door Frank »

Weet iemand wat de situatie van de bussen bij station Nijmegen Lent straks gaat worden (als alle werkzaamheden voorbij zijn)? Breng kondigt momenteel het volgende aan:
Vanaf vrijdag 16 augustus 2013 vervalt de halte Station Lent.

Vanaf dan maakt u als reiziger van lijn 14 en 31, reizend van/naar treinstation Nijmegen Lent, gebruik van de halte Laauwikstraat. Deze halte ligt vlakbij (de nieuwe locatie van) het treinstation Nijmegen Lent.

Reizigers van lijn 14 en 31 kunnen vanaf 19 augustus ook gebruikmaken van de halte Dijkstraat.

De ritten 2 (5:54), 4 (6:09) en 8 (6:40) van lijn 31, rijdend richting Arnhem starten vanaf maandag 19 augustus niet meer vanaf Station Nijmegen Lent, maar vanaf halte Dijkstraat.
Het zou me een beetje vreemd in de oren klinken als dit een definitieve wijziging mocht blijken. Er wordt straks dus weer bij de halte Laauwikstraat gestopt. Volgens mij is dat ook al 100x aangekondigd voor deze lijnen maar nu komt het er dus (eindelijk) van. Ik dacht steeds dat daar niet gestopt werd omdat de bus dan een onhandige manoeuvre zou moeten maken, maar goed, als je door Lent rijdt moet je dat sowieso wel. Het betekent wel weer een extra halte voor lijn 31, die voorheen ook niet bij de halte Dijkstraat stopte. Komt de halte bij het station straks weer terug en waar?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Situatie bussen station Nijmegen Lent

Bericht door fogeltje »

Dit kwam laatst op Twitter ook al voorbij. Uiteindelijk, als alles echt klaar is, komt er bij station Lent een echte bushalte. Nu is het alleen maar een paal tussen de betonplaten.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Situatie bussen station Nijmegen Lent

Bericht door Frank »

Op de site van Breng staat bij de wijzigingen van de lijnen 14 en 31 dat de halte bij station Lent definitief komt te vervallen (tegelijkertijd staat er dat de wijziging maar één maand duurt). Ik weet niet of ik dit moet geloven maar er zijn daar in Lent wel raardere dingen gebeurd dan ik had kunnen vermoeden.

Ik heb ook op de wiki een en ander aangepast. Voor de lijnen 14 en 31 heb ik de nieuwe situatie erin gezet. Bij het station zelf heb ik de nieuwe situatie beschreven maar een overzichtje met alle buslijnen laten staan. Ik weet namelijk niet precies wat er met de nachtbussen gebeurt; dat staat dan weer nergens beschreven. Voor de nachtbussen N31 kan ik nog wel een gok doen; daar geldt hetzelfde voor als voor de buslijnen overdag. Voor nachtbus N30, die op donderdagnacht het eindpunt heeft bij station Lent is het wat moeilijker voorspellen. Wat is daar nu de laatste halte van? Dijkstraat, Laauwikstraat of toch de Waalsprinter? Breng vertelt het je niet. De nachtbussen heb ik dan ook nog maar niet aangepast.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Situatie bussen station Nijmegen Lent

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Op de site van Breng staat bij de wijzigingen van de lijnen 14 en 31 dat de halte bij station Lent definitief komt te vervallen (tegelijkertijd staat er dat de wijziging maar één maand duurt). Ik weet niet of ik dit moet geloven maar er zijn daar in Lent wel raardere dingen gebeurd dan ik had kunnen vermoeden.

Ik heb ook op de wiki een en ander aangepast. Voor de lijnen 14 en 31 heb ik de nieuwe situatie erin gezet. Bij het station zelf heb ik de nieuwe situatie beschreven maar een overzichtje met alle buslijnen laten staan. Ik weet namelijk niet precies wat er met de nachtbussen gebeurt; dat staat dan weer nergens beschreven. Voor de nachtbussen N31 kan ik nog wel een gok doen; daar geldt hetzelfde voor als voor de buslijnen overdag. Voor nachtbus N30, die op donderdagnacht het eindpunt heeft bij station Lent is het wat moeilijker voorspellen. Wat is daar nu de laatste halte van? Dijkstraat, Laauwikstraat of toch de Waalsprinter? Breng vertelt het je niet. De nachtbussen heb ik dan ook nog maar niet aangepast.
Ik geloof eerder Twittermans ;) Die heeft wel vaker incorrectheden op de site laten aanpassen nav tweets. Overigens kan de definitieve situatie duren tot de nieuwe dienstregeling, dus feitelijk klopt het dan dat de halte definitief, voor deze dienstregeling namelijk, is opgeheven.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten