Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door wouter15 »

Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom
Het treinverkeer tussen Deventer en Apeldoorn ligt al sinds vrijdagochtend vroeg stil, omdat op de linkeroever van de IJssel bij Deventer tijdens graafwerkzaamheden een vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog is gevonden.

Het explosief ligt vlak bij een spoorbrug. Het gaat om een 500-ponder, meldt de politie.

Sinds 8.30 uur rijden er al geen treinen op het traject. Treinreizigers kunnen het beste omrijden via Zwolle, Zutphen of Arnhem.

Ook zijn bussen ingezet tussen Apeldoorn en Deventer. Mensen moeten er rekening mee houden dat ze zeker een uur langer onderweg zijn. Lees verder
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Karl »

Misschien een rare vraag (en wel voortvloeiende uit het topiconderwerp, maar niet per se on topic); maar stel nou dat je Amersfoort (of ten westen) - Deventer (of ten oosten) wil reizen op saldo met OV-chipkaart en dan moet je via Zutphen (= Arriva). Hoe werkt dat dan met in- en uitchecken en dan betaal je toch meer? Hoe werkt dat dan?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door webguy »

Wen er maar vast aan. Je betaalt dan meer ja.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door JWM »

Op het moment dat NS het als omreisroute aangeeft neem ik aan dat omchecken niet nodig is en de vervoerders er onderling afspraken over hebben gemaakt. Alleen uitchecken op het bestemmingsstation moet dan voldoende zijn.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door BR628 »

Een regionale vervoerder wil gewoon geld zien voor het vervoeren van reizigers over hun traject. Vraag me af of NS dat klakkeloos betaald. En hoe maak je inzichtelijk hoeveel reizigers omreizen met een regionale vervoerder? Ga er maar van uit dat je gewoon moet in- en uitchecken bij de regionale vervoerder, zo niet reis je zwart. En terecht, er moet wel geld in de la komen van de regionale vervoerder.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Karl »

Vanuit het oogpunt van de (regionale) vervoerder lijkt het mij ook wel terecht; maar dat mag dan wel duidelijk gecommuniceerd worden. Zou mooi op een GtbV-formulier van NS er bij kunnen.
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door JWM »

Als NS naar de spoorlijn van Arriva verwijst als alternatieve reismogelijkheid dan neem ik toch aan dat je daar als reiziger niet extra voor hoeft te betalen?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Geen treinen bij Deventer

Bericht door cassie127 »

Bijna al het ic trajecten in gelderland waren gestremd: zutpen - arnhem, deventer - apeldoorn, deventer - zwolle....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Suus »

Ik werd een keer bij Roermond de IC uitgegooid vanwege een aanrijding met een hert, naar Eindhoven moest je maar via Venlo. Tja, dan kom je bij Veolia terecht: ten eerste zit die trein van top tot teen propvol dus controle kan toch niets uithalen en ten tweede zou ik bij het in- en uitchecken ook nog de mogelijkheid tot het terugvragen van geld verliezen. Kortom, gewoon bij NS ingecheckt gebleven de gehele reis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Wubbo »

Over het algemeen geldt dat als NS afspraken heeft gemaakt over vervangend vervoer, je daarvoor niet extra in of uit hoeft te checken. Dat geldt als de metro gebruikt mag worden ter vervanging van de trein, dat geldt als er een NS-busdienst rijdt, dus waarom zou dat niet gelden als er een trein gebruikt mag worden als vervangend vervoer? Als NS het alternatief niet communiceert zul je wel moeten in- en uitchecken.

Ik neem aan dat dat bij andere vervoerders ook zo werkt (dus bijvoorbeeld met omreizen via Deventer als er geen treinen rijden via Klarenbeek, etc).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Meltrain »

Maar in dit geval kwam de melding vrij onverwacht. Is het dan mogelijk om gewoon in en uit te checken bij Arriva en uiteindelijk het te veel betaalde bedrag bij NS te declareren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door ODRAIL »

Zelf zou ik er dan voor kiezen om bij de NS ingecheckt te blijven. Ook al moet ik voor mijn omreistraject gebruik maken van een andere vervoerder.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door marlies »

Als NS een omreisadvies geeft via een andere vervoerder en daarbij niet expliciet aangeeft dat je daarvoor moet omchecken (of een extra kaartje moet kopen) denk ik dat je vrij sterk staat als je een boete krijgt en de NS daarvoor aansprakelijk stelt.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Geen treinen bij Deventer

Bericht door waldo79 »

cassie127 schreef:Bijna al het ic trajecten in gelderland waren gestremd: zutpen - arnhem, deventer - apeldoorn, deventer - zwolle....
Volgens mij mis je het een en ander: Amersfoort-Zwolle loopt ook door Gelderland. Er is alleen geen stop. Ede-Nijmegen loopt ook door Gelderland en zelfs Utrecht-'s-Hertogenbosch loopt door Gelderland weliswaar zonder stop.

Daarnaast mag je ook hoofdletters gebruiken :idea:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door BrengMe »

Deventer-Zwolle daarentegen juist weer niet. Dat ligt in Overijssel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef:Maar in dit geval kwam de melding vrij onverwacht. Is het dan mogelijk om gewoon in en uit te checken bij Arriva en uiteindelijk het te veel betaalde bedrag bij NS te declareren?
Ook bij deze storing heeft NS (om 10.55) in de reisinfo opgenomen dat er tussen Apeldoorn en Hengelo gereisd mocht worden via Zutphen (dus met Arriva en Syntus). Dat in tegenstelling tot het bericht ervoor, waarin dat nog niet stond. Vanaf 10.55 mocht je dus omreizen. Zie hier voor alle reisinformatiemeldingen over deze storing.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Maar in dit geval kwam de melding vrij onverwacht. Is het dan mogelijk om gewoon in en uit te checken bij Arriva en uiteindelijk het te veel betaalde bedrag bij NS te declareren?
Toen ik vrijdag de NS-klantenservice hierover belde (opweg naar Enschede had ik in- en uitgechekt bij Arriva en Syntus, terug bij Arriva) is mij verteld dat als ik bij een fysiek GTBV-formulier in de envelop een stuk papier deed waarop ik had geschreven dat ik moest in- en uitchecken bij Arriva/Syntus, dat ik dan ook dat geld terug zou krijgen. Ik had namelijk heen en terug meer dan 60 minuten vertraging gehad op een reis tussen twee NS-stations, zo werd mij verteld.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door ODRAIL »

Oke duidelijk. Maar wat nu te doen als je vertraging heb tussen een NS-station en een Arriva-station? Ditwas bij mij namelijk vorige week zaterdag het geval. Ik reisde van Rotterdam Alexander naar Apeldoorn de Maten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinen bij Deventer door vliegtuigbom

Bericht door Suus »

Dan kan je alleen geld terugvragen voor Alexander - Apeldoorn. Andere vervoerder, andere vertragingsregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten