Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Bartjk »

Kan de provincie die gunnings criteria nog wijzigen dan? Want dit klinkt niet zo goed voor de kwaliteit van het vervoer. Want het lijkt mij sterk dat een vervoerder die zo min mogelijk ritten maakt gaat winnen. Het zou toch de afweging prijs/kwaliteit moeten zijn?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Klaasje »

Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.
Daar denken KNSB en NOC*NSF anders over :wink:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Klaasje »

Dan mag je vanzelf voor de rechter verschijnen als de belangen maar groot genoeg zijn.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.
Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.
Milco schreef:Ik vind IJsselmond wel een mooie voor Syntus: het grenst mooi aan de concessies Veluwe en Overijssel. Arriva is ook wel een goeie, aangezien het dan aan stadsdienst Lelystad en Friesland grenst. Ik ben benieuwd welke vervoerder Almere (erbij) krijgt :)
Ik denk dat IJsselmond voor Syntus heel nuttig kan zijn. Zo zou een gedeelte van de spitsritten naar Zwolle (lijn 70,74,171,641) de scholierenlijn 9 kunnen versterken (wordt voor een gedeelte 's ochtends gereden met touringcars).
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door mijack1985 »

Mooi. Zelf zou ik het wel leuk vinden als DVG wint. Keer wat anders dan de gevestigde orde .
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Klaasje »

flipje schreef:
Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.
Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.
Typisch voorbeeld van lokale kennis die alleen een zittende vervoerder heeft. Als een nieuwe vervoerder dat vergeet mee te nemen dan kom je per ongeluk beter uit qua prijs.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Michael 1988 »

flipje schreef:Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.
We zien nu ook gelijk dat DVG mogelijk voor Citaro's gaat kiezen dus. Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door BrengMe »

Volgens mij hebben de provincies Overijssel en Flevoland gezamenlijk aan de huisstijl gewerkt. Het was al het plan vanaf de eerste aanbesteding om deze huisstijl te gebruiken.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door zone2000 »

Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Suus »

En de kleur blauw is natuurlijk een schitterende kleur voor bussen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Michael 1988 »

zone2000 schreef:
Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland
Enige verschil is de tekst provincie flevoland en de afbeeldingen. Voor de rest is de structuur hetzelfde.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door BrengMe »

Citaat van de wiki:
De provincies Flevoland en Overijssel hebben de handen ineen geslagen, en gaan een uniforme huisstijl op al het openbaar vervoer in de regio gebruiken. De regiotaxi's rijden al een tijdje in deze kleurstelling. Vanaf 2011 wordt bijna exact dezelfde huisstijl ook voorgeschreven voor de concessie IJsselmond.
De kleurstelling van het openbaar vervoer in Overijssel/Flevoland-Noord is blauw. De bussen verschillen per regio qua uiterlijk. Op de zijkanten zijn verschillende reizigersgroepen te zien. Op de achterkant pronken op bussen verschillende gedichten.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

Klopt het dat morgen de winnaar bekend zou moeten zijn?
Ik ben best wel een beetje benieuwd :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door BR628 »

Als ze in Zwolle inderdaad een besluit genomen hebben, wel ja.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Ze zullen wel moeten..
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Somoht »

Ach er volgt ongetwijfeld nog een rechtszaak ;)
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door student »

Ik begreep via via dat de Gunning met een week is uitgesteld....
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jesperhaverkamp »

Lekker lang implementeren :lol. Naja, dat weekje kon er ook nog wel bij.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Ik heb nu ook bevestiging van een Cxx buschauffeur (kennis) dat het besluit is uitgesteld tot 2 juli...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Meltrain »

Zouden de prijzen weer te hoog zijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Nee. Er is een minimum-DRU-prijs. En dat is nou juist het probleem, zoals ik eerder hier heb uitgelegd. Daarmee stimuleer je de inschrijvers om zo min mogelijk uren aan te bieden. Of allerlei kromme redeneringen te bedenken waarom uren niet meegeteld hoeven te worden. Of om bepaalde ritten überhaupt niet op te geven.

Het is net als vorig jaar: de gunningscriteria kloppen niet en daardoor wordt de aanbesteding een rommeltje. Zoiets is makkelijk te voorkomen: de concessieverleners hadden betere adviseurs moeten inhuren. Dat de huidige club volstrekt incompetent is om een OV-aanbesteding te begeleiden, is inmiddels toch wel keihard bewezen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Freek »

Of men had geen vijf inschrijvers verwacht en heeft gewoonweg extra tijd nodig om te kunnen beoordelen.
abctje0
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 12:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door abctje0 »

zou het ook niet kunnen dat 1 van de inschrijvers tijd gevraagd heeft
om de bankgarantie in orde te maken?
banken staan op dit moment niet echt open voor garant staan
of 1 van de twee cowboys moet nog wat aanleveren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten