Ah bedankt voor de uitlegflipje schreef: Bij de Nota van Inlichtingen is meerdere malen door vervoerders gevraagd om actuele telcijfers van het aantal passagiers per lijn NA de opening van de Hanzelijn. De provincies zijn hier niet op in gegaan en verwezen telkens na de cijfers van VOOR de opening van de Hanzelijn. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar Connexxion heeft wel zicht op de veranderingen van passagiersaantallen. Connexxion heeft deze cijfers van de provincies niet openbaar hoeven te maken dus wordt er (door o.a. Syntus) geclaimd dat de andere vervoerders geen gelijke kansen hebben gehad t.o.v. Connexxion.
Concessie IJsselmond (2014-2023)
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dat van die telcijfers vind ik wat overdreven. Want het ging hooguit om de telcijfers van de eerste drie maanden. Het grootste deel van het netwerk is niet gewijzigd en in September dit jaar is pas echt het moment aangebroken dat grote groepen reizigers hun reisgedrag hebben kunnen aanpassen aan de Hanzelijn en het vernieuwde netwerk. Dat geeft een grotere klapper dan de verandering van het netwerk los in december vorig jaar. Daarnaast hebben er tot April ook nog eens fouten in dienstregeling in de vierhoek Lelystad-Urk-Emmeloord-Dronten gezeten waardoor de cijfers daar sowieso onbetrouwbaar waren.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Aangezien ik tegenwoordig vrij regelmatig met de lijnen 148, 159 en 160 reis, ben ik wel erg nieuwsgierig wat er in december gaat gebeuren in deze concessie...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Stond toch al grotendeels in de lijnaffiches? Ik kan me niet herinneren dat vervoerders heel veel vrijheid kregen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Heden avond werd bekend dat Syntus zijn bezwaar heeft in getrokken en ov regio IJsselmond definitief het ov gaat doen *O* *bus*
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dus per 8 december gaat tóch de nieuwe concessie in? Connexxion heeft net de nieuwe dienstregelingen op de site staan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Vanavond is het Connexxion personeel bijgepraat over 8 december. Veel is me nog niet duidelijk alleen is me al te oren gekomen dat al het gelede materiaal zal verdwijnen.
In de dienstregeling zijn wel opvallende punten te vinden:
- lijn 12 verdwijnt
- lijn 74 gaat vanaf Genemuiden weer door rijden naar Kampen Zuid (vangt de route van lijn 12 op)
- lijn 143 gaat voortaan nog maar tussen Kampen en Dronten rijden.
Morgen pluis ik de rest wel uit ;).
In de dienstregeling zijn wel opvallende punten te vinden:
- lijn 12 verdwijnt
- lijn 74 gaat vanaf Genemuiden weer door rijden naar Kampen Zuid (vangt de route van lijn 12 op)
- lijn 143 gaat voortaan nog maar tussen Kampen en Dronten rijden.
Morgen pluis ik de rest wel uit ;).
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Mij is opgevallen dat buslijn 163 niet meer doorrijdt naar kampen pieter zandt
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Lijn 163 naar Kampen Pieter Zandt was anders wel een eis in de aanbesteding; één rit 's morgens heen en 's middags één rit weer terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Bron?nivb55 schreef:Heden avond werd bekend dat Syntus zijn bezwaar heeft in getrokken en ov regio IJsselmond definitief het ov gaat doen *O* *bus*
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Het lijngedeelte Dronten-Kampen Zuid wordt nu onder lijnnr 663 gereden. Dat klopt wel omdat dit traject alleen op schooldagen wordt bediend, zoals opgegeven in de lijnfiches. De bus zal ongetwijfeld doorrijden van lelystad naar Kampen vice versa. Ik zie nog niet de gegevens van de 650 terug: Lelystad-Noord Holland.Bartjk schreef:Mij is opgevallen dat buslijn 163 niet meer doorrijdt naar kampen pieter zandt
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Wat me even ontgaat: blijft het nou Connexxion in de nieuwe concessie vanaf 08-12-2013 of is het een dochter van Connexxion die de nieuwe concessie voor z'n rekening neemt? Het zal ongetwijfeld besproken zijn, maar ik kan het even zo gauw niet vinden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Per 8-12-2013 wordt IJsselmond overgedragen aan dochter OV regio IJsselmond wat zijn hoofdkantoor in Nijmegen (Novio) heeft zitten. Echter worden de dagelijkse dingen geregeld vanuit de nevenvestiging in IJsselmuiden
Nog meer wijzigingen vanaf 8 december.
- Na de ochtendspits rijdt lijn 70 alleen nog maar tussen Steenwijk en Zwartsluis. In de middag rijdt er een uursdienst vanaf Zwolle naar Steenwijk.
- De stadsdienst in Dronten wordt opgeheven.
Nog meer wijzigingen vanaf 8 december.
- Na de ochtendspits rijdt lijn 70 alleen nog maar tussen Steenwijk en Zwartsluis. In de middag rijdt er een uursdienst vanaf Zwolle naar Steenwijk.
- De stadsdienst in Dronten wordt opgeheven.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Lijn 12 in Kampen staat ook niet meer na 14 december, terwijl deze 1x per uur diende te worden geboden. Vreemd allemaal.
Daarnaast zie ik de 143 niet meer naar Genemuiden rijden.
Daarnaast zie ik de 143 niet meer naar Genemuiden rijden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Zie lijn 74 Kampen Zuid-Genemuiden Hasselt (Zwolle)NintendoC schreef:Lijn 12 in Kampen staat ook niet meer na 14 december, terwijl deze 1x per uur diende te worden geboden. Vreemd allemaal.
Daarnaast zie ik de 143 niet meer naar Genemuiden rijden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
De stadsdienst Dronten blijft nog een jaar. Als je dienstregeling selecteert staat lijn 22 er 2x in. 2013 via oud Dronten en apart voor 2014. Niet logisch!flipje schreef:Per 8-12-2013 wordt IJsselmond overgedragen aan dochter OV regio IJsselmond wat zijn hoofdkantoor in Nijmegen (Novio) heeft zitten. Echter worden de dagelijkse dingen geregeld vanuit de nevenvestiging in IJsselmuiden
Nog meer wijzigingen vanaf 8 december.
- Na de ochtendspits rijdt lijn 70 alleen nog maar tussen Steenwijk en Zwartsluis. In de middag rijdt er een uursdienst vanaf Zwolle naar Steenwijk.
- De stadsdienst in Dronten wordt opgeheven.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Per 8/12/2013 wordt lijn 345 gereden door Connexxion ipv Arriva. 's Avonds zijn de materieelomlopen van de 148 en 345 gekoppeld. De liefhebber kan dan toch nog Harderwijk-Emmeloord zonder overstappen berijden, wel een stukkie om.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Wordt de 345 dan wel met HOV > T-100 materieel gereden?Pikobo schreef:Per 8/12/2013 wordt lijn 345 gereden door Connexxion ipv Arriva. 's Avonds zijn de materieelomlopen van de 148 en 345 gekoppeld. De liefhebber kan dan toch nog Harderwijk-Emmeloord zonder overstappen berijden, wel een stukkie om.
Verder gaat het allemaal wel erg vreemd rond deze concessie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Naast de al genoemde wijzigingen zag ik ook dat lijn 141 ingekort wordt tot Kampen - Urk en dat lijn 159 niet meer bij Zeewolde Mast en Klein Hoefblad komt.
Nu bekend is dat de nieuwe vervoerder gaat rijden, heb ik toch wat vragen die ik misschien al eerder stelde, maar waar ik toch nog benieuwd naar ben:
- Wat is nou de exacte naam van de nieuwe vervoerder?
- Komt er nou nieuw materieel? Is dat al in bestelling of in de maak of wordt dat ook nu later geleverd?
- Wat gaat er met de huidige bussen gebeuren?
- Wat gebeurt er met lijn 160? Deze behoort tot IJsselmond, maar wordt uitgevoerd vanuit Almere.
- Komt er ook een website van de nieuwe vervoerder of moeten we gewoon de Connexxion-site blijven volgen?
Sorry voor de eventuele dubbele vragen, maar nu zekerheid is dat de nieuwe vervoerder gaat rijden, wil ik toch weten of er meer bekend is.
Nu bekend is dat de nieuwe vervoerder gaat rijden, heb ik toch wat vragen die ik misschien al eerder stelde, maar waar ik toch nog benieuwd naar ben:
- Wat is nou de exacte naam van de nieuwe vervoerder?
- Komt er nou nieuw materieel? Is dat al in bestelling of in de maak of wordt dat ook nu later geleverd?
- Wat gaat er met de huidige bussen gebeuren?
- Wat gebeurt er met lijn 160? Deze behoort tot IJsselmond, maar wordt uitgevoerd vanuit Almere.
- Komt er ook een website van de nieuwe vervoerder of moeten we gewoon de Connexxion-site blijven volgen?
Sorry voor de eventuele dubbele vragen, maar nu zekerheid is dat de nieuwe vervoerder gaat rijden, wil ik toch weten of er meer bekend is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Er komt nieuw materieel wat waarschijnlijk pas na 8 december zal instromen. Alleen de 5700 Volvo serie (ex-Breng) blijft, de rest zal allemaal verdwijnen maar dit zal wel in fases gebeuren. Lijn 160 blijft onderdeel van IJsselmond maar door wie het gereden gaat worden weet ik niet.Milco schreef: Nu bekend is dat de nieuwe vervoerder gaat rijden, heb ik toch wat vragen die ik misschien al eerder stelde, maar waar ik toch nog benieuwd naar ben:
- Komt er nou nieuw materieel? Is dat al in bestelling of in de maak of wordt dat ook nu later geleverd?
- Wat gaat er met de huidige bussen gebeuren?
- Wat gebeurt er met lijn 160? Deze behoort tot IJsselmond, maar wordt uitgevoerd vanuit Almere.
- Komt er ook een website van de nieuwe vervoerder of moeten we gewoon de Connexxion-site blijven volgen?
De vervoerder blijft hetzelfde maar zal onder een andere naam gaan rijden en wordt voortaan vanuit Nijmegen/IJsselmuiden aangestuurd ipv Hilversum.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Top, dankjewel. Dat geeft weer wat verheldering! :)
Over de nieuwe vervoerder: wordt het een vervoerder als Hermes waarbij logo's van Hermes wel op de bus zichtbaar zijn maar die van Connexxion niet of wordt het een vervoerder/formule als Schiphol Sternet, waarbij zowel Sternet- als Connexxion-logo's op de bus zichtbaar zijn?
Ik wilde echt wat meer informatie nu, aangezien ik vrij regelmatig met de lijnen 148, 159 en 160 reis. ;-)
Over de nieuwe vervoerder: wordt het een vervoerder als Hermes waarbij logo's van Hermes wel op de bus zichtbaar zijn maar die van Connexxion niet of wordt het een vervoerder/formule als Schiphol Sternet, waarbij zowel Sternet- als Connexxion-logo's op de bus zichtbaar zijn?
Ik wilde echt wat meer informatie nu, aangezien ik vrij regelmatig met de lijnen 148, 159 en 160 reis. ;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Alle wijzigingen voor het Overijsselse gedeelte + NOP maar eens op een rij:
(in de rest van Flevoland ben ik minder bekend met de dienstregeling..)
- Lijn 11: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 12: komt te vervallen (route wordt 1x uur door lijn 74 gereden)
- Lijn 21 en 22 geen veranderingen
- Lijn 70: wijziging in de vertrektijden en rijdt overdag alleen nog maar tussen Steenwijk en Zwartsluis. 's Ochtends enkele spitsritten (halfuursdienst) door naar Zwolle en 's middags (uursdienst) vanaf Zwolle naar Steenwijk.
- Lijn 71: kleine wijzigingen in de vertrektijden
- Lijn 74: rijdt voortaan alleen nog mee in de spits richting mee vanaf/naar Hasselt (ochtend alleen naar Zwolle en middag alleen vanaf Zwolle). Verder rijdt lijn 74 weer de oude route vanaf Genemuiden naar Kampen (1x uur) en door (via de route van lijn 12) naar Kampen Zuid.
- Lijn 75: kleine wijziging in de vertrektijden + 1 ochtendrit rijdt door tot Emmeloord
- Lijn 76: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 77: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 79: wijziging in de vertrektijden
- Lijn 171: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 141: rijdt voortaan alleen nog maar tussen Urk - Emmeloord - Kampen
- Lijn 143: wijziging in de vertrektijden
- Lijn 146: geen wijzigingen
- Lijn 149: geen wijzigingen
- Lijn 641: kleine wijzing in de vertrektijden
(in de rest van Flevoland ben ik minder bekend met de dienstregeling..)
- Lijn 11: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 12: komt te vervallen (route wordt 1x uur door lijn 74 gereden)
- Lijn 21 en 22 geen veranderingen
- Lijn 70: wijziging in de vertrektijden en rijdt overdag alleen nog maar tussen Steenwijk en Zwartsluis. 's Ochtends enkele spitsritten (halfuursdienst) door naar Zwolle en 's middags (uursdienst) vanaf Zwolle naar Steenwijk.
- Lijn 71: kleine wijzigingen in de vertrektijden
- Lijn 74: rijdt voortaan alleen nog mee in de spits richting mee vanaf/naar Hasselt (ochtend alleen naar Zwolle en middag alleen vanaf Zwolle). Verder rijdt lijn 74 weer de oude route vanaf Genemuiden naar Kampen (1x uur) en door (via de route van lijn 12) naar Kampen Zuid.
- Lijn 75: kleine wijziging in de vertrektijden + 1 ochtendrit rijdt door tot Emmeloord
- Lijn 76: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 77: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 79: wijziging in de vertrektijden
- Lijn 171: kleine wijziging in de vertrektijden
- Lijn 141: rijdt voortaan alleen nog maar tussen Urk - Emmeloord - Kampen
- Lijn 143: wijziging in de vertrektijden
- Lijn 146: geen wijzigingen
- Lijn 149: geen wijzigingen
- Lijn 641: kleine wijzing in de vertrektijden
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Wie heeft in hemelsnaam verzonnen dat lijn 11 drie minuten later gaat vertrekken vanaf Station Kampen Zuid. Dat is een garantie om consequent op Kampen Station (het drukste station) te laat te komen, terwijl de trein al weg is.
Of de trein moet op Kampen later gaan vertrekken, maar ik dacht dat die dienstregeling hetzelfde bleef komend jaar.
Daarnaast sluit lijn 12 (74) niet meer aan op de trein op Kampen Station. Dat worden dus weer lege bussen. Gaat lekker zo.
Of de trein moet op Kampen later gaan vertrekken, maar ik dacht dat die dienstregeling hetzelfde bleef komend jaar.
Daarnaast sluit lijn 12 (74) niet meer aan op de trein op Kampen Station. Dat worden dus weer lege bussen. Gaat lekker zo.
Laatst gewijzigd door NintendoC op wo 16 okt 2013, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Lijn 160 blijft vanuit Almere vestiging Haven gereden worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten