Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Nee, dat is uitgesloten. Uitstel kan alleen van de kant van de concessieverlener komen.

Waarschijnlijk is de reden dat Gedeputeerde Staten extra (juridisch) advies willen inwinnen alvorens te gunnen. Men zal hoe dan ook wel gaan gunnen, maar of de rechter daar iets van heel laat is maar de vraag. De aanbesteding was een zooitje en de biedingen zullen dat reflecteren.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Het verhaal gaat de ronde dat behalve het 'zooitje' ook de vorming van de megaprovincie een rol speelt. NOP en Urk willen beiden graag bij Overijssel en het schijnt vooral op financieel vlak de nodige voeten in de aarde te hebben (o.a. op OV)
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Dagren »

flipje schreef:Het verhaal gaat de ronde dat behalve het 'zooitje' ook de vorming van de megaprovincie een rol speelt. NOP en Urk willen beiden graag bij Overijssel en het schijnt vooral op financieel vlak de nodige voeten in de aarde te hebben (o.a. op OV)
Het zou ook raar zijn om dat deel van Flevoland aan de Noord-Holland/Flevoland/Utrecht fusie toe te voegen. Maar waarom maakt dat financieel gezien uit?
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

En wat heeft dat met de gunning van de aanbesteding IJsselmond te maken? 8-)

De nieuwe superprovincie is überhaupt nog niet rond. Dat moet in een wet worden geregeld. Voordat die provincie een feit is zijn we jaren verder. Dat zal geen gevolgen hebben voor de aanbesteding IJsselmond.

Opvallend dat er geen officiële mededeling is gedaan dat de gunning is uitgesteld. Ook niet op TenderNed. Volgens mij is dat vragen om problemen: als concessieverlener je eigen planning niet volgen en daar vervolgens geen mededelingen over doen. Lekker zorgvuldig. Doet het vast heel goed bij de rechter. :evil:
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

Het wordt met de dag erger met die aanbesteding. Ik zie het al gebeuren dat dat ding eindelijk gegund wordt, maar dat één van de bieders een bezwaar bij de rechter indient, en de hele mikmak weer overnieuw mag.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Het fijne weet ik er niet van en wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor IJsselmond weet ik ook niet, maar het verhaal gaat wel de ronde op de werkvloer... Wat ik wel weet is dat de gemeente NOP en Urk er financieel gezien er slecht voor staan..
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Statler Rail schreef: Voordat die provincie een feit is zijn we jaren verder. Dat zal geen gevolgen hebben voor de aanbesteding IJsselmond.
Laat de concessie nou 10 jaar duren.. de kans dat we er mee te maken krijgen is vrij groot..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Geert »

Statler Rail schreef:Volgens mij is dat vragen om problemen: als concessieverlener je eigen planning niet volgen en daar vervolgens geen mededelingen over doen. Lekker zorgvuldig. Doet het vast heel goed bij de rechter. :evil:
Wellicht ter versterking van andere steken die de concessieverlener liet vallen, maar op zichzelf lijkt het me niet iets waar een rechter meteen over zal vallen. Slordig is het wel natuurlijk.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

Ik ben erg benieuwd of er morgen wel een gunning in gaat zitten.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Ik ga er vanuit dat er morgen gegund wordt. Ondanks de problemen waarover ik eerder uit de school geklapt ben zal men toch gunnen en hopen dat de rechter de gunning in stand laat. Ik verwacht dat ze één of meer inschrijvers hebben uitgesloten van deelname omdat deze niet-besteksconform hebben ingeschreven.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Ik hoop dat het Syntus gaat worden, ik denk dat veel reizigers binnen IJsselmond daar voordeel van zullen hebben (o.a. betere samenwerking tussen m. Overijssel en Veluwe).
Voor de chauffeurs zou het ook wel een fijn zijn om duidelijkheid te krijgen over hun toekomstige werkgever.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat ze Arriva, DVG of Noot kiezen. Syntus zit in de financiële shit en Connexxion raakt alles kwijt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Rudolfph
Berichten: 12
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 16:17

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Rudolfph »

Laat dat nou net allemaal geen gunningscriteria zijn... ;)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door BR628 »

Maar dan nóg kan men daar in hun beoordeling gewoon op sturen. Zo van die vervoerder heeft onze voorkeur dus dan geven we die partij meer punten per onderdeel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Meltrain »

De offertes worden toch anoniem beoordeeld (A t/m E) en pas als bekend is welke vervoerder de beste inschrijving deed (bijvoorbeeld C) wordt bekend welke naam daar bij hoort?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Waarschijnlijk nog geen gunning vandaag, twitteraccount van provincie Overijssel meldt het volgende: "Wij verwachten begin deze maand publicatie van het gunningsbesluit. Dat zullen we ook via twitter melden." :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door deadlock »

Gay.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Bartjk »

-o- Fijn hoor :|
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Ja, dat is ook wat ze een paar dagen geleden op Twitter zeiden: "begin juli". De datum van 2 juli heb ik überhaupt niet in officiële communicatie gelezen.

Maar aangezien Gedeputeerde Staten normaal vaak op dinsdag vergaderen verwacht ik bekendmaking van een besluit op een dinsdag of eventueel een woensdag.
abctje0
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 12:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door abctje0 »

connexxion chf hadden te horen gekregen dat de inschrijvers 2 juli de uitslag zouden krijgen
nu dit niet gebeurd is kan je rustig het zinnetje
van uitstel komt afstel erbij halen :roll:
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door wwijker »

Volgens een bericht op twitter (van Johan_1978) heeft connexxion gewonnen!
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Ik zie geen officieel bericht, alleen iemand die het beweert. Ergens bevestiging uit meer betrouwbare bron? Ik vind het namelijk een beetje vaag gerucht, zo zonder bron.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Bartjk »

ik mag hopen van niet :')
Heb nou niet de beste ervaringen met dat bedrijf
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Dagren »

Bartjk schreef:ik mag hopen van niet :')
Heb nou niet de beste ervaringen met dat bedrijf
Ach, dat geldt voor elke vervoerder. Als ze er maar een beetje fraaie dr van hebben weten te maken. Ben toch bang dat die erg uitgekleed zal zijn.
Busje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 10:22

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Busje »

Connexxion wint race om aanbesteding regioIJsselmond

De strijd om de aanbestedingvan het busvervoer in de regio IJsselmond is gewonnen door Connexxion

De aanbesteding voor het busvervoer in de regio IJsselmond is eind januari 2012 in de markt gezet. Deze aanbesteding heeft toen niet tot gunning geleid, omdat de vraagprijs in de offertes van de Combinatie Noot Ede/Regiotaxi de Vallei en Connexxion boven het beschikbare budget uitkwamen. Door de komst van de Hanzelijn en het verlengen van de concessie Kamperlijn is het buslijnennet, met name in Flevoland, sterk gewijzigd. Hierdoor verwachten de beide provincies dat geïnteresseerde vervoerders een interessante aanbieding konden doen voor de reizigers binnen de regio IJsselmond. Het vervoersgebied bestaat uit het streekbusvervoer in het gebied Noordwest-Overijssel (Kampen, Genemuiden en Steenwijk) en Flevoland (met uitzondering van Almere). Connexxion mag dus de komende 10 jaar het busvervoer in de regio verzorgen. Zodra het nieuws bekend werd heerste er onder het personeel van Connexxion direct een eufonische stemming

Bron: http://kampenonline.com/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten