Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jensvdkroft »

Tot dusver zijn de VanHools 4630 t/m 4636 nog in dienst. Er rijden ook nog twee Citaro's (voornamelijk op de omlopen van lijn 641). Maar aangezien er meerdere omlopen zijn met lijn 641, rijden daar ook VanHool's en Citea's. De overige VanHool's worden voornamelijk gebruikt voor lijn 141, maar soms zitten er één à twee op lijn 71.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Als de ex-Sternet bussen voor lijn 270 gebruikt gaan worden, vraag ik me af waarom ze dan de kleuren van Connexxion hebben...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

De Van Hools en 2 Citaro G's (9167 en 9170) zijn inderdaad nog in dienst. Die zullen pas aan het einde van het jaar of begin volgend jaar buiten dienst worden gesteld.

@milco die 8 ex-AML Citaro's in nieuwe CXX outfit worden gebruikt voor het testen van het nieuwe Infoxx systeem.
Die 2 Citaro's voor lijn 270 waren vrijdag nog rood..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Van de acht ex-Sternet Citaro's gaan er twee op lijn 270 rijden begrijp ik? Hebben of krijgen deze bussen dan de kleuren van OV Regio IJsselmond?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Pim-AllianceB95 »

jensvdkroft schreef:Tot dusver zijn de VanHools 4630 t/m 4636 nog in dienst. Er rijden ook nog twee Citaro's (voornamelijk op de omlopen van lijn 641). Maar aangezien er meerdere omlopen zijn met lijn 641, rijden daar ook VanHool's en Citea's. De overige VanHool's worden voornamelijk gebruikt voor lijn 141, maar soms zitten er één à twee op lijn 71.
Ah, helder. Dankjewel!
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Milco schreef:Van de acht ex-Sternet Citaro's gaan er twee op lijn 270 rijden begrijp ik? Hebben of krijgen deze bussen dan de kleuren van OV Regio IJsselmond?
Nee deze 8 ex-sternet bussen (in nieuw CXX jasje) gaan proef rijden met een nieuw InfoXX systeem. Ze zullen in verschillende concessies van CXX te zien zijn.
De 2 ex-sternet bussen voor IJsselmond blijven zoals ik begreep rood.. maar dat kan zo ook maar weer veranderen. We gaan het wel zien binnen nu en 2 weken.

EDIT: de 2 Citaro's voor IJsselmond zijn afgelopen weekend overgebracht naar Apeldoorn, dus ze zullen wel een ander jasje krijgen.
Laatst gewijzigd door flipje op ma 16 apr 2018, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

En een nieuwsberichtje vandaag uit de Stentor over de nieuwe buslijn:
Giethoorn Express moet buslijn 70 ontlasten
Vervoersmaatschappij Connexxion zet vanaf eind april de Giethoorn Express in. Deze toeristische buslijn 270 moet ervoor zorgen dat de reguliere bus op lijn 70 op tijd rijdt. De Giethoorn Express blijft rijden tot en met 27 oktober.

.....

Herman de Gooijer, woordvoerder van Connexxion in deze regio, zegt dat de Giethoorn Express wordt ingezet om het vervoer naar Giethoorn in goede banen te leiden. De toeristische buslijn 270 ('die 70 is inderdaad een link naar de reguliere buslijn') moet ervoor zorgen dat lijn 70 op tijd kan rijden.

,,We zien de laatste tijd een behoorlijke toename van het aantal reizigers richting Giethoorn. Om te voorkomen dat lijn 70 te veel uit de tijd komt, zetten we elk half uur een pendeldienst in die van Steenwijk via Giethoorn tot Blauwe Hand rijdt. Deze dienst doet niets anders dan pendelen tussen Steenwijk en Giethoorn", aldus De Gooijer.

De Giethoorn Express, de eerste toeristische lijn in deze regio, komt nadrukkelijk bij vervoerder Connexxion zelf vandaan. ,,We kunnen de stroom reizigers met de reguliere lijndienst 70 ondanks dat we deze steeds versterken niet aan. We hadden te veel werk aan het bijsturen op deze lijn en wilden het goed neerzetten. Op deze manier willen we voorkomen dat zich op het reguliere lijnennet vertraging of verstoring aandient. Met twee bussen per uur hopen we voldoende capaciteit te hebben."

Bron en meer
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

In Zwartsluis staat een Bravo Amba (3404) van TCR, tijdelijk voor lijn 270?
OVspotterAMS
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door OVspotterAMS »

Er rijdt nu inderdaad een ambassador op de 270. Het is echter wel de 3403, heb de 3404 nog niet gezien.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Ik bedoelde de 3403 :oops:

Afbeelding
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door waldo79 »

Zal wel aan mij liggen dat ik dan associaties heb met DM 90 (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Hainje »

Subtiel :lol:
🍉
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Vanmiddag kort gesproken bij de Blauwe Hand met een chauffeur van lijn 270. Deze lijn is uitbesteed aan Connexxion Tours (lees:TCR), voorlopig zullen ze deze lijn met 2 Amba's (de 3353 en 3403) gereden gaan worden. In het weekend rijdt CXX deze lijn zelf.
OVspotterAMS
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door OVspotterAMS »

Enig idee of de 270 ook in het weekend gaat rijden met die twee amba's, of dat dan de lijn wordt gereden met van hool's net als de 70?
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Dit zal inderdaad wel met de Van Hools en/of Citea's XLE gereden gaan worden.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door visgraat »

Waarom is lijn 641 de enige schoolbus van/naar Zwolle die naar de Campus rijdt? Waarom rijden andere schoolbussen niet naar de Campus? Of is de Campus te dichtbij het station, maar dan begrijp ik niet waarom 641 juist wel naar de Campus rijdt. Weet iemand dat?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door cassie127 »

Vroeger heeft er in Zwolle een lijn 8 in de spits gereden tussen Campus en Station. Toen kwamen daar de ritten van lijn 641 nog boven op om zo te voldoen aan de capaciteit. Echter zie je nu dat lijn 2 erg veel gebruikt wordt voor een stukje van 2 haltes.
Het komt er eigenlijk op neer dat de oude lijn 8 door de provincie is wegbezuinigd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Mwah dat is niet helemaal waar. Lijn 8 heeft het nooit echt goed gedaan (ook voor de komst van lijn 641), reden hiervoor is dat de Campus 'te' dicht bij het station ligt, bovendien biedt lijn 2 een hogere frequentie waardoor lijn 8 onnodig was en vooral door enkele scholieren van Greidanus werd gebruikt. Lijn 641 is eigenlijk een overblijfsel van de oude lijnen 141 (Zwolle - Kampen - Emmeloord - Urk) en lijn 140 (Zwolle - Kampen - Dronten), wat vooral gebruikt wordt door scholieren/studenten uit de NOP.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Maurice Hooikammer »

Lijn 247 tussen Harderwijk en Walibi rijdt sinds kort met twee gelede Citaro's. Het zijn de voormalige Connexxion 9219 en 9220.
AfbeeldingGEBO groep 723, Harderwijk by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Zie ik goed dat dit nu bussen van GEBO zijn? Weet je dan toevallig of Smit Reizen niet meer op lijn 247 rijdt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Suus »

Smit Reizen is door GEBO overgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Zoals door Regenmaker in dit topic (Concessie IJssel-Vecht 2020-2030)werd aangehaald, zijn er afgelopen periode besprekingen geweest tussen de gemeenten in NW-Overijssel en de provincie Overijssel mbt de toekomstvisie op het OV. Er gaat flink wat veranderen in (het Overijsselse gedeelte van) IJsselmond de komende periode..

Voor de nieuwe dienstregeling in december zouden dit de veranderingen zijn:
- De ritten van lijn 79 komen in de daluren te vervalen, in de spitsuren blijft deze lijn (nog) wel rijden.
- Het trajectgedeelte van lijn 74 tussen Kampen en Genemuiden gaat alleen nog in de spits rijden.
- Over de lijnen 11, 75 en 76 is nog geen besluit genomen, wel wordt er gekeken of maatwerk (lees: flex-systeem) een oplossing zou kunnen zijn in de daluren/weekenden/avonden.

EDIT: dit zijn nog voorstellen, dus nog niet definitief!
PHS

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door PHS »

Dat zijn flink wat busritjes minder. Is dit bedoeld als een bezuiniging of gaan de vrijgekomen DRU's elders worden geherinvesteerd?
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door sneltram »

Iets met lijn 270 voor Chinezen.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

flipje schreef:Zoals door Regenmaker in dit topic (Concessie IJssel-Vecht 2020-2030)werd aangehaald, zijn er afgelopen periode besprekingen geweest tussen de gemeenten in NW-Overijssel en de provincie Overijssel mbt de toekomstvisie op het OV. Er gaat flink wat veranderen in (het Overijsselse gedeelte van) IJsselmond de komende periode..

Voor de nieuwe dienstregeling in december zouden dit de veranderingen zijn:
- De ritten van lijn 79 komen in de daluren te vervalen, in de spitsuren blijft deze lijn (nog) wel rijden.
- Het trajectgedeelte van lijn 74 tussen Kampen en Genemuiden gaat alleen nog in de spits rijden.
- Over de lijnen 11, 75 en 76 is nog geen besluit genomen, wel wordt er gekeken of maatwerk (lees: flex-systeem) een oplossing zou kunnen zijn in de daluren/weekenden/avonden.

EDIT: dit zijn nog voorstellen, dus nog niet definitief!
Lijn 11 verdwijnt niet. Wordt naar alle waarschijnlijkheid in tweeen geknipt. Een deel met grote bus door de wijken Hanzewijk, Hagenbroek en Cellesbroek en een stadsbuurtbus door de zuidelijke wijken Flevowijk en Zuid (Zuid wordt momenteel nog niet bedient). De stadsbuurtbus zal aansluiten op Station Zuid (zowel naar Zwolle als naar Amsterdam).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten