Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door regenmaker »

Zou connexxion dan de lijn weer zelf gaan exploiteren? Aangezien dan een doorkoppeling met lijn 144 mogelijk is in het weekenden en tijdens de avonduren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jensvdkroft »

Denk inderdaad dat Connexxion 'm weer gaat exploiteren. Als hij gekoppeld wordt aan lijn 144, moet lijn 160 wel dezelfde route door Zeewolde gaan rijden. Dat lijn 144 vanaf Langezand verder rijdt als lijn 160 naar Almere en dat lijn 160 naar Zeewolde verder rijdt als lijn 144 naar Harderwijk.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Ik ben benieuwd hoe ze dat dan willen doen; een rit van Almere Centrum naar Zeewolde mag dan maximaal een uur duren gezien de frequentie iedere twee uur blijft. Ik verwacht dat de bus dan net niet langs de halte Nijkerkersluis gaat rijden (of wellicht keren bij rotonde Zeedijk) en dat hij via de route van lijn 142 tot de halte Horsterweg gaat rijden en dat lijn 160 daar het eindpunt krijgt. Een langere route lijkt mij niet inpasbaar gezien de tijd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jensvdkroft »

Zou kunnen. Wat ze ook kunnen gaan doen, is er een ringlijn van maken, dan pak je net iets meer haltes van Zeewolde. Heb er zelf even eentje gemaakt. Met die zou het e.v.t. ook wel kunnen lukken.
Spoiler: show
Afbeelding
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Zou kunnen, wie weet. Wel vind ik het dan jammer dat ie net niet bij de Nijkerkersluis komt voor de eventuele overstapper richting Nijkerk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OVspotterAMS
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door OVspotterAMS »

Er rijdt sinds enkele dagen 1 (of 2 voor beide omlopen) Mercedes Citaro in de nieuwe huisstijl van CXX op lijn 270 met op de zijkant Giethoorn Express. Nummers niet kunnen zien helaas...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Weet je toevallig of het een twee- of driedeurs variant is? In het laatste geval is het mogelijk een ex-Sternet, daarvan rijden er diverse bussen in verschillende concessies vanwege de inbouw van de opvolger van de Infoxx in het huidige materieel van Connexxion en consorten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Lijn 45 »

TCR rijdt de 270 doordeweeks, dus dan kunnen het evengoed LE's zijn.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Er zijn 2 HWGO (ex-AML) Citaro's LE naar Ijsselmond gekomen voor TCR. Het betreft de 517-1028 en 518-1029. De wagens hebben inmiddels ook al de Giethoorn Express stickers op de zijkant.
De amba 615-3353 is doorgeschoven als reserve bus.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Voor deze concessie is de nieuwe dienstregeling al te raadplegen op de website van de vervoerder. Ik zie vooralsnog geen (schokkende) wijziging, enkel lijn 160 die voortaan naar de Mast in Zeewolde gaat rijden (via de N301, N705, Dasselaarweg en Sportlaan).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jensvdkroft »

Volgens mij willen ze pas in februari 2019 'grotere' wijzigingen doen, omdat dan het nieuwe busstation van Zwolle klaar is.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

De twee VDL's die nu nog op lijn 160 rijden (4137 en 4139), gaan volgens een bericht op Facebook in december naar Twente. Lijn 160 schijnt dan over te gaan naar TCR vanuit Almere, uiteraard als onderdeel van concessie IJsselmond.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door regenmaker »

Stadsbuurtbus komt er toch niet in Kampen

De toekomst van de zieltogende stadsbusdienst in Kampen is opnieuw onzeker geworden nu de provincie Overijssel het plan voor een stadsbuurtbus volkomen onverwacht heeft afgeblazen. Na meerdere overlegrondes met provincie Overijssel en vervoerder Connexxion leek alles in kannen en kruiken. Vanaf februari 2019 zou het busje gaan rijden. Niet dus, tot woede en teleurstelling van de bewonersraad van deltaWonen, die het initiatief nam.

De Stentor/RTV Oost

Hierin staat ook dat de provincie Overijssel bezig is met afkopen van de laatste drie jaar van de concessie IJsselmond. De buurtbus zou volgens het concept PvE het eerste jaar verplicht gereden moeten worden, maar de provincie wil de nieuwe concessiehouder niet hiertoe verplicht stellen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Abus »

regenmaker schreef:Stadsbuurtbus komt er toch niet in Kampen

De toekomst van de zieltogende stadsbusdienst in Kampen is opnieuw onzeker geworden nu de provincie Overijssel het plan voor een stadsbuurtbus volkomen onverwacht heeft afgeblazen. Na meerdere overlegrondes met provincie Overijssel en vervoerder Connexxion leek alles in kannen en kruiken. Vanaf februari 2019 zou het busje gaan rijden. Niet dus, tot woede en teleurstelling van de bewonersraad van deltaWonen, die het initiatief nam.

De Stentor/RTV Oost

Hierin staat ook dat de provincie Overijssel bezig is met afkopen van de laatste drie jaar van de concessie IJsselmond. De buurtbus zou volgens het concept PvE het eerste jaar verplicht gereden moeten worden, maar de provincie wil de nieuwe concessiehouder niet hiertoe verplicht stellen.
Opmerkelijk dat de provincie het erover heeft dat de buurtbus dan maar 1 jaar zou hoeven rijden. Volgens mij is februari 2019 t/m december 2020 bijna twee jaar. Nog opmerkelijker dat de provincie de nieuwe concessiehouder IJssel-Vecht niet wil verplichten om de buurtbus in de nieuwe concessie te rijden. Overijssel loopt dus liever het risico dat er helemaal geen vervoer in Kampen meer is dan dat een vrijwilligersproject gesteund wordt. Lijn 143 mag net als de stadsbus ook al vervallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Suus »

Als Overijssel al een visie op openbaar vervoer heeft, dan is het toch minstens "bussen zijn buiten Zwolle en Twente overbodig" :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Erik1100 »

Straks alweer halverwege de concessie! Gaan ze ook nog snoeien in de bussen hier(lijn 75 en 76)?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door regenmaker »

De meeste wijzigingen zullen ingaan per 17 februari. Ik weet eigenlijk niet wat er precies gaat veranderen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door cassie127 »

Het was al gemeld maar ik zit nu in een document van de Provinciale staten van Flevoland waarin het volgende staat vermeld:
De einddatum van de huidige concessie IJsselmond is 9 december 2023. Er lopen onderhandelingen
tussen enerzijds de provincies Flevoland en Overijssel en anderzijds de huidige vervoerder
van de concessie IJsselmond om deze concessie eventueel al in december 2020 in te voegen in
de concessie IJssel-Vecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door regenmaker »

Is er ook een link naar dat document?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door cassie127 »

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door jensvdkroft »

Vanaf vandaag rijdt Lijn 160 niet langer meer van Almere Stad (via de Eemhof) naar Amersfoort Vathorst, maar van Almere Stad (via De Eemhof) naar Zeewolde. Reden genoeg om even een foto te maken van de allereerste rit van Zeewolde Mast naar Almere Centrum. Lijn 160 wordt vanaf nu gereden door TCR.

AfbeeldingConnexxion 5891 by Jens' OV, on Flickr
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Vanochtend kwam ik de groene 4163 Amba tegen op lijn 71. Er is missen nogal wat VanHools (en volgens mij ook wat Crossways), wordt hier de nieuwe Infoxx ingebouwd(?) of zullen het de vele defecten zijn waarom ze aan de kant staan..
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door bys1 »

Hi, vraagje. Ik wil ergens in het komende halfjaar op een doordeweekse dag (in principe buiten de vakanties) een dagje bussen met een dagkaart en dan voornamelijk binnen IJsselmond. Wat zijn leuke lijnen om te doen? En waar vind ik het leukste materieel? Ik zou bijv graag een ritje met de VanHooltjes willen maken en ik zie op de wiki ook nog enkele Citaro's staan.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Milco »

Dat ligt eraan waarvan je houdt. Wil je reizen door veel dorpjes/stadjes of door strakke en lege omgevingen zonder bebouwing? Van dat laatse heeft de concessie IJsselmond wel erg veel trouwens.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door bys1 »

Rijden door kleine dorpjes etc of over smalle wegen / dijken en langs het water vind ik mooi om te doen.

Ik dacht er ook aan om vanuit Steenwijk een rondje 40-79-70 te doen, geen idee of dat wat is.
misschien ook de 141-149-146 Emmeloord-Dronten.
Heb verder niet naar aansluitingen gekeken.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten