Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De 20 bussen die blijven zijn de Volvo's 5729-5748.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat zijn dus juist de minst comfortabele. :(
Ik had liever dat de ex-Interliners of ex-Hanzeliners zouden blijven.
Maar ik vraag me wel af wat voor materieel op lijn 345 komt. Dat moet wel een kwaliteit en comfort hebben.
Ik had liever dat de ex-Interliners of ex-Hanzeliners zouden blijven.
Maar ik vraag me wel af wat voor materieel op lijn 345 komt. Dat moet wel een kwaliteit en comfort hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar het zijn wel de jongste bussen, en ik denk dat dat toch iets belangrijker gevonden werd..
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik denk dat het meer te maken heeft met een ander soort leasa contract t.o.v. de andere Volvo's. Waardoor het wel voordeliger zal zijn om deze (ex-breng) wagens te houden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Die Volvo's zijn (nu) officieel van Womy, maar de reden dat ze blijven is natuurlijk omdat dat de enige Euro 5 wagens zijn.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wijzigingen buslijnen IJsselmond per 25 augustus 2013
Vanaf 25 augustus gaat een aantal wijzigingen in voor buslijnen in de regio IJsselmond. Een aantal buslijnen vervalt en van een aantal buslijnen veranderen de vertrektijden.
Per 25 augustus vervallen de volgende buslijnen in de regio IJsselmond:
Lijn 10
Kampen Station – Kampen Haatland – Kampen Station
Lijn 673
Zwartsluis – Meppel
Lijn 676
Spanga - Wolvega
Ook wijzigen de vertrektijden op de volgende lijnen:
Lijn 163
Lelystad Station Centrum – Dronten Station – Kampen GSG Pieter Zandt (tevens enkele extra ritten in de ochtenduren)
Lijn 674
Staphorst – Rouveen - Lichtmis/Noordscheschut – Hoogeveen – Lichtmis – Hasselt – Kampen GSG Pieter Zandt
Lijn 677
Staphorst – Rouveen – Lichtmis – Hasselt – Genemuiden - Kampen
Lijn 681
Urk – Emmeloord – Ens – Nagele – Kampen GSG Pieter Zandt
bron
Vanaf 25 augustus gaat een aantal wijzigingen in voor buslijnen in de regio IJsselmond. Een aantal buslijnen vervalt en van een aantal buslijnen veranderen de vertrektijden.
Per 25 augustus vervallen de volgende buslijnen in de regio IJsselmond:
Lijn 10
Kampen Station – Kampen Haatland – Kampen Station
Lijn 673
Zwartsluis – Meppel
Lijn 676
Spanga - Wolvega
Ook wijzigen de vertrektijden op de volgende lijnen:
Lijn 163
Lelystad Station Centrum – Dronten Station – Kampen GSG Pieter Zandt (tevens enkele extra ritten in de ochtenduren)
Lijn 674
Staphorst – Rouveen - Lichtmis/Noordscheschut – Hoogeveen – Lichtmis – Hasselt – Kampen GSG Pieter Zandt
Lijn 677
Staphorst – Rouveen – Lichtmis – Hasselt – Genemuiden - Kampen
Lijn 681
Urk – Emmeloord – Ens – Nagele – Kampen GSG Pieter Zandt
bron
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Volgens de wiki verviel lijn 10 al op 29 juni 2013...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Klopt, zal wel een wake up call zijn dat deze lijnen zijn opgehevenMilco schreef:Volgens de wiki verviel lijn 10 al op 29 juni 2013...
De 6 weken zijn om (nog geen bezwaren vernomen) dus Connexxion mag zich gaan voorbereiden voor december. Iemand enig idee of ze vanaf december onder de naam Connexxion of OV Regio IJsselmond gaan rijden?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Bij de concessie NZW Fryslân duurde het ook even voor de buitenwereld hoorde dat de bezwaartermijn over was (en dat er bezwaar was aangetekend). Het hoeft dus zeker niet zo te zijn dat er nu op de kop af 6 weken voorbij zijn, er nog geen persbericht is en er dus definitief gegund is.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Er is een gerucht dat Syntus een bezwaar zou hebben in gediend maar ??????????????????
we horen het wel.
we horen het wel.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
o ja het wordt Ov ijsselmond NV. :)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig wat er met lijn 160 (Almere - Nijkerk) gaat gebeuren in de nieuwe concessie. Nu hoort deze lijn tot IJsselmond, maar wordt gereden met chauffeurs + materieel vanuit Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Syntus heeft bezwaar aangetekend. :(
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het was te verwachten. Ik had het eigenlijk ook oneerlijk gevonden als Connexxion met zo'n slecht gunningsmodel een voor hen strategische regio kan veilig stellen. Bovendien was de ongelijkheid in informatiepositie wel erg extreem. Logischerwijs heeft de zittende vervoerder altijd een voorsprong, maar als concurrenten helemaal geen gegevens hebben over het huidige dienstregelingsmodel kan je toch met goed fatsoen niet over een "level playing field" spreken. Dat is overigens niet de schuld van Connexxion maar van twee provincies die zich niet goed hebben voorbereid.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat een onzin. Om de consessie Waterland te winnen heeft EBS gewoon een mannetje in de regio neergezet om te spotten wat er zich afspeelde bij Arriva. Breng er een verslagje van uit en ga er aan rekenen. Daarnaast zijn alle dienstregelingen en realtime gegevens van Connexxion in IJsselmond beschikbaar via http://kv1.openov.nl/ of http://ndovloket.nl/Statler Rail schreef:Het was te verwachten. Ik had het eigenlijk ook oneerlijk gevonden als Connexxion met zo'n slecht gunningsmodel een voor hen strategische regio kan veilig stellen. Bovendien was de ongelijkheid in informatiepositie wel erg extreem. Logischerwijs heeft de zittende vervoerder altijd een voorsprong, maar als concurrenten helemaal geen gegevens hebben over het huidige dienstregelingsmodel kan je toch met goed fatsoen niet over een "level playing field" spreken. Dat is overigens niet de schuld van Connexxion maar van twee provincies die zich niet goed hebben voorbereid.
Alle OV bedrijven zijn slechte verliezers. Syntus is daar zeker geen uitzondering op.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het gaat om de telgegevens. Die waren alleen beschikbaar van vóór de opening van de Hanzelijn, toen het hele lijnennet op de schop is gegaan. Die cijfers waren dus nutteloos en cijfers ná opening van de Hanzelijn werden bewust niet verstrekt.
Bij mijn weten is in Waterland in het jaar voor de komst van EBS niet ineens een nieuwe spoorlijn door het gebied geopend en de complete lijnvoering omgegooid.
Bij mijn weten is in Waterland in het jaar voor de komst van EBS niet ineens een nieuwe spoorlijn door het gebied geopend en de complete lijnvoering omgegooid.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ja maar ze hadden zelf wel geteld. Ik zat een keer in de bus achter 2 mannen die een schrijfplank met een formulier op schoot hadden waar ze bij elke halte wat op schreven en ze waren aan het discussiëren over de concessie en dat ze nog wat lijnen moesten doen. Dus tellen kan zelf ook als je een mannetje in huurt
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik heb nog geen enkel nieuwsbericht of andere bron gezien waarin staat dat Syntus bezwaar heeft aangetekend. Ik vind het niet erg overtuigend dat iemand die pas 8 berichten heeft geplaatst, gisteren nog meld dat er sprake van een gerucht is, en nu is het ineens definitief zo, zonder dat er een duidelijke bron wordt vermeld.
Overigens zou het mij niks verbazen als er bezwaar wordt aangetekend, want helemaal in de haak is deze gunning natuurlijk niet.
Overigens zou het mij niks verbazen als er bezwaar wordt aangetekend, want helemaal in de haak is deze gunning natuurlijk niet.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het is inderdaad nog in nevelen gehuld. Maar zo gaat het vaak bij nieuwtjes.
En ik geloof het gerucht wel. Nivb55 zat ook goed op 2 juli met het bericht over gunning aan CXX, wat de provincie pas op 3 juli officieel naar buiten bracht.
En ik geloof het omwille van een omgekeerde redenering: als er géén bezwaar was ingediend dan was de gunning nu definitief geweest en hadden de provincies daar waarschijnlijk wel een persbericht over uitgebracht. Dat zij dat niet hebben gedaan is een indicatie dat er nog niet definitief gegund is.
En ik geloof het gerucht wel. Nivb55 zat ook goed op 2 juli met het bericht over gunning aan CXX, wat de provincie pas op 3 juli officieel naar buiten bracht.
En ik geloof het omwille van een omgekeerde redenering: als er géén bezwaar was ingediend dan was de gunning nu definitief geweest en hadden de provincies daar waarschijnlijk wel een persbericht over uitgebracht. Dat zij dat niet hebben gedaan is een indicatie dat er nog niet definitief gegund is.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat je zelf eventueel tellingen kunt uitvoeren maakt nog niet dat de opdrachtgever vrijgesteld wordt van de plicht om te zorgen voor een level-playing-field. ;) En gezien de afwezigheid van persberichten over een definitieve gunning lijkt er inderdaad op te wijzen dat er "iets" aan de hand is.Bartjk schreef:Ja maar ze hadden zelf wel geteld. Ik zat een keer in de bus achter 2 mannen die een schrijfplank met een formulier op schoot hadden waar ze bij elke halte wat op schreven en ze waren aan het discussiëren over de concessie en dat ze nog wat lijnen moesten doen. Dus tellen kan zelf ook als je een mannetje in huurt
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Op Twitter meldt @OVtenders nu ook dat Syntus bezwaar heeft aangetekend.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Op welke termijn gaan deze bezwaren behandeld worden? Ik vraag me af wat voor vertraging dit gaat hebben. Ik neem aan dat Connexxion de voorbereidingen voor aanvang van deze concessie ook on-hold gaat zetten, totdat er uitspraak over het bezwaar is gedaan.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Daar sla je de plank toch echt wel finaal mis. Wil je een gedegen uitspraak kunnen doen over het aantal passagiers van een aantal buslijnen en de verdeling daarvan over een paar dagdelen, dan kun je niet één mannetje hier en daar wat laten tellen. Dan moet je de boel echt structureel opschalen. Het doet mij, als voormalig tel-onderzoeker, bijna pijn in mijn hart te moeten lezen dat men denkt dat je met "een mannetje" inhuren wel klaar bent.Bartjk schreef:Ja maar ze hadden zelf wel geteld. Ik zat een keer in de bus achter 2 mannen die een schrijfplank met een formulier op schoot hadden waar ze bij elke halte wat op schreven en ze waren aan het discussiëren over de concessie en dat ze nog wat lijnen moesten doen. Dus tellen kan zelf ook als je een mannetje in huurt
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Lieve telonderzoeker, het OV is aldus jou niet normaal verdeelt?Vinny schreef:Daar sla je de plank toch echt wel finaal mis. Wil je een gedegen uitspraak kunnen doen over het aantal passagiers van een aantal buslijnen en de verdeling daarvan over een paar dagdelen, dan kun je niet één mannetje hier en daar wat laten tellen. Dan moet je de boel echt structureel opschalen. Het doet mij, als voormalig tel-onderzoeker, bijna pijn in mijn hart te moeten lezen dat men denkt dat je met "een mannetje" inhuren wel klaar bent.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten