Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
inschrijving is met 2 weken verlengt
geen idee waarom
geen idee waarom
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De reden staat een paar post terug. Kort samengevat: de provincie heeft de personeelsopgaven te laat verstrekt, waardoor er nog maar één vragenronde was om daarover vragen te stellen. De regels voor aanbestedingen zijn dat over dit soort belangrijke zaken minimaal twee vragenrondes moeten zijn. Kennelijk wist de provincie (of hun adviseur) dat niet, maar waarschijnlijk heeft één van de inschrijvers ze daar een niet zo vriendelijke hint in die richting gegeven en kiezen ze nu eieren voor hun geld.
Er is overigens NIET besloten dat het uitstel twee weken is. Het zal sowieso meer moeten zijn. Er moet namelijk ook nog twee weken zitten tussen de laatste Nota van Inlichtingen en de inschrijving. Maar bij de aanbesteding IJsselmond weet je het nooit! :?
Er is overigens NIET besloten dat het uitstel twee weken is. Het zal sowieso meer moeten zijn. Er moet namelijk ook nog twee weken zitten tussen de laatste Nota van Inlichtingen en de inschrijving. Maar bij de aanbesteding IJsselmond weet je het nooit! :?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Voor je het weet kunnen we het topic 'Concessie IJsselmond 2015-2024' openen
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar de concessie aan CXX is toch al verlengd? Dat kan toch niet zomaar nog een keer gebeuren?
Het is een spectrum.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Deze verlenging had al niet gemogen volgens de richtlijnen de de EU, omdat er al verlengt is omdat de 2de aanbesteding was mislukt.Karl schreef:Maar de concessie aan CXX is toch al verlengd? Dat kan toch niet zomaar nog een keer gebeuren?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar is daar vanuit andere potentiele aanbieders, zoals Arriva of Veolia, dan geen commentaar op gekomen?
Het is een spectrum.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Volgens de richtlijnen mag je ook geen openbaar vervoer verrichten zonder concessie en aan een aanbesteding zitten vanuit de wet ook weer termijnen vast waardoor je niet te laat kunt beginnen. Tegelijkertijd is een provincie verplicht openbaar vervoer te regelen. Als je buiten je directe schuld om in zo'n situatie terecht komt dan krijg je conflicten tussen verschillende typen wetgeving en dan kan het een voor het ander wijken, mits tijdelijk.sven schreef:Deze verlenging had al niet gemogen volgens de richtlijnen de de EU, omdat er al verlengt is omdat de 2de aanbesteding was mislukt.Karl schreef:Maar de concessie aan CXX is toch al verlengd? Dat kan toch niet zomaar nog een keer gebeuren?
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Er is een tijdelijke concessie voor één jaar. In de Wet Personenvervoer 2000 is er een mogelijkheid om met toestemming van de minister van Infrastructuur en Milieu zo'n tijdelijke concessie te verlenen. In die periode moet vervolgens een nieuwe aanbesteding worden georganiseerd. Deze bepalingen is dus specifiek voor dit soort situaties waarin een concessie niet volgens de normale regels verleend kan worden.
Overigens vind ik dat ze knap laat zijn gestart. Na het mislukken van de vorige aanbesteding hadden ze vrij snel een nieuwe moeten kunnen starten. De vorige aanbesteding is namelijk mislukt door een fout van de concessieverlener. Er zaten veel meer uren in het minimumaanbod dan de concessieverleners hadden berekend. Daardoor was het budget veel te weinig voor het aantal ritten dat men vroeg. Vervolgens legden de provincies de schuld bij de vervoersbedrijven omdat die boven het maximumbedrag hadden ingeschreven. Als vorig jaar dezelfde financiële voorwaarden hadden gegolden als dit jaar, dan was er een mooi aantal geldige biedingen gedaan en was de aanbesteding geslaagd.
Overigens vind ik dat ze knap laat zijn gestart. Na het mislukken van de vorige aanbesteding hadden ze vrij snel een nieuwe moeten kunnen starten. De vorige aanbesteding is namelijk mislukt door een fout van de concessieverlener. Er zaten veel meer uren in het minimumaanbod dan de concessieverleners hadden berekend. Daardoor was het budget veel te weinig voor het aantal ritten dat men vroeg. Vervolgens legden de provincies de schuld bij de vervoersbedrijven omdat die boven het maximumbedrag hadden ingeschreven. Als vorig jaar dezelfde financiële voorwaarden hadden gegolden als dit jaar, dan was er een mooi aantal geldige biedingen gedaan en was de aanbesteding geslaagd.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Zeg Statler, heb je eigenlijk ook nog wat positiefs te melden over deze aanbesteding?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Jawel hoor. Het is fijn dat men geen bovengrens aan de exploitatiebijdrage heeft gesteld en dat men niet zo moeilijk doet met bijvoorbeeld de materieeleisen. IJsselmond is (in tegenstelling tot wat men vaak denkt) juist een heel aantrekkelijke concessie!
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Er moet enorm veel geregeld worden voordat er uberhaubt een aanbesteding opgestart is.Statler Rail schreef:Overigens vind ik dat ze knap laat zijn gestart. Na het mislukken van de vorige aanbesteding hadden ze vrij snel een nieuwe moeten kunnen starten.
- Mankracht, zowel intern als extern.
- De mislukking moet geanalyseerd worden.
- De papieren moeten bijgeschaafd worden.
- Bestuurlijk/Politiek moet het geregeld worden
- Er zijn verplichte adviseringsrondes.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Statler Rail schreef:De reden staat een paar post terug. Kort samengevat: de provincie heeft de personeelsopgaven te laat verstrekt, waardoor er nog maar één vragenronde was om daarover vragen te stellen. De regels voor aanbestedingen zijn dat over dit soort belangrijke zaken minimaal twee vragenrondes moeten zijn. Kennelijk wist de provincie (of hun adviseur) dat niet, maar waarschijnlijk heeft één van de inschrijvers ze daar een niet zo vriendelijke hint in die richting gegeven en kiezen ze nu eieren voor hun geld.
Er is overigens NIET besloten dat het uitstel twee weken is. Het zal sowieso meer moeten zijn. Er moet namelijk ook nog twee weken zitten tussen de laatste Nota van Inlichtingen en de inschrijving. Maar bij de aanbesteding IJsselmond weet je het nooit! :?
Inmiddels zijn de nieuwe datums bekend: tekst te vinden in de 6e toelichting op Tenderned:
Onder voorbehoud van een tijdige levering van de personeelsopgave en deskundigenverklaring, gaan wij thans uit van onderstaande planning:
Publicatie 7e NvI: Uiterlijk 11 april om 14:00 uur
Indienen vragen personeelsopgave Uiterlijk 12 april om 14:00 uur
Publicatie 8e NvI Uiterlijk 15 april om 14:00 uur
Sluiting inschrijving 22 april 14:00 uur
Toelichting inschrijving 2 mei
Besluit GS 21 mei
In de 7e NvI worden de definitieve data opgenomen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Is dat niet heel erg kort de vragen over personeel binnen 1 dag na publicatie? Of is dat een andere nota?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De publicatiedatum van de NvI is een uiterste datum, maar in het slechtste geval is het wel een korte periode ja.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat wordt dan dus misschien als een gek 20 man (ik noem maar iets) erop zetten die ieder een deel van de NvI gaan lezen, uitleggen en dan snel vragen gaan opstellen met mogelijk nachtwerk. Tja, hopelijk weten de provincies nu wel wat ze doen.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het gaat uitsluitend om een gewijzigde personeelsopgave, dus slechts een paar A4'tjes. Dat kan je wel in een dag doen. Wat echter lastig is, is dat er weinig tijd is voor overleg. En netjes is het al allerminst.
Ik verwacht dat de personeelsopgave zo laat mogelijk verstrekt wordt. Connexxion zal de andere inschrijvers zoveel mogelijk willen dwarszitten. Informatie wordt allemaal zo minimaal mogelijk aangeleverd.
En Connexxion heeft bij deze aanbesteding al zoveel oneerlijk voordeel: zij hoeft als enige geen haltepalen over te kopen, zij weet als enige hoe de werkelijke vervoersvraag op dit moment is, zij alleen kan lijn 650 aanpassen zodat lijn 163 betere tijden kan krijgen, enzovoort. Ik geef je op een briefje dat als Connexxion wint, er onmiddellijk juridische procedures worden aangespannen wegens "geen level playing field".
En of de provincies nu wel weten wat ze doen? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Ik verwacht dat de personeelsopgave zo laat mogelijk verstrekt wordt. Connexxion zal de andere inschrijvers zoveel mogelijk willen dwarszitten. Informatie wordt allemaal zo minimaal mogelijk aangeleverd.
En Connexxion heeft bij deze aanbesteding al zoveel oneerlijk voordeel: zij hoeft als enige geen haltepalen over te kopen, zij weet als enige hoe de werkelijke vervoersvraag op dit moment is, zij alleen kan lijn 650 aanpassen zodat lijn 163 betere tijden kan krijgen, enzovoort. Ik geef je op een briefje dat als Connexxion wint, er onmiddellijk juridische procedures worden aangespannen wegens "geen level playing field".
En of de provincies nu wel weten wat ze doen? De vraag stellen is hem beantwoorden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Tja, misschien dat de aanbestedende dienst toch druk kan uitoefenen op Connexxion om toch zo snel en goed mogelijk hun documenten aan te leveren. Volgens mij gaat dit Connexxion dadelijk ook de nek omdraaien door wanneer iemand er juist te ver onder het budget schrijft of juist weer te ver overheen (idem dito voor Connexxion). Als pas op het laatste moment de gegevens binnen zijn kunnen volgens mij de provincies er ook niet echt op inspelen.
Btw. Zo beter?
Btw. Zo beter?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Lijkt mij dat je de huidige vervoerder toch kan verplichten om alle benodigde documenten op tijd beschikbaar te stellen.
Indien ze dat niet doen, hen 'strafpunten' opleggen, zodat het winnen van de aanbesteding voor hen lastiger wordt.
Indien ze dat niet doen, hen 'strafpunten' opleggen, zodat het winnen van de aanbesteding voor hen lastiger wordt.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De 7e Nota van Inlichtingen is nu gepubliceerd. Met opgaven Connexxion en Arriva over de personeelsomvang.
De volgende mededeling wordt daarin gedaan:
Voor de vervolgstappen hanteren wij de volgende planning:
Indienen vragen personeelsopgave Uiterlijk 12 april om 14:00 uur
Publicatie 8e NvI (indien nodig *) Uiterlijk 15 april om 14:00 uur
Sluiting inschrijving 22 april 14:00 uur te Zwolle
Toelichting inschrijving 2 mei te Lelystad
Besluit GS 21 mei
Inschrijving is maandag 22 april om 14:00 uur te Zwolle (Provinciehuis Overijssel, Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle).
Inschrijvers die bij de openingsprocedure aanwezig wensen te zijn worden verzocht zich uiterlijk dinsdag 16 april 2013 per e-mail (via: inkoop@overijssel.nl) aan te melden onder vermelding van naam en functie van de vertegenwoordigers van de Inschrijver. Er worden maximaal twee vertegenwoordigers per Inschrijver toegelaten.
*) Als er geen vragen over de bijgevoegde personeelsopgave worden gesteld, zal er geen 8e NvI verschijnen.
De volgende mededeling wordt daarin gedaan:
Voor de vervolgstappen hanteren wij de volgende planning:
Indienen vragen personeelsopgave Uiterlijk 12 april om 14:00 uur
Publicatie 8e NvI (indien nodig *) Uiterlijk 15 april om 14:00 uur
Sluiting inschrijving 22 april 14:00 uur te Zwolle
Toelichting inschrijving 2 mei te Lelystad
Besluit GS 21 mei
Inschrijving is maandag 22 april om 14:00 uur te Zwolle (Provinciehuis Overijssel, Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle).
Inschrijvers die bij de openingsprocedure aanwezig wensen te zijn worden verzocht zich uiterlijk dinsdag 16 april 2013 per e-mail (via: inkoop@overijssel.nl) aan te melden onder vermelding van naam en functie van de vertegenwoordigers van de Inschrijver. Er worden maximaal twee vertegenwoordigers per Inschrijver toegelaten.
*) Als er geen vragen over de bijgevoegde personeelsopgave worden gesteld, zal er geen 8e NvI verschijnen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dus een last minute publicatie van zowel Connexxion als ?Arriva?. Wat opvalt is dat Arriva ook de personeelsgegevens moest geven. Zit de stadsdienst van Lelystad soms ook bij de concessie of zit er nog iets anders erbij wat nu bij Arriva zit?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De Qliner tussen Emmeloord en Lelystad gaat ook op in deze concessie. Die wordt nu nog in een tijdelijke concessie door Arriva gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Oke dit vond ik wel opvallend uit het bestek:
De Concessiehouder dient de volgende vormen van Openbaar Vervoer in het Concessiegebied IJsselmond te gedogen:
a. Treinvervangend Busvervoer;
Ik dacht namelijk dat treinvervangend vervoer een aanbesteding was van NS zelf. Collegabedrijf Munckhof heeft namelijk vorig jaar een deel van de aanbesteding gewonnen(Munckhof persbericht).
Of zou dat bij het Kamperlijntje betrekking hebben.
De Concessiehouder dient de volgende vormen van Openbaar Vervoer in het Concessiegebied IJsselmond te gedogen:
a. Treinvervangend Busvervoer;
Ik dacht namelijk dat treinvervangend vervoer een aanbesteding was van NS zelf. Collegabedrijf Munckhof heeft namelijk vorig jaar een deel van de aanbesteding gewonnen(Munckhof persbericht).
Of zou dat bij het Kamperlijntje betrekking hebben.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Volgens mij is dat een overbodige zin omdat het al door de wet geregeld is... Maar dat weet ik niet zeker.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Gedogen is heel wat anders dan uitvoeren ;)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Of het wel of niet wordt gedogen op busstations is ook altijd een issue - in Alkmaar heeft Connexxion zo'n beetje de NS bussen van het station verbannen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten