Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
nivb55
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 01:10
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door nivb55 »

Ja, stukje over het hoofd gezien. Nu rijdt hij een rondje door Genemuiden en gaat dan gelijk weer terug. 8-)
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Uit het lijnfiche van lijn 143:

Eisen
• Lijnvoering (per deeltraject) als in dienstregeling 2013
• Goede aansluiting op trein te Kampen (zowel in relatie met Genemuiden als in relatie met Dronten)

Wensen
• Doorgaande verbinding Hasselt - Genemuiden - Kampen (koppeling met lijn 74)
• Directe verbinding met Dronten Centrum d.m.v. doorkoppeling in Dronten met andere lijn
• Goede aansluiting vanuit Dronten in Kampen op lijn 641 van/naar Zwolle

Vrijheden
• Doorkoppeling in Genemuiden heeft een hogere prioriteit dan doorkoppeling in Kampen
• Lijn mag te Kampen Station gesplitst worden
In geval van splitsing zijn andere koppelingen bij Kampen Station toegestaan


Hoe lijn 143 er straks uit komt te zien staat dus niet vast; er zijn verschillende opties mogelijk.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Pikobo »

flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.
Connexxion, Arriva????
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door flipje »

Pikobo schreef:
flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.
Connexxion, Arriva????
Jup. (hieronder passages van de vragen uit de nota van inlichtingen)
- ''Graag zouden we de vrijheid hebben om toch nieuwe haltepalen te plaatsen.." dat lijkt me toch wel Arriva.
- ''Kunt u bevestigen dat het huidige type buurtbus voldoet aan de eisen zoals genoemd in het bestek?'' Connexxion, volgens mij is de buurtbus (lijn 506) nog niet zo heel lang geleden vervangen!?

Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"
Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Edwin »

Is er een link naar die nota?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Pikobo »

Edwin schreef:Is er een link naar die nota?
https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... ingen/da/a

Maar zelf wel eerst de registratie voor tenderned doen!
NintendoC
Berichten: 421
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

flipje schreef:
Pikobo schreef:
flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.
Connexxion, Arriva????
Jup. (hieronder passages van de vragen uit de nota van inlichtingen)
- ''Graag zouden we de vrijheid hebben om toch nieuwe haltepalen te plaatsen.." dat lijkt me toch wel Arriva.
- ''Kunt u bevestigen dat het huidige type buurtbus voldoet aan de eisen zoals genoemd in het bestek?'' Connexxion, volgens mij is de buurtbus (lijn 506) nog niet zo heel lang geleden vervangen!?

Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"
Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?
Die bus van de 506 is pas vervangen. Maar is weer zo'n zelfde ding met lekker hoge instap voor al die senioren die meewillen. Buurtbus vereniging ziet dat ding liever gaan dan komen.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door gkw1969 »

flipje schreef: Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"
Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?
Dit klinkt me in de oren als dat Hermes in wil schrijven met de garantstelling van Connexxion. Of 1 van de GeBo bedrijven.
NintendoC schreef: Die bus van de 506 is pas vervangen. Maar is weer zo'n zelfde ding met lekker hoge instap voor al die senioren die meewillen. Buurtbus vereniging ziet dat ding liever gaan dan komen.
Tsja, de buurtbus van lijn 506 is vervangen door eenzelfde exemplaar omdat het huidige contract een voortzetting is van het vorige en in het huidige contract geen voertuigeisen zijn gesteld. De bestaande bus zal wel "op" zijn geweest waardoor Cxx een jonger exemplaar heeft gestuurd. Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.
When you're tired of London, you're tired of life
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

gkw1969 schreef:Dit klinkt me in de oren als dat Hermes in wil schrijven met de garantstelling van Connexxion. Of 1 van de GeBo bedrijven.
Mij klinkt het juist als Connexxion met garantstelling van topholding Veolia-Transdev.
gkw1969 schreef:Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.
Euh? Het ging er juist om dat de huidige buurtbus NIET voldoet aan de voertuigeisen van deze aanbesteding. Derhalve hoef je geen raketgeleerde te zijn om te bedenken wie die vraag heeft gesteld (Connexxion dus). :)
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door gkw1969 »

Statler Rail schreef:
gkw1969 schreef:Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.
Euh? Het ging er juist om dat de huidige buurtbus NIET voldoet aan de voertuigeisen van deze aanbesteding. Derhalve hoef je geen raketgeleerde te zijn om te bedenken wie die vraag heeft gesteld (Connexxion dus). :)
Nou, een raketgeleerde zal deze vraag niet stellen en zou ook niks van het hele aanbestedingsbeleid snappen:

Het busje voldoet aan de eisen van het HUIDIGE, voortgezette, contract. Iedere ervaren aanbieder zal snappen dat het huidige busje niet voldoet. Ik weet niet welk busje er heen is gegaan(nummer/model), maar ik weet wel dat het er een uit de mottenballenvloot is of wellicht zelfs een ex-CTS wagen, waarvan er nu in Twente 1 op reserve rijdt.

Dus ja.... ik vermoed dat het een onwetend iemand is geweest.
When you're tired of London, you're tired of life
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Het huidige contract is hier überhaupt niet relevant. Als het huidige busje voldoet kan Connexxion die voorlopig blijven gebruiken en over een paar jaar vervangen door materieel dat van andere concessies wordt doorgeschoven. Anders moeten ze nu apart een nieuw busje aanschaffen en dat hebben ze natuurlijk liever niet.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door gkw1969 »

Als je nou het antwoord had gelezen van de opdrachtgever (staat achter de vraag). Dan had je kunne lezen dat het huidige busje niet voldoet aan de nieuwe eis. Kortom.... Wie het ook gaat uitvoeren, hij zal een nieuw busje moeten bestellen.
When you're tired of London, you're tired of life
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Statler Rail »

Joh, je meent het... ! Volgens mij heb ik nu al twee keer naar dat antwoord verwezen... :lol:
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door gkw1969 »

Statler Rail schreef:Het huidige contract is hier überhaupt niet relevant. Als het huidige busje voldoet kan Connexxion die voorlopig blijven gebruiken en over een paar jaar vervangen door materieel dat van andere concessies wordt doorgeschoven. Anders moeten ze nu apart een nieuw busje aanschaffen en dat hebben ze natuurlijk liever niet.
?????????????

Denk je nou werkelijk dat Cxx zo dom is om te vragen of het huidige busje voldoet? Zeker nu ze bestaande busjes in andere concessies (NHN) aan het vervangen zijn?
When you're tired of London, you're tired of life
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Klaasje »

Een buurtbus. Dat is wel het meest relevante onderdeel van de hele aanbesteding...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Vinny »

Nou, als dat een breekpunt wordt...
"prima inschrijving. Mooi aanbod. Prima prijs. Maar die buurtbus, die kan dus niet, dat heeft EBS* veel beter voor elkaar, dus".

*) fictief voorbeeld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Michael 1988 »

Ja, maar niet alleen EBS, zie ook Arriva met ZHN en Achterhoek (gedeeltelijk). Maar wat voor bustypes kun je eigenlijk nog gebruiken naast de Civitas en de Kutsenits? Een gewone Fiat Ducato zoals Syntus die heeft, heeft een instap en hetzelfde geldt voor de vele Mercedes Sprinter busjes. Alleen de City en volgens mij ook de Transferversie hebben lage instappen.
NintendoC
Berichten: 421
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NintendoC »

Optare Bonito wellicht? Ik weet niet of die ook met 8 stoelen geleverd kan worden.

Overigens vind ik de buurtbus wel van belang voor deze concessie. In vele kleine kernen komt nu nog een bus, maar als er wordt bezuinigd kan de bus wegvallen. Dan is het wel prettig om een fatsoenlijke vervangende buurtbusverbinding te hebben, doe goed geregeld is.
nivb55
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 01:10
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door nivb55 »

Per 7 april wordt er al het e.e.a. gewijzigd zoals lijn 143 krijgt andere tijden in de dienstregeling en er worden ritten geschrapt en toegevoegd op lijn 641. Lijn 10 Kampen vervalt. ect ect
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door NG²7²™ »

Michael 1988 schreef:Een gewone Fiat Ducato zoals Syntus die heeft, heeft een instap en hetzelfde geldt voor de vele Mercedes Sprinter busjes.
Zowel de Fiat Ducato als Renault Master die op de stadsdienst van Harderwijk rijden hebben een lage instap. Als je goed kijkt zijn deze ook langer dan de Renault Master buurtbussen die in Overijssel rijden.
Al deze busjes zijn aangepast door http://www.b-stylebusiness.nl/
Groeten,
Nick
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Pikobo »

nivb55 schreef:Per 7 april wordt er al het e.e.a. gewijzigd zoals lijn 143 krijgt andere tijden in de dienstregeling en er worden ritten geschrapt en toegevoegd op lijn 641. Lijn 10 Kampen vervalt. ect ect
Klopt zie discussie in topic Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2
Rudolfph
Berichten: 12
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 16:17

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Rudolfph »

Ik vraag me af of geïnteresseerde vervoerders nog om recentere (NVS-)telcijfers dan die van 2012 gaan vragen. Door de opening van de Hanzelijn en de veranderingen in het lijnennet in december 2012 is de waarde van de telcijfers van 2012 (en eerder) beperkt. Als die cijfers niet beschikbaar komen voor andere vervoerders, dan heeft Connexxion (de huidige vervoerder dus) een enorm voordeel op de overige vervoerders omdat Connexxion als enige (enigszins) inzicht heeft in de gewijzigde vervoerstromen van na december 2012. Aangezien Connexxion nog steeds tellingen uitvoert, zijn die gegevens aanwezig, maar Connexxion zal die gegevens niet zomaar met andere vervoerders delen. Geïnteresseerde vervoerders zullen die gegevens dus bij de provincies moeten opvragen. Hier profiteren niet alleen de overige vervoerders van, maar ook de provincies omdat zo de kans groter wordt dat meer vervoerders een (concurrerende) offerte indienen.
densiro
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 10:45

Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door densiro »

Hoe zit het eigenlijk met lijn 160 in de nieuwe concessie? Lijn 160 wordt nu door Almere gereden. Wordt deze lijn straks toegevoegd aan Almere of zal deze lijn uiteindelijk toch gereden worden door de nieuwe vervoerder?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Klaasje »

Die lijn valt onder IJsselmond. Als Cxx wint zal die vast vanuit Almere gereden worden. Anders zal er wel voor een andere constructie gekozen worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten