Concessie IJsselmond (2014-2023)
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Morgen beginnen de scholen weer, dus kunnen we erachter komen wat er overgebleven is van de scholierenlijnen of wat er voor in de plaats is gekomen vanaf het Pieter Zandt in Kampen (van deze concessie). Iemand toevallig morgen in de buurt?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vanaf vandaag (09-01) gaat vervoer op de Pieter Zandt lijnen verder als besloten vervoer. De uitvoering van deze lijnen ligt voortaan bij GEBO. Of GEBO alle lijnen zelf gaat rijden weet ik niet, het gerucht ging wel dat enkele lijnen (vanaf Urk en Lelystad) door CXX Tours zouden worden uitgevoerd, maar nogmaals ik weet dit niet zeker.
Abonnementen e.d. worden voortaan via de school geregeld. Dat hier niet over gecommuniceerd wordt naar de buitenwereld is op zich niet gek, omdat deze lijnen (ondanks dat ze tot het OV behoorden) besloten lijnen waren.
Wat overigens wel opmerkelijk is, scholierenlijn 625 van Zeewolde naar Amersfoort blijft wel als OV lijn bestaan (deze lijn wordt overigens gereden door Smit Reizen).
Abonnementen e.d. worden voortaan via de school geregeld. Dat hier niet over gecommuniceerd wordt naar de buitenwereld is op zich niet gek, omdat deze lijnen (ondanks dat ze tot het OV behoorden) besloten lijnen waren.
Wat overigens wel opmerkelijk is, scholierenlijn 625 van Zeewolde naar Amersfoort blijft wel als OV lijn bestaan (deze lijn wordt overigens gereden door Smit Reizen).
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat bedoel je met besloten lijnen (besloten vervoer?)? Ik heb weleens met lijn 663 en 674 gereisd en kon gewoon inchecken.flipje schreef:Vanaf vandaag (09-01) gaat vervoer op de Pieter Zandt lijnen verder als besloten vervoer. De uitvoering van deze lijnen ligt voortaan bij GEBO. Of GEBO alle lijnen zelf gaat rijden weet ik niet, het gerucht ging wel dat enkele lijnen (vanaf Urk en Lelystad) door CXX Tours zouden worden uitgevoerd, maar nogmaals ik weet dit niet zeker.
Abonnementen e.d. worden voortaan via de school geregeld. Dat hier niet over gecommuniceerd wordt naar de buitenwereld is op zich niet gek, omdat deze lijnen (ondanks dat ze tot het OV behoorden) besloten lijnen waren.
Wat overigens wel opmerkelijk is, scholierenlijn 625 van Zeewolde naar Amersfoort blijft wel als OV lijn bestaan (deze lijn wordt overigens gereden door Smit Reizen).
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Deze lijnen kunnen voortaan alleen nog maar gebruikt worden door scholieren van de betreffende scholen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ja, nu. Maar je schreef dat er niet over de overgang naar reizigers is gecommuniceerd, omdat het besloten lijnen waren. Vandaar mijn vraag.flipje schreef:Deze lijnen kunnen voortaan alleen nog maar gebruikt worden door scholieren van de betreffende scholen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Het hoefde ook niet naar buiten gecommuniceerd te worden omdat deze lijnen specifiek bedoeld waren voor de scholieren van het Pieter Zandt (in Staphorst en Kampen) en Hoornbeeck College (in Kampen), deze groep scholieren zal wel geïnformeerd zijn over de veranderingen.
Met het besloten gedeelte bedoelde ik, dat er (in het verleden) de regel was, dat als je als reiziger mee wou op deze lijn dan moest je een schoolpas o.i.d. laten zien om toegang te hebben tot de bus. Heb meerdere keren meegemaakt dat reizigers bij Hasselt Scheepswerf geweigerd werden omdat ze deze 'pas' niet bij zich hadden. Er is ook een tijd geweest dat er bussen rond reden met een A4'tje voor de voorruit met: "Uitsluitend voor scholieren".
Met het besloten gedeelte bedoelde ik, dat er (in het verleden) de regel was, dat als je als reiziger mee wou op deze lijn dan moest je een schoolpas o.i.d. laten zien om toegang te hebben tot de bus. Heb meerdere keren meegemaakt dat reizigers bij Hasselt Scheepswerf geweigerd werden omdat ze deze 'pas' niet bij zich hadden. Er is ook een tijd geweest dat er bussen rond reden met een A4'tje voor de voorruit met: "Uitsluitend voor scholieren".
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vreemd, dan was het eigenlijk al geen openbaar vervoer toch
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
In de reisplanner komen de scholierenlijnen in Nederland gewoon voor. Het tonen van een schoolpas is misschien iets specifieks voor Pieter Zandt (die lijnen kwamen overigens ook gewoon voor in de reisplanner), maar ik heb eigenlijk als niet-scholier nooit problemen gehad bij het gebruikmaken van scholierenlijnen (ook niet vanaf Pieter Zandt). Ik heb trouwens ook niet gezien dat er schoolpassen getoond werden op scholierenlijnen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nja het bewijs is er.. deze foto zal een jaar of 3 oud zijn.
Misschien niet heel duidelijk te zien, maar er staat op a4tje:
Misschien niet heel duidelijk te zien, maar er staat op a4tje:
PZ
Uitsluitend voor scholieren
- Spoiler: show
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat is daar opmerkelijk aan. Die gaat naar 'n andere school, dus allicht is daar een heel ander contract.flipje schreef:Wat overigens wel opmerkelijk is, scholierenlijn 625 van Zeewolde naar Amersfoort blijft wel als OV lijn bestaan (deze lijn wordt overigens gereden door Smit Reizen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vind het maar merkwaardig. Als de betreffende scholierenlijnen altijd zonder restricties in reisplanners, dienstregelingen, etc. hebben gestaan mag ik er toch ook vanuit gaan dat ik mee mag? Overigens is het inderdaad zo dat bij de bus zelf geweigerd werd als men enige twijfel had of je wel op de betreffende school zat. Wat dat betreft is het goed dat de lijnen voortaan sekte-vervoer zijn geworden.
Blijf het overigens bijzonder vinden dat er dagelijks tientallen bussen vanuit allerlei plaatsen naar Pieter Zandt gaan maar dat die bussen nooit zo zijn ingelegd dat ook andere reizigers er voordeel aan kunnen hebben. Terwijl je met een iets andere route veel grotere groepen er plezier mee had kunnen doen.
Blijf het overigens bijzonder vinden dat er dagelijks tientallen bussen vanuit allerlei plaatsen naar Pieter Zandt gaan maar dat die bussen nooit zo zijn ingelegd dat ook andere reizigers er voordeel aan kunnen hebben. Terwijl je met een iets andere route veel grotere groepen er plezier mee had kunnen doen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar het gaat hier ook om een school waar een bepaalde groep leerlingen heen gaat. De scholierenlijn 625 is net zoals de PZ lijnen puur gericht op vervoer van leerlingen naar deze scholen gemeenschap. Dan is het toch opmerkelijk dat bij de ene scholengemeenschap in Kampen het vervoer verder gaat als besloten vervoer, maar dat het in Amersfoort onder het OV blijft vallen.Daniel schreef: Wat is daar opmerkelijk aan. Die gaat naar 'n andere school, dus allicht is daar een heel ander contract.
Cxx heeft vandaag veel oude wagens van stal gehaald. Vanochtend reed er een Duvedec (9060) en de Citaro's (9167 en 9170) rond!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Maar dat vervoer rijdt toch gewoon in eerste instantie in opdracht van de school op basis van hoeveel abonnementen ze ervoor verkocht hebben? Wellicht dat het in Kampen niet meer uit kon en ze in Amersfoort een gunstiger contract konden afsluiten (of meer eraan wilden uitgeven).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Voor de liefhebbers: http://www.rocovoverijssel.nl/documente ... 0edd0e344c
Het advies van het Rocov over deze wijziging. Zoals gebruikelijk luistert de provincie zeer goed
Het advies van het Rocov over deze wijziging. Zoals gebruikelijk luistert de provincie zeer goed
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik lees dus mee hier en loop via tussenpersoon te mailen met een CXX applicatie-manager waarom die lijnen nog in dataleveringen staan. Maybe dat ze daarom weer aanstaan want ik kreeg de vraag terug waarom ik het idee had dat lijn 663 niet meer gereden wordt.flipje schreef:..
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De volgende touringcar bedrijven rijden de PZ scholierenlijnen.
- Lijn 663: Smit reizen
- Lijn 674: GEBO
- Lijn 681: TCE Tours
Van de groene CXX Citaro's zijn alleen de 9167 en 9170 gebleven in IJsselmond.
- Lijn 663: Smit reizen
- Lijn 674: GEBO
- Lijn 681: TCE Tours
Van de groene CXX Citaro's zijn alleen de 9167 en 9170 gebleven in IJsselmond.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Waar zijn de andere geledes dan naartoe?flipje schreef: Van de groene CXX Citaro's zijn alleen de 9167 en 9170 gebleven in IJsselmond.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dit blijkt een Duvedec van Smit Reizen te zijn welke 's ochtends versterkingsritten rijdt tussen Urk/Emmeloord en Kampen.flipje schreef: Er blijkt toch nog 1 Duvedec te rijden in IJsselmond de 9060. Deze wordt 's ochtends (tussen 7 en 9 uur) ingezet ter versterking van lijn 141 tussen Urk en Emmeloord.
2 opties:Ezra schreef: Waar zijn de andere geledes dan naartoe?
- Inzet in een andere regio van CXX (bijvoorbeeld ter vervanging van de laatste Duvedecs in Almere).
- Afvoer (zoals al met enkele Sternet Citaro's G is gebeurd).
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Voor de liefhebbers: komend weekend (zaterdag en zondag) zal lijn 71 omrijden vanwege de verplaatsing van een brugdeel bij het Meppelerdiep in Zwartsluis. Daarom zal er sinds tijden weer een bus via de pont in Genemuiden gaan rijden (ik meen sinds de opheffing van de NWH).
Info van OV Regio IJsselmond:
Door werkzaamheden aan de Meppelerdiepsluis rijden de bussen via een omweg (Genemuiden). Er rijdt een pendelbusje tussen Zwartsluis busstation en "de Noorde". De vertrektijd vanaf het busstation in Zwartsluis is hierdoor 10 minuten eerder! Er kan ook enige vertraging ontstaan. Tussen Hasselt en "de nieuwe sluis" rijdt geen bus! LET OP: op zaterdagavond rijdt de Bus 23:51 vanaf Zwolle NIET door naar Zwartsluis busstation maar stop bij halte" Zwartsluis Kranerweerd".
Bron
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Dat is leuk. *bus* Dan moeten ze geen 15 meter Citea inzetten. Maar wel kikke de bus op de pont *bus* Wordt het pendelbusje een 8-persoonsbus?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Tja, dan moet je toch eens naar Brabant komen... Hier hebben we maar liefst 2 lijnen die met een pontje meevaren! :obusfanNL schreef:Maar wel kikke de bus op de pont *bus*
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
620 en.........?Chrysa schreef:Tja, dan moet je toch eens naar Brabant komen... Hier hebben we maar liefst 2 lijnen die met een pontje meevaren! :obusfanNL schreef:Maar wel kikke de bus op de pont *bus*
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vanochtend maar even naar Genemuiden getogen...
OV Regio IJsselmond 5516, Genemuiden by mauricehooikammer, on Flickr
OV Regio IJsselmond 5516, Genemuiden by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten