Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Jonkervoort
Berichten: 120
Lid geworden op: Ma 06 Jan 2014, 17:39

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jonkervoort » Do 26 Feb 2015, 15:37

jesperhaverkamp schreef:En de volgende stap: Lijn 76 inkorten tot Marknesse - Luttelgeest en Oldemarkt - Steenwijk (alleen spits)
Het aantal reizigers houdt echt niet over op deze lijn. Eigenlijk zijn er nog twee redelijk bezette trajecten:
Marknesse - Luttelgeest de hele dag
Oldemarkt - Steenwijk alleen tijdens de spits (rit van 7,8 & 9 uur, retourrit 15, 16, 17, 18 uur)

De bussen van lijn 76 zijn nu in beide richtingen op het hele uur in Oldemarkt. Daar kan dan gekeerd worden via de rotonde van de Koning Julianaweg. Het stukje Marknesse - Luttelgeest kan in 4 minuten, dus misschien kun je dat met een beetje passen en meten wel aan lijn 75 koppelen. En zo bespaar je je een bus en buiten de spits een hoop ritten.


Kortom: dezelfde situatie als voor de koppeling van lijn 25 en 76, behalve dat de bediening van Kuinre en Ossenzijl (weer) vervalt. Zou kunnen werken, maar dan zou ik lijn 75 doortrekken vanaf Steenwijk naar Oldemarkt in de spits. Lijn 76 zou in ieder geval door moeten rijden naar Kuinre, en volgens mij kan je dan net zo goed doorrijden naar Spanga, net als vroeger.

Ik denk dat het prima is zo, maar misschien is het een goed idee om de spitsritten van lijn 76 van/naar Emmeloord wél via Spanga te laten rijden en de rest niet.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Do 26 Feb 2015, 16:07

Jonkervoort schreef:Kortom: dezelfde situatie als voor de koppeling van lijn 25 en 76, behalve dat de bediening van Kuinre en Ossenzijl (weer) vervalt. Zou kunnen werken, maar dan zou ik lijn 75 doortrekken vanaf Steenwijk naar Oldemarkt in de spits. Lijn 76 zou in ieder geval door moeten rijden naar Kuinre, en volgens mij kan je dan net zo goed doorrijden naar Spanga, net als vroeger.

Ik denk dat het prima is zo, maar misschien is het een goed idee om de spitsritten van lijn 76 van/naar Emmeloord wél via Spanga te laten rijden en de rest niet.


Dat gaat niet gebeuren.
De passagiersaantallen zijn niet hoog op lijn 76, maar een bus uitsparen doe je er uiteindelijk niet mee als je de lijn weer zou knippen. Dan kun je beter het hele traject Marknesse <>Oldemarkt<> Steenwijk blijven bedienen (bewoners, gemeente en provincie ook blij).
De reden waarom men Spanga overslaat is niet zozeer om de passagiers, maar om de krappe reistijd op het traject. Neem daar nog wat mensen uit het AZC bij, die allemaal een kaartje kopen bij de chauffeur, dan weet je zeker dat je de rijdtijd niet haalt = passagiers missen overstap.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 10 Mar 2015, 18:59

Sinds deze week heeft lijn 70 dagkaartjes in het Chinees. Info en afbeelding van het chinese buskaartje klik hier. Nu alleen nog een de bestemming op de lijnfilm in het Chinees en de chauffeurs op Chinese les :P

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 614
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » Di 10 Mar 2015, 19:24

wat ik dan weer niet snap is dat dit kaartje 10 euro kost als je voor 9 euro (met ritkaarten) ook de hele dag kan reizen. met de bussen van OV Regio IJsselmond & Syntus Overijssel
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Ronald » Di 10 Mar 2015, 20:35

Ik wel. Toeristen, vooral buitenlandse die zich niet in allerlei kaartsoorten verdiepen, gaan voor gemak en betalen dat gewoon. Het is sowieso duur voor een retourtje Steenwijk-Giethoorn...

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 10 Mar 2015, 22:30

cassie127 schreef:wat ik dan weer niet snap is dat dit kaartje 10 euro kost als je voor 9 euro (met ritkaarten) ook de hele dag kan reizen. met de bussen van OV Regio IJsselmond & Syntus Overijssel

Het dagkaartje van €10 is van Connexxion zelf. Het kaartje dagkaartje van €9 is van de provincie welke aan sluit bij het kaartjes systeem van Flevoland en Gelderland (ervaar het OV).

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 10 Mar 2015, 22:34

Ronald schreef:Ik wel. Toeristen, vooral buitenlandse die zich niet in allerlei kaartsoorten verdiepen, gaan voor gemak en betalen dat gewoon. Het is sowieso duur voor een retourtje Steenwijk-Giethoorn...

De provincie vindt het prima. Lijn 70 was jarenlang onrendabel, vooral in de weekenden. Door de komst van de Chinees zal er voorlopig niks geschrapt worden.
Connexxion maakt ruim € 5 winst per kaartje als het een retourtje Steenwijk-Giethoorn betreft.

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Do 12 Mar 2015, 16:54

Tja, aan de andere kant rijdt lijn 70 nu met taxibusjes van TCE. Maximaal 8 personen.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor OmniLezer » Wo 13 Mei 2015, 10:12

Ik vraag me nou pas af.
Afbeelding

Waarvoor is dit gemaakt dan. Zou er ook Citaro LE besteld zijn of is dat gewoon voor de lol gemaakt.
Kan iemand mij dit uitleggen. Ik merkte het nou pas en als het antwoord nou staat op een van de vorige pagina's. Geef me dan het pagina nummer.

Antwoord was al gegeven. Het was van DVG die ook meedeed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

iraj-smile
Berichten: 28
Lid geworden op: Do 15 Nov 2012, 13:28

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor iraj-smile » Wo 13 Mei 2015, 15:23

Hallo!

Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.

groet,

Jari

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Etienne » Wo 13 Mei 2015, 15:56

iraj-smile schreef:Hallo!

Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.

groet,

Jari

Die website wordt al heel lang niet meer bijgewerkt. De betreffende bus is daarnaast ook allang buiten dienst en rijdt volgens mij in Ivoorkust rond.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: Ma 25 Aug 2014, 22:53

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor ricardo » Wo 13 Mei 2015, 17:47

Etienne schreef:
iraj-smile schreef:Hallo!

Even een vraagje:
Heeft iemand hier enig idee waar VDL Ambassador 8190 is? Ik zou graag die bus nog 1 maal willen fotograferen.
Hij zou in de stalling in Kampen moeten staan? Volgends http://www.busfreaks.nl/wiki/index.php/Connexxion_8190 is die nog in dienst.

groet,

Jari

Die website wordt al heel lang niet meer bijgewerkt. De betreffende bus is daarnaast ook allang buiten dienst en rijdt volgens mij in Ivoorkust rond.


Als je op bijvoorbeeld de site van het RDW kijkt en een kenteken check uitvoert, staat de bus als niet geëxporteerd vermeld. Dus hij kan hier nog wel ergens zijn bij een ander bedrijf.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Wo 13 Mei 2015, 23:52

Is stalling kampen-ijsselmuiden buiten gebruik trouwens? Connexxion logo is van het bedrijf af en ik zie er nooit meer een bus staan.

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Do 14 Mei 2015, 00:00

Wil je nog een oude Connexxion bus filmen, moet je naar Almere gaan of de regio Utrecht, waar de 8423 nog kan rondrijden. Deze bus is op een klein aantal dingen na nog origineel.

ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: Ma 25 Aug 2014, 22:53

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor ricardo » Do 14 Mei 2015, 01:01

Erik1100 schreef:Wil je nog een oude Connexxion bus filmen, moet je naar Almere gaan of de regio Utrecht, waar de 8423 nog kan rondrijden. Deze bus is op een klein aantal dingen na nog origineel.


Of je moet de bussen die op de lijnen van de pieter zandt sg. (Lijn 663, 674, 681) opzoeken. Dan zie je genoeg oude connexxion (tours) bussen. (Als je er veel wilt zien moet je aan het begin van het schooljaar komen, nu rijden er minder door de examens enz.)

Wolfje98
Berichten: 43
Lid geworden op: Do 26 Jun 2014, 18:23

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Wolfje98 » Do 14 Mei 2015, 14:01

Connexxion 8190 is nu nog steeds in Nederland aanwezig, hij is op 12-5-2013 van eigenaar veranderd.

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=bn-pp-15

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Hainje » Do 14 Mei 2015, 19:09

Ik heb het even voor je gevraagd op een FB groep. Hier zijn een paar hobbyisten actief die zich hier intensief mee bezig houden. Ik verwacht dat ze vanavond nog wel reageren. ;)
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Za 23 Mei 2015, 23:21

http://ovregioijsselmond.nl/reizen/14/o ... lmond/3788

Zaterdag 30-5-2015 open dag bij de busgarage van OV Regio IJsselmond te Emmeloord.

Alleen enigszins 'jammer' dat de lijnen die gratis zijn dat tegelijkertijd met de openingstijden zijn. Als ik er vanuit Almere naartoe wil en er al om 11:00 uur wil zijn, moet ik voor 11:00 uur met lijn 140 reizen die dan nog niet gratis is en 's middags terug zou ik dan voor 16:00 uur alweer weg moeten, wil ik gratis met lijn 140 naar Lelystad kunnen reizen.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Za 23 Mei 2015, 23:40

Laat het nou net jammer zijn dat lijn 75 niet rijdt op zaterdag. :wink:
Nou ja, waarschijnlijk rijdt er weer een van Hool op lijn 70, wel even overstappen in Zwartsluis.

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Zo 31 Mei 2015, 00:18

Weet iemand wat de reden is van het bestaan van halte Blauwe Engel in Kampen? Ten eerste ligt het best wel in the middle of nowhere en ten tweede ligt het zowat op kruipafstand van station Kampen Zuid. :?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: Ma 25 Aug 2014, 22:53

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor ricardo » Zo 31 Mei 2015, 01:08

Milco schreef:Weet iemand wat de reden is van het bestaan van halte Blauwe Engel in Kampen? Ten eerste ligt het best wel in the middle of nowhere en ten tweede ligt het zowat op kruipafstand van station Kampen Zuid. :?


Door de halte Blauwe Engel hoeven de scholieren van het vlakbij gelegen Hoornbeeck College niet door te reizen naar de Pieter Zandt sg om vervolgens nog een ong. 10 á 15 minuten terug te lopen richting hun eigen schoolgebouw. Nu komen er niet een enorm aantal bussen op de haltes van de 11 en de 74 te staan, wat sowieso niet mogelijk is want de 11 komt ong. tegelijk met alle schoolbussen het station op 's ochtends.

Ps. Dit heb ik dagelijks meegemaakt omdat ik op de Pieter Zandt Kampen zit vanaf 2013. ;-)

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Zo 26 Jul 2015, 10:45

Ik heb wel gemerkt dat in de Citea's de USB-opladers gaan loslaten. Ook deed de buschauffeur laatst de airco niet aan. Werd het al snel erg warm van.

Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: Do 18 Sep 2014, 21:45

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Springer » Di 28 Jul 2015, 10:41

NintendoC schreef:Is stalling kampen-ijsselmuiden buiten gebruik trouwens? Connexxion logo is van het bedrijf af en ik zie er nooit meer een bus staan.


Bedoel je die stalling bij het ALC / Wezenberg / de oude veiling in Ijsselmuiden? Ik reed er 2,5 week geleden er nog langs maar volgens mij zit het bord van Connexxion er nog gewoon op...

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Za 15 Aug 2015, 10:32

Vanaf morgen is er een proef met 2 extra late ritten voor lijn 70 tussen Steenwijk-Giethoorn, waarbij in Blauwe Hand wordt gekeerd.
http://www.ovregioijsselmond.nl/reizen/ ... ekend/3879

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 02 Nov 2015, 15:44

De nieuwe dienstregeling van IJsselmond staat inmiddels al een tijdje online, veel schokkende veranderingen zijn er niet.

Wat ik me wel af vraag. De stadsdienst/ringlijn(en) in Dronten (lijnen 21 en 22) zouden als proef enkele jaren gaan rijden. In 2014 is aangekondigd dat deze proef met een jaar werd verlengd. De grote vraag blijven ze bestaan? (volgens de site van Cxx zou het antwoord ja moeten zijn..)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast