Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Ma 02 Nov 2015, 15:45

ja, deze blijven bestaan :wink:

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Wo 18 Nov 2015, 20:40

De belangrijkste wijzigingen voor IJsselmond:

Buslijn 74 Kampen - Genemuiden - Zwolle
De ritten van en naar Kampen vertrekken 30 minuten later. Daardoor sluiten deze beter aan op de lestijden van de scholen.

Buslijn 140 Emmeloord - Lelystad
Buslijn 140 stopt in Emmeloord ook bij de halte Antonius Ziekenhuis.

Buslijn 141 Urk - Kampen
Buslijn 141 sluit in Kampen beter aan op de trein naar/vanuit Zwolle. Reizigers vanuit Emmeloord of Ens die naar Zwolle reizen, hebben daardoor een kortere reistijd. Op zaterdag zijn de vertrektijden gewijzigd, de bussen vertrekken ca. 25-35 minuten eerder.

Buslijn 146 Emmeloord - Dronten
Op maandag tot en met vrijdag rijdt buslijn 146 overdag een gewijzigde route in Dronten. Buslijn 146 rijdt de route in Dronten nog maar in één richting: Swifterbant - Het Spaarne - Drieslag - Centrum - Station - Het Spaarne - Swifterbant. Van Dronten naar Swifterbant stopt buslijn 146 alleen nog maar bij de halte Het Spaarne en niet meer bij de overige halten. Door deze aangepaste route en door gewijzigde vertrektijden ontstaat er een betere aansluiting op de sprinter van/naar Zwolle en in Nagele op buslijn 140. Reizigers vanaf bijv. de halte Dronten Drieslag met bestemming Swifterbant reizen met lijn 146 naar Dronten Station NS en vandaar (met buslijn 146) rechtstreeks naar Swifterbant.

Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Wo 18 Nov 2015, 22:03

kleine aanvulling:
op zondag blijft lijn 146 wel het hele stuk door Dronten in beide richtingen rijden i.v.m. de bediening van de christelijk agrarische hogeschool (de Drieslag). Op zaterdag is er daardoor in dat gedeelte van Dronten maar in 1 richting aansluiting op de trein

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 29 Feb 2016, 13:34

Naar lang wachten is ie er eindelijk..

Geen busaansluiting missen in Kampen? Connexxion heeft er nu een app voor.

Busvervoerder Connexxion heeft vandaag in Kampen een app gelanceerd waarmee je een buschauffeur kunt inseinen dat je op zijn bus wilt overstappen. De Stapp Over App moet voorkomen dat passagiers hun aansluiting missen.
Met de app kunnen passagiers een bericht sturen naar de chauffeur van een bus in de buurt. De chauffeur krijgt dan een melding op zijn scherm of hij even wil wachten. Daarmee kan de chauffeur akkoord gaan, of weigeren. De passagier krijgt daar vervolgens een melding van.

Frustratie voorkomen
Connexxion wil met de app frustratie voorkomen. "De reiziger die net te laat is en alleen de achterlichten van de bus nog ziet", zegt Herman de Gooijer van Connexxion. "Het is frustrerend, vooral op regionale lijnen rijdt maar één keer per uur een bus." Rond Kampen zijn veel van deze lijnen. Daarom begint de proef in de regio Noord-Overijssel en Flevoland.

De buschauffeur blijft overigens niet eindeloos wachten op een passagier met vertraging. De vertraging mag maximaal vier minuten zijn.

Info en meer


In de spoiler een filmpje hoe de app werkt.
Spoiler: show


Ik heb de app zelf nog niet uitgeprobeerd, iemand al ervaringen?

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Somoht » Ma 29 Feb 2016, 15:22

Ik heb vrijdag even naast een bus gestaan om het appje te testen. Appje zelf is zeer matig (veel crashes, niet echt voor de hand liggende interface: bv niet eens duidelijke waarschuwing dat Bluetootj uitstaat: zonder Bluetooth werkt app niet). De app is duidelijk gemaakt door een stagiair want als je in de binaries gaat hengelen kom je ook referentie tegen naar een test-bestand wat staat geplaatst op een website van een korfbal-club :')

Maar het herkende uiteindelijk wel de bus en ik kon een overstap reserveren. Wel kreeg ik uiteindelijk de melding dat overstapverzoek niet bevestigd kon worden, wellicht omdat het door had dat die ibeacon tegen die tijd niet meer in de buurt was. Kon het verzoek ook niet annuleren en de melding ging pas van mijn telefoon af toen ik de app geforceerd afsloot.

Jammer genoeg wil Connexxion de API niet delen anders had ik het in OVinfo gezet, erg jammer.

Ezra
Berichten: 919
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Ezra » Do 16 Jun 2016, 23:42

Weet iemand of Smit Reizen nog dagelijks op een aantal ritten versterking rijdt met een Bekhof Duvedec G?

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Zo 28 Aug 2016, 00:30

Erg stil in deze concessie voor het aankomende jaar. Tot nog toe niks van ROCOV tegengekomen met advies op het vervoersplan. Dacht dat wijziging van de treintijden op station Kampen Zuid en Dronten wel voor wijzigingen zou gaan zorgen. Iemand die meer weet?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Hainje » Zo 28 Aug 2016, 11:42

De treintijden zijn natuurlijk nog niet definitief, dus er valt nog weinig naar buiten te brengen lijkt mij.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Wievank
Berichten: 49
Lid geworden op: Di 04 Mei 2010, 16:19

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Wievank » Zo 04 Sep 2016, 18:38

Laat Prorail de verdeling nou net al af hebben: http://www.prorail.nl/nieuws/ruimte-verdeeld-op-het-spoor-meer-treinen
De NS heeft al in april de capaciteitsaanvraag moeten doen, dus eigenlijk stonden de vertrektijden toen al ongeveer vast.

De processen van de busvervoerders kennende moet binnenkort de complete dienstregeling al vastgesteld worden, zodat de lokale chauffeurcommissies naast de diensten kunnen kijken.
Dus als er nu pas een adviesaanvraag naar de consumentenorganisaties gaat is dat eigenlijk een wassen neus. Er is in werkelijkheid al geen tijd meer om eventuele adviezen te verwerken. Een praktijk die je bij NS ook steeds vaker ziet (adviesaanvragen twee weken voordat het wijzigingsblad ingaat).

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 03 Okt 2016, 12:19

Via ROCOV is er het een en ander bekend geworden omtrent de nieuwe dienstregeling (klik hier). Heel bijzonder is het overigens niet.
De vertrektijden rondom de lijnen bij Kampen (11,141,143) wijzigen wat > de aansluittijd tussen het Kampelijntje en de bus wordt korter (van 5 naar 4 minuten).

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Ma 03 Okt 2016, 22:24

Tis allemaal niet wereldschokkend. Dat gesprek over de dienstregeling van lijn 11 lijkt me geen overbodige luxe.

Compleet kansloos wat er momenteel gebeurd. In de brede middagspits dag in dag uit vertragingen die tussen de 10 en 20 minuten zijn. Zeg maar dag tegen alle aansluitingen. Volledig onacceptabel.

Het stroomlijnen van de route en het verbeteren van de VRI/KAR installatie bij de stadsbrug is onvoldoende. Vooral lijn 143 dient niet meer gekoppeld te worden aan lijn 11, dat is de grootste boosdoener qua vertragingen.

Overigens gaan de huidige aansluitingen op Kampen Zuid volledig verloren. Trein van en naar Amsterdam heeft een overstaptijd van 15 minuten en richting Zwolle straks rond de 10 minuten. Die laatste is nog redelijk, een hele verbetering ten opzichte van nu. Anderzijds wordt dat kapotgemaakt door de slechtere aansluiting richting Amsterdam.

Wordt overigens ook eens tijd dat de route door de Hanzewijk wordt geschrapt en dat de halte voor deze wijk aan de Beneluxweg komt ter hoogte van het nieuwe winkelcentrum. Veel efficienter, scheelt zo weer 2 minuten.

Ben wel benieuwd wat er in 2018 gaat gebeuren. Hoorde in 2015 meermaals het verhaal dat de provincie lijn 11 wilde schrappen maar hoor nu juist weer dat er geen enkel acceptabel alternatief is en om die reden blijft. Vind het vooral kansloos dat de bus doordeweeks om 18:30 er mee stopt. Dat kan tegenwoordig echt niet meer. Daarmee zit je bus in de daluren overdag vrijwel leeg. Rij dan in ieder geval tot een uur of 21:00 en daarna eventueel zo'n lijnbelbus-achtig-geval of hoe al die dingen ook heten tegenwoordig, zeker als straks de OV-component bij de Regiotaxi weggaat.

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Di 18 Okt 2016, 21:05

Mochten mensen het willen weten... van deze concessie is drgl2017 op de website van de vervoerder te vinden. :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Di 18 Okt 2016, 23:25

Er wijzigt eigenlijk vrijwel niks. Ik zie her en der een verschuifvinkje met een minuut. Maar geen grote wijzigingen wat sommige delen van de concessie wel hard nodig heeft. Onder andere de stadsdienst Kampen weer opknippen.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor regenmaker » Di 18 Okt 2016, 23:57

143 Dronten - Kampen moet los komen te liggen vanwege vertragingen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Wo 19 Okt 2016, 00:05

NintendoC schreef: Maar geen grote wijzigingen wat sommige delen van de concessie wel hard nodig heeft. Onder andere de stadsdienst Kampen weer opknippen.

Wat voor wijzigingen zouden er dan moeten komen?

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Wo 19 Okt 2016, 08:50

flipje schreef:
NintendoC schreef: Maar geen grote wijzigingen wat sommige delen van de concessie wel hard nodig heeft. Onder andere de stadsdienst Kampen weer opknippen.

Wat voor wijzigingen zouden er dan moeten komen?


De 143 moet een eilandbedrijf worden. Die zit nu in Kampen gekoppeld aan de stadsdienst (en ik dacht in Dronten ook aan een streeklijn). Doordat deze consequent met forse vertragingen kampt is niet alleen de 143 vertraagd maar ook lijn 11. Wat al veel reizigers heeft gekost. Met een provincie die liever rancuneus bezuinigd dan Connexxion aanspreekt op haar verantwoordelijkheid geen goede situatie.

De 11 en 74 sluiten op Kampen Zuid nergens meer op aan. Beter is het om de 143 op het gedeelte Kampen - Genemuiden weer terug te halen en de Stadsdienst Kampen op te knippen in twee delen. Lijn 11 via de oude lusroute van en naar het Kamper Station (aantal reizigers naar Kampen Zuid is nu al gering en met de nieuwe dienstregeling nog minder). Lijn 12 via Kampen station naar Kampen Zuid via de haltes; Polikliniek, Beekmanstraat, Loriestraat en Kampen Zuid. Daardoor neemt de reistijd naar beide stations voor deze route fors af en wordt er zelfs aansluiting naar Lelystad geboden op Zuid.

Lijn 141 zou in de avonduren best via Kampen kunnen rijden. Vanaf halte Ens via de N50 naar de Nijverheidsstraat, Almere College en verder naar het Kamper station. Dan wordt Kampen in de avond nog een beetje ontsloten met OV.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor regenmaker » Zo 23 Okt 2016, 18:06

Nieuwe dienstregeling blijkt strop voor treinforens Kampen Zuid

KAMPEN - Busmaatschappij Connexxion past haar eigen dienstregeling niet aan op die van NS. Het gevolg is dat treinreizigers bij station Kampen-Zuid niet meer naadloos kunnen overstappen.

Bron

En dan wil de gemeente kampen dit:

Hanzelijn
Kampen Zuid moet het belangrijkste station voor de stad worden. Het station ligt namelijk op de Hanzelijn. En die zou Kampen veel economische voordelen bieden. Een goede aansluiting met Zwolle is cruciaal.

Bron
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 24 Okt 2016, 11:15

De situatie mbt Kampen Zuid maar eens even uitgewerkt.
Spoiler: show
Afbeelding

De overstap van bus naar trein en v.v. wordt inderdaad knap waardeloos..
Ook in Dronten gaat de overstap straks verloren:
Spoiler: show
Afbeelding

Zo heb je straks nog 1 minuut overstaptijd om de sprinter naar Amsterdam te halen en/of rijdt de stadsbus net weg als de sprinter uit Amsterdam Dronten binnenkomt.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 24 Okt 2016, 11:44

NintendoC schreef:De 143 moet een eilandbedrijf worden. Die zit nu in Kampen gekoppeld aan de stadsdienst (en ik dacht in Dronten ook aan een streeklijn). Doordat deze consequent met forse vertragingen kampt is niet alleen de 143 vertraagd maar ook lijn 11. Wat al veel reizigers heeft gekost. Met een provincie die liever rancuneus bezuinigd dan Connexxion aanspreekt op haar verantwoordelijkheid geen goede situatie.

Dat ben ik met je eens, vooral de kans op vertragingen bij de Roggebotsluis zijn erg groot. Door 143 als eilandlijn te laten rijden voorkom je vertragingen op andere lijnen.

NintendoC schreef:De 11 en 74 sluiten op Kampen Zuid nergens meer op aan. Beter is het om de 143 op het gedeelte Kampen - Genemuiden weer terug te halen en de Stadsdienst Kampen op te knippen in twee delen. Lijn 11 via de oude lusroute van en naar het Kamper Station (aantal reizigers naar Kampen Zuid is nu al gering en met de nieuwe dienstregeling nog minder). Lijn 12 via Kampen station naar Kampen Zuid via de haltes; Polikliniek, Beekmanstraat, Loriestraat en Kampen Zuid. Daardoor neemt de reistijd naar beide stations voor deze route fors af en wordt er zelfs aansluiting naar Lelystad geboden op Zuid.

Hoewel ik voorstander ben van de (oude) lusroutes door Kampen, zal dit niet gebeuren. Het huidige net is ontstaan op basis van vervoersvraag en efficiëntie. Geld voor de terugkeer van de oude lusroutes zal er wel niet zijn.

NintendoC schreef:Lijn 141 zou in de avonduren best via Kampen kunnen rijden. Vanaf halte Ens via de N50 naar de Nijverheidsstraat, Almere College en verder naar het Kamper station. Dan wordt Kampen in de avond nog een beetje ontsloten met OV.

Mocht lijn 141 naar Kampen Zuid rijden, dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als de stadslijnen. Lijn 141 zal dan aankomen rond XX:57 en vertrekken om XX:03 vanaf Kampen Zuid (als we de huidige vergelijkbare dienstregeling aanhouden). Dat betekend dat je een slechtere (lees:geen) aansluiting biedt op de trein in vergelijking met station Kampen (waar je zo de trein of bus instapt).
Tijdens de elektrificatie van het Kamperlijntje zou het eindpunt verschuiven naar Kampen Zuid wel een optie kunnen zijn.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 24 Okt 2016, 12:05

Heeft iemand overigens een idee waarom de sprinter Amsterdam<>Zwolle verlegd wordt?
Volgens de NS zou je 14 minuten sneller in de Randstad moeten zijn..
Kampen Zuid naar Amsterdam CS wordt 5 minuten langer en je mist de knoop in Zwolle waardoor je naar bijvoorbeeld Leeuwarden of Groningen 10 minuten langer onderweg bent.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Zugführer » Ma 24 Okt 2016, 12:42

De intercity's tussen Almere en Lelystad gaan om het kwartier rijden in plaats van drie minuten achter elkaar aan en blijkbaar past dat alleen door de 4600 in zowel Almere Oostvaarders en Lelystad 5 minuten te laten wachten en ingehaald te laten worden.
Een chique oplossing was geweest de "nieuwe" IC na Lelystad door te laten rijden naar Dronten, Kampen Zuid en Zwolle en de 4600 in te korten Almere Oostvaarders of Lelystad. De nieuwe IC komt op vrijwel dezelfde tijd aan in Lelystad als de 4600 nu, dus dan was de tijdligging in Dronten en Kampen Zuid nauwelijks gewijzigd én had men daar voortaan een flink snellere verbinding met Almere Centrum/Amsterdam Zuid gehad.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Ma 24 Okt 2016, 13:50

flipje schreef:
NintendoC schreef:De 11 en 74 sluiten op Kampen Zuid nergens meer op aan. Beter is het om de 143 op het gedeelte Kampen - Genemuiden weer terug te halen en de Stadsdienst Kampen op te knippen in twee delen. Lijn 11 via de oude lusroute van en naar het Kamper Station (aantal reizigers naar Kampen Zuid is nu al gering en met de nieuwe dienstregeling nog minder). Lijn 12 via Kampen station naar Kampen Zuid via de haltes; Polikliniek, Beekmanstraat, Loriestraat en Kampen Zuid. Daardoor neemt de reistijd naar beide stations voor deze route fors af en wordt er zelfs aansluiting naar Lelystad geboden op Zuid.

Hoewel ik voorstander ben van de (oude) lusroutes door Kampen, zal dit niet gebeuren. Het huidige net is ontstaan op basis van vervoersvraag en efficiëntie. Geld voor de terugkeer van de oude lusroutes zal er wel niet zijn.


Volgens mij kosten de voormalige lusroutes evenveel als de huidige situatie. Op lijn 11 rijden nu twee bussen. In de lusroutes reden op lijn 11 en 12 beide 1 bus. Met de huidige dienstregeling is deze route van lijn 11 het meest efficiënt maar in vanaf december niet meer. Geen aansluitingen meer op Kampen Zuid. Dan kun je naar mijn mening beter de lusroute van lijn 11 terugpakken en lijn 12 in een kwartier via de haltes Kampen Station, Koornmarktpoort, Gemeentehuis, Beekmanstraat, Loriestraat, Kampen Zuid. Die kan makkelijk in een halfuur heen en weer en biedt aansluiting op beide stations (op Kampen Zuid naar Lelystad). Mooi uitgewerkt en helder kaartje overigens! :D

flipje schreef:
NintendoC schreef:Lijn 141 zou in de avonduren best via Kampen kunnen rijden. Vanaf halte Ens via de N50 naar de Nijverheidsstraat, Almere College en verder naar het Kamper station. Dan wordt Kampen in de avond nog een beetje ontsloten met OV.

Mocht lijn 141 naar Kampen Zuid rijden, dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als de stadslijnen. Lijn 141 zal dan aankomen rond XX:57 en vertrekken om XX:03 vanaf Kampen Zuid (als we de huidige vergelijkbare dienstregeling aanhouden). Dat betekend dat je een slechtere (lees:geen) aansluiting biedt op de trein in vergelijking met station Kampen (waar je zo de trein of bus instapt).
Tijdens de elektrificatie van het Kamperlijntje zou het eindpunt verschuiven naar Kampen Zuid wel een optie kunnen zijn.


Ik bedoelde meer om hem nog steeds naar station Kampen te laten rijden maar dan via de N50 ipv Kampereiland. Alleen in de avonduren en op de zondag. Dan ontsluit je een gedeelte van Kampen nog met OV op deze tijden wanneer de stadsdienst niet meer rijdt.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Wubbo » Ma 24 Okt 2016, 18:59

flipje schreef:Heeft iemand overigens een idee waarom de sprinter Amsterdam<>Zwolle verlegd wordt?
Hij past niet meer in Zwolle, waar de overstapknoop net een paar minuten verschuift waardoor het allemaal niet meer past. Rond de tijd dat de sprinter uit Lelystad er is, moet de goederentrein richting Onnen er ook door (die past anders niet meer boven Zwolle).

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 01 Nov 2016, 11:23

NintendoC schreef: Dan kun je naar mijn mening beter de lusroute van lijn 11 terugpakken en lijn 12 in een kwartier via de haltes Kampen Station, Koornmarktpoort, Gemeentehuis, Beekmanstraat, Loriestraat, Kampen Zuid. Die kan makkelijk in een halfuur heen en weer en biedt aansluiting op beide stations (op Kampen Zuid naar Lelystad).

Dan redt je het nog niet (of een hele krappe overstap), je zult binnen 13 minuten met lijn 12 tussen station Kampen Zuid en station Kampen en v.v. moeten pendelen. Via Google Maps kom ik dan op 16 minuten uit en dan moet ook alles nog mee zitten..

NintendoC schreef:Ik bedoelde meer om hem nog steeds naar station Kampen te laten rijden maar dan via de N50 ipv Kampereiland. Alleen in de avonduren en op de zondag. Dan ontsluit je een gedeelte van Kampen nog met OV op deze tijden wanneer de stadsdienst niet meer rijdt.

Het probleem is dat het grootste gedeelte van de reizigers richting Zwolle of verder wil, de overstap in Zwolle wordt (als je de sprinter vanaf Kampen Zuid neemt) uiterst belabberd. Je komt met de sprinter Zwolle binnen gereden terwijl de rest van de treinen en bussen net vertrokken is.
De doorgaande reiziger vanuit Emmeloord maak je er dus niet blij mee als je naar Kampen Zuid gaat rijden met de bus (de reiziger heeft een langere overstap van bus naar trein en de overstap in Zwolle op ander OV gaat verloren). Dan kun je beter 's avonds, mits er behoefte aan is, er een belbus o.i.d. laten rijden tussen de stations.

angel
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 01 Nov 2016, 18:48

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor angel » Di 01 Nov 2016, 19:08

Ik bedoelde meer om hem nog steeds naar station Kampen te laten rijden maar dan via de N50 ipv Kampereiland. Alleen in de avonduren en op de zondag. Dan ontsluit je een gedeelte van Kampen nog met OV op deze tijden wanneer de stadsdienst niet meer rijdt.


En daarbij vervalt dan de veel vaker gebruikte verbinding tussen Ens en Kampen. Immers na het aandoen van de halte Ens kan de bus niet meer keren om de N50 op te rijden. Deze moet dus wel via Kampereiland.

Station Kampen Zuid is hartstikke leuk bedacht en ongetwijfeld zullen diverse locale politici, stuurgroepen, klankbordprojectgroepen en evaluatiecommissies er hartstikke interessant mee gespeeld hebben, in de praktijk blijkt er werkelijk geen hond heen te willen. De route naar Zwolle via het oude Kamperlijntje is vele malen populairder, ook omdat qua kilometers korter is en dus inchecktechnisch gezien een goedkoper alternatief is.

De geniën van de gemeente/ provincie hebben nu bedacht de aansluiting nog beroerder te maken zodat de weinigen die er al gebruik van maken, helemaal ontmoedigd worden met extra lange wachttijden. Terwijl het m.i heel simpel moet zijn om de aansluiting op Kampen Zuid te verbeteren.

1) Geen koppeling lijn 143 aan de stadsdienst (Connexxion) of de Roggebotsluis niet openen op de tijd dat de bus passeert. (2 keer per uur, moet kunnen)
2) Route lijn 11 aanpassen. Niet meer dat ellenlange hobbelstuk in de Hanzewijk, alleen maar om de halte Colijnlaan aan te doen. Gewoon rotonde rechtdoor rijden, bij de rotonde bij het nieuwe winkelcentrum een halte maken en huppekee doorsjezen naar de halte Beneluxlaan.
Scheelt zo 3 minuten die je hard nodig hebt om op tijd aan te komen. Andere optie: Vanaf het hoofdstation rechtsaf de Hanzelaan in, einde links voor het winkelcentrum langs en rotonde rechts naar de Beneluxlaan. Dat scheelt ook opstoppingen als het druk is op de rotonde.
3) Dat de stoplichtbeinvloeding ook op lijn 74 geldt. Nu staat deze gerust 5 minuten voor het rode licht bij de IJsselbrug. En de brug ook niet meer openen op de tijd dat deze lijn langskomt.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten