Pagina 44 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 01 nov 2016, 23:25
door dennistd
angel schreef:De route naar Zwolle via het oude Kamperlijntje is vele malen populairder, ook omdat qua kilometers korter is en dus inchecktechnisch gezien een goedkoper alternatief is.
Dat zou je wel zeggen, maar het Kamperlijntje in bij opening van de Hanzelijn plots van 13 naar 15 tariefeenheden gegaan. :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 01 nov 2016, 23:33
door cassie127
En nu maar hopen dat Syntus dat weer terug draait. Ben je waarschijnlijk toch al een paar cent goedkoper of duurder uit aangezien ze niet afronden op tientallen zoals de ns.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 02 nov 2016, 01:17
door dennistd
Weet jij al welk kilometer- of tariefeenheid-tarief Syntus gaat rekenen dan?
NS rekent nu €3,50 voor de 15 tariefeenheden.
Bij de prijzen zoals Syntus ze hanteert voor Oldenzaal-Zutphen (€0,196/te + €0,89) komt dit neer op €3,83.
Reis je verder met de bus of vanuit de bus ben je juist goedkoper uit (€2,94) omdat je dan niet opnieuw die €0,89 betaalt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 15:19
door Globetrotter
Ik heb even een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de huidige inzet van gelede Duvedecs op de scholierenlijnen vanuit het Pieter Zandt en/of versterkingsritten?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 15:42
door flipje
De Duvedecs zijn afgevoerd, op de scholierenlijnen rijden nu voornamelijk MB Citaro G met een enkele Volvo 8700 (ex-interliner) en MAN Regio (ex-qliner).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 17:36
door Globetrotter
O, dat is jammer. Rijdt Smit Reizen nog versterking op vaste ritten met Duvedecs?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 18:21
door mijack1985
Voor de liefhebbers, in Almere rijden 2 Duvedecs op de scholierenlijnen aldaar

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 18:29
door Hainje
Heeft Almere scholierenlijnen? :?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 18:32
door Chrysa
Besloten vervoer door CXX Tours zeker?

Op dit forum staat wel ergens een foto van zo'n ding op de 216 naar Schiphol, maar dat was een uitzondering dacht ik.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 18:42
door Milco
In mijn eigen fototopic staat inderdaad een foto van lijn 216 die met een Duvedec werd gereden, maar dat was inderdaad een uitzondering.

Almere heeft inderdaad besloten scholierenlijnen, die uitgevoerd worden met grijze Volvo's van Connexxion Tours. Wellicht waren enkele lijnen te druk voor een standaardbus en zijn daarom de Duvedecs naar Almere gekomen. Geen idee verder.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 18:45
door Globetrotter
mijack1985 schreef:
Ezra schreef:
flipje schreef:De Duvedecs zijn afgevoerd, op de scholierenlijnen rijden nu voornamelijk MB Citaro G met een enkele Volvo 8700 (ex-interliner) en MAN Regio (ex-qliner).
O, dat is jammer. Rijdt Smit Reizen nog versterking op vaste ritten met Duvedecs?
Voor de liefhebbers, in Almere rijden 2 Duvedecs op de scholierenlijnen aldaar
O, mooi. Vanaf welke school en hoelaat (en waarheen)?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 20:15
door mijack1985
Idd besloten vervoer van Cxx Tours. Hoe de routes lopen en de tijden zijn, heb geen idee. Heb ze zelf nog nooit gereden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 20:18
door Klaasje
Kijk eens s ochtends om 8 uur op de Leerlingplaats, vlak bij het Oor [WINKING FACE]

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 20:51
door Globetrotter
Klaasje schreef:Kijk eens s ochtends om 8 uur op de Leerlingplaats, vlak bij het Oor [WINKING FACE]
deze?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 08 nov 2016, 20:56
door Milco
Nee, vlakbij busstation 't Oor is een parkeerplaats, genaamd Lesplaats, waar alle scholierenlijnen samenkomen zodat de leerlingen kunnen overstappen op een andere bus. ;)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 17 nov 2016, 11:03
door flipje
Voor degene die nieuwe dienstregeling nog niet mee hebben gekregen, bij deze:
Vanaf 11 december 2016 rijden de bussen van OV Regio IJsselmond volgens een nieuwe dienstregeling. Vooral in de provincie Flevoland rijden buslijnen soms op andere tijden. De reden daarvan is dat ook de treinen een nieuwe dienstregeling gaan rijden. We hebben ons uiterste best gedaan de aansluitingen op de trein zoveel mogelijk te handhaven. Vandaar dat de tijden van de bus soms fors verschillen.

Buslijn 21/22 Stadsdienst Dronten
De bussen van de stadsdienst Dronten vertrekken 15 minuten later.

Buslijn 77 Emmeloord – Lemmer
Na 10.00 uur vertrekken de bussen 30 minuten later.

Buslijn 140 Emmeloord – Lelystad
Op zaterdag vertrekken de bussen van Emmeloord naar Lelystad overdag ongeveer 15 minuten eerder.

Buslijn 144 Harderwijk – Zeewolde

Op maandag tot en met zaterdag vertrekken de bussen 18 minuten eerder; op zon- en feestdagen 15 minuten eerder.

Buslijn 145 Lelystad – Swifterbant
Op maandag tot en met vrijdag vertrekken de bussen in beide richtingen 21 minuten later.

Buslijn 146 Emmeloord – Dronten
Op maandag tot en met vrijdag vertrekken de bussen van Emmeloord naar Dronten overdag 13 minuten eerder, van Dronten naar Emmeloord overdag 18 minuten eerder.

Buslijn 147 Dronten – Harderwijk
Op maandag tot en met vrijdag vertrekken de bussen van Dronten naar Harderwijk overdag 36 minuten later.

Buslijn 148 Harderwijk – Lelystad
Op zaterdag vertrekken de bussen van Lelystad naar Harderwijk overdag 16 minuten eerder. Op zon- en feestdagen vertrekken de bussen van Harderwijk naar Lelystad 23 minuten later.

Buslijn 149 Urk – Nagele
De bussen van Urk naar Nagele vertrekken 8 minuten later, de bussen van Nagele naar Urk vertrekken 11 minuten eerder.

Bron

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 16 dec 2016, 08:41
door flipje
Er blijkt toch nog 1 Duvedec te rijden in IJsselmond de 9060. Deze wordt 's ochtends (tussen 7 en 9 uur) ingezet ter versterking van lijn 141 tussen Urk en Emmeloord.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 20 dec 2016, 09:55
door Globetrotter
De 7831 rijdt nu bij Hatro Tours en kwam ik gister tegen bij het scholierenvervoer voor het Van Lodensteincollege in Amersfoort. Zou deze bus de miljoen al hebben gehaald?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 20 dec 2016, 21:56
door nsimmelink94
Een miljoen is amper een prestatie, als je bedenkt dat de V7700'jes van Syntus (per 2013 afgevoerd) er al meer dan ruim overheen zaten, over de ex GVM B10M exemplaren nog maar te zwijgen. Die waren al een paar keer klokje rond *bus*

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 27 dec 2016, 16:16
door flipje
Ik vond het al vrij apart dat de dienstregeling van de Pieter Zandt scholierenlijnen nog niet waren te vinden op de site van OV Regio. Maar nu blijkt dat deze lijnen worden opgeheven (ze maken geen deel meer uit van Concessie IJsselmond).
Door wie of op welke manier ze worden voorgezet in het nieuwe jaar is me niet bekend.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 27 dec 2016, 16:22
door NintendoC
flipje schreef:Ik vond het al vrij apart dat de dienstregeling van de Pieter Zandt scholierenlijnen nog niet waren te vinden op de site van OV Regio. Maar nu blijkt dat deze lijnen worden opgeheven (ze maken geen deel meer uit van Concessie IJsselmond).
Door wie of op welke manier ze worden voorgezet in het nieuwe jaar is me niet bekend.
Als ik me niet vergis door Gebo tours. Er is intern bij Connexxion en Connexxion Tours flinke pleuris over losgebroken wat ik laatst hoorde. Tours noemde het broodroof van de OV-tak. Gebo schijnt goedkoper te kunnen leveren.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 27 dec 2016, 16:33
door flipje
Hmmm.. Mocht dat inderdaad zo zijn dat Gebo deze ritten gaat rijden, dan betekend dat waarschijnlijk einde verhaal van Cxx Tours in Zwolle/Emmeloord.
Ik kan met trouwens niet voorstellen dat Gebo deze ritten goedkoper zou kunnen uitvoeren dan je eigen Tour afdeling.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 27 dec 2016, 17:48
door marvinkok
Als tours het reed onder de ov-concessie moeten de chauffeurs op dat moment ook volgens cao-ov betaald worden. Als Gebo nu gewoon wordt ingehuurd voor de ritten en het geen ov is kunnen ze de chauffeurs volgens de tour-cao betalen, dat is toch een stukje goedkoper...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 dec 2016, 15:57
door Globetrotter
Ook op 9292 is voor na de kerstvakantie geen reisadvies meet vanaf Kampen Pieter Zandt te vinden. Ik kom zelf niet uit de regio, maar is er niets richting de reiziger gecommuniceerd over de wijziging van openbaar naar besloten vervoer?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 dec 2016, 16:15
door NintendoC
Ezra schreef:Ook op 9292 is voor na de kerstvakantie geen reisadvies meet vanaf Kampen Pieter Zandt te vinden. Ik kom zelf niet uit de regio, maar is er niets richting de reiziger gecommuniceerd over de wijziging van openbaar naar besloten vervoer?
Misschien aan de betrokken reizigers zelf maar niks qua nieuwsberichten o.i.d. Maar als het besloten vervoer wordt, dan zijn de abonnementen en OV-chipkaart toch ook niet meer geldig? Vind het vreemd dat niks algemeens gecommuniceerd is.