Pagina 46 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 18 feb 2017, 21:27
door Daniel
Fraai plaatje zo :pos:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 21 feb 2017, 21:44
door jensvdkroft
flipje schreef:Wat overigens wel opmerkelijk is, scholierenlijn 625 van Zeewolde naar Amersfoort blijft wel als OV lijn bestaan (deze lijn wordt overigens gereden door Smit Reizen).
Dat is inderdaad zo, ik woon zelf in Zeewolde dus vandaar :D . Maar de meeste niet-scholieren gaan niet met deze bus, want je komt niet bij Amersfoort Station. De meeste mensen (zoals ik) gaan dan met de 142 naar Nijkerk en nemen de sprinter naar Amersfoort. Dus misschien dat ze daarom hebben gekozen om het als OV lijn te laten.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 12 apr 2017, 17:25
door flipje
Sinds afgelopen maandag (10-04) zijn de tijden van de stadsdienst in Dronten aangepast om zo een betere aansluiting op de treinen te hebben.
Wijziging dienstregeling Dronten buslijn 21/22

Op 10 april a.s. verandert de dienstregeling van buslijn 21/22 in Dronten.

Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling van de trein (11 december 2016) kunnen de bussen van de stadsdienst Dronten (lijnen 21/22) alleen nog maar aansluiten op de trein van/naar Zwolle. Er is geen aansluiting meer op de trein van/naar Lelystad-Almere. Daarover hebben we van onze reizigers klachten gekregen.
Nieuwe vertrektijden

De dienstregeling wordt daarom vanaf 10 april aangepast, zodat de bussen weer aansluiten op de trein van/naar Lelystad-Almere.
Tot 09.00 uur sluiten buslijn 21 en 22 dan aan op de vertrekkende trein naar Lelystad-Almere.
Na 09.00 uur verschuift de dienstregeling en sluiten de buslijnen 21 en 22 aan op de trein die aankomt uit Lelystad-Almere.
In beide gevallen is de overstaptijd 3 minuten. Daarom wijzigen de vertrektijden.
Nieuwe route

Lijn 21 rijdt vanaf het station via de Noord, de Gangboord en de halte Centrum rechtstreeks naar Dronten-zuid en stopt niet meer bij de haltes de Meerpaal en de Ark.
Lijn 22 rijdt in omgekeerde richting, vanaf Dronten-zuid naar de halte Centrum en via het Gangboord en de Noord naar het station Dronten. De reistijd van Dronten-zuid naar het station Dronten v.v. wordt iets korter. Het gemeentehuis en het winkelcentrum blijven bereikbaar vanaf de halte Centrum.

De haltes De Wissel en De Oeverloper komen te vervallen. Lijn 147 blijft stoppen bij de haltes De Ark en De Meerpaal.

Link OV Regio IJsselmond
De 9150 is ook weer (tijdelijk) teruggekeerd naar IJsselmond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 19 mei 2017, 11:06
door flipje
Vanaf zaterdag 27 mei zal er op zaterdag ieder half uur gereden gaan worden op lijn 70 rijden tussen Steenwijk en de Blauwe Hand (waarvan 1x p.u. door naar Zwartsluis). Reden hiervoor is de groeiende groep reizigers in het weekend tussen station Steenwijk en Giethoorn. Op dit moment is het zo dat er meerdere versterkingsbussen (van Hools of Citea's XLE) worden ingezet om alle passagiers mee te kunnen nemen. Door in een (scheve) halfuursdienst te gaan rijden hoop Connexxion dit beter te kunnen spreiden en een betere aansluiting te bieden op de treinen in Steenwijk. Voor als nog geldt deze halfuursdienst alleen voor de zaterdag.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 20 mei 2017, 19:22
door Erik1100
Vandaag zag ik de Cirea rondrijden, nokkie aan vol, met een van Hool erachteraan, leeg. Vreemd.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 18:12
door flipje
Nee hoor, de ene bus (in dit geval de Citea) rijdt het gedeelte tussen Steenwijk en de Blauwe Hand en stopt onderweg bij elke halte in Giethoorn. De Van Hool rijdt door naar Zwartsluis en pikt onderweg reizigers op die naar Zwartsluis moeten (op deze manier wordt de aansluiting gehaald op lijn 71 in Zwartsluis). Mocht het heel druk zijn dan worden de reizigers 50/50 verdeeld over de bussen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 07 sep 2017, 21:09
door regenmaker
ROCOV Overijssel is niet blij met opheffing van lijn 75 tussen Blokzijl en Steenwijk voor een periode van een maand. De reistijd tussen Blokzijl en Steenwijk neemt hierdoor toe van 17 minuten naar circa 1 uur en 18 minuten!
Bron

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 07 sep 2017, 21:31
door flipje
Begrijpelijk, maar echt een goed alternatief is er niet. De weg (N333) tussen Blokzijl en Steenwijk loopt door de waterrijk gebied met veel smalle wegen, waardoor de mogelijkheden voor een omleidingsroute beperkt zijn. De enige optie wat er nog overwogen zou kunnen worden is om lijn 75 vanaf Blokzijl naar Vollehove te laten rijden en dan via de N762 door naar de Blauwe Hand. Daar kun je dan een overstap bieden op lijn 70 naar Steenwijk.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 09 sep 2017, 21:47
door Suus
Het ROCOV heeft groot gelijk dat dit echt een idiote maatregel is. Een aantal reizigers zal definitief uit het OV worden weggepest zo, alleen omdat de provincie liever niets uitgeeft.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 11 sep 2017, 10:02
door flipje
Inmiddels zijn we een aantal dagen verder, tijdens de inloopspreekavond (afgelopen donderdag) is er aardig wat kritiek geweest op Connexxion omdat er geen volwaardig alternatief werd geboden. Deze kritiek kwam niet alleen van de reizigers die wonen tussen Marknesse en Steenwijk, maar ook van reizigers die vanuit bijvoorbeeld Emmeloord naar Steenwijk reizen.
Daarom is het volgende besloten in overleg tussen de vervoerder en de provincie Overijssel:
- Er gaat een rit rijden (07:15) vanaf Blokzijl naar Steenwijk via Vollenhove en de Blauwe Hand.
- Reizigers kunnen gratis reizen met lijn 76 tussen Steenwijk Station en Kuinre Burchtstraat.

Leuk en aardig deze extra maatregelen maar voor de vaste reiziger van lijn 75 geen echte oplossing. Mijn voorstel zou zijn:
- Lijn 75 gedurende de werkzaamheden laten rijden via; Marknesse <> Blokzijl <> Vollenhove <> Sint Jansklooster <> Blauwe Hand <> Giethoorn <> Steenwijk. Met deze route ben je vanaf Marknesse naar Steenwijk +/- 38 minuten onderweg, weliswaar 12 minuten langzamer als normaal, maar wel 14 minuten sneller dan de huidige adviesroute van CXX (lijn 75 naar Marknesse en dan met lijn 76 naar Steenwijk).
- Lijn 171 tijdelijk door trekken naar Blokzijl zodat de scholieren die naar Zwolle moeten binnen een uur in Zwolle zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 26 okt 2017, 14:28
door regenmaker
Dienstregeling voor IJsselmond staat online. Ik kan zo snel niets boeiends vinden, net als vorig jaar.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 nov 2017, 17:31
door Durashift
Connexxion is een onderzoek gestart naar een buschauffeur die een aantal filmopnames heeft gemaakt onder het rijden. De opnames zijn door een anonieme tipgever aan Omroep Flevoland gestuurd. Het is chauffeurs niet toegestaan om te filmen of te appen tijdens hun werk. Collega's van de chauffeur zijn om die reden op staande voet ontslagen.

De tipgever zegt dat de beelden zijn gemaakt op de rit Emmeloord-Zwolle en al langer binnen het personeel van Connexxion circuleren. "Veel van de chauffeurs spreken er schande van", aldus de tipgever. De omroep heeft de beelden gepubliceerd. Op een van de filmpjes is te zien hoe de chauffeur tijdens het rijden aan het filmen is. In een andere video neemt de chauffeur een gesprek op dat hij met een passagier voert - hij trekt een raar gezicht als de passagier vertelt dat hij straks ook weer mee terug rijdt.

Bron:
https://nos.nl/artikel/2202285-onderzoe ... xxion.html

Ik heb de beelden bekeken. Op sommige momenten kan ik mij voorstellen dat de chauffeur met een body / hoofdcam werkt. (beeld draait synchroon mee met het hoofd). Zoals je ook de beelden ziet van de één van de filmende treinmachinisten.

Alleen, bij het laatste deel (voordeelkaartje) is wel duidelijk dat er op z'n minst één hand bezig is met het vasthouden van een device dat kan filmen. :(

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 nov 2017, 19:02
door zone2000
Durashift schreef:Ik heb de beelden bekeken. Op sommige momenten kan ik mij voorstellen dat de chauffeur met een body / hoofdcam werkt. (beeld draait synchroon mee met het hoofd). Zoals je ook de beelden ziet van de één van de filmende treinmachinisten.
Ik vind het onbegrijpelijk, het is niet alsof werkgevers de consequenties niet duidelijk hebben gemaakt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 22:58
door jensvdkroft
regenmaker schreef:Dienstregeling voor IJsselmond staat online. Ik kan zo snel niets boeiends vinden, net als vorig jaar.
Ze hebben besloten helemaal niets te veranderen. Ze vonden het wel prima zo. Zie verder op zich ook geen erge problemen, naast de slechte aansluiting op bus en trein op Dronten Station en Kampen Zuid.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 23:26
door regenmaker
Ik zou graag willen dat er belbusverbindingen in deze concessie komen. Zeker in de kop van Overijssel zouden enkele belbussen in de avond en weekend handig kunnen zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 16:14
door flipje
De dienstregeling (zoals hier eerder geconstateerd) voor 2018 in IJsselmond veranderd niet (Bron).
Wat ook zeker is voor komend jaar: de Van Hools zullen vervangen worden door andere gelede bussen, welke bussen dit precies gaan zijn en wanneer ze gaan rijden is nog niet duidelijk.
Zelf verwacht ik gelede bussen uit één van de andere CXX concessies (AML/Almere of Voorne Putten).
regenmaker schreef:Ik zou graag willen dat er belbusverbindingen in deze concessie komen. Zeker in de kop van Overijssel zouden enkele belbussen in de avond en weekend handig kunnen zijn.
In ver verleden (Arriva tijdperk) hebben hier belbussen gereden en dat was nou niet bepaald een succes. Ik denk dat een flex systeem zoals in AML en bij Breng hier wel kunnen werken in de daluren en in het weekend.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 16:46
door NintendoC
flipje schreef:De dienstregeling (zoals hier eerder geconstateerd) voor 2018 in IJsselmond veranderd niet (Bron).
Wat ook zeker is voor komend jaar: de Van Hools zullen vervangen worden door andere gelede bussen, welke bussen dit precies gaan zijn en wanneer ze gaan rijden is nog niet duidelijk.
Zelf verwacht ik gelede bussen uit één van de andere CXX concessies (AML/Almere of Voorne Putten).
Gezien de resterende looptijd zullen het wel geen nieuwe bussen worden. Hopelijk wel bussen met een hoger comfortniveau als de huidige geledes.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 16:53
door Milco
Bussen uit Almere verwacht ik niet want die zijn ouder dan de Van Hools. Ik verwacht eerder gelede Citaro's of MAN's uit Amstelland-Meerlanden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 17:05
door Lijn 45
De meeste geledes uit VPR zijn ook ouder dan de AG's, dus het is niet waarschijnlijk dat die ze gaan vervangen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 17:26
door NintendoC
Bussen uit Amstelland zijn toch allemaal maar 1 jaartje jonger? Dan hebben ze in 2019 alweer het probleem. Ben benieuwd waar ze bussen vandaan gaan halen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 17:29
door Milco
De Citaro's wel, de gelede MAN's komen uit 2008 en schelen daarmee 2 jaar met de Van Hools.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 17:46
door flipje
Ik doelde dan ook op de Citaro's (9254-9263) die in Almere, Voorne-Putten en AML rijden en/of de MAN's (9241-9247) allen uit 2008.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 18:31
door Milco
Oh ja, die Citaro's blijken ook uit 2008 te komen... ik dacht 2007, sorry...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 13:21
door Milco
Volgens de OVinfo-app is lijn 663 Kampen-Lelystad gekoppeld aan lijn 650 Lelystad-Wervershoof. Weet iemand toevallig welk bedrijf de lijnen uitviert en met welk materieel?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 13:24
door Bartjk
Dat zou niet moeten kloppen. Zijn namelijk 2 concessies. Op 650 rijdt gewoon streekmaterieel en op de 663 touringcars