Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10079
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Hainje » za 13 jan 2018, 19:12

Om te hoge verwachtingen te voorkomen wil ik welk even melden dat de samenstelling van gebruikers op dit forum vrij divers is. Op dit forum zitten voornamelijk hobbyisten, welke in het dagelijks leven buschauffeur en/of student zijn. Maar ook (volwassen) puber(s) die nog veel moeten leren qua beleid en zich nu vooral bezighouden met het trekken van lijntjes op een plattegrond, zonder rekening te houden met de maatschappelijke gevolgen. Tevens zijn hier ook enkele kantoormedewerkers van een vervoerder actief. Met de vele gradaties die daartussen zitten. We zijn zeker niet allemaal professionals uit de branche. ;)
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » ma 15 jan 2018, 10:07

regenmaker schreef:Het omhelst vooral veel schrappen per 2 september 2018: lijnen 11, 74, en 79. Natuurlijk een wens vanuit Overijssel.

Nieuw is dit niet hoor. Lijn 79 en lijn 74 (gedeelte Kampen / Genemuiden) staan al veel langer op de tocht en dit geldt in mindere mate ook voor lijn 75. Reden: matig gevulde bussen in de spits en lege bussen in de daluren. Binnen de vele belangenverenigingen van de dorpen is dit 'probleem' al vaker aangekaart (door zowel Connexxion als de provincie) dat er bepaalde lijnen (buiten de spits) niet rendabel genoeg zouden zijn en dat opheffing dreigde. Echter is dit probleem elke keer voor uitgeschoven, o.a. door de mislukte pilot op lijn 79.
Spoiler: show
Bij de 'overgang' van Connexxion naar OV Regio IJsselmond in december 2013 reed lijn 79 een halfuursdienst ipv uursdienst. Deze diensten werden met taxibusjes ipv grote bussen gereden, hierdoor was de capaciteit van de busjes onvoldoende. Daarom is in het voorjaar van 2014 dez pilot vroegtijdig gestopt en is CXX weer met 12 meter bus gaan rijden met bijbehorende uurdienst.

Neemt niet weg dat alleen het schrappen van lijnen de oplossing is. Ik juig dit initiatief van de bewonersraad dan ook toe en hoop dat er behalve voor lijn 11 ook oplossingen worden gevonden voor de andere lijnen.

Daar staat tegenover dat de kernlijnen (71/141) in IJsselmond zijn gegroeid. Het grootste succes is toch wel (aanvullend net!) lijn 70 waar in 2013 nog werd gesproken over opheffing is dit nu een van de sterkst groeiende lijnen in IJsselmond. En zal het waarschijnlijk een van de meest rendabele lijnen in IJsselmond zijn, mede door de speciale Chinese dagkaart naar Giethoorn.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » do 25 jan 2018, 17:02

Wijziging in de dienstregeling van lijn 144: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/g ... rwijk/5034

Daarnaast zijn er de afgelopen weken problemen geweest met het IJsselmond abonnement welke voor 9 december zijn aangeschaft.
Vanaf morgen zal er geen saldo meer worden afgeschreven bij een incheckt in bij blauwnet. Medio maart verwacht men dat er ook geen saldo meer zal worden afgeschreven in de bussen van Stadsdienst Zwolle en lijnen 29, 40 & 668. Voorlopig hoeft men in de bussen van Syntus niet in te checken maar zal men een zichtkaart moeten tonen bij het instappen

https://www.syntusoverijssel.nl/over-ke ... abonnement
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... ement/5040
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor SuperGhost » do 25 jan 2018, 23:06

Logisch, wie moet er 's avonds laat nog in het centrum zijn?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7489
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor regenmaker » vr 26 jan 2018, 11:04

De 144 rijdt ook zaterdag/zondag overdag hè. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » zo 11 mar 2018, 16:21

men heeft plannen om een nieuwe lijn tussen Steenwijk en Blauwe Hand in te voeren vanwege de grote groei van reizigers die richting Giethoorn willen. De nieuwe lijn zal het lijnnummer 270 moeten krijgen, in Steenwijk op de Intercity treinen aansluiten en net voor de rit van lijn 70 gaan rijden om zo vertragingen voor doorgaande reizigers op deze lijn te voorkomen.

In het bericht staat verder ook dat men vrij recent een nieuw vervoersplan voor 2018 heeft ontvangen. Zullen ze dan toch nog de dienstregeling gaan aanpassen?

Bron: http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... jn_270.pdf

Overigens verwacht ik dat deze lijn aan lijn 79 gekoppeld gaat worden omdat beide lijnen in Blauwe Hand eindigen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » ma 12 mar 2018, 18:24

Lijkt me een prima zet van Connexxion! Mag ook hopen dat deze lijn ook in de avond en de weekenden gaat rijden?

Ik denk niet dat lijn 270 aan lijn 79 gekoppeld gaat worden. Gedurende dag veranderen de aankomst en vertrektijden van lijn 79 in de Blauwe Hand.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » di 27 mar 2018, 15:21

Ik zie nu ook op de website van OV Regio IJsselmond een lijnennetkaart staan vanaf 21 januari. Deze staat niet op de connexxion website
https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _18_v1.pdf

Daar stond ook een bericht over dat lijn 147 weer volgens de normale route gaat rijden
https://www.ovregioijsselmond.nl/reizen ... rmaal/5056
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » di 03 apr 2018, 09:23

De dienstregeling van de nieuwe lijn 270 (Steenwijk - Giethoorn - Blauwe Hand) staat online, vanaf zondag 29 april gaat deze lijn rijden.
Lijn 270 rijdt de gehele week elk half uur, doordeweeks van 10 tot 18 uur en het weekend tot 21 uur.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7489
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor regenmaker » wo 04 apr 2018, 22:41

Zijn die twee extra ritten op lijn 70 in de avond tijdens de zomermaanden komen te vervallen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » wo 04 apr 2018, 22:43

Officieel wel, maar zoals nu vaak ook het geval is wordt er gereden naar hoe druk het is. Afgelopen weekend werd er ook een scheve halfuursdienst gereden met 3 bussen.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » di 10 apr 2018, 19:24

Vandaag zijn er 2 MB Citaro's (Sternet) overgebracht naar IJsselmond. Deze 2 bussen zullen ingezet gaan worden tussen Steenwijk en Giethoorn op lijn (2)70.

busfanNL
Berichten: 1905
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor busfanNL » wo 11 apr 2018, 21:02

Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7546
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Z2N » wo 11 apr 2018, 21:20

Steenwijk - Giethoorn is 10 minuten, ik ben langer onderweg naar het station met mijn stadsbus... (A)
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » vr 13 apr 2018, 10:33

De bussen zijn tijdelijk, er wordt gekeken of deze bus (met 3 deuren) een meerwaarde hebben tussen Steenwijk en Giethoorn. De ervaring is dat er bijna bij alle haltes in Giethoorn wordt gestopt, dit kost tijd > dus vertragingen. Door bussen met 3 deuren in te zetten hoopt CXX op een snellere doorstroming van in- en uitstappers. Mocht het een succes zijn dan zal CXX dit gaan meenemen in hun bestelling voor nieuwe bussen*.

* hoeveel bussen en wat voor bussen het zullen worden is nog niet bekend.
Laatst gewijzigd door flipje op vr 13 apr 2018, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6121
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor dylanwild94 » vr 13 apr 2018, 10:53

busfanNL schreef:Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-
in Brabant zijn ze niets anders gewend volgens de media daar. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5616
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Chrysa » vr 13 apr 2018, 11:46

Ook volgens de gebruikers. :v

Michael
Berichten: 10852
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Michael » vr 13 apr 2018, 15:20

dylanwild94 schreef:
busfanNL schreef:Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-
in Brabant zijn ze niets anders gewend volgens de media daar. (A)


Niks mis mee hoor. Het heeft alleen wat minder zitplaatsen. Maar daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Beter een stadsbus dan helemaal geen bus.

busfanNL
Berichten: 1905
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor busfanNL » vr 13 apr 2018, 19:13

Ja oke maar onder dat mom kun je een buurtbus op een volans inzetten. :roll: Kijk het comfort is niet al te best in die wagens. Het zijn niet voor niets STADSbussen. Het interieur is ook naar stad gebouwd.

Stadsbus
Berichten: 778
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Stadsbus » vr 13 apr 2018, 19:16

Ik ben ook voor de stad gebouwd :P

Maar we gaan een beetje offtopic denk ik...

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14790
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » vr 13 apr 2018, 20:44

Qua zitting zijn die bussen niet heel comfortabel, maar daar staat tegenover dat ze juist weer wel veel beenruimte bieden.
En zoals Z2N al zei, de reizigers zitten er maar kort in.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » vr 13 apr 2018, 20:47

Ach er rijden nu ook al geledes uit Almere rond op de scholierenlijnen ter vervanging van de Utrechtse van Hools. Veel erger kan het niet lijkt mij
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Pim-AllianceB95
Berichten: 967
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » zo 15 apr 2018, 02:23

Zijn de Van Hooltjes weg, ja? :(

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor cassie127 » zo 15 apr 2018, 02:49

Kan het je niet met 100% zekerheid vertellen op dit moment, maar de geledes die ik de laatste tijd in Zwolle heb gezien op lijn 641 en 71 waren Connexxion Groen ipv in de Blauwnet kleuren die de Van Hools hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 761
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor MarkHul » zo 15 apr 2018, 06:10

De Van Hools rijden nog gewoon, er zijn echter 2 gelede Citaro's (9167(?) en 9170) die versterkingsritten rijden. Deze week reed 1 van de 641 omlopen met een Van Hool en de andere met een Citaro.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten