Pagina 49 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 15 apr 2018, 08:25
door jensvdkroft
Tot dusver zijn de VanHools 4630 t/m 4636 nog in dienst. Er rijden ook nog twee Citaro's (voornamelijk op de omlopen van lijn 641). Maar aangezien er meerdere omlopen zijn met lijn 641, rijden daar ook VanHool's en Citea's. De overige VanHool's worden voornamelijk gebruikt voor lijn 141, maar soms zitten er één à twee op lijn 71.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 15 apr 2018, 11:43
door Milco
Als de ex-Sternet bussen voor lijn 270 gebruikt gaan worden, vraag ik me af waarom ze dan de kleuren van Connexxion hebben...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 15 apr 2018, 12:01
door flipje
De Van Hools en 2 Citaro G's (9167 en 9170) zijn inderdaad nog in dienst. Die zullen pas aan het einde van het jaar of begin volgend jaar buiten dienst worden gesteld.

@milco die 8 ex-AML Citaro's in nieuwe CXX outfit worden gebruikt voor het testen van het nieuwe Infoxx systeem.
Die 2 Citaro's voor lijn 270 waren vrijdag nog rood..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 15 apr 2018, 13:40
door Milco
Van de acht ex-Sternet Citaro's gaan er twee op lijn 270 rijden begrijp ik? Hebben of krijgen deze bussen dan de kleuren van OV Regio IJsselmond?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 15 apr 2018, 13:54
door Pim-AllianceB95
jensvdkroft schreef:Tot dusver zijn de VanHools 4630 t/m 4636 nog in dienst. Er rijden ook nog twee Citaro's (voornamelijk op de omlopen van lijn 641). Maar aangezien er meerdere omlopen zijn met lijn 641, rijden daar ook VanHool's en Citea's. De overige VanHool's worden voornamelijk gebruikt voor lijn 141, maar soms zitten er één à twee op lijn 71.
Ah, helder. Dankjewel!

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 16 apr 2018, 08:05
door flipje
Milco schreef:Van de acht ex-Sternet Citaro's gaan er twee op lijn 270 rijden begrijp ik? Hebben of krijgen deze bussen dan de kleuren van OV Regio IJsselmond?
Nee deze 8 ex-sternet bussen (in nieuw CXX jasje) gaan proef rijden met een nieuw InfoXX systeem. Ze zullen in verschillende concessies van CXX te zien zijn.
De 2 ex-sternet bussen voor IJsselmond blijven zoals ik begreep rood.. maar dat kan zo ook maar weer veranderen. We gaan het wel zien binnen nu en 2 weken.

EDIT: de 2 Citaro's voor IJsselmond zijn afgelopen weekend overgebracht naar Apeldoorn, dus ze zullen wel een ander jasje krijgen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 16 apr 2018, 08:14
door flipje
En een nieuwsberichtje vandaag uit de Stentor over de nieuwe buslijn:
Giethoorn Express moet buslijn 70 ontlasten
Vervoersmaatschappij Connexxion zet vanaf eind april de Giethoorn Express in. Deze toeristische buslijn 270 moet ervoor zorgen dat de reguliere bus op lijn 70 op tijd rijdt. De Giethoorn Express blijft rijden tot en met 27 oktober.

.....

Herman de Gooijer, woordvoerder van Connexxion in deze regio, zegt dat de Giethoorn Express wordt ingezet om het vervoer naar Giethoorn in goede banen te leiden. De toeristische buslijn 270 ('die 70 is inderdaad een link naar de reguliere buslijn') moet ervoor zorgen dat lijn 70 op tijd kan rijden.

,,We zien de laatste tijd een behoorlijke toename van het aantal reizigers richting Giethoorn. Om te voorkomen dat lijn 70 te veel uit de tijd komt, zetten we elk half uur een pendeldienst in die van Steenwijk via Giethoorn tot Blauwe Hand rijdt. Deze dienst doet niets anders dan pendelen tussen Steenwijk en Giethoorn", aldus De Gooijer.

De Giethoorn Express, de eerste toeristische lijn in deze regio, komt nadrukkelijk bij vervoerder Connexxion zelf vandaan. ,,We kunnen de stroom reizigers met de reguliere lijndienst 70 ondanks dat we deze steeds versterken niet aan. We hadden te veel werk aan het bijsturen op deze lijn en wilden het goed neerzetten. Op deze manier willen we voorkomen dat zich op het reguliere lijnennet vertraging of verstoring aandient. Met twee bussen per uur hopen we voldoende capaciteit te hebben."

Bron en meer

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 18:04
door flipje
In Zwartsluis staat een Bravo Amba (3404) van TCR, tijdelijk voor lijn 270?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 10:42
door OVspotterAMS
Er rijdt nu inderdaad een ambassador op de 270. Het is echter wel de 3403, heb de 3404 nog niet gezien.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 20:26
door flipje
Ik bedoelde de 3403 :oops:

Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:26
door waldo79
Zal wel aan mij liggen dat ik dan associaties heb met DM 90 (A)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:30
door Hainje
Subtiel :lol:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 19:36
door flipje
Vanmiddag kort gesproken bij de Blauwe Hand met een chauffeur van lijn 270. Deze lijn is uitbesteed aan Connexxion Tours (lees:TCR), voorlopig zullen ze deze lijn met 2 Amba's (de 3353 en 3403) gereden gaan worden. In het weekend rijdt CXX deze lijn zelf.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 20:02
door OVspotterAMS
Enig idee of de 270 ook in het weekend gaat rijden met die twee amba's, of dat dan de lijn wordt gereden met van hool's net als de 70?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 20:36
door flipje
Dit zal inderdaad wel met de Van Hools en/of Citea's XLE gereden gaan worden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 mei 2018, 17:00
door visgraat
Waarom is lijn 641 de enige schoolbus van/naar Zwolle die naar de Campus rijdt? Waarom rijden andere schoolbussen niet naar de Campus? Of is de Campus te dichtbij het station, maar dan begrijp ik niet waarom 641 juist wel naar de Campus rijdt. Weet iemand dat?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 mei 2018, 22:21
door cassie127
Vroeger heeft er in Zwolle een lijn 8 in de spits gereden tussen Campus en Station. Toen kwamen daar de ritten van lijn 641 nog boven op om zo te voldoen aan de capaciteit. Echter zie je nu dat lijn 2 erg veel gebruikt wordt voor een stukje van 2 haltes.
Het komt er eigenlijk op neer dat de oude lijn 8 door de provincie is wegbezuinigd

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 13:03
door flipje
Mwah dat is niet helemaal waar. Lijn 8 heeft het nooit echt goed gedaan (ook voor de komst van lijn 641), reden hiervoor is dat de Campus 'te' dicht bij het station ligt, bovendien biedt lijn 2 een hogere frequentie waardoor lijn 8 onnodig was en vooral door enkele scholieren van Greidanus werd gebruikt. Lijn 641 is eigenlijk een overblijfsel van de oude lijnen 141 (Zwolle - Kampen - Emmeloord - Urk) en lijn 140 (Zwolle - Kampen - Dronten), wat vooral gebruikt wordt door scholieren/studenten uit de NOP.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 14:36
door Maurice Hooikammer
Lijn 247 tussen Harderwijk en Walibi rijdt sinds kort met twee gelede Citaro's. Het zijn de voormalige Connexxion 9219 en 9220.
AfbeeldingGEBO groep 723, Harderwijk by mauricehooikammer, on Flickr

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 15:50
door Milco
Zie ik goed dat dit nu bussen van GEBO zijn? Weet je dan toevallig of Smit Reizen niet meer op lijn 247 rijdt?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 16:41
door Suus
Smit Reizen is door GEBO overgenomen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 06 jun 2018, 18:19
door flipje
Zoals door Regenmaker in dit topic (Concessie IJssel-Vecht 2020-2030)werd aangehaald, zijn er afgelopen periode besprekingen geweest tussen de gemeenten in NW-Overijssel en de provincie Overijssel mbt de toekomstvisie op het OV. Er gaat flink wat veranderen in (het Overijsselse gedeelte van) IJsselmond de komende periode..

Voor de nieuwe dienstregeling in december zouden dit de veranderingen zijn:
- De ritten van lijn 79 komen in de daluren te vervalen, in de spitsuren blijft deze lijn (nog) wel rijden.
- Het trajectgedeelte van lijn 74 tussen Kampen en Genemuiden gaat alleen nog in de spits rijden.
- Over de lijnen 11, 75 en 76 is nog geen besluit genomen, wel wordt er gekeken of maatwerk (lees: flex-systeem) een oplossing zou kunnen zijn in de daluren/weekenden/avonden.

EDIT: dit zijn nog voorstellen, dus nog niet definitief!

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 06 jun 2018, 19:13
door PHS
Dat zijn flink wat busritjes minder. Is dit bedoeld als een bezuiniging of gaan de vrijgekomen DRU's elders worden geherinvesteerd?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 06 jun 2018, 19:39
door sneltram
Iets met lijn 270 voor Chinezen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 07 jun 2018, 13:21
door NintendoC
flipje schreef:Zoals door Regenmaker in dit topic (Concessie IJssel-Vecht 2020-2030)werd aangehaald, zijn er afgelopen periode besprekingen geweest tussen de gemeenten in NW-Overijssel en de provincie Overijssel mbt de toekomstvisie op het OV. Er gaat flink wat veranderen in (het Overijsselse gedeelte van) IJsselmond de komende periode..

Voor de nieuwe dienstregeling in december zouden dit de veranderingen zijn:
- De ritten van lijn 79 komen in de daluren te vervalen, in de spitsuren blijft deze lijn (nog) wel rijden.
- Het trajectgedeelte van lijn 74 tussen Kampen en Genemuiden gaat alleen nog in de spits rijden.
- Over de lijnen 11, 75 en 76 is nog geen besluit genomen, wel wordt er gekeken of maatwerk (lees: flex-systeem) een oplossing zou kunnen zijn in de daluren/weekenden/avonden.

EDIT: dit zijn nog voorstellen, dus nog niet definitief!
Lijn 11 verdwijnt niet. Wordt naar alle waarschijnlijkheid in tweeen geknipt. Een deel met grote bus door de wijken Hanzewijk, Hagenbroek en Cellesbroek en een stadsbuurtbus door de zuidelijke wijken Flevowijk en Zuid (Zuid wordt momenteel nog niet bedient). De stadsbuurtbus zal aansluiten op Station Zuid (zowel naar Zwolle als naar Amsterdam).