Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 19 Apr 2013, 19:39

Maar dat is vervoer in opdracht van een bestaand OV-bedrijf en in dit geval van Syntus Gelderland. Waar het hier om gaat is onder (mogelijk) eigen naam openbaar vervoer gaan verzorgen en niet in opdracht van een ander bedrijf. Tenminste als een touringcarbedrijf of taxibedrijf mee doet met de inschrijvingen.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Di 23 Apr 2013, 11:51

Noot heeft inderdaad ervaring met busvervoer, maar geen jaaromzet van 15 miljoen daarin. Of tenminste 9 miljoen indien een combinatie met andere bedrijven is gevormd. Overigens zijn 8-persoonsbusjes formeel geen "bus" maar een auto en die tellen dus ook niet mee.

De ervaringseis aanpassen zal er waarschijnlijk toe leiden dat de aanbesteding mislukt: dan verander je een fundamentele spelregel vlak voor sluiting en dat mag niet. Ik verwacht daarom niet dat dit zal gebeuren. De kans is groot dat Noot (of een ander) dan een kort geding bij de rechter aanspant. Dan bepaalt de uitspraak van de rechter of de aanbesteding door kan gaan of niet. Wat een drama is deze aanbesteding. Alweer. :cry:

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Di 23 Apr 2013, 16:55

Vandaag 4 volle bussen op lijn 12 gezien. Lijn 12 is sinds een aantal weken een stuk drukker doordat de leerlingen van het Hoornbeeck College de bus pakken, en op station Kampen van de 141 naar lijn 12 overstappen. Ik ben benieuwd wat met die situatie gaat gebeuren bij ingang van de nieuwe concessie. Lijn 143 mag dan wel beter gaan aansluiten op de trein in Kampen.

Daarnaast wordt het Hoornbeeck verplaatst naar Kampen Zuid, waardoor de 143 geen oplossing meer is. Daar mag te zijner tijd nog wel een oplossing worden gevonden, als de provincie vasthoud aan 1x per uur.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Freek » Wo 24 Apr 2013, 10:51

Ervaringseis mag gewoon, had san ook opgenomen. Moet wel openstaan voor moeder- dochterbedrijven anders heeft NS bijvoorbeeld ook een probleem. Of Arriva en Veolia die nog weleens aparte bv's opzetten voor een concessie.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Wo 24 Apr 2013, 11:13

Er is een aparte clausule over moeder-dochterbedrijven en er is ook nog een vraag gesteld over hoe dat moet met een "topholding". Maar een ervaringseis mag niet onredelijk zijn. De concessieverleners betogen hier dat deze ervaringseis niet onredelijk is en zelfs nog aan de lage kant.

Vraag geïnteresseerde:
In uw aanbesteding eist u van de inschrijver inzake de technische bekwaamheid het volgende: De Inschrijver wordt geacht over voldoende ervaring te beschikken als zijn omzet op het gebied van ‘personenvervoer per bus binnen de EU/EER’ in 2011 tenminste 15 miljoen euro bedroeg. De Inschrijver geeft met formulier B1.11 aan op welke wijze deze omzet bereikt is.Ons inziens is deze eis niet proportioneel en wij verzoeken u dan ook deze te veranderen in:De Inschrijver wordt geacht over voldoende ervaring te beschikken als zijn omzet op het gebied van ‘personenvervoer binnen de EU/EER’ in 2011 tenminste 10 miljoen euro bedroeg. De Inschrijver geeft met formulier B1.11 aan op welke wijze deze omzet bereikt is.Gaat u hiermee akkoord?

Antwoord concessieverlener:
Nee, wij gaan hiermee niet akkoord. De gevraagde ervaring houdt verband met en staat in verhouding tot het voorwerp van de opdracht. De ervaringseis is juist zeer breed geformuleerd: Waar in andere OV-aanbestedingen nog al eens wordt gevraagd naar ervaring met openbaar busvervoer in Nederland, volstaat in het kader van deze aanbesteding personenvervoer per bus binnen de EU/EER. Ook de verlangde minimale omzet van € 15 miljoen in 2011 is gelet op de omvang van de concessie eerder aan de lage dan aan de hoge kant. De gestelde eisen voldoen derhalve ruimschoots aan de eisen van proportionaliteit en worden dus niet gewijzigd.

Gezien dit antwoord verwacht ik dat de concessieverlener zal vasthouden aan de eis, maar waarschijnlijk willen ze eerst even met hun advocaat overleggen.

Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pikobo » Wo 24 Apr 2013, 11:19

NintendoC schreef:Vandaag 4 volle bussen op lijn 12 gezien. Lijn 12 is sinds een aantal weken een stuk drukker doordat de leerlingen van het Hoornbeeck College de bus pakken, en op station Kampen van de 141 naar lijn 12 overstappen. Ik ben benieuwd wat met die situatie gaat gebeuren bij ingang van de nieuwe concessie. Lijn 143 mag dan wel beter gaan aansluiten op de trein in Kampen.

Daarnaast wordt het Hoornbeeck verplaatst naar Kampen Zuid, waardoor de 143 geen oplossing meer is. Daar mag te zijner tijd nog wel een oplossing worden gevonden, als de provincie vasthoud aan 1x per uur.


Dat alles plein er voor om lijn 143 terug te trekken tot Dronten-Kampen. Voor Oostelijk Flevoland geeft deze lijn een goede (overstap)verbinding met Kampen Stad. Voor Flevoland is overstap op de trein in Kampen niet nodig, daarvoor rijdt de Hanzelijn.
En lijn 12 koppelen aan de lijn naar Genemuiden. Met een goede overstap op Kampen Station voor verbindingen als Genemuiden-Zwolle en Emmeloord-Kampen Zuid. Lijn 12 wordt belangrijker voor scholierenvervoer. Dan op werkdagen (of schooldagen?) handhaven als halfuurdienst. Verder zou een uurdienst toe kunnen, ook op zaterdag.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3737
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Z2N » Wo 24 Apr 2013, 15:20

Uiterste inschrijfdatum is verplaatst naar 9 juli. Gaat de goede kant op!
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Edwin » Wo 24 Apr 2013, 15:21

Nota van Inlichtingen #9:
MEDEDELING
Geachte gegadigden c.q. potentiële inschrijvers,
In onze publicatie van de 8e nota van inlichtingen (NvI) op 19 april 2013 hebben we gemeld dat er klachten/bezwaren zijn ingediend met betrekking tot de gestelde gestelde geschiktheidseisen in deze aanbesteding. Na zorgvuldige afweging hebben wij besloten deze geschiktheidseisen te wijzigen.Dit heeft tot consequentie dat de (voorlopige) inschrijf-/sluitdatum van 29 april 2013 komt te vervallen. De nieuwe inschrijf-/sluitdatum is 4 juni 2013, 14:00 uur. Wij zullen u op korte termijn nader informeren over het verdere verloop van deze aanbesteding.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Wo 24 Apr 2013, 15:50

Deze concessieverlener blijft mij verbazen. En dat is niet in positieve zin. :evil:

Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Wo 24 Apr 2013, 16:40

Dus dan is het op 4 juni alles inleveren. zal er op 9 Julie worden gegund en is halverwege augustus de bezwaarperiode afgelopen. Dat gaat lekker. Ik snap de provincie niet :N

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor BR628 » Wo 24 Apr 2013, 19:39

Aanbesteden blijft lastig, zeker met het stel amateurs wat in Zwolle in het pluche zit. Je zou denken dat je wel leert van eerder gemaakte fouten en mislukte aanbestedingen.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Do 25 Apr 2013, 12:33

Er staat expliciet in het Bestek dat inschrijvers geen recht op kostenvergoeding hebben als de aanbesteding mislukt. Maar in IJsselmond heeft de concessieverlener keer op keer zoveel fouten gemaakt dat je je kan afvragen of de provincies niet verwijtbaar en nalatig hebben gehandeld. In dat geval hebben de provincies onrechtmatig gehandeld jegens de inschrijvers. Als dit wéér mislukt denk ik dat alle inschrijvers eens met elkaar om de tafel moeten gaan zitten om de beide provincies civielrechtelijk aansprakelijk te stellen en de rechter te vragen om de provincies te veroordelen tot een schadevergoeding. :evil:

Nu wordt er weer even 6 weken aan de aanbesteding geplakt. Heeft de concessieverlener enig idee wat dit kost? En dat was bovendien helemaal niet nodig geweest. Misschien moet het Ministerie van Infrastructuur en Milieu maar eens ingrijpen en zélf de concessieverlening ter hand nemen. :evil:

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Do 25 Apr 2013, 12:35

Als I+M het doet dan weet je een ding zeker.. Je krijgt alleen maar beleidsmatig geformuleerde eisen die op 1001 manieren in te vullen zijn.. :')

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Geert » Do 25 Apr 2013, 18:40

Hoeveel ov-concessies zijn er eigenlijk al door I&M uitgegeven? De Fyra-concessie, onderhoudsconcessies voor ProRail en Keyrail denk ik, en verder?

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Karl » Do 25 Apr 2013, 19:20

Telecom? Gas?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 608
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Do 25 Apr 2013, 19:24

De grootste en tevens belangrijkste OV-concessie van Nederland: Hoofdrailnet (HRN)

Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: Do 17 Mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Uufje » Do 25 Apr 2013, 19:37

Wat een gemiep is het weer met deze concessie. Straks zul je zien dat we nog een jaar in die roestbakken van Connexxion moeten zitten.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Do 25 Apr 2013, 22:12

Uufje schreef:Wat een gemiep is het weer met deze concessie. Straks zul je zien dat we nog een jaar in die roestbakken van Connexxion moeten zitten.


Die Volvo's voldoen prima. Zijn zelfs zeer comfortabel, zeker in vergelijking met de nieuwe Amba's in andere concessies. Alleen de Citaro's zitten voor geen meter meer, maar daar moet Connexxion vast wel een oplossing voor kunnen vinden.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Do 25 Apr 2013, 22:34

NintendoC schreef:
Uufje schreef:Wat een gemiep is het weer met deze concessie. Straks zul je zien dat we nog een jaar in die roestbakken van Connexxion moeten zitten.


Die Volvo's voldoen prima. Zijn zelfs zeer comfortabel, zeker in vergelijking met de nieuwe Amba's in andere concessies. Alleen de Citaro's zitten voor geen meter meer, maar daar moet Connexxion vast wel een oplossing voor kunnen vinden.


Niet alle Volvo's!! Die ex-breng Volvo's zijn gedrochten van de bovenste plank waarbij comfort ver te zoeken is, een amba is daarbij een verademing.
Wat ook nog wel een puntje is de temperatuur in de bus, vooral met het mooie weer van de afgelopen dagen. Het verschil tussen de koele bussen van Syntus en de rijdende sauna's van Connexxion is enorm.

Gebruikersavatar
koekje
Berichten: 428
Lid geworden op: Za 28 Mei 2011, 22:33

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor koekje » Vr 26 Apr 2013, 08:39

flipje schreef:
NintendoC schreef:
Uufje schreef:Wat een gemiep is het weer met deze concessie. Straks zul je zien dat we nog een jaar in die roestbakken van Connexxion moeten zitten.


Die Volvo's voldoen prima. Zijn zelfs zeer comfortabel, zeker in vergelijking met de nieuwe Amba's in andere concessies. Alleen de Citaro's zitten voor geen meter meer, maar daar moet Connexxion vast wel een oplossing voor kunnen vinden.


Niet alle Volvo's!! Die ex-breng Volvo's zijn gedrochten van de bovenste plank waarbij comfort ver te zoeken is, een amba is daarbij een verademing.
Wat ook nog wel een puntje is de temperatuur in de bus, vooral met het mooie weer van de afgelopen dagen. Het verschil tussen de koele bussen van Syntus en de rijdende sauna's van Connexxion is enorm.


De ex-breng volvo's zijn echte vrieskisten in de zomer, beste passagiersairco die ik ooit gekend heb. Misschien de chauffeur vragen of hij de airco goed instelt?

Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pikobo » Vr 26 Apr 2013, 10:19

The never ending story of concessie IJsselmond continues with 10e NvI

Tekst hieruit:

Voor de vervolgstappen hanteren wij de volgende planning:
Indienen vragen Uiterlijk 7 mei om 14:00 uur
Publicatie 11e NvI Uiterlijk 14 mei
Indienen vragen Uiterlijk 17 mei om 14:00 uur
Publicatie 11e NvI Uiterlijk 27 mei
Sluiting inschrijving 4 juni 14:00 uur te Zwolle
Besluit GS 25 juni 2013
Inschrijving is dinsdag 4 juni om 14:00 uur te Zwolle (Provinciehuis Overijssel, Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle). Inschrijvers die bij de openingsprocedure aanwezig wensen te zijn worden verzocht zich uiterlijk woensdag 29 mei 2013 per e-mail (via: inkoop@overijssel.nl) aan te melden onder vermelding van naam en functie van de vertegenwoordigers van de Inschrijver. Er worden maximaal twee vertegenwoordigers per Inschrijver toegelaten.

Bij de 10e NvI zijn twee bijlagen gevoegd:
- Gewijzigd werkbestek deel A/B en C. De tekstuele aanpassingen zijn in rood en op een geel raster weergegeven.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Edwin » Vr 26 Apr 2013, 10:53

De volledige planning:
Publicatiedatum Dinsdag 5 februari 2013
Upload documenten Donderdag 7 februari 2013
Inleverdatum Inschrijvingen (uiterlijk) Dinsdag 4 juni 2013 (14.00 uur)
Beoordelingstraject 4 juni – 10 juni 2013
Besluitvormingstraject 10 juni – 24 juni 2013
Concessieverlening 25 juni 2013
Bezwaarperiode 25 juni 2013 – 6 augustus 2013
Implementatieperiode 6 augustus – 8 december 2013
Start concessie Zondag 8 december 2013

Lekker lang implementeren... *bus*
Remember to check-out with your ov-chipcard.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Vr 26 Apr 2013, 11:18

4 maanden :lol:

Dat is toch verdorie niet normaal meer. Nieuwe bussen zijn er sowiezo al niet, dus Womy mag alvast worden ingelicht voor een hele serie bussen tot april 2014, mocht Connexxion verliezen. Sjonge jonge, wat een stelletje prutsers bij die provincie.

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Vr 26 Apr 2013, 11:28

Het gaat er wel op neerkomen dat materieeleisen juridisch gezien de eerste maanden niet gehandhaafd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Daniel » Vr 26 Apr 2013, 11:36

Mwoh, Qbuzz lukte het in GGD toch ook met een even korte voorbereidingstijd? Het kan dus wel, maar ligt maar net aan de leverancier van het materieel: Arriva haalde het in het DAV-gebied in 2003 juist weer niet.
Gelukkig is wat er tegenwoordig bij Womy staat wel wat moderner dan destijds, al is er recent een hele lading afgevoerde Amba´s verkocht aan Ivoorkust.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten