Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Vr 07 Jun 2013, 20:00

Kan de provincie die gunnings criteria nog wijzigen dan? Want dit klinkt niet zo goed voor de kwaliteit van het vervoer. Want het lijkt mij sterk dat een vervoerder die zo min mogelijk ritten maakt gaat winnen. Het zou toch de afweging prijs/kwaliteit moeten zijn?

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Ma 10 Jun 2013, 17:07

Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Edwin » Di 11 Jun 2013, 10:07

Klaasje schreef:Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.

Daar denken KNSB en NOC*NSF anders over :wink:
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Di 11 Jun 2013, 11:07

Dan mag je vanzelf voor de rechter verschijnen als de belangen maar groot genoeg zijn.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 787
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 11 Jun 2013, 11:41

Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.


Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.

Milco schreef:Ik vind IJsselmond wel een mooie voor Syntus: het grenst mooi aan de concessies Veluwe en Overijssel. Arriva is ook wel een goeie, aangezien het dan aan stadsdienst Lelystad en Friesland grenst. Ik ben benieuwd welke vervoerder Almere (erbij) krijgt :)

Ik denk dat IJsselmond voor Syntus heel nuttig kan zijn. Zo zou een gedeelte van de spitsritten naar Zwolle (lijn 70,74,171,641) de scholierenlijn 9 kunnen versterken (wordt voor een gedeelte 's ochtends gereden met touringcars).

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 787
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 17 Jun 2013, 20:35

Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 950
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor mijack1985 » Ma 17 Jun 2013, 20:39

Mooi. Zelf zou ik het wel leuk vinden als DVG wint. Keer wat anders dan de gevestigde orde .
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Ma 17 Jun 2013, 21:26

flipje schreef:
Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.


Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.

Typisch voorbeeld van lokale kennis die alleen een zittende vervoerder heeft. Als een nieuwe vervoerder dat vergeet mee te nemen dan kom je per ongeluk beter uit qua prijs.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Michael 1988 » Do 20 Jun 2013, 02:29

flipje schreef:Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.


We zien nu ook gelijk dat DVG mogelijk voor Citaro's gaat kiezen dus. Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor BrengMe » Do 20 Jun 2013, 07:11

Volgens mij hebben de provincies Overijssel en Flevoland gezamenlijk aan de huisstijl gewerkt. Het was al het plan vanaf de eerste aanbesteding om deze huisstijl te gebruiken.
---

zone2000
Berichten: 221
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012, 18:24

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor zone2000 » Do 20 Jun 2013, 09:42

Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.


ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31518
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Suus » Do 20 Jun 2013, 10:16

En de kleur blauw is natuurlijk een schitterende kleur voor bussen :Y
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Michael 1988 » Do 20 Jun 2013, 21:02

zone2000 schreef:
Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.


ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland


Enige verschil is de tekst provincie flevoland en de afbeeldingen. Voor de rest is de structuur hetzelfde.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor BrengMe » Vr 21 Jun 2013, 07:47

Citaat van de wiki:
De provincies Flevoland en Overijssel hebben de handen ineen geslagen, en gaan een uniforme huisstijl op al het openbaar vervoer in de regio gebruiken. De regiotaxi's rijden al een tijdje in deze kleurstelling. Vanaf 2011 wordt bijna exact dezelfde huisstijl ook voorgeschreven voor de concessie IJsselmond.
De kleurstelling van het openbaar vervoer in Overijssel/Flevoland-Noord is blauw. De bussen verschillen per regio qua uiterlijk. Op de zijkanten zijn verschillende reizigersgroepen te zien. Op de achterkant pronken op bussen verschillende gedichten.
---

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Ma 24 Jun 2013, 22:20

Klopt het dat morgen de winnaar bekend zou moeten zijn?
Ik ben best wel een beetje benieuwd :P

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor BR628 » Ma 24 Jun 2013, 22:35

Als ze in Zwolle inderdaad een besluit genomen hebben, wel ja.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 787
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 24 Jun 2013, 23:27

Ze zullen wel moeten..

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Somoht » Ma 24 Jun 2013, 23:29

Ach er volgt ongetwijfeld nog een rechtszaak ;)

student
Berichten: 13
Lid geworden op: Wo 09 Apr 2008, 16:41

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor student » Di 25 Jun 2013, 09:45

Ik begreep via via dat de Gunning met een week is uitgesteld....

jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: Zo 11 Mar 2012, 20:12

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor jesperhaverkamp » Di 25 Jun 2013, 09:48

Lekker lang implementeren :lol. Naja, dat weekje kon er ook nog wel bij.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 787
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 25 Jun 2013, 10:55

Ik heb nu ook bevestiging van een Cxx buschauffeur (kennis) dat het besluit is uitgesteld tot 2 juli...

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11158
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Di 25 Jun 2013, 14:35

Zouden de prijzen weer te hoog zijn? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 605
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Di 25 Jun 2013, 14:48

Nee. Er is een minimum-DRU-prijs. En dat is nou juist het probleem, zoals ik eerder hier heb uitgelegd. Daarmee stimuleer je de inschrijvers om zo min mogelijk uren aan te bieden. Of allerlei kromme redeneringen te bedenken waarom uren niet meegeteld hoeven te worden. Of om bepaalde ritten überhaupt niet op te geven.

Het is net als vorig jaar: de gunningscriteria kloppen niet en daardoor wordt de aanbesteding een rommeltje. Zoiets is makkelijk te voorkomen: de concessieverleners hadden betere adviseurs moeten inhuren. Dat de huidige club volstrekt incompetent is om een OV-aanbesteding te begeleiden, is inmiddels toch wel keihard bewezen.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Freek » Di 25 Jun 2013, 16:14

Of men had geen vijf inschrijvers verwacht en heeft gewoonweg extra tijd nodig om te kunnen beoordelen.

abctje0
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 20 Mar 2013, 12:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor abctje0 » Wo 26 Jun 2013, 09:21

zou het ook niet kunnen dat 1 van de inschrijvers tijd gevraagd heeft
om de bankgarantie in orde te maken?
banken staan op dit moment niet echt open voor garant staan
of 1 van de twee cowboys moet nog wat aanleveren


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast