Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
nivb55
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 20 Apr 2011, 01:10
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor nivb55 » Do 21 Feb 2013, 22:49

Ja, stukje over het hoofd gezien. Nu rijdt hij een rondje door Genemuiden en gaat dan gelijk weer terug. 8-)

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Do 21 Feb 2013, 23:45

Uit het lijnfiche van lijn 143:

Eisen
• Lijnvoering (per deeltraject) als in dienstregeling 2013
• Goede aansluiting op trein te Kampen (zowel in relatie met Genemuiden als in relatie met Dronten)

Wensen
• Doorgaande verbinding Hasselt - Genemuiden - Kampen (koppeling met lijn 74)
• Directe verbinding met Dronten Centrum d.m.v. doorkoppeling in Dronten met andere lijn
• Goede aansluiting vanuit Dronten in Kampen op lijn 641 van/naar Zwolle

Vrijheden
• Doorkoppeling in Genemuiden heeft een hogere prioriteit dan doorkoppeling in Kampen
• Lijn mag te Kampen Station gesplitst worden
In geval van splitsing zijn andere koppelingen bij Kampen Station toegestaan


Hoe lijn 143 er straks uit komt te zien staat dus niet vast; er zijn verschillende opties mogelijk.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Vr 22 Feb 2013, 10:44

De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.

Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pikobo » Vr 22 Feb 2013, 11:15

flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.


Connexxion, Arriva????

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Vr 22 Feb 2013, 11:44

Pikobo schreef:
flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.

Connexxion, Arriva????


Jup. (hieronder passages van de vragen uit de nota van inlichtingen)
- ''Graag zouden we de vrijheid hebben om toch nieuwe haltepalen te plaatsen.." dat lijkt me toch wel Arriva.
- ''Kunt u bevestigen dat het huidige type buurtbus voldoet aan de eisen zoals genoemd in het bestek?'' Connexxion, volgens mij is de buurtbus (lijn 506) nog niet zo heel lang geleden vervangen!?

Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"

Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Edwin » Vr 22 Feb 2013, 13:13

Is er een link naar die nota?
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pikobo » Vr 22 Feb 2013, 14:33

Edwin schreef:Is er een link naar die nota?


https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... ingen/da/a

Maar zelf wel eerst de registratie voor tenderned doen!

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Wo 27 Feb 2013, 23:08

flipje schreef:
Pikobo schreef:
flipje schreef:De 1ste nota van inlichtingen staat online. Verrassend veel reacties van vervoerders/geïntresseerde en heb ook al een idee welke vervoerders intresse hebben.

Connexxion, Arriva????


Jup. (hieronder passages van de vragen uit de nota van inlichtingen)
- ''Graag zouden we de vrijheid hebben om toch nieuwe haltepalen te plaatsen.." dat lijkt me toch wel Arriva.
- ''Kunt u bevestigen dat het huidige type buurtbus voldoet aan de eisen zoals genoemd in het bestek?'' Connexxion, volgens mij is de buurtbus (lijn 506) nog niet zo heel lang geleden vervangen!?

Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"

Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?


Die bus van de 506 is pas vervangen. Maar is weer zo'n zelfde ding met lekker hoge instap voor al die senioren die meewillen. Buurtbus vereniging ziet dat ding liever gaan dan komen.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor gkw1969 » Za 02 Mar 2013, 13:42

flipje schreef:Dan is er nog een geïntresseerde welke het volgende vraag:
''Kunt u bevestigen dat in plaats van de garantstelling door de moedervennootschap van de inschrijver ook aan de Geschiktheidseis kan worden voldaan door een garantstelling van de top-holding in het concern waartoe de inschrijver behoort (lees: een holding vennootschap die via de moeder van de inschrijver volledige zeggenschap over de inschrijver heeft) ?"

Hier kan ik me vinger niet helemaal opleggen, kunnen verschillende partijen zijn; Vallei etc, Qbuzz, Syntus?

Dit klinkt me in de oren als dat Hermes in wil schrijven met de garantstelling van Connexxion. Of 1 van de GeBo bedrijven.
NintendoC schreef:Die bus van de 506 is pas vervangen. Maar is weer zo'n zelfde ding met lekker hoge instap voor al die senioren die meewillen. Buurtbus vereniging ziet dat ding liever gaan dan komen.

Tsja, de buurtbus van lijn 506 is vervangen door eenzelfde exemplaar omdat het huidige contract een voortzetting is van het vorige en in het huidige contract geen voertuigeisen zijn gesteld. De bestaande bus zal wel "op" zijn geweest waardoor Cxx een jonger exemplaar heeft gestuurd. Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Za 02 Mar 2013, 14:24

gkw1969 schreef:Dit klinkt me in de oren als dat Hermes in wil schrijven met de garantstelling van Connexxion. Of 1 van de GeBo bedrijven.

Mij klinkt het juist als Connexxion met garantstelling van topholding Veolia-Transdev.
gkw1969 schreef:Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.

Euh? Het ging er juist om dat de huidige buurtbus NIET voldoet aan de voertuigeisen van deze aanbesteding. Derhalve hoef je geen raketgeleerde te zijn om te bedenken wie die vraag heeft gesteld (Connexxion dus). :)

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor gkw1969 » Za 02 Mar 2013, 18:47

Statler Rail schreef:
gkw1969 schreef:Als je de geschiedenis van de concessie en van Connexxion kent, dan snapt ieder kind dat de Sprinter voldoet aan de voertuigeisen van het huidige contract. Persoonlijk vind ik dit dus een domme vraag en zal derhalve dan dus ook bij 1 van de taxi/tourbedrijfjes wegkomen. Die zien mogelijke herinzet van een rolstoelbus op de buurtbus.

Euh? Het ging er juist om dat de huidige buurtbus NIET voldoet aan de voertuigeisen van deze aanbesteding. Derhalve hoef je geen raketgeleerde te zijn om te bedenken wie die vraag heeft gesteld (Connexxion dus). :)


Nou, een raketgeleerde zal deze vraag niet stellen en zou ook niks van het hele aanbestedingsbeleid snappen:

Het busje voldoet aan de eisen van het HUIDIGE, voortgezette, contract. Iedere ervaren aanbieder zal snappen dat het huidige busje niet voldoet. Ik weet niet welk busje er heen is gegaan(nummer/model), maar ik weet wel dat het er een uit de mottenballenvloot is of wellicht zelfs een ex-CTS wagen, waarvan er nu in Twente 1 op reserve rijdt.

Dus ja.... ik vermoed dat het een onwetend iemand is geweest.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Za 02 Mar 2013, 20:24

Het huidige contract is hier überhaupt niet relevant. Als het huidige busje voldoet kan Connexxion die voorlopig blijven gebruiken en over een paar jaar vervangen door materieel dat van andere concessies wordt doorgeschoven. Anders moeten ze nu apart een nieuw busje aanschaffen en dat hebben ze natuurlijk liever niet.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor gkw1969 » Za 02 Mar 2013, 21:11

Als je nou het antwoord had gelezen van de opdrachtgever (staat achter de vraag). Dan had je kunne lezen dat het huidige busje niet voldoet aan de nieuwe eis. Kortom.... Wie het ook gaat uitvoeren, hij zal een nieuw busje moeten bestellen.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Statler Rail » Za 02 Mar 2013, 22:05

Joh, je meent het... ! Volgens mij heb ik nu al twee keer naar dat antwoord verwezen... :lol:

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor gkw1969 » Za 02 Mar 2013, 23:20

Statler Rail schreef:Het huidige contract is hier überhaupt niet relevant. Als het huidige busje voldoet kan Connexxion die voorlopig blijven gebruiken en over een paar jaar vervangen door materieel dat van andere concessies wordt doorgeschoven. Anders moeten ze nu apart een nieuw busje aanschaffen en dat hebben ze natuurlijk liever niet.

?????????????

Denk je nou werkelijk dat Cxx zo dom is om te vragen of het huidige busje voldoet? Zeker nu ze bestaande busjes in andere concessies (NHN) aan het vervangen zijn?
When you're tired of London, you're tired of life

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Za 02 Mar 2013, 23:42

Een buurtbus. Dat is wel het meest relevante onderdeel van de hele aanbesteding...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Vinny » Zo 03 Mar 2013, 09:27

Nou, als dat een breekpunt wordt...
"prima inschrijving. Mooi aanbod. Prima prijs. Maar die buurtbus, die kan dus niet, dat heeft EBS* veel beter voor elkaar, dus".

*) fictief voorbeeld.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 03 Mar 2013, 16:11

Ja, maar niet alleen EBS, zie ook Arriva met ZHN en Achterhoek (gedeeltelijk). Maar wat voor bustypes kun je eigenlijk nog gebruiken naast de Civitas en de Kutsenits? Een gewone Fiat Ducato zoals Syntus die heeft, heeft een instap en hetzelfde geldt voor de vele Mercedes Sprinter busjes. Alleen de City en volgens mij ook de Transferversie hebben lage instappen.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NintendoC » Zo 03 Mar 2013, 18:33

Optare Bonito wellicht? Ik weet niet of die ook met 8 stoelen geleverd kan worden.

Overigens vind ik de buurtbus wel van belang voor deze concessie. In vele kleine kernen komt nu nog een bus, maar als er wordt bezuinigd kan de bus wegvallen. Dan is het wel prettig om een fatsoenlijke vervangende buurtbusverbinding te hebben, doe goed geregeld is.

nivb55
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 20 Apr 2011, 01:10
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor nivb55 » Ma 04 Mar 2013, 01:34

Per 7 april wordt er al het e.e.a. gewijzigd zoals lijn 143 krijgt andere tijden in de dienstregeling en er worden ritten geschrapt en toegevoegd op lijn 641. Lijn 10 Kampen vervalt. ect ect

Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 156
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor NG²7²™ » Ma 04 Mar 2013, 04:35

Michael 1988 schreef:Een gewone Fiat Ducato zoals Syntus die heeft, heeft een instap en hetzelfde geldt voor de vele Mercedes Sprinter busjes.


Zowel de Fiat Ducato als Renault Master die op de stadsdienst van Harderwijk rijden hebben een lage instap. Als je goed kijkt zijn deze ook langer dan de Renault Master buurtbussen die in Overijssel rijden.
Al deze busjes zijn aangepast door http://www.b-stylebusiness.nl/
Groeten,
Nick

Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Pikobo » Ma 04 Mar 2013, 05:54

nivb55 schreef:Per 7 april wordt er al het e.e.a. gewijzigd zoals lijn 143 krijgt andere tijden in de dienstregeling en er worden ritten geschrapt en toegevoegd op lijn 641. Lijn 10 Kampen vervalt. ect ect


Klopt zie discussie in topic Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond #2

Rudolfph
Berichten: 12
Lid geworden op: Di 29 Mei 2012, 16:17

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Rudolfph » Wo 06 Mar 2013, 22:30

Ik vraag me af of geïnteresseerde vervoerders nog om recentere (NVS-)telcijfers dan die van 2012 gaan vragen. Door de opening van de Hanzelijn en de veranderingen in het lijnennet in december 2012 is de waarde van de telcijfers van 2012 (en eerder) beperkt. Als die cijfers niet beschikbaar komen voor andere vervoerders, dan heeft Connexxion (de huidige vervoerder dus) een enorm voordeel op de overige vervoerders omdat Connexxion als enige (enigszins) inzicht heeft in de gewijzigde vervoerstromen van na december 2012. Aangezien Connexxion nog steeds tellingen uitvoert, zijn die gegevens aanwezig, maar Connexxion zal die gegevens niet zomaar met andere vervoerders delen. Geïnteresseerde vervoerders zullen die gegevens dus bij de provincies moeten opvragen. Hier profiteren niet alleen de overige vervoerders van, maar ook de provincies omdat zo de kans groter wordt dat meer vervoerders een (concurrerende) offerte indienen.

densiro
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 16 Mei 2012, 10:45

Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor densiro » Vr 08 Mar 2013, 11:51

Hoe zit het eigenlijk met lijn 160 in de nieuwe concessie? Lijn 160 wordt nu door Almere gereden. Wordt deze lijn straks toegevoegd aan Almere of zal deze lijn uiteindelijk toch gereden worden door de nieuwe vervoerder?

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Mar 2013, 11:54

Die lijn valt onder IJsselmond. Als Cxx wint zal die vast vanuit Almere gereden worden. Anders zal er wel voor een andere constructie gekozen worden.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast