Pagina 22 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 23:41
door Anne
Ook al niet meer in de verloren concessies Friesland en Zuid-Holland Noord.
Straks ook niet meer in Twente en stadsregio Utrecht.

Blijft over Noord-Holland, provincie Utrecht, Valleilijn, SAN en Almere (valt als ik het goed heb niet onder prov. Flevoland).

Buzzer is nu wel voordeliger dan de Meermanskaart. (14,00 <> 19,50)
Dus als je in Zwolle niet verder hoeft……..
Meermanskaart is voor 2 volw en 4 kinderen. (Buzzer is 2+3 of 1+5)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: do 28 nov 2013, 10:41
door Hans
Buzzer is straks NOG WEL GELDIG in IJsselmond, maar DAAR NIET TE KOOP!

Logisch toch?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: do 28 nov 2013, 12:04
door Milco
Is het wel zo zeker dat de Buzzer blijft bestaan? Met zo'n klein geldigheidgebied lijkt het mij niet erg rendabel om de Buzzer in stand te houden. Zouden we niet beter over kunnen gaan naar regionale dagkaarten en eventueel voor een groter bedrag een landelijke busdagkaart?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: do 28 nov 2013, 12:05
door Hans
Er zijn vooralsnog geen plannen om Buzzer af te schaffen. Maar zal er ooit wel van komen.

De tijd van de landelijke dagkaart zie ik helaas niet meer terug komen. Vroeger waren 2 8-strippenkaarten (busverkoop), schuin gestempeld, geldig als landelijke dagkaart. Veelvuldig gebruikt toen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: do 28 nov 2013, 12:43
door Michael
De landelijke dagkaart maakte ik ook veelvuldig gebruik van tijdens mijn bustourtjes. Een keer vrijwel helemaal gratis een tour gemaakt omdat geen enkele chauffeur die 8 strippenkaarten bij had. Bij de laatste bus die ik zou gebruiken toen maar gewoon ingechecked aangezien het dan niet meer loont om dan nog een landelijke dagkaart te kopen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: do 28 nov 2013, 13:56
door Meltrain
Of wat te denken van de ZomerZwerfKaart.
In 2008 was die nog te koop bij de servicepunten van de RET, maar ze moesten hem gestempeld verkopen. Dus toen ik die kaart kocht terwijl ik pas twee dagen later zou gaan reizen, vroeg ik maar of ze de stempel op twee dagen later wilden zetten en dat kon. :mrgreen:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 15:55
door flipje
Belangrijke informatie voor reizigers van lijn 141: Urk‐Emmeloord‐Kampen‐Zwolle
Vanaf 8 december zal buslijn 141 niet meer rijden tussen Kampen en Zwolle. De provincie Overijssel moet
bezuinigen op het openbaar vervoer en heeft hiervoor gekozen omdat veel reizigers met de trein tussen
Kampen en Zwolle kunnen reizen. Voor scholieren blijft buslijn 641 (Urk – Zwolle) wel rijden.

Informatie voor abonnementhouders
Om de gevolgen voor u als reizigers zoveel mogelijk te beperken, zijn diverse busabonnementen ook geldig in
de trein tussen Kampen en Zwolle (let op: dit geldt alleen voor het traject Kampen – Zwolle, en niet voor het
traject Kampen Zuid – Zwolle)
Om met de trein Kampen – Zwolle te kunnen reizen heeft u wel een busabonnement op een zichtkaart nodig
(anders is controle door de conducteur niet mogelijk). Busabonnementen van Connexxion op de OV‐chipkaart
zijn dus alleen geldig samen met een zichtkaart.

Informatiebus Connexxion
Van maandag 2 december t/m vrijdag 6 december en van maandag 9 december t/m vrijdag 13 december kunt
u van 13.00‐18.00 uur bij station Kampen terecht bij onze informatiebus voor het afhalen van een zichtkaart bij
uw Connexxion OV‐chipkaartabonnement en voor antwoord op al uw vragen.

Voor meer info klik
Mooi dat het duidelijk is dat reizigers uit Flevoland met hun jaarabonnement met de Kamperlijn kunnen. Alleen wat een omslachtige manier weer met de OV-Chipkaart :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: za 30 nov 2013, 10:59
door NintendoC
Mooi dat dit wordt aangeboden, alleen zal de trein tussen Kampen en Zwolle in de spits nog lekker veel drukker worden. En die twee treinstelletjes zitten in de spits al bomvol.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: za 30 nov 2013, 13:58
door BR628
Het probleem wordt gewoon verschoven naar een andere vervoerder. Zo van: hier heb je de ellende, ik pleur het lekker over de schutting en succes ermee! :N

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: za 30 nov 2013, 15:05
door Edwin
BR628 schreef:Het probleem wordt gewoon verschoven naar een andere vervoerder. Zo van: hier heb je de ellende, ik pleur het lekker over de schutting en succes ermee! :N
Als de Kamperlijn nou wel in de concessie IJsselmond was gekomen was het mogelijk wel anders opgelost.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: za 30 nov 2013, 19:29
door Meltrain
De Kamperlijn wordt wel in opdracht van de provincie Overijssel gereden. Misschien besluit de provincie later wel dat er een extra stelletje bij moet komen.
Opvallend trouwens dat wordt aangeraden om een abonnement bij Syntus aan te schaffen. :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 18:56
door Erik1100
Ik heb een Netabonnement Maand. Ik kan nu nog mooi reizen, maar toch weet ik het niet helemaal zeker dat ik vanaf 9 december nog mee kan reizen. Ik zag namelijk dat er aparte abonnementen waren voor OV Regio IJsselmond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 19:23
door flipje
Erik1100 schreef:Ik heb een Netabonnement Maand. Ik kan nu nog mooi reizen, maar toch weet ik het niet helemaal zeker dat ik vanaf 9 december nog mee kan reizen. Ik zag namelijk dat er aparte abonnementen waren voor OV Regio IJsselmond.
Op welk traject reis je? Voor de verbinding (Emmeloord-) Kampen - Zwolle vindt er een verandering plaats. Op de overige trajecten gelden de huidige abonnementen nog.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 22:02
door Erik1100
Het traject Steenwijk-Zwolle (lijn 70). Ik zal het deze week voor de zekerheid nog even vragen aan de chauffeur.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 09:56
door flipje
En je hebt een maandabonnement IJsselmond? Dan is deze nog gewoon geldig na 8 december.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 10:33
door flipje
Het onderzoeksrapport van de provincie Overijssel na de recente aanbestedingen (van o.a. IJsselmond) staan op het web (Klik).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: di 03 dec 2013, 18:51
door flipje
In een groot deel van de NOP hangen de nieuwe vertrekstaten van OV Regio IJsselmond al:

Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: di 03 dec 2013, 19:23
door Meltrain
Leuk. Iets minder blauw dan ik had verwacht.
Is dat nou de halte Zuyderzee College of Smeden?
In elk geval hangt minstens één vertrekstaat verkeerd.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: di 03 dec 2013, 19:36
door flipje
Dit was halte Zuyderzee College.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:59
door Roelof88
Volgens 9292.nl rijden er één week lang twee lijn 345's. Als je een reis plant tussen 8 december en 14 december 2013 van Emmeloord, Busstation naar Lelystad, Centrum (of andersom) krijg je zowel Bus 345 van Connexxion als Qliner 345 van Arriva. Ook op de Arriva site staat dat de dienstregeling van hun lijn 345 doorloopt t/m 14-12-2013. Vergeten de juiste einddatum door te geven neem ik aan.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 14:08
door Somoht
Roelof88 schreef:Volgens 9292.nl rijden er één week lang twee lijn 345's. Als je een reis plant tussen 8 december en 14 december 2013 van Emmeloord, Busstation naar Lelystad, Centrum (of andersom) krijg je zowel Bus 345 van Connexxion als Qliner 345 van Arriva. Ook op de Arriva site staat dat de dienstregeling van hun lijn 345 doorloopt t/m 14-12-2013. Vergeten de juiste einddatum door te geven neem ik aan.
Is nog erger, Arriva heeft aan de ND-OV loketten en 9292 doorgegeven dat lijn 345 tot 31december doorrijdt, geloof dat 9292 het handmatig heeft lopen aanpassen tot 14 december. Zo zie je weer wat je krijgt als je handmatig loopt te prutsen, geloof dat ze bij 9292 niet door hadden dat IJsselmond ook per 8dec veranderde want staat ook niet hier tussen: http://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/n ... stregeling

Maar goed Arriva 345 staat dus ook nog op de DRIS'sen, want staat ook nog op OVinfo. Had dat al eind november gemeld bij GOVI maar blijkbaar zonder veel success..
Kan iemand in het veld overigens bevestigen of dat er IJsselmond bussen op de DRIS'sen staan? OVinfo is nogal stuk voor IJsselmond en ik heb geen zin om 30 minuten te fietsen. Heb het idee dat iemand bij Connexxion vergeten is de nieuwe dienstregeling te sturen naar GOVI...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 15:42
door Erik1100
Vandaag eventjes alvast wat uitgeprobeerd: mijn abonnement was inderdaad geldig! Verder zag ik nog wel een bus op lijn 71 die nog de oude huisstijl had.

Ook rijdt lijn 70 op zondag met 8-persoons busjes, vanwege de rust. (ik was om 10:30 de eerste klant).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 17:12
door flipje
Somoht schreef: Kan iemand in het veld overigens bevestigen of dat er IJsselmond bussen op de DRIS'sen staan?
Nee alleen; "Geen dienstregeling''.

Vandaag ff een rondje gemaakt in de omgeving; ex-interliners, ex-hanzeliner en 1 IJsselmond stijl Volvo (5737) zien rijden. Wat me verder opviel is dat bij veel haltes'; de oude vertrekstaten en oude lijnnetkaarten nog hangen.

Waar ik me persoonlijk nog al aan stoor is de gebrekkige informatie over de concessiewisseling, er wordt telkens maar verwezen naar een halfbakken site en weinig aandacht in de regionale media voor de concessiewisseling. Gemiste kans voor OV Regio IJsselmond alias Connexxion :N

Voor de liefhebber een inmiddels historisch foto van afgelopen vrijdag:
Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 17:22
door Erik1100
Je merkt ook niet echt dat OV Regio IJsselmond nu de dienst uitmaakt, aangezien er nog op veel plekken gewoon Connexxion hangt. Ze gebruiken zelfs nog kaarten toen de Hanzelijn nog niet geopend was.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 21:58
door Meltrain
Ik denk dat niemand het echt als een concessiewisseling ziet, aangezien dezelfde vervoerder met dezelfde bussen (vrijwel) dezelfde lijnen blijft uitvoeren.
Pas als de nieuwe bussen er zijn, verandert er echt iets en wordt de benaming OV Regio IJsselmond vaker gebruikt.