Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor busburger » Zo 08 Dec 2013, 22:17

flipje schreef:
Somoht schreef:Kan iemand in het veld overigens bevestigen of dat er IJsselmond bussen op de DRIS'sen staan?

Nee alleen; "Geen dienstregeling''.

Vandaag ff een rondje gemaakt in de omgeving; ex-interliners, ex-hanzeliner en 1 IJsselmond stijl Volvo (5737) zien rijden. Wat me verder opviel is dat bij veel haltes'; de oude vertrekstaten en oude lijnnetkaarten nog hangen.

Waar ik me persoonlijk nog al aan stoor is de gebrekkige informatie over de concessiewisseling, er wordt telkens maar verwezen naar een halfbakken site en weinig aandacht in de regionale media voor de concessiewisseling. Gemiste kans voor OV Regio IJsselmond alias Connexxion :N

Voor de liefhebber een inmiddels historisch foto van afgelopen vrijdag:
Afbeelding


Iets anders dat hiermee waarschijnlijk historisch is geworden, is de inzet van (gelede) Volvo B10M/Berkhof-bussen op een enigszins normale (niet-"scholieren"-)lijndienst (lijn 163 tussen Lelystad en Dronten) :cry:. Wat betreft de aandacht in de media: er valt nu eenmaal weinig positiefs te melden over wat deze concessiewisseling teweeg heeft gebracht. Alleen de koppeling tussen de lijnen 148 en 345 en de onderlinge combinatie van de lijnen 74, een deel van lijn 143 en lijn 12 zullen prettig zijn voor bepaalde reizigers :Y . Daarentegen is de frequentie op de oude route van lijn 12 verlaagd :? . En de vele reizigers die kozen voor gebruikmaking van lijn 141 tussen Kampen en Zwolle, zullen nu een "next-best" keuze moeten maken :evil: .

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Erik1100 » Zo 08 Dec 2013, 22:21

De gelede bus (9169) heeft lange tijd op lijn 70 gereden. Vergeleken met de andere bussen was deze echt een buitenbeen: oncomfortabele stoeltjes, gekraak, gepiep en geen scherm met de volgende haltes, alleen de volgende halte, die de laatste tijd samen met de klok stond op 0:00 .

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor MdJ » Zo 08 Dec 2013, 23:25

Welke andere stoelen zitten daarin in vergelijking met de andere gelede citaro's van CXX uit die serie?
Bij twijfel: gebruik beton.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor NintendoC » Ma 09 Dec 2013, 22:26

Dat OV Regio Ijsselmond is nu al een grote flop.

Technisch gezien dezelfde vervoerder, maar geen reisinformatie meer. Geen nieuwe vertrektijden bij de haltes in Kampen.
Chaos op station Kampen.

Fantastisch waardeloos dus.

En die tijden waarop die bussen op station Kampen vertrekken is om te janken. Alles richting Kampen Zuid (74) en Genemuiden (ook 74) sluit 0,0 aan op de trein in Kampen of op Kampen Zuid. Dus die hele lijn is volledig waardeloos voor overstappers in Kampen (vroegere lijn 12). En richting Genemuiden moet je eerst een kwartier wachten.

Wat mij betreft gaan alle bussen op station Kampen weer gewoon op het hele of halve uur vertrekken. Veel beter voor alle reizigers. En doe wat aan die perronindeling. Dat kan echt niet.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Di 10 Dec 2013, 09:22

Volgens RTV Utrecht (link), komen er 5 Van Hools naar IJsselmond.

Naar mijn idee verloopt alles in dit deel van Overijssel prima, behalve de reisinformatie en de inzet van taxibusjes op lijn 79. Van een bekende te horen gekregen dat gisteren (in de spits) en vanochtend al mensen bij de beginhalte niet meer mee konden..

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Erik1100 » Di 10 Dec 2013, 10:40

Lijn 79 rijdt nu inderdaad met taxibusjes, net zoals lijn 70 op zondag. En weer was mijn bus propvol vandaag. Ondanks dat er bussen rijden tussen Zwartsluis en Zwolle, schijnt mijn bus toch de beste tijden te hebben.
En ook de aansluiting tussen 70 en 79 is verslechtert en waar is die dienstregeling gebleven..

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Meltrain » Di 10 Dec 2013, 11:41

De nieuwe lijnennetkaart staat online.
Maar er staat gewoon Connexxion op. :P
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Di 10 Dec 2013, 16:48

Er is wel meer mis met de lijnennetkaart:
- De lijnnummers en namen missen op het kaartje van Kampen
- (buurtbus)lijn 506 staat ingetekend dat het een lijn van een andere vervoerder is
- Lijn 641 rijdt nog de oude route naar de Campus in Zwolle
- Lijn 345 staat er nog op als Qliner

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Wo 11 Dec 2013, 14:23

Volgens busfotogroep stromen de eerste lichting nieuwe bussen in de loop van maart in, eind mei moet alles binnen zijn.
De Van Hools worden er uiteindelijk 7 en rijden maar tijdelijk rond in IJsselmond.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Daniel » Wo 11 Dec 2013, 19:53

Erik1100 schreef:Lijn 79 rijdt nu inderdaad met taxibusjes, net zoals lijn 70 op zondag. En weer was mijn bus propvol vandaag.

Ik zag vandaag op Twitter langskomen dat enkele drukke spitsritten op lijn 79 vanaf morgen met een grote bus gereden worden.

Edit:
Ritten met extra grote bus v.a. 12/12 voor lijn179: V.a. BlauweHand 8.44u. V.a. Meppel 13:57, 14.57 en 15.57u. #Connexxion
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 11 Dec 2013, 19:54

Door wat voor bussen worden de van Hools daarna vervangen?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Michael » Do 12 Dec 2013, 13:13

Niet door gelede bussen in ieder geval. Want er komen geen nieuwe gelede bussen naar Ijsselmond. Wel 15 meter Citea's
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Do 12 Dec 2013, 15:17

Er zijn máár 6 Citea's XLE besteld voor IJsselmond.. :') (info busfotogroep)

Uufje
Berichten: 15
Lid geworden op: Do 17 Mei 2012, 23:34
Locatie: Emmeloord

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Uufje » Do 12 Dec 2013, 17:15

Vandaag iets opmerkelijks gezien: er stonden om 16:00 uur op station Kampen twee bussen tegelijk die naar Urk gingen (de 141 en de 641). Wat ook opvallend was, is dat een van de bussen de Twents-kleurstelling had. Het was een oude Citaro G, net zoals degene die nu gewoon in IJsselmond rondrijden. Ik heb alleen helaas niet op het busnummer gelet.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Meltrain » Do 12 Dec 2013, 17:59

flipje schreef:Er zijn máár 6 Citea's XLE besteld voor IJsselmond.. :') (info busfotogroep)

En dat voor de lijnen 71, 141, 147, 148 en 345? Beetje weinig zou ik zeggen. :?
Verder vraag ik me dus af hoe ze het gemis van gelede bussen willen opvangen. Gaan de Van Hool's die tijdelijk in IJsselmond rijden, daarna alsnog naar Almere?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Klaasje » Do 12 Dec 2013, 21:06

Kennelijk willen ze meer versterkingsritten gaan rijden. Bedenk dat een gelede bus in exploitatie wel erg duur is. Zeker nu de brandstofprijzen stijgen is het al snel interessant om in de spits met twee korte bussen te rijden zodat je in het dal diesel uitspaart wanneer het rustiger is.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Edwin » Vr 13 Dec 2013, 12:02

Uufje schreef:Vandaag iets opmerkelijks gezien: er stonden om 16:00 uur op station Kampen twee bussen tegelijk die naar Urk gingen (de 141 en de 641). Wat ook opvallend was, is dat een van de bussen de Twents-kleurstelling had. Het was een oude Citaro G, net zoals degene die nu gewoon in IJsselmond rondrijden. Ik heb alleen helaas niet op het busnummer gelet.

9156? : Zie filmpje met mogelijk dezelfde rode bus als lijn 141 Kampen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor NintendoC » Vr 13 Dec 2013, 12:22

Klopt inderdaad.

Ik begrijp best dat de provincie wil dat er geen paralelle lijnen meer in Ijsselmond zijn. Maar waarom rijdt de 141 niet vanaf Kampen naar het Deltion aangevuld met de 641 naar de Campus. Bij voorkeur beide lijnen op het hele en halve laten vertrekken zodat overstappers er goed gebruik van kunnen maken. Die bussen komen wel vol.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Vr 13 Dec 2013, 14:41

De beste oplossing is lijn 641 via de Katerdijk te laten rijden (route welke lijn 74 afgelegd vanaf Eekwal t/m Blaloweg v.v.). Vanaf halte Katerdijk is het hooguit 5 á 8 minuten wandelen naar het Deltion.
Overigens zou ik lijn 641 omnummeren naar lijn 140; een spitslijn. Ik denk de bus dan ook toegankelijker oogt voor niet-scholieren.

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Klaasje » Vr 13 Dec 2013, 17:04

Het zal de gemiddelde forens echt een rotzorg zijn wat voor nummertje er op die bus staat.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Meltrain » Za 14 Dec 2013, 11:21

Hmm, via http://www.ovregioijsselmond.nl/ kom je nog steeds uit op de wijzigingspagina van IJsselmond. :?
Zou die site ooit aangemaakt worden? :roll:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Edwin » Za 14 Dec 2013, 16:29

Meltrain schreef:Hmm, via http://www.ovregioijsselmond.nl/ kom je nog steeds uit op de wijzigingspagina van IJsselmond. :?
Zou die site ooit aangemaakt worden? :roll:

Zou
Lijn 145 Dronten – Swifterbant - Lelystad
Deze lijn geeft in Swifterbant voortaan aansluiting op lijn 146 van en naar Lelystad.

niet Emmeloord moeten zijn (komt van URL uit quote Meltrain).
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor flipje » Do 19 Dec 2013, 09:26

Michael 1988 schreef:
Edwin schreef:
Milco schreef:
ICE105 schreef:
Milco schreef:Zes bussen voor IJsselmond? En vreemd dat die niet de blauwe OV Regio IJsselmond-kleuren krijgen, maar een logo van Connexxion. :?

Volgens bronnen op de busfoto groep zouden ze maar tijdelijk voor IJsselmond zijn. Voor die paar maanden ga je niet dure fratsen uithalen.

Dat ze tijdelijk zijn, snap ik, maar waarom dan logo's van Connexxion en niet van OV Regio IJsselmond? :?

Omdat alleen de naam van de bieder anders was, maar alles nog gewoon door Connexxion wordt uitgevoerd -o-

Wat ik dan niet snap is waarom de bussen dan niet in de kleuren van Connexxion worden gespoten.

Uit het Utrecht topic, zet hier maar even neer ander raakt het wel heel erg offtopic.
Van de week een chauffeur gesproken welke met het volgende kwam: "De Van Hools rijden hier tijdelijk tot al het nieuwe materieel is binnen gekomen, daarna zullen ze overgaan naar Connexxion Tours en zullen worden ingezet op de scholierenlijnen".

Op dit moment vindt er een overgang plaats van Connexxion naar OV Regio IJsselmond, deze overgang is echter gespreid en zal eind mei afgerond moeten zijn. De huidige lijnnetkaarten en Connexxion info wat nog op/bij de halte's hangt wordt eind januari/begin februari vervangen, de nieuwe site zal ook ergens rond deze tijd online moeten komen.

Lijn 79 is nog steeds een ramp, Connexxion heeft aangegeven in overleg te gaan met de provincies om het probleem op te lossen. De verwachting is dat na de kers in de brede spits weer 'gewone' lijnbussen zullen worden ingezet.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Edwin » Do 19 Dec 2013, 12:17

In Almere hangt op de haltepaal onder de lijnsticker van 159 al wel een blauwe sticker van OV Regio IJsselmond. En ook in de abri's richting station Centrum hangt een halteverstrekstaat terwijl je op die haltes niet mag instappen -o-
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #3

Berichtdoor Edwin » Do 19 Dec 2013, 15:03

Even voor het materieel per lijn op onze Wiki, Milco kijkt ook af en toe ernaar, en misschien dat met nog meer "spotters" we de lijnpagina's completer krijgen.:
CXX 448 op lijn 149 (zo'n MB Sprinter toch).
CXX 3546 als lijn 11.
CXX 7802 (Duvedec) als lijn 674.
CXX 7813 (Duvedec) als lijn 681.
CXX 7824 (Duvedec) als lijn 663 en 674.
CXX 7825 (Duvedec) als lijn 681.
CXX 8404 als lijn 11.
CXX 8546 als lijn 74.
CXX 8618 als lijn 148.
CXX 9150 als lijn 345 ri. Lelystad (rit 1025). Keerde niet op lijn 148.
CXX 9163 en 9170 als lijn 141.
CXX 9164 en 9169 als lijn 71.
CXX 9164 als lijn 641.
CXX 9168 als lijn 141.
Remember to check-out with your ov-chipcard.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast