Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 730
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Do 23 Jan 2014, 14:52

flipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.


Gelukkig

Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Do 23 Jan 2014, 16:18

Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)

De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Do 23 Jan 2014, 18:12

Hopen maar dat er voldoende capaciteit is in de nieuwe bussen. Vooral voor lijn 71 is dit belangrijk.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Do 23 Jan 2014, 19:22

Misschien gaan op enkele drukke ritten van "normale" lijnen ook gelede bussen rijden?

Niet veel Citea's zijn dat. Is dat wel genoeg voor lijn 71, 141, 147, 148 en 345?

Maurice Hooikammer schreef:
flipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.


Gelukkig

Said no bus spotter ever. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Do 23 Jan 2014, 20:04

Bartjk schreef:
Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)

De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)

Wat maakt het eigenlijk uit dat een bus 1.000.000 km op de teller heeft staan? :?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jurre » Do 23 Jan 2014, 20:09

Denk aan afschrijving, onderhoudskosten, enz. enz.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Busfoto.nl » Za 25 Jan 2014, 04:02

Plaatjes van de Duvedecs en voormalige Gvu-schoolbussen alsmede nog wat ander spul gisteren op de foto gezet:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup

Kan iemand mij het nut vertellen van lijn 663? Stopt niet op station Zuid maar rijdt er wel langs. Gaat vervolgens rechtstreeks via de overbodige halte Roggebotsluis naar Dronten NS waar iedereen uitstapt. Die lui kunnen toch sneller en efficienter de trein in KampenZuid pakken?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Daniel » Za 25 Jan 2014, 09:14

Tja, de ouders zullen er wel voor betalen om een rechtstreekse schoolbus te hebben...

Hoewel die scholengemeenschap hemelsbreed best dicht op station Kampen Zuid gelegen is, is het nog een hele toer om daar te voet te komen bij gebrek aan een voetpad langs de meest rechtstreekse route. Enig alternatief is een behoorlijk eind omlopen. En voor dat kippeneindje op de bus stappen is natuurlijk ook niet heel efficiënt, zo'n lading scholieren inladen duurt zo'n beetje langer dan de rit naar Kampen Zuid.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 730
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Za 25 Jan 2014, 09:53

Die chauffeur in de 4632 kwam vroeger altijd met ouderenzwemvervoer naar Wezep met een groene Integro! Ik noem hem altijd 'Bach'!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Za 25 Jan 2014, 11:07

Leuke foto's.
Is al meer bekend over wanneer de nieuwe bussen in dienst komen?
Sommige scholieren reizen wel erg luxe als ze toevallig een ex-Interliner hebben. :mrgreen:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Za 25 Jan 2014, 11:47

Milco schreef:
Bartjk schreef:
Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)

De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)

Wat maakt het eigenlijk uit dat een bus 1.000.000 km op de teller heeft staan? :?

Bij de Almeerse zie je nog veel meer idd.. Dus wellicht.. :wink: Maar dat is geen zekerheid.
Meltrain schreef:
Maurice Hooikammer schreef:
flipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.


Gelukkig

Said no bus spotter ever. :)

Inderdaad. En hoewel ik tegenwoordig een stuk minder met bussen heb dan vroeger vind ik een Duvedec toch wel akelig leuk om te zien. Al heb ik ook wel goede ervaringen met die bussen.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Edwin » Za 25 Jan 2014, 15:24

Busfoto.nl schreef:Kan iemand mij het nut vertellen van lijn 663? Stopt niet op station Zuid maar rijdt er wel langs. Gaat vervolgens rechtstreeks via de overbodige halte Roggebotsluis naar Dronten NS waar iedereen uitstapt. Die lui kunnen toch sneller en efficienter de trein in KampenZuid pakken?

De 663 is een rit die eerst aan de 163 vast zat. Maar sinds drgl 2014 losgekoppeld is.
Bus blijft goedkoper voor de ouders dan een treinabo...
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Zo 26 Jan 2014, 15:06

Daarnaast is het de enige verbinding van de Roggebotsluis. Die halte daar was altijd heel druk door het nabijgelegen AZC waar niemand een auto had.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3231
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Ronald » Zo 26 Jan 2014, 21:09

Volgens mij stopt lijn 143 Kampen-Dronten daar ook nog.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor busburger » Zo 26 Jan 2014, 21:22

Maurice Hooikammer schreef:
flipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.


Gelukkig


Logisch en onvermijdelijk, maar hartstikke jammer (vond ook de chauffeur van de Duvedec die ik in december j.l. op een van de laatste dagen meemaakte waarop lijn 163 nog doorgaand tussen Lelystad en Kampen-Pieter Zandtschool reed). Hiermee verdwijnt ook het chassistype Volvo B10M(G) uit het reguliere OV in Nederland.

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Zo 26 Jan 2014, 21:52

Ik heb de Duvedec helaas nooit meegemaakt, ben te laat begonnen aan de businteresse. Zie 'm heel af en toe nog rijden op 674, maar deze lijn is alleen bedoeld voor scholieren die op Pieter Zandt zitten. Gelukkig lijkt de Mercedes Benz Citaro G er nog een beetje op qua interieur.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Zo 26 Jan 2014, 23:05

Nee hoor, iedereen mag meerijden met scholierenlijnen, mits je een geldig vervoerbewijs hebt. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Bartjk » Zo 26 Jan 2014, 23:11

Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Concessiscle IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Busfoto.nl » Ma 27 Jan 2014, 01:11

Schoolbussen zijn inderdaad OV, wordt ook gewoon met chipkaart gereisd.

Ik ben ook meegereden van Kampen naar Dronten: https://www.youtube.com/watch?v=obSseBwnnD4

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Ma 27 Jan 2014, 06:39

Oh, dan moet je wel daar op die school beginnen. Want alle andere haltes zijn uitstaphaltes, ipv de normale buslijnen waar je overal mag in- en uitstappen.
Ik dacht dat ook omdat zelfs de ex-GVU bussen propvol zitten. Gelukkig is Duvedec 9056 met oud interieur naar BRAM Amsterdam gegaan.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Busfoto.nl » Ma 27 Jan 2014, 10:34

R. Dronten stapten bij de Roggebotsluis ook drie lui in.

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Ma 27 Jan 2014, 12:43

Hasselt Scheepswerf geprobeerd, ik werd er direct eruit gezet. Dus daarom dacht ik dus dat oa lijn 674 alleen is voor scholieren van Pieter Zandt. Ook omdat de OV-chipkaart apparaat buiten gebruik was en dat je aan de chauffeur moet laten zien van je pas of zoiets.

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 730
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Ma 27 Jan 2014, 20:40

Bartjk schreef:Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.


Hier kan ik mij in vinden!

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Vr 14 Feb 2014, 17:48

Er was vandaag weer campagne van politieke partijen, mede om de 141 weer door te trekken naar Zwolle.
http://www.destentor.nl/regio/kampen/un ... -1.4220229

Verder zijn denk ik de meeste problemen op lijn 79 wel opgelost: de 7831 doet daar nu extra ritten op.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor busburger » Za 15 Feb 2014, 02:25

Maurice Hooikammer schreef:
Bartjk schreef:Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.


Hier kan ik mij in vinden!


Ach, ik zie het zo: je hebt bussen, die alleen maar hinderlijke herrie produceren, zoals bijvoorbeeld Ambassadors, en je hebt bussen waarvan het geluid en de trillingen je precies die "kick" geven waarmee je ervaart dat je met een èchte bus te maken hebt. Dát heb ik nou juist met die Volvo's uit vroegere jaren, waarbij de Duvedecs de laatsten van de B10M-generatie zijn, een type dat 20 jaar lang is geproduceerd en m.i. ver boven zijn (aanvankelijke) tijdgenoten uitstak.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast