Pagina 27 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 17:44
door Edwin
De nu nog groene Volvo's en ex-Hanzeliners Volvo's die nu nog in IJsselmond rijden, waar zouden die naar toe gaan? Almere kan op de spitslijnen 153 en 155 nog wel wat betere Volvo's kunnen gebruiken. Die er nu nog zijn, zijn niet veel meer...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 19:52
door Meltrain
Zijn alle Volvo's in de serie 5729 - 5748 inmiddels omgestickerd en van nieuwe stoelen voorzien?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 19:54
door Milco
Volgens mij wel. Ik heb een aantal bussen uit het begin van de serie zien rijden met vernieuwing (5729, 5730, 5731) en ook de bussen 5746 en 5747 hebben een nieuw interieur, dus ik neem aan alles wat daartussen zit en de 5748 ook.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 19:56
door Bartjk
Ja. De bussen zijn trouwens ook voorzien van een nieuw info scherm en wifi

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 19:59
door Milco
Werkt de wifi dan al? Bij mij werkt ie steeds niet. :(

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 20:03
door Bartjk
Ja. Op de login pagina staat alleen wel dat de wifi is aangeboden door de province noord-Holland :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 15 feb 2014, 20:08
door Milco
Ah joh, ze wilden toch fuseren met Flevoland, Utrecht en Noord-Holland :') :lol:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 11:01
door bjorn keith
Bij mij doet de wifi het goed! Afgelopen paar keren al mooi gebruik van gemaakt. :D

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 18 feb 2014, 20:48
door CX1000
Vandaag zag ik tijdens het hardlopen het taxibusje van lijn 79 richting Blauwe Hand rijden op de Ceintuurbaan in Meppel, niet veel later zag ik op die zelfde Ceintuurbaan een gelede bus op lijn 79 richting Blauwe Hand rijden. Wat zou hier de reden voor zijn geweest. (dit was omstreeks half 6)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 18 feb 2014, 21:17
door Bartjk
Ik had nog beloofd een foto te plaatsen van het nieuwe interieur van de bussen.
Afbeelding
in deze bus zat ten tijde dat de foto was gemaakt nog een oud scherm. Inmiddels hebben alle bussen ook een nieuw scherm gekregen die ook de verwachte aankomst op de eindhalte, reisberichten en de beveiligingscamera's weergeeft.

EDIT:
Hier ook nog ff ter vergelijkingsmateriaal een foto van het oude interieur:
Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 18 feb 2014, 21:32
door BrengMe
Ziet er mooi uit! :pos: Is zeker een verbetering te noemen!

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 06:37
door Erik1100
Ik vind het ook een verbetering, ik neem aan dat de nieuwe bussen ook allemaal dit interieur krijgen? Wel merken sommige mensen wel op dat die camera's steeds dat beeld weergeven.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 12:51
door deadlock
BrengMe schreef:Ziet er mooi uit! :pos: Is zeker een verbetering te noemen!
Wat is het verschil dan precies behalve de natte vloer in de oude situatie en gekleurde hoofdsteunen?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 12:57
door Suus
Vier rode stoelen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 13:39
door Meltrain
En het comfort van de stoelen. Nou ja, dat denk ik, want slechter dan die stoelen die er eerst zaten, kan bijna niet.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:36
door deadlock
Dat ziet er wat mij betreft uit als meer van hetzelfde. Kunststof met een velletje erover.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:42
door Bartjk
De beenruimte is er ook flink op vooruit gegaan btw.Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:44
door flipje
Het zijn echt andere stoelen:
Afbeelding

Verder zijn de voertuigen voorzien van WiFi en actuele reisinformatie (o.a. vertrekkende treinen ).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:46
door Erik1100
Maar zoals bekend zijn deze bussen niet echt geschikt voor de drukkere lijnen, heb al eens meegemaakt dat er eigenlijk niemand meer in de bus paste en dat dit ook werd aangegeven. (lijn 70)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 14:51
door Bartjk
Erik1100 schreef:Maar zoals bekend zijn deze bussen niet echt geschikt voor de drukkere lijnen, heb al eens meegemaakt dat er eigenlijk niemand meer in de bus paste en dat dit ook werd aangegeven. (lijn 70)
Nee. Dat idd niet. Geen enkele 12m eigenlijk. Er worden heel veel ritten wegbezuinigd maar van de nieuwe bussen zijn er maar zes 15m bussen. Terwijl de buslijnen over het algemeen goed tot vol bezet zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 16:13
door Nitein-Repart
Tegenwoordig een trend om luxeuse stoelen in bussen te plaatsen? Syntus Twente heeft ook al luxeuse stoelen in de bussen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 16:16
door BrengMe
Weet ik niet, maar het is zeker prettiger op de lange afstanden. Misschien is het wel een eis.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 16:40
door Nitein-Repart
BrengMe schreef:Weet ik niet, maar het is zeker prettiger op de lange afstanden. Misschien is het wel een eis.
In Twente zijn er nauwelijks buslijnen die langer dan een uur tussen punten rijden waar significante reizigersaantallen zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 17:15
door Bartjk
Nog nieuws?
Ik had van een chauffeur vernomen dat de eerste groep nieuwe bussen deze maand instroomt. De bussen zullen in 3 groepen instromen.
De website van ov regio ijsselmond verwijst nu trouwens door naar een niet bestaande pagina, per ongeluk verwijderd of bezig met een nieuwe (eigen) website?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 18:39
door Erik1100
Ik merk wel op dat de VDL Berkhof Ambassadors zijn verdwenen, er doen alleen maar Volvo 8700 en Citaro's dienst op de lijnen.