Concessie IJsselmond 2014-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Zonnig » Ma 10 Mar 2014, 10:39

Ik ben van mening dat lijn 345 Lelystad - Emmeloord er niet op vooruit is gegaan met XX, sterker nog de 345 is er behoorlijk op achteruit gegaan. De bussen zijn regelmatig te laat / niet schoon / hebben niet dat comfort dat je van een snelwegbuslijn mag verwachten.

Ze hadden beter de 315 (Arriva) door kunnen laten rijden als Q-liner naar Lelystad.
Dat scheelt een overstap en is comfortabeler.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Etienne » Ma 10 Mar 2014, 11:16

En precies dat laatste is nou juist de reden waarom de 345 in het leven geroepen is. Vanaf Lelystad ben je namelijk met de trein eerder in Groningen.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Klaasje » Ma 10 Mar 2014, 21:18

En de trein is nog goedkoper ook. Met 40 % korting zeker.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor busburger » Di 11 Mar 2014, 00:30

De huidige businzet op lijn 345 is tijdelijk. Als ik het goed begrepen heb, komen er binnenkort 15-meter-VDL Citea's voor deze lijn. Of ik daarmee liever zal reizen dan met de huidige bussen (meestal Volvo 8700's), betwijfel ik sterk. De Mercedes Integro's waarmee ARRIVA reed, zijn comfortabel, maar hebben geen lage vloer, en dat wordt op lijn 345 waarschijnlijk niet meer geaccepteerd door de provincie.

Dat er meer vertraging is dan voorheen, zal wel te maken hebben met de koppeling aan lijn 148 van/naar Harderwijk en de korte keertijd te Emmeloord ten opzichte van de vorige dienstregeling. Bij de vorige dienstregeling zou het een bus hebben uitgespaard als de lijnen 315 en 345 te Emmeloord onderling gekoppeld waren gebleven (allebei ARRIVA). Maar dat mocht blijkbaar niet vanwege vermeende NS-belangen (denk ook aan de verbinding tussen Lelystad en Heerenveen).

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jurre » Di 11 Mar 2014, 14:27

De 15 meter Citea's zijn prima bussen. Snel en comfortabel. Ik weet zeker dat die bus eerder weg is van het stoplicht dan auto's naast hem.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Di 11 Mar 2014, 19:45

Waarom zou een lijn 345 wat gemiddeld nog geen 10 reizigers per rit heeft een bus van 15 meter nodig hebben?

Milco
Berichten: 3578
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Zo 16 Mar 2014, 16:02

Per zondag 6 april gaat lijn 160 alsnog naar Amersfoort Vathorst rijden. Aankomst daar is om :53, vertrek om :57. De tijden op het ongewijzigde traject, zijn met enkele minuten verschoven.

Wat zal de route van lijn 160 worden? N301 - A28 - Verbindingsweg - Boerderijenboulevard - Laakboulevard - keren bij rotonde - Station Vathorst? Vanaf Nijkerksluis doet lijn 160 er 13 minuten over naar Vathorst, maar is dit wel te redden? Van Nijkerkersluis naar station Nijkerk doet ie er al zo'n 8 tot 10 minuten over...

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe bussen, maar ik blijf me verbazen over het feit dat er maar 6 15-meter bussen komen... :? Ze hadden beter de 14 ex-Hanzeliner bussen (5685-5698) de huisstijl van OV Regio IJsselmond kunnen geven, het zijn naar mijn mening goede en comfortabele bussen.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Mar 2014, 17:18

Milco schreef:Wat zal de route van lijn 160 worden? N301 - A28 - Verbindingsweg - Boerderijenboulevard - Laakboulevard - keren bij rotonde - Station Vathorst?

Een andere route is er niet vanaf de Nijkerkersluis :wink:

Vanaf Nijkerksluis doet lijn 160 er 13 minuten over naar Vathorst, maar is dit wel te redden? Van Nijkerkersluis naar station Nijkerk doet ie er al zo'n 8 tot 10 minuten over...

Die route naar station Nijkerk gaat natuurlijk wel via tragere wegen, je wint vast wel wat met dat stuk via de A28. Alleen schijnt de ring van Vathorst in de spits vast te staan en is het stuk tussen de Verbindingsweg en station Vathorst busbaanloos, dus op de terugweg naar Almere zou wel wat vertraging kunnen optreden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3578
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Zo 16 Mar 2014, 17:23

Dat er geen andere route is, wist ik niet, ik dacht misschien is er nog ergens een busbaan of zo. ;)

Over een eventuele file: gelukkig is de route langs de Eemhof vrij rustig qua verkeer dus daar kan dan even het gas ingetrapt worden.:lol:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Mar 2014, 17:25

Een busbaan voor een bus die (nog) er niet is? :mrgreen: Alles van Nijkerk naar Vathorst (Hooglanderveen) gaat via de Nijkerkerstraat en dan de tunnel door, maar qua rijtijd valt een route dwars door Nijkerk al snel af :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Zo 16 Mar 2014, 18:27

Ik weet niet of er een verbinding is / komt tussen de Oeverweg en Lovink, maar anders lijkt me dat een snellere route.
Of lijn 160 moet aan het eind van de Oeverweg eindigen (hier)?
Vermoedelijk ziet die weg er tegenwoordig wel anders uit?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Milco
Berichten: 3578
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Milco » Zo 16 Mar 2014, 18:48

Daar heb ik dan geen idee van, maar ik vind wel dat de bus aardig wat omwegen en (onnodige) bochten moet maken om vanaf de A28 op station Vathorst uit te komen.

Daarnaast vind ik het ook vrij opvallend dat deze wijziging eerst in december zou plaatsvinden, de nieuwe dienstregeling stond zelfs op www.connexxion.nl, later is dat weer teruggedraaid nog voor de ingang van dienstregeling 2014 en nu gaat de 160 ineens alsnog naar Amersfoort rijden. Misschien heeft dit iets met de infrastructuur te maken of zo, of zou hier een andere reden voor (kunnen) zijn?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Mar 2014, 19:46

@Meltrain: De situatie rondom de Oeverweg is in elk geval niet meer zoals het er op Google Streetview uit ziet want toen was men daar nog druk aan het bouwen en inmiddels is de boel in die omgeving al behoorlijk definitief. Voor de details kan ik wel een keer een kijkje gaan nemen daar...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Erik1100
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 29 Jan 2009, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erik1100 » Zo 16 Mar 2014, 20:58

Lekker bezig met bezuinigingen: lijn 70 reed vandaag met een grote bus, ipv een kleine bus. Zal vast te maken hebben met de steeds grotere drukte van toeristen in Giethoorn.

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jurre » Ma 17 Mar 2014, 21:40

Wat is een 'kleine bus' in de concessie IJsselmond?

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 785
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor flipje » Ma 17 Mar 2014, 21:41

Taxibusje van CTS :wink:

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jurre » Ma 17 Mar 2014, 21:48

Waardeloos. Taxibusjes mogen wat mij betreft geen OV genoemd worden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Ma 17 Mar 2014, 22:45

Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

CamilleKreemers
Berichten: 2327
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 18 Mar 2014, 13:41

Meltrain schreef:Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)

Hij zou ze laten vervallen denk ik

CX1000
Berichten: 147
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: City of Meppel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor CX1000 » Di 18 Mar 2014, 16:27

Taxibusjes die eruit zien als ov bussen. (dus in de huisstijl en met lijnfilm e.d.)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Suus » Di 18 Mar 2014, 16:29

Ik zou de taxibusjes paars verven met rood-zwarte lieveheersbeestjes erop, dan noem je het "lieve heer busjes" speciaal voor de zondagsdiensten :mrgreen:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Erno-BE » Di 18 Mar 2014, 16:43

Bee schreef:Ik zou de taxibusjes paars verven met rood-zwarte lieveheersbeestjes erop, dan noem je het "lieve heer busjes" speciaal voor de zondagsdiensten :mrgreen:

Dat mag ook met Optares gaan gebeuren 8-)

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Jurre » Di 18 Mar 2014, 18:11

CamilleKreemers schreef:
Meltrain schreef:Wat is dan jouw oplossing voor ritten / lijnen waar maar weinig reizigers gebruik van maken? :)

Hij zou ze laten vervallen denk ik

Nee, ik sluit me aan bij onderstaande reactie.
CX1000 schreef:Taxibusjes die eruit zien als ov bussen. (dus in de huisstijl en met lijnfilm e.d.)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor Meltrain » Di 18 Mar 2014, 21:18

Dus alsnog taxibusjes. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

CX1000
Berichten: 147
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: City of Meppel
Contact:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Berichtdoor CX1000 » Di 18 Mar 2014, 21:54

Maar wel fatsoenlijker!


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast