Pagina 31 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 20:39
door Etienne
In de toekomstige planning zouden qua Volvo's alleen de 5729 - 5748 moeten blijven rijden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 20:55
door Meltrain
In de nieuwe dienstregeling op de site van Connexxion rijdt lijn 79 nog steeds slechts t/m Blauwe Hand en niet naar Giethoorn.
flipje schreef: Wat me vandaag opviel op OV Zoeker is dat er alleen maar Volvo's uit de 5729-5748 serie dienst deden in IJsselmond (+ de 3547 en CTS 403).
Wat is de CTS 403 voor bus?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 20:58
door Erik1100
De 3549 reed inderdaad nog ritten, ook deze bus was vrijwel vol. Vaak ben ik al wat later thuis, door de hordes toeristen, maar vandaag was het de eerste keer dat ook alle zitplaatsen vol zaten en mijn rit was niet eens zo vol als op de foto.

De 403 is één van de Mercedes Sprinters, die voorheen als 9999 werd aangegeven.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 21:01
door Daniel
@Bartjk: Als je twee foto's al als reportage ziet wellicht wel :P En dan is er eentje nog nieteens zoals ik 'm eigenlijk gewild had, want door de doorgegeven vertraging vanaf lijn 70 aan 71 was ik even gaan kijken wat er op de 74 reed in Hasselt. Echter bleek de 71 er zo'n 8 minuten van de +16 uitgereden te hebben, dus was ik nog niet terug op het plekje waar ik 'm had willen vastleggen toen 'ie eraan kwam.

Terug van Hasselt naar Zwolle ging zo snel (wind mee :P ) dat het te lang zou duren om onderweg nog ergens een passerende 71 op te wachten.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 21:02
door flipje
Meltrain schreef: Wat is de CTS 403 voor bus?
Voormalig taxibusje van Connexxion Taxi Service. Doet normaal dienst op lijn 79 samen met de 402 of is 's avonds en op zaterdag te vinden op lijn 74. De 403 reed vandaag op de stadsdienst in Kampen welke flink is ingekort door Sail.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 19 apr 2014, 21:07
door Erik1100
Deze reden eerst ook op lijn 70 op zondag, in de winter lukte het me nog om het hele ritje Zwartsluis-Steenwijk als enige passagier te reizen, ook ben ik de eerste reiziger van lijn 70 van OV Regio IJsselmond.
Ik hoop echt dat ze weten van wat ze doen, met (vrijwel) alleen 12-meter bussen met deze hordes toeristen en drukte in de winter.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 20 apr 2014, 21:11
door flipje
De Crossways zijn gearriveerd en staan op dit moment op een industrieterrein in Swifterbant.

Foto's hier.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 20 apr 2014, 22:26
door Bartjk
Mooi. Zo te zien zal het waarschijnlijk nog maar 1-2 weken duren voordat ze in dienst komen. Misschien samen met de nieuwe dienstregeling?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 10:52
door Jelmer
op de foto's is er ook nog maar 1 van een kenteken voorzien

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 11:23
door Meltrain
Ik vind het best mooie bussen, maar ik vind de voorkant zo saai en eentonig. Als daar ook het logo van OV Regio IJsselmond had gestaan, was het al een stuk beter geweest.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 12:52
door Jelmer
Op http://bus.voertuig-zoeker.nl/iveco/cro ... w-entry/-/ staan er sinds vrijdag zes genoemd:

Kenteken Datum eerste toelating Laatst bijgewerkt
33-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20
35-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20
37-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20
39-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20 (is de 5505)
42-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20
44-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 21 apr 2014, 15:05
door flipje
via: https://www.facebook.com/willem.brouwer.54/photos_all

Interieurfoto's:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
En foto's van de buitenkant:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
Aan het begin van deze week krijgt elke stalling 1 Crossway voor instructie. Aan het einde van de week/begin volgende week wordt resterende vloot verdeelt over de stallingen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 22 apr 2014, 08:22
door Somoht
Zag een Iveco in dienst op lijn 148 richting Harderwijk.

https://twitter.com/somoht/status/45848 ... 92/photo/1

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 22 apr 2014, 09:52
door Bartjk
Dat moet dan op de extra spits rit zijn geweest. Nu zie ik hem niet meer op ov zoeker. Op die rit worden altijd veel verschillende bussen ingezet

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 22 apr 2014, 16:44
door Erik1100
Lijn 79 naar Giethoorn is alweer gecanceld, de stickers zijn van de palen gehaald..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 22 apr 2014, 18:02
door G.C.M
De OVregioIjsselmond bus 5507 mocht vandaag niet uitrijden, alleen de chauffeur was niet op de hoogte.
de nieuwe bussen mogen pas rijden met de gewijzigde dienstregeling op 4 mei.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 22 apr 2014, 18:49
door G.C.M
42-BDT-3 15-04-2014 2014-04-20(is 5507)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 13:55
door Jelmer
gisteren zijn er weer een Irisbussen ingeschreven:
45-BDT-5 22-04-14 23-04-14
46-BDT-5 22-04-14 23-04-14
47-BDT-5 22-04-14 23-04-14
48-BDT-5 22-04-14 23-04-14
49-BDT-5 22-04-14 23-04-14
50-BDT-5 22-04-14 23-04-14
51-BDT-5 22-04-14 23-04-14
53-BDT-5 22-04-14 23-04-14

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 apr 2014, 13:19
door flipje
De nieuwe Citea's zijn ook klaar :D !
via https://www.facebook.com/geert.fokkens/photos
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 apr 2014, 13:26
door Milco
Zien er ook mooi uit! :pos: Die gaan toch op de gekoppelde 148-345 rijden?
Wel blijf ik het jammer vinden dat het er maar zes zijn, überhaupt dat er maar zes 15-meterwagens vind ik een misser, maar goed... :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 apr 2014, 17:11
door flipje
Milco schreef:Zien er ook mooi uit! :pos: Die gaan toch op de gekoppelde 148-345 rijden?
Wel blijf ik het jammer vinden dat het er maar zes zijn, überhaupt dat er maar zes 15-meterwagens vind ik een misser, maar goed... :')
Wat ik heb begrepen (ruim 2 maanden terug / kan inmiddels weer anders zijn!) is dat ze gestald zullen worden in Emmeloord en voornamelijk ritten zullen maken op lijn 141/641/71 wat in de spits ook wel echt nodig is!

Op de vraag waarom het er maar 6 zijn, is er meer 'groter' materieel nodig? Er is nu duidelijk een overschot aan te groot materieel in IJsselmond = alles behalve efficiënt!

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 apr 2014, 19:09
door Bartjk
eeehm. Ja! Zeker sinds 12 december 2012 toen de dienstregeling enorm is versoberd zijn ze hard nodig. In de spits kan het net met een 12 meter bus. Eventuele niet vaste reizigers en vele lijnen moeten dan mensen laten staan, buiten de spits zijn de bussen ook zeker wel vol genoeg om rendabel te zijn (geld niet voor alle lijnen). Ik had zeker wel 15m bussen willen zien op de lijnen 147, 148 en 163 voor de ritten die op lijn 663 aansluiten. Voor de lijnen buiten lelystad/dronten weet ik niet wat de bezetting is. Lijn 141/641/71 hebben die bussen idd ook nodig. ik denk dat 15 van die bussen beter was geweest (in plaats van 15 crossways dan)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 24 apr 2014, 23:17
door Hans
Er is nogal een verschil in tussen wat de gemiddelde hobbyist wil zien en daadwerkelijk verantwoord/nodig is.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 25 apr 2014, 14:33
door G.C.M
Vandaag zijn de eerste 2 VDL's binnengekomen bij onderhoudsplaats Connexxion Lelystad, Foto's volgt later

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 25 apr 2014, 16:06
door G.C.M
Hierbij de foto van de 2e bus die onderweg was naar de onderhoudsplaats van Connexxion in Lelystad : https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater