Pagina 33 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 29 apr 2014, 17:17
door Erik1100
Ik zit momnteel in de 5505 en er zijn inderdaad 41 zitplaatsen met 2 klapstoelen. De Iveco geeft een heel ander gevoel dan de volvo 8700. Ook zitten de stoelen nog beter door een diepere zitting.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 29 apr 2014, 17:53
door Uufje
Ik heb vandaag ook in een Crossway gezeten op lijn 141, hij rook nog helemaal nieuw van binnen :). Ik had wel het idee dat de deuren langzaam open gingen, maar daar kunnen we hopelijk wel mee leven :P

Leuk om te zien dat de nieuwe bussen nu instromen. Ik heb wel genoeg gehad van sommige van die oude barrels de laatste jaren (al zal ik de Hanze- en Interliners wel missen).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 29 apr 2014, 19:00
door flipje
Meltrain schreef:De ex-GVU geledes en een aantal Interliners blijven in dienst op de scholierenlijnen, toch?
Ja, scholierenlijnen + versterkingsritten

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 29 apr 2014, 19:01
door Daniel
Meltrain schreef:De ex-GVU geledes en een aantal Interliners blijven in dienst op de scholierenlijnen, toch?
De ex-GVU Van Hools zitten bij Connexxion Tours en blijven voor de scholierenlijnen, maar het schijnt wel dat de ex-GVU Citaro's die ook in IJsselmond gereden hebben er uiteindelijk uitgaan en vervangen worden door de langere Citea's die er gaan komen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 11:23
door flipje
Vanochtend op ovzoeker waren er aardig wat Iveco's actief (15 in totaal). Uit de 5600 serie reden alleen de 5684. xx85, xx87, xx90 en xx92 nog rond in IJsselmond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 19:21
door Bartjk
Vandaag in eentje gezeten. Bussen zitten heel erg goed. De stoelen kun je haast vergelijken met die van een touringcar omdat er ook in de rug zitting een zacht kussen zit :mrgreen:
Verder zijn er aan de rechter (instap) kant usb opladers voor je smartphone of tablet. Deze kun je herkennen aan de zwarte kastjes met blauwe lichtjes.
De bussen roken voor de rest gloedje nieuw en de stoel voor me zat zelfs nog deels in het plastic :lol:
Goeie busjes dus :pos:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 01 mei 2014, 10:08
door Nitein-Repart
Denk ook dat het een positieve ontwikkeling is dat OV-autoriteiten comfortabeler interieur eisen. Op de Veluwe, Midden-Overijssel en Twente hebben de bussen ook een comfortabeler interieur.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 00:40
door Pim-AllianceB95
In Groningen hadden we dat ook... Tot Q-link kwam :P

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 03 mei 2014, 00:44
door flipje
Vandaag als reiziger voor het eerst kennis gemaakt met de Crossway's, het zijn geweldige bussen. Qua rijcomfort vind ik ze vergelijkbaar met de ex-interliners Volvo's. Heb nog wel wat kritiekpunten: de deuren gaan te langzaam open en ik mis de stopknop aan de raamzijden.
Al met al kan/mag de reiziger blij zijn met zulke geweldige bussen!

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 13:01
door Roelof88
Met de nieuwe dienstregeling keren de buslijnen 70, 75 en 76 in Steenwijk niet meer op zichzelf (in ieder geval in de daluren).

Lijn 76 --> lijn 70.

Lijn 75 --> lijn 76.

Lijn 70 --> lijn 75.

Als voorbeeld een route die met dezelfde bus wordt gereden:
76 vertrektijd in Marknesse 11:31
76 aankomsttijd in Steenwijk 12:25
70 vertrektijd in Steenwijk 12:26
70 aankomsttijd in Zwartsluis 12:56
70 vertrektijd in Zwartsluis 13:03
70 aankomsttijd in Steenwijk 13:34
75 vertrektijd in Steenwijk 13:35
75 aankomsttijd in Marknesse 14:00

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 16:20
door jesperhaverkamp
Om die keringen mogelijk te maken zijn de ritten van lijn 75 vanuit Steenwijk met een half uur vervroegd. En lijn 70 heeft nu een ruimere overstap op de trein. Jammer, het sloot zo mooi naadloos aan. En de aansluitingen van lijn 75 en 76 op de trein blijft waardeloos (maar kan ook niet anders als je in De Blesse aansluiting wil blijven bieden op lijn 17 naar Wolvega).

In ieder geval creatieve kering bedacht door Connexxion. Hoop wel dat die nieuwe website snel komt en dat het geen ander kleurtje van de gewone Connexxion site is (à la Breng & Hermes)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 16:58
door mb90
Vandaag rijden er ook een aantal Citea's rond. De 4313, 4315 en 4317 op lijn 141, de 4312 op lijn 71 ter vervanging van een Citaro G. Daar rijdt lijn 71 overigens volledig mee met ook de 9152 daarbij. Om het ex-GVU circus compleet te maken rijdt de 4636 op lijn 141. Foto's volgen nog in een verslagje.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 17:14
door Michael
Voor de geïnterresseerden: De 4314 staat met schade in Apeldoorn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 17:15
door Bartjk
Wat voor een schade? En weet je hoe dit is gebeurd?
zonde zo vroeg al...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 17:17
door Michael
De schade is gelukkig niet zo heel groot. Alleen een schortplaat die eraf is gereden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 17:26
door BrengMe
jesperhaverkamp schreef:Hoop wel dat die nieuwe website snel komt en dat het geen ander kleurtje van de gewone Connexxion site is (à la Breng & Hermes)
Ga daar maar niet van uit. Zal wel gewoon dezelfde worden met andere kleuren (als die nog komt).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 18:54
door Pim-AllianceB95
Zojuist een ritje op lijn 71 gemaakt met de 4312, bus kraakte helaas her en der al en de rugleuning was in ieder geval niet zacht (zoals iemand constateerde bij de Crossways), maar precies hetzelfde als de Volanswagens van Veolia.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 21:12
door G.C.M
Ik heb vandaag ook een ritje gemaakt met Citea 4317 en ik heb inderdaad hetzelfde meegemaakt als Pim, maar ik vind de bus wel stiller dan een andere VDL, maar ik ga liever voor een Iveco.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 22:25
door flipje
@MB90 toevallig ook foto's gemaakt rond 1 uur in Hasselt?

Redelijk chaotisch vandaag op lijn 71, mede (na verluidt) door een klapband van een Citaro G in Zwolle in combinatie met zeer veel festivalgangers naar Zwolle was het behoorlijk improviseren.

@Roelof88 sinds de nieuwe dienstregeling in december 2013 zijn bijna alle lijnen in IJsselmond aan elkaar gekoppeld. Alleen enkele lijnen binnen (doordeweeks) het kernnet keren nog op zichzelf.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 05 mei 2014, 22:28
door mb90
Ja klopt, ik stond rond 1 uur in Hasselt. Van 12:40 uur tot 13:15 uur, daarna wachtend op lijn 71 naar Emmeloord die dus pas heel laat kwam. Het fotoverslag van mijn ritten door IJsselmond komt zo online.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 06 mei 2014, 07:07
door Erik1100
Nou, volgens OV-radar doet men nog geen afstand van de duvedec's: de 7810 en 7824 doen dienst op de 674 en de 641.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 06 mei 2014, 15:49
door G.C.M
Zolang de 14,5 mtr volvo's nog tussen Zevenaar en Wehl/Doetinchem rijden is er niets anders dan duveldec's

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 06 mei 2014, 16:15
door Meltrain
Via OV Zoeker zie ik dat op de lijnen 71 en 141 ook behoorlijk veel gelede Citaro's rijden. En de 4313 mag op één van zijn eerste dagen gelijk een uitstapje maken naar Noordscheschut. :P

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 06 mei 2014, 16:22
door Maurice Hooikammer
De 4315 rijdt op de 681 ...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 06 mei 2014, 16:27
door flipje
De 4312, 4317 en 4316 (welke niet is te zien op ov- radar/zoeker) deden vandaag dienst op de 71 afgewisseld met Citaro's.
Op lijn 79 heeft de gehele dag een Crossway gereden.