Pagina 36 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 17:11
door fogeltje
OK, ik weet niet wat de kleuren van IJsselmond zijn, maar ik vond de site iets anders ogen dan de normale CXX website. Want bij CXX, net zoals Hermes en Breng, heb je op de startpagina al een geïntegreerde planner staan terwijl die IJsselmond site dat niet heeft, dus ik dacht dat ze het toch iets hadden aangepast. Ook vond ik hem qua kleur niet zo als CXX ogen, maar dat kan aan mij liggen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 17:43
door Bartjk
Dat is gewoon een pagina op de connexxion site (deze: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... lmond/1566). Het is gewoon een doorgelinkte versie daarvan

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 20:06
door Roelof88
Klachten busvervoer Noordwest Overijssel blijven zich opstapelen

De marktwerking in het openbaar vervoer lijkt ten koste te gaan van busreizigers in de buitengebieden van Overijssel. Sinds de provincie bezuinigingen heeft doorgevoerd in het Overijsselse openbaar vervoer, neemt het aantal klachten toe.

Het gaat nog niet eens zozeer om de extreem lange wachttijden, maar bussen rijden haltes voorbij, zetten reizigers zomaar ergens uit of komen helemaal niet. Reizigers voelen zich daardoor niet meer serieus genomen.

Bron: RTV Oost, 28 mei 2014
Lees verder + filmpje

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 20:36
door Erik1100
Ik ben door deze aanpassing ook te laat op school, gelukkig is het maar 5 minuten. Heb laatst echter in de laatste rit van Steenwijk naar Zwolle (9:24) gegaan en er waren hoogstens maar twee andere reizigers. Vandaag was de 70 op de normale tijd bijna vol. Soms zijn veranderingen goed, andere keren niet.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 21:31
door flipje
Het probleem even wat nuanceren.

Zoals RTV Oost in het filmpje laat zien gaat het om lijn 70 en lijn 79.
Sinds 8 december 2013 rijdt lijn 70 alleen nog in de spits van/naar Zwolle, in de daluren rijdt deze alleen nog tussen Steenwijk en Zwartsluis > waar aansluiting wordt geboden op lijn 71.
Tot zover nog geen probleem..

Maar door de strakke halfuursdienst die lijn 70 nu rijdt tussen Steenwijk en Zwartsluis kan bij de Blauwe Hand nog maar in 1 richting aansluiting worden geboden op lijn 79 naar Meppel. De oplossing waarmee Connexxion kwam was de inzet van taxibusjes van CTS zodat lijn 79 aansluiting kon bieden in beide richtingen (Blauw Hand lijn(en) 70 en de treinen in Meppel). Het probleem wat volgde is dat de capaciteit van deze busjes onvoldoende is voor in de spits, reizigers werden bij het beginpunt al achtergelaten omdat het busje al vol zat.

Sinds maandag 5 mei rijdt er weer een grote bus op lijn 79 welke alleen nog aansluiting geeft op de bus naar Steenwijk. Met een zeer/te ruime overstaptijd van 12 minuten.

Om het nog wat fijner te maken, er wordt flink aan de weg gewerkt in NW-Overijssel wat zorgt voor veel omleidingen, vertragingen en continu falende aansluitingen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 21:52
door Meltrain
Maar waarom zou een taxibusje wel aansluiting kunnen bieden en een gewone bus niet? :?
Je maakt mij niet wijs dat een taxibusje zo veel sneller rijdt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 22:21
door flipje
De dienst werd met 2 busjes uitgevoerd :wink:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 28 mei 2014, 22:57
door Meltrain
En met twee gewone bussen rijden kan niet?
Als ik Frans F moet geloven is 90% van de kosten toch het loon van de chauffeur, dus moet het niet (veel) uitmaken of er een normale bus of een taxibusje rijdt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 29 mei 2014, 10:10
door flipje
De taxibusjes werden bestuurd door chauffeurs van Connexxion Taxi Service, waarvan het loon vele malen lager zal zijn dan een 'normale' buschauffeur.
Twee bussen is overkill, lijn 79 is namelijk een van de zwakste lijnen in IJsselmond (zo niet de zwakste), daarom is Connexxion ook gaan experimenteren met deze lijn om toch nog een redelijk verbinding te kunnen bieden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 31 mei 2014, 09:21
door Frans F
Vele malen lager? Jij denkt serieus dat een buschauffeur drie of vier keer zoveel verdient als een chauffeur van een taxibusje?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 31 mei 2014, 22:26
door Meltrain
Volgens mij valt een chauffeur van een taxibedrijf zelfs onder de OV CAO op het moment dat hij een lijndienst rijdt en moet dan ook als zodanig betaald worden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 11:52
door Erik1100
Ik zit nu in een lege 4312 net voor Zwartsluis. De Citea's rijden op de 70 als deze niet gekoppeld is met de 75/76.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 13:57
door Frans F
Meltrain schreef:Volgens mij valt een chauffeur van een taxibedrijf zelfs onder de OV CAO op het moment dat hij een lijndienst rijdt en moet dan ook als zodanig betaald worden.
Nee, hoor. Zelfs de buschauffeurs op 12-18m bussen zoals die van Juijn die voor Arriva rijden worden betaald volgens de touringcar CAO. Die mensen zijn immers in dienst van touringcarbedrijf Juijn. Ook de chauffeurs van de touringcarbedrijven die voor NS vervangend vervoer rijden bij werkzaamheden worden niet volgens de NS CAO betaald.

Iets anders is als de buschauffeur als tijdelijke of parttime werknemer rechtstreeks door de busmaatschappij wordt ingehuurd, dan zijn ze werknemer van de vervoerder en worden volgens de CAO streekvervoer betaald .

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 19:37
door Erik1100
Allemaal blauw: Afbeelding
De 9149 en de 9170 stonden er als buitenbeentjes bij. De Duvedecs zijn verdwenen, de vorige keer stond de 7831 hier nog.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 01 jun 2014, 20:12
door BrengMe
Erik1100 schreef:Allemaal blauw ...
... behalve de Connexxionvlag :lol:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:36
door flipje
Iemand de 4314 al gespot? Of is het al over en uit met deze Citea?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 10 jun 2014, 18:33
door Erik1100
Gisteren deed er nog eentje dienst op de 345.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 10 jun 2014, 19:02
door flipje
Was dat niet toevallig de 4317? (A)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jun 2014, 06:21
door flipje
Gevonden! 4314 reed vanochtend op lijn 71.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jun 2014, 12:07
door Michael
De 4314 is later in dienst gekomen omdat deze met schade in Apeldoorn stond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jun 2014, 22:39
door Michael 1988
Meltrain schreef:En met twee gewone bussen rijden kan niet?
Als ik Frans F moet geloven is 90% van de kosten toch het loon van de chauffeur, dus moet het niet (veel) uitmaken of er een normale bus of een taxibusje rijdt.
Fout. De kosten van de loon is 40 tot 60 % (heb het hier al ergens anders ooit eerder vermeld). Ik weet ook niet hoe iemand op de 90 % komt, maar dit klopt niet en anders is de persoon een heleboel factoren (denk aan monteurs, onderhoud, stalling, verkeersleiding enz.) vergeten en alleen maar gerekend met benzine en chauffeur.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jun 2014, 22:46
door NintendoC
Wat voor schade had de 4314 dan? Foto's?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 12 jun 2014, 12:41
door Michael
De schortplaat aan de linkerzijkant en dan achteraan was eraf gereden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 12 jun 2014, 20:07
door Jurre
Vanmiddag kwam ik de 4315 tegen als lijn 641 op de Hanzelaan in Zwolle. Normaal rijden ze altijd via de Koggelaan, wat ook een stuk praktischer is aangezien je daar geen last hebt van geparkeerde auto's en overstekend wild.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 18 jun 2014, 15:58
door Erik1100
Ik kan in ieder geval zeggen dat de duvedec's weer terug zijn op de scholierenlijnen van Pieter Zandt. De 7802, 7807 en de 7823 deden hier vandaag dienst.