Pagina 40 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 16:42
door jesperhaverkamp
Nee, ik denk ook dat het niet heel veel meer wordt dan dit. Had stiekem gehoopt dat het toch iets mooiers zou worden dan de standaar breng / hermes overlay. Wat zou Connexxion voor website bedacht hebben als ze wel in Utrecht hadden mogen rijden? Die U-OV website is wat mij betreft echt één van de betere OV-websites. Zou Connexxion voor Utrecht gewoon een gele Connexxion website gebruikt hebben?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 16:44
door regenmaker
Ik wil niet veel zeggen maar:Website Qbuzz GD, Website Qbuzz ZO Friesland, Website U-OV. Ze doen het allemaal hoor :P

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 16:47
door jesperhaverkamp
Ja, klopt. Vraag me wel af of qbuzz een nieuwe website kreeg en daarvandaan U-OV heeft opgezet of dat het andersom ging. Eigenlijk zou Connexxion (en dus meteen ook Hermes, Breng en IJsselmond) ook wel eens een nieuw, verfrissende website kunnen gebruiken. Had gehoopt dat ze dat met de OV IJsselmond website zouden doen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 17:04
door Roelof88
De website van Qbuzz is gemaakt in samenwerking met het OV-bureau Groningen-Drenthe. Zie hier.

De website van Connexxion is volgens mij in 2011 voor het laatst vernieuwd.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 19:27
door Daniel
jesperhaverkamp schreef:Het begin is er, zullen we maar zeggen. *O*

Maar dat blauw staat best goed
Alleen die Syntus-bus op de foto in de kop... :lol: OV Regio IJsselmond heeft immers geen Ambassadors :P

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 11 okt 2014, 20:30
door Meltrain
Ja. Zo te zien is dat ook station Deventer. :P
En bij de bussen van OV Regio IJsselmond staat aan de rechterkant "Flevoland" en aan de linkerkant "Overijssel" en op deze foto staat "Overijssel" aan de rechterkant. :mrgreen:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 13 okt 2014, 16:27
door Maxim
Is inderdaad een stockfoto(!) van Syntus :')

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 16:41
door flipje
Foto is inmiddels vervangen (A) :D

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 17:31
door Milco
De nieuwe lijnnetkaart van 2015 staat al op de website http://www.ovregioijsselmond.nl.

http://ovregioijsselmond.nl/data/upload ... 202015.pdf

Weinig schokkende routewijzigingen zo te zien, alleen de 146 die naar Dronten rijdt, de 145 die ingekort wordt tot Lelystad - Swfterbant en lijn 345 die het nummer 140 krijgt (waarom niet ook gewoon 148? -o- )

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 17:51
door flipje
Mooi dat de doorgaande lijn Emmeloord - Dronten v.v. weer terug keert

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 18:49
door flipje
Jammer dat ze de enige buurtbuslijn (506) niet meer erkennen bij Connexxion..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 18:49
door Daniel
flipje schreef:Foto is inmiddels vervangen (A) :D
Die foto komt wel bekend voor, is die hier niet ooit in een reportage verschenen?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 18:50
door jesperhaverkamp
En lijn 76 niet meer via Scherpenzeel, maar via een iets directere (en onbewoondere) route tussen Ossenzijl en Kuinre. (Viel al op te maken uit het ROCOV advies)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 18:55
door flipje
Daniel schreef: Die foto komt wel bekend voor, is die hier niet ooit in een reportage verschenen?
Nope, die reportage moet er nog (een keer) komen :wink:.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 14 okt 2014, 21:22
door Hans
flipje schreef:Mooi dat de doorgaande lijn Emmeloord - Dronten v.v. weer terug keert
Yep. En als ze die in Dronten dan koppelen aan de 147 zijn we weer terug op de oude verbinding ;-)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 16 okt 2014, 10:56
door flipje
Lijn 146 zal een rondje gaan maken in Dronten, de 145 reed vanaf Swifterbant rechtstreeks naar het station/centrum. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit in het weekend willen gaan doen.
Wordt lijn 146 dan geknipt?
- weekend / avond Dronten <> Swifterbant
- overdag Dronten <> Emmeloord


En voor de geïnteresseerden mijn foto reportage van IJsselmond (klik hier)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 16 okt 2014, 10:58
door Milco
We zullen het wel zien als binnenkort (hopelijk?) de nieuwe dienstregeling online komt.
Zelf ben ik benieuwd of de (148,) 159 en 160 wijzigingen hebben in de vertrektijden. Hoop van niet eerlijk gezegd.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 09:55
door flipje
Vanochtend is een Duvedec (7807) in brand gevlogen op de A28, welke als materiaalrit onderweg was om voor een dienst op lijn 674. Meer info en foto's: klik.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 11:44
door flipje
Er is inmiddels ook nieuws te melden over de omleiding rondom de Blauwe Hand. De werkzaamheden vinden plaats tussen 2 en 29 november.

Voor de info over saldo/abonnement/ov-chipkaart : klik hier.
Voor de dienstregeling gedurende werkzaamheden :klik hier.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 16:46
door ricardo
flipje schreef:Vanochtend is een Duvedec (7807) in brand gevlogen op de A28, welke als materiaalrit onderweg was om voor een dienst op lijn 674. Meer info en foto's: klik.
De buschauffeurs die ik erover gesproken heb zeggen allemaal dat de 7807, zeer waarschijnlijk, niet meer gaat rijden. De bus zal naar de sloop gaan of hij gaat naar een connexxiongarage om gebruikt te worden voor onderdelen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 26 okt 2014, 02:37
door flipje
Is ook niet heel raar dat Connexxion geen moeite gaat steken om de 7807 op te knappen. Deze bus is op zodanige 'leeftijd' + dat ie niet meer aan de concessie eisen voldoet...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 28 okt 2014, 11:02
door Milco
In november is er een omleiding op de lijnnen 70 en 79 en is er een tijdelijke lijn 78.
Tijd geleden werd bekend gemaakt dat de infromatie op lijn 70 ook in het Chinees gegeven zou worden, de informatie over deze omleiding is sowieso wel in het Chinees. Ik vind het er wel grappig uitzien eerlijk gezegd met al die tekens in het document. :P
http://ovregioijsselmond.nl/reizen/14/i ... hoorn/2600 - onderste link.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 20:22
door flipje
Nieuwe dienstregeling staat online (m.u.v. lijn 159), op de eerder aangegeven wijzigingen na verandert er verder niets in IJsselmond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 20:34
door jesperhaverkamp
Uit de vertrektijden en aankomsttijden in Steenwijk lijkt het erop dat de koppeling 76->70 blijft bestaan en dat die ook omgekeerd uitgevoerd gaat worden 70->76. Lijn 75 keert in Steenwijk weer op zichzelf (noem je dat eigenlijk zo bij een busllijn?) In ieder geval vervalt het huidige 76->70, 70->75, 75->76.

Wel jammer om te zien dat de aansluitingen zo belabbert zijn in Steenwijk. Aansluitingen van bijna twintig minuten op een halfuurstreindienst kan toch beter? Of is de overstap op lijn 17 in de Blesse allesbepalend?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 22:02
door Milco
flipje schreef:Nieuwe dienstregeling staat online (m.u.v. lijn 159), op de eerder aangegeven wijzigingen na verandert er verder niets in IJsselmond.
De 159 staat ook gewoon online. Gelukkig voor mij geen wijzigingen op de lijnen 159 en 160 en hooguit een kleine verschuiving met de tijden op lijn 148.