Wat jij wilt kan niet.regenmaker schreef:Laat syntus het lekker rijden, dan kan Keolis Henglo - Bielefeld Hbf doen en heb je waarschijnlijk mooie overstapmogelijkheden in Hengelo of koppel de lijnen aan elkaar? Gewoon Kampen - Bielefeld Hbf. Vind dat er sowieso veel te weinig internationale lijnen zijn, die echt een groot stuk van beide landen bedienen.
Maar wat bee zegt klopt wel, de provincie kan gewoon eisen stellen aan de vervoerder. En wat is het nut van Arriva om slechte overstap te creëren in Hengelo? Loop je zelf ook reizigers mis, die gaan niet wachten maar pakken de auto.
Ten eerste: er zou NOOIT een doorgaande trein Raalte-Kampen komen, gezien de infrastructurele beperkingen en beperkte reizigersstromen,
Ten tweede: de reizigers willen Enschede, niet richting Oldenzaal
Ten derde: er zijn dan meer heterospanningsstellen nodig zijn en dat is duur dan homospanningsstellen.
Verder vind ik dat zowel de Eurobahn (Keolis) als Westfalenbahn (Huidige vervoerder) te korten stellen inzetten. Voor de RE13 (Venlo-Hamm, Keolis) zijn gekoppelde stellen haast nodig, aangezien hget een vrij drukke verbinding is. RB66 (Osnabrueck-Muenster, Westfalenbahn) zijn gekoppelde stelling haast nodig, buiten de sputs rijdt er slechts 1 regionale trein per uur tussen beide steden. Een extra verbinding is wel wenselijk.
RB61 (Bentheim-Bielefeld, Westfalenbahn) zijn twee drietjes of een vijfje ook wel nodig. Het is drukker dan je denk op sdie trwein.