Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door fogeltje »

T/m de dienstregeling 1990/1991 reed bij Zuidooster een lijn 48 van Tiel naar Poederoijen met twee routevarianten:
* Tiel - Ophemert - Varik - Heesselt - Opijnen - Neerijnen - Waardenburg - Zaltbommel - Gameren - Nikeuwaal - Zuilichem - Brakel - Poederoijen
* Waardenburg - Zaltbommel - Bruchem - Kerkwijk - Ammerzoden - Well - Delwijnen - Wellseind - Nederhemert - Aalst - Poederoijen

Per 2 juni vervalt de routes van Waardenburg naar Poederoijen geheel en de bus uit Tiel rijdt vanaf Waardenburg voortaan de route van lijn 47 naar Gorinchem. Weet iemand naar welke vervoerder (en eventuele welke lijnen) de trajecten Waardenburg - Poederoijen gegaan zijn?

EDIT: overigens keert een deel van de route per 6 september 1992 toch terug als lijn 49: Waardenburg - Zaltbommel - Gameren - Nieuwaal - Zuilichem - Brakel

EDIT2: voor een deel heb ik het zelf kunnen beantwoorden. Het stuk Zaltbommel - Brakel werd aan ZO 89 uit Nijmegen toegevoegd. Die ging voorheen tot Zaltbommel. Een jaar later is dat deel weer afgesplitst en dus bij de 49 ondergebracht (en verlengd van Zaltbommel naar Waardenburg. De route via Ammerzoden is echter niet terug te vinden en ik vermoed dat deze naar BBA gegaan is welke de Onze Tram lijnen had overgenomen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door huibf »

in het BBA boekje van 2 juni 1991 staat:

nieuw belbus lijn 167: Zuilichem - Aalst - Poederoijen
nieuw belbus lijn 168: Aalst - Well - Ammerzoden - Zaltbommel

Ik heb een stapel BBA boekjes liggen echter de tijd is er niet om ze op de wiki te zetten.
Daarnaast wil ik eerst heel zuidoost brabant (incl BBA deel) volledig hebben.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door Etienne »

Ik heb ook praktisch alle boekjes van de BBA, dus daar kan ik ook nog wel iets in betekenen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Oost-Nederland & Flevopolder.

Bericht door fogeltje »

Dank voor info. Volgens mij herken ik daarin de lijnnummers van latere buurtbussen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten